Ευρύτερη χρήση του Open banking, μέσω συνεργασιών θα επιδιώξουν οι ασφαλιστικές
Το open banking μεταμορφώνει τον χρηματοπιστωτικό τομέα, επιτρέποντας σε πλατφόρμες να προσφέρουν προσαρμοσμένα ψηφιακά προϊόντα, και η πανδημία Covid-19 πρόκειται να επιταχύνει αυτές τις διαδικασίες.
Το open banking μπορεί τελικά να βοηθήσει τους καταναλωτές να διαχειριστούν καλύτερα τα οικονομικά τους και να μειώσουν την αλληλεπίδραση μεταξύ προσώπων, κάτι από το οποίο οι ασφαλιστές επιδιώκουν να επωφεληθούν, καθώς και να αποκτήσουν πρόσβαση σε πληροφορίες πελατών, σύμφωνα με την GlobalData, εταιρεία δεδομένων και ανάλυσης.
Τα ευρήματα από την Έρευνα Καταναλωτών του Ηνωμένου Βασιλείου της GlobalData για το 2019 δείχνουν ότι μόνο το 18,6% των πελατών στην ασφάλιση αυτοκινήτων επέλεξαν να αγοράσουν ασφάλιση στο διαδίκτυο μέσω smartphone ή tablet. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με το 49,3% των καταναλωτών που επέλεξαν να αγοράσουν ασφάλιση αυτοκινήτων μέσω υπολογιστή ή φορητού υπολογιστή.
Η Jazmin Chong, αναλύτρια της GlobalData, σχολιάζει:
«Η αυξημένη εφαρμογή του open banking και η καλύτερη κατανόηση των πληροφοριών των πελατών θα οδηγήσει σε αύξηση των αγορών μέσω εφαρμογών και κινητών συσκευών. Αυτό οφείλεται στην ανταλλαγή πληροφοριών στην οποία θα έχουν πρόσβαση οι ασφαλιστές, κάτι που θα τους επιτρέπει να ζητούν λιγότερες πληροφορίες από τους πελάτες. Θα επιτρέψει επίσης στους πελάτες να χρησιμοποιούν εφαρμογές με γρήγορο και πιο ασφαλή τρόπο, καθώς οι αγορές εφαρμογών σήμερα απαιτούν σε μεγάλο βαθμό εκτενείς πληροφορίες που οι χρήστες νιώθουν πιο άνετα να τις συμπληρώσουν σε έναν υπολογιστή».
Η ByMiles ήταν μια από τις πρώτες ασφαλιστικές εταιρείες που εφάρμοσε το open banking τον Ιανουάριο του 2020, προσφέροντας προσαρμοσμένα ασφάλιστρα ασφάλισης αυτοκινήτων που χρεώνουν μόνο τους καταναλωτές για τη χρήση που έκαναν.
Η Chong σχολιάζει: «Η ByMiles πωλεί ασφάλιση τόσο μέσω της εφαρμογής της όσο και μέσω του ιστοτόπου της. Ωστόσο, λόγω των μοναδικών χαρακτηριστικών του προϊόντος του, ο πάροχος χρειάστηκε να υιοθετήσει το open banking για να κατανοήσει τους χρηματοοικονομικούς κινδύνους που σχετίζονται με πιθανούς νέους πελάτες, ιδίως επειδή οι υπηρεσίες pay-as-you-go θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε κυμαινόμενα μηνιαία ασφάλιστρα. Δεν χρειάζεται πλέον να βασίζεται σε πιστωτικά αποτελέσματα ή εκτεταμένες πληροφορίες και μπορεί να προσφέρει στους πελάτες πολύ πιο προσιτή εμπειρία αγοράς.
»Στο μέλλον, περισσότεροι ασφαλιστές θα επιδιώξουν να επωφεληθούν από το open banking μέσω συνεργασιών. Η έμφαση στην εξοικονόμηση χρημάτων για τους καταναλωτές και στη χρήση κινητής τηλεφωνίας, σε έναν μετα-πανδημικό κόσμο, όπου το διαθέσιμο εισόδημα είναι μειωμένο και τα κανάλια διανομής ψηφιοποιούνται, θα δώσει τεράστια ώθηση στο open banking. Αυτό θα οδηγήσει σε μείωση της άμεσης ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ πελάτη και ασφαλιστή, γεγονός που με τη σειρά του θα κάνει το ταξίδι αγοράς λιγότερο περίπλοκο και πιο προσαρμόσιμο σε συστήματα που βασίζονται σε εφαρμογές για κινητά».