Υδρόγειος Ασφαλιστική, Δρ. Νάκης Αντωνίου: «Συνταγή επιτυχίας η σκληρή δουλειά και η συνέπεια»
Η Υδρόγειος Ασφαλιστική, με παραγωγή 11 εκατ. ευρώ το 2016, θεωρείται μία από τις μεσαίου μεγέθους ασφαλιστικές εταιρείες. Ωστόσο, κατάφερε να καταγράψει τον πιο ψηλό δείκτη φερεγγυότητας στην Κύπρο, αυξάνοντας παράλληλα κατά 10% τον κύκλο εργασιών της.
Ο Διευθύνων Σύμβουλός της, Δρ. Νάκης Αντωνίου, σημειώνει πως στόχος της εταιρείας δεν είναι η πρωτιά στα ασφάλιστρα αλλά η πρωτιά στην αξιοπιστία.
Κύριε Αντωνίου, πώς μία σχετικά μικρή ασφαλιστική εταιρεία κατάφερε να καταγράψει τον πιο ψηλό δείκτη φερεγγυότητας στην Κύπρο;
Ν.Α.: Όντως, έχουμε τον ψηλότερο δείκτη φερεγγυότητας από όλες τις άλλες ασφαλιστικές εταιρείες Γενικού Κλάδου στην Κύπρο. Το 176% του 2013, ακολούθησε το 188% του 2014 και έφτασε το 234,98% το 2016. Αυτό δεν γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη. Είναι αποτέλεσμα σκληρής και μακροχρόνιας δουλειάς. Η συνταγή είναι πάλι απλή: σκληρή δουλειά, συνέπεια και συνεργασία.
Η Εταιρεία μας βασίστηκε στη συνεργασία και στη συμβολή όλων των παραγόντων, για να φτάσει σε αυτά τα ψηλά επίπεδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι δείκτες φερεγγυότητας αυτού του βεληνεκούς δεν βρίσκεις εύκολα ακόμα και στην Ευρώπη.
Ο κύκλος εργασιών της Υδρόγειος το 2016 κατέγραψε μεγάλη αύξηση, μεγαλύτερη από τον μέσο όρο της κυπριακής αγοράς. Πού οφείλεται αυτό;
Ν.Α.: Αυτό που λέτε είναι γεγονός. Σε αντίθεση με τη φθίνουσα πορεία της πλειοψηφίας των συντελεστών της ασφαλιστικής βιομηχανίας, το 2013, η Υδρόγειος πορεύτηκε ενάντια στο ρεύμα, και μεγάλωσε το χαρτοφυλάκιό της.
Έχουμε αυξήσει τον κύκλο εργασιών μας από το 2013, τη χρονιά δηλαδή του bail in, μέχρι και το τέλος του 2016, κατά 51%. Πιο συγκεκριμένα, το 2013 ο κύκλος εργασιών μας, σε σχέση με το 2012, αυξήθηκε κατά 5%, το 2014 κατά 18%, το 2015 κατά 11%, και το 2016 κατά 10%, πάντοτε σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Ο λόγος απλός, πολύ απλός: τόσο οι ασφαλιζόμενοι κι άλλο τόσο οι ασφαλιστές στήριξαν την Εταιρεία μας, η οποία τιμά τις βασικές αρχές και αξίες της, από ενάρξεως των εργασιών της μέχρι σήμερα και θα συνεχίσει στα ίδια πλαίσια.
Οι αρχές και αξίες της Υδρογείου είναι η Φερεγγυότητα, η Αξιοπιστία, το Ήθος, η Διαφάνεια, η Καινοτομία και η Εξέλιξη, οι οποίες συγκροτούν την πελατοκεντρική φιλοσοφία της.
Η στήριξη και η εμπιστοσύνη προς την Εταιρεία μας από το ασφαλιστικό κοινό, το οποίο και θερμά ευχαριστούμε, μας ανέβασε εδώ που βρισκόμαστε σήμερα.
Ποιοι είναι οι στόχοι σας για την επόμενη διετία; Τι νέο ετοιμάζετε για την κυπριακή αγορά;
Ν.Α.: Οι στόχοι μας είναι να αυξήσουμε το χαρτοφυλάκιό μας, σε συνεργασία με τους πολύτιμους συνεργάτες μας, τους διαμεσολαβητές, χωρίς, όμως, εκπτώσεις στην ποιότητα, και να διατηρήσουμε και γιατί όχι να αυξήσουμε τον δείκτη φερεγγυότητάς μας.
Απώτερος, μεγάλος και φιλόδοξος στόχος δεν είναι να κάνουμε την Υδρόγειο τη μεγαλύτερη ασφαλιστική εταιρεία Γενικού Κλάδου στην Κύπρο, αλλά να την καταστήσουμε την καλύτερη ασφαλιστική εταιρεία. Να συνεχίσουμε να έχουμε μια εταιρεία με συμβόλαια χωρίς μικρά γράμματα, που να πληρώνει τις απαιτήσεις των ασφαλιζομένων της, να τιμά στο ακέραιο την υπογραφή και τα συμβόλαιά της.
Επίσης, θέλουμε να διατηρήσουμε ως κόρη οφθαλμού τον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα της Εταιρείας μας και να έχουμε σωστή κοινωνική εταιρική ευθύνη.
Τι ετοιμάζουμε; Ετοιμάζουμε νέα καινοτόμα προϊόντα, τα οποία θα εισαχθούν στην αγορά το 2018. Αυτά θα μας διαφοροποιήσουν ακόμη περισσότερο από τις άλλες εταιρείες.
«Δεν μετρά μόνο η τιμή»
Με δεδομένο ότι το μισό του κύκλου εργασιών σας αφορά στον κλάδο ασφάλισης μηχανοκίνητων οχημάτων, αναμένετε να σας επηρεάσει το γεγονός ότι κάποιες εταιρείες προσφέρουν online ασφάλιση αυτοκινήτων με πολύ λιγότερα χρήματα και χρόνο για τους καταναλωτές; Πώς θα ανταγωνιστείτε αυτή την πρακτική;
Ν.Α.: Είναι γεγονός ότι οι ασφαλίσεις μηχανοκινήτων οχημάτων αποτελούν το 51% του χαρτοφυλακίου μας. Η εταιρεία μας ασχολείται με όλο το φάσμα των ασφαλίσεων γενικού κλάδου και αυτό είναι ένδειξη υγιούς χαρτοφυλακίου και ευρωστίας.
Η online ασφάλιση δεν είναι κάτι καινούριο. είναι άλλος ένας τρόπος προσέγγισης του πελάτη και πώλησης του ασφαλιστικού προϊόντος. Υπάρχει ο πελάτης που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για να εξυπηρετηθεί και ενδεχομένως να πληρώσει λιγότερα. Σε μια ασφάλιση δεν είναι μόνον η τιμή που μετρά. Εμείς τι αντιπαραβάλλουμε;
Απλά, την άψογη, την άριστη και 24ωρη εξυπηρέτησή μας, η οποία προσφέρεται από τους επαγγελματίες διαμεσολαβητές μας και τις διάφορες υπηρεσίες μας, όπως τις υπηρεσίες Οδικής Βοήθειας και Φροντίδας Ατυχήματος, που προσφέρονται καθ’ όλο το 24ωρο και σε όλη την επικράτεια της Κυπριακής Δημοκρατίας. Ο διαμεσολαβητής έχει θέση και ρόλο σοβαρό να επιτελέσει. Μην ξεχνάτε ότι η ασφάλιση είναι αγαθό που προσφέρεται από άνθρωπο σε άνθρωπο!
Είστε και μέλος του Δ.Σ. του ΣΑΕΚ. Ποια νομίζετε ότι είναι η πιο μεγάλη πρόκληση για την ασφαλιστική αγορά της Κύπρου; Το ΓεΣΥ είναι ικανό να σταματήσει την πορεία ανάκαμψης;
Ν.Α.: Ναι, έχω εκλεγεί φέτος στο Δ.Σ. του ΣΑΕΚ. Οι προκλήσεις της αγοράς είναι πολλές και ο ανταγωνισμός μεγάλος. Θα διατηρηθούν οι σωστοί επαγγελματίες στον χώρο, οι οποίοι μπορούν να ανεβάσουν τα επίπεδα εξυπηρέτησης ακόμα περισσότερο.
Σχετικά με το ακανθώδες κεφάλαιο του ΓεΣΥ, πρέπει ευθαρσώς να δηλώσω ότι το ΓεΣΥ ή ένα ΓεΣΥ είναι αναγκαίο και απαραίτητο σε μια κοινωνία που θέλει να λέγεται και να είναι πολιτισμένη και ευρωπαϊκή, που σέβεται τους πολίτες της.
Έχει μελετηθεί, όμως, σωστά το εν λόγω ΓεΣΥ; Οι αυτονομήσεις των κρατικών νοσηλευτηρίων θα γίνουν σωστά;
Ο προϋπολογισμός του ΓεΣΥ είναι βασισμένος σε τιμολογήσεις 2013 και ακόμα κάτι πολύ σοβαρό: οι ιατρικές πράξεις δεν έχουν κοστολογηθεί επακριβώς.
Αν αυτά τα βασικότατα προβλήματα δεν επιλυθούν, τότε το ΓεΣΥ όχι μόνον μπορεί να σταματήσει την ανάκαμψη, αλλά δύναται να οδηγήσει την οικονομία σε περιπέτειες.