Τι είπε ο κ. Γ. Χατζηθεοδοσίου στη Θεσσαλονίκη
«Οι εξελίξεις στο χώρο των διαμεσολαβούντων
Κυρίες και Κύριοι,
Η χρονική στιγμή που βρισκόμαστε εδώ είναι από τις πιο κρίσιμες των τελευταίων ετών για την ελληνική ασφαλιστική αγορά.
Είναι κρίσιμη για όλους εμάς τους συντελεστές της αγοράς και σαφώς για τον κλάδο των διαμεσολαβούντων που εκπροσωπώ, τόσο διότι ασκώ το επάγγελμα όσο και διότι ως γενικός γραμματέας του Επιμελητηρίου έρχομαι σε επαφή με τους συναδέλφους και εισπράττω την ανησυχία τους, την αγωνία τους, τον προβληματισμό τους.
Η διαμεσολάβηση σήμερα έχει να χαράξει πορεία για την επόμενη ημέρα, για το μέλλον. Έχουμε να λύσουμε ένα μεγάλο θέμα που είναι η εδραίωση της αξίας του διαμεσολαβούντα σε ένα περιβάλλον ρευστό.
Καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα και χωρίς εμπειρία, χωρίς ειδική γνώση και προετοιμασία, μια καταιγίδα κανονιστικών και ρυθμιστικών αποφάσεων.
Δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να πάμε μπροστά. Έχουμε στα χέρια μας ένα μοναδικό προϊόν, που είναι το ασφαλιστικό συμβόλαιο, και ταυτόχρονα προσφέρουμε μια μοναδική υπηρεσία που εστιάζει στην εξυπηρέτηση του καταναλωτή. Χωρίς εμάς ο καταναλωτής δεν έχει υποστήριξη και οι ασφαλιστικές εταιρείες δε μπορούν να φθάσουν σε κάθε γωνιά της χώρας, σε κάθε σπίτι, σε κάθε επιχείρηση. Αυτό είναι το πλεονέκτημά μας, αυτή είναι η δυνατότητά μας, αυτή είναι η δική μας δουλειά.
Αυτή είναι η προστιθέμενη αξία μας. Μπορούμε να φθάσουμε παντού, να προωθήσουμε το θεσμό της ασφάλισης, να εξηγήσουμε τη σημασία της, να λύσουμε κάθε απορία και να υποστηρίξουμε οτιδήποτε περιβάλλει ένα ασφαλιστικό συμβόλαιο.
Η εργασία μας και η παρουσίας μας μέσω αυτής είναι μια νομοτελειακή διαδικασία.
Και κάτω από αυτό το πρίσμα θέλω να πω ότι δεν μπορεί να βρεθεί κάτι που θα μας αντικαταστήσει ως επαγγελματικό κλάδο.
Μπορεί να βρεθεί κάτι που θα λειτουργήσει συμπληρωματικά.
ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ εμείς ως κλάδος δεν μπορεί να εξοβελιστούμε ούτε να αντικατασταθούμε. Μπορεί μόνο να συμπληρωθούμε και να ενισχυθούμε, να λειτουργήσουμε παράλληλα με οτιδήποτε άλλο.
Η παρουσία μας στην ασφαλιστική αγορά είναι μονόδρομος. Και σε αυτόν καλούμαστε να πορευτούμε ως κλάδος.
Προσανατολισμός μας η βελτίωσή μας, με στόχο καλύτερες, ποιοτικά και ποσοτικά υπηρεσίες.
Πάμε για εμπλουτισμό της δουλειάς μας που είναι να διαδώσουμε την ιδιωτική ασφάλιση και να ενημερώσουμε την κινητήριο δύναμη της αγοράς που είναι οι καταναλωτές.
Όσοι θέλουν να προστατευτούν από οτιδήποτε και από οποιονδήποτε κίνδυνο οδηγούνται στην ασφάλιση και στηρίζονται στην διαμεσολάβηση.
ΣΗΜΕΡΑ Η ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
Κλείσαμε ένα μεγάλο κύκλο στην αγορά. Δημιουργηθήκαμε αναπτυχθήκαμε και λειτουργήσαμε με γνώμονα τα όσα ίσχυαν και αφορούσαν την εποχή του παρελθόντος. Η ανίχνευση τελείωσε, η περίοδος της εφηβείας παρήλθε και τώρα βρισκόμαστε στην ωριμότητα.
Πάμε να δοκιμαστούμε σε νέες συνθήκες. Πιο απαιτητικέ, πιο σκληρές.
Το ζητούμενο είναι, όπως είπα, η βελτίωσή μας.
Πρέπει σίγουρα να αλλάξουμε τακτική ως αγορά και ως εταιρείες, αφού όπως είπαμε το υφιστάμενο μοντέλο ολοκλήρωσε την ανάπτυξή του, απόδωσε ότι μπορούσε και εδώ και αρκετά χρόνια εμφανίζει στασιμότητα.
Είναι κοινότυπο αλλά θα το αναφέρω. Γνωρίζουμε όλοι για συνέργιες, νέες τεχνολογίες, διαδίκτυο, νομοθετικό πλαίσιο, κανονιστικό πλαίσιο, προσαρμογές στα ευρωπαϊκά δεδομένα λειτουργίας. Είναι και πολλά και δύσκολα. Όμως, δεν είναι μόνο αυτά ή τουλάχιστον δε θα δώσουν αυτά την ανάπτυξη στην παραγωγή.
Η ευθύνη για την ανάπτυξη, για να προχωρήσουμε, για να παράξουμε εργασίες και να αναδείξουμε τον κλάδο της διαμεσολάβησης σε πρωταγωνιστή της νέας ασφαλιστικής περιόδου ανήκει εξ ολοκλήρου σε εμάς.
Ως φορέας εκπροσώπησης το Επιμελητήριο και οι φορείς της διαμεσολάβησης θα δώσουμε τη μάχη μας, ώστε ο κλάδος μας να περάσει στη νέα εποχή. Η διαμεσολάβηση θα είναι εξοπλισμένη με εφόδια.
Αυτό θα σηματοδοτήσει και την επόμενη δεκαετία. Αυτό θα εκτινάξει τις εργασίες.
Η ευκαιρία είναι μπροστά μας.
Η διαμεσολάβηση είναι επιλογή και άποψη.
Και αυτό πάμε να καλλιεργήσουμε. Να γνωρίσουν οι καταναλωτές ότι εμείς οι διαμεσολαβούντες είμαστε ο κλάδος που καθοδηγεί, στηρίζει, ενημερώνει τους καταναλωτές και αναπτύσσουμε την ιδιωτική ασφάλιση.
Στο πλαίσιο αυτό μπορούμε να κάνουμε βήματα συγκεκριμένα και να στηρίξουμε την αγορά, δείχνοντας μεταξύ άλλων ότι:
ΠΡΩΤΟΝ: Χρειάζεται επαναπροσδιορισμός των ασφαλιστικών προϊόντων. Οι καταναλωτές αναζητούν πιο απλά, πιο λιτά προϊόντα, απαλλαγμένα από τις γνωστές μέχρι σήμερα «υπερκαλύψεις» και τελικά πιο φθηνά και στοχευμένα προϊόντα. Εμείς θα επικοινωνήσουμε για αυτό με τις εταιρείες και θα καθοδηγήσουμε τους καταναλωτές.
ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Επιβάλλεται χαρτογράφηση των ασφαλιστικών αναγκών. Οι συνήθειες των καταναλωτών πρέπει να χαρτογραφηθούν. Προανάφερα ότι οι πολίτες δείχνουν μέσα από έρευνες τι ασφαλιστικά προϊόντα αναζητούν. Μέσα από μια πιο συστηματική προσπάθεια, στοχευμένη, μπορούμε ως διαμεσολαβούντες να αντιληφθούμε τις τάσεις αναφορικά με την ασφάλιση. Σίγουρα οι ελληνικές ιδιαιτερότητες, όπως η μείωση του εισοδήματος, η άγνοια για τη σημασία και το εύρος των δυνατοτήτων της ιδιωτικής ασφάλισης πρέπει να καταγραφούν για να κινηθούμε σωστά. Όσο πιο βέβαιοι είμαστε για αυτό που ζητείται τόσο καλύτερα μπορούμε να σχεδιάσουμε και να προσφέρουμε στην αγορά κατάλληλα για την περίσταση προϊόντα.
ΤΡΙΤΟΝ: Νέα και καινοτόμα προϊόντα. Η διαμεσολάβηση πρέπει να αναζητά, να σχεδιάζει και να βρίσκει ασφαλιστικές καλύψεις, προϊόντα και ό,τι άλλο απαιτείται για να προχωρήσουν οι εργασίες. Στα προϊόντα χρειάζεται κυρίως ο ευρηματικός σχεδιασμός ώστε να ικανοποιούν τους κατόχους τους και να αποδεικνύουν την χρησιμότητά τους όταν χρειαστεί. Αυτό δε θα το έλεγα καινοτομία, αλλά αντίληψη των αναγκών του πελάτη.
Η προώθηση των ασφαλιστικών προϊόντων έχει δοκιμαστεί. Εμείς ως διαμεσολαβούντες έχουμε δείξει την αξία μας. Έχουμε δείξει ότι ανάμεσα στα εναλλακτικά, άχρωμα άοσμα και μηχανιστικά κανάλια προώθησης ασφαλιστικών προϊόντων κάνουμε την διαφορά. Όλα έχουν δοκιμαστεί και κανένα δεν ξεπερνά τον κλάδο μας.
Η προστιθέμενη αξία μας είναι η διατηρησιμότητα που εμφανίζουμε στην αγορά. Συνεχίζουμε να πορευόμαστε χέρι-χέρι με τους καταναλωτές και χέρι-χέρι με την ιδιωτική ασφάλιση.
Είναι πλέον ξεκάθαρο το τι αποδίδει το κάθε δίκτυο προώθησης ασφαλιστικών προϊόντων. Η μεγάλη αγορά της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης παραμένει ισχυρή και αξεπέραστη. Η σημασία μας αναμφισβήτητη και αναγνωρίσιμη.
Εμείς οι διαμεσολαβούντες σήμερα καλούμαστε να κάνουμε τη διαφορά. Πού είναι όμως η διαφορά και πώς θα την αναδείξουμε προς όφελος της ασφαλιστικής παραγωγής και του κλάδου μας;
Το μέλλον την ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς περνά μέσα από αυτά που προαναφέραμε (ανασχεδιασμό, χαρτογράφηση αναγκών, νέα προϊόντα, στόχευση, και πολλά ακόμα). Περνά μέσα από εμάς την διαμεσολάβηση, περνά μέσα από τις στρατηγικές, περνά μέσα από συνεπείς και σωστές ασφαλιστικές εταιρείες.
Περνά μέσα από ανθρώπους που εργάζονται στον κλάδο σε όποια θέση διοικητική και να βρίσκονται.
Εμείς ο κλάδος της διαμεσολάβησης χρειάζεται σήμερα να εργαστούμε συλλογικά και ατομικά.
Ο καθένας μπορεί να κρατήσει το ρόλο του, μπορεί να προχωρήσει στην εταιρική του ανάπτυξη συνεισφέροντας όμως ταυτόχρονα και για το κοινό καλό.
Σίγουρα μας απασχολούν και οι συνεργασίες, και η νομοθεσία και η δημιουργία μεγάλων εταιρικών σχημάτων και οι νέες τεχνολογίες που εφαρμόζουμε για να τρέξει η δουλειά μας καλύτερα.
Ακόμα μας ενδιαφέρει να γίνουμε πιο αποτελεσματικοί και να εξυπηρετούμε τους πελάτες. Δεν μπορεί όμως να κλεινόμαστε στον εαυτό μας. Η εσωστρέφεια και ο εταιρικός ατομικισμός πρέπει να πάρουν ένα τέλος.
Εμείς οι άνθρωποι της αγοράς οι εκπρόσωποι της διαμεσολάβησης μαζί με τις ασφαλιστικές εταιρείες και κάθε στέλεχος της ασφαλιστικής αγοράς.
Οφείλουμε να οραματιστούμε όλοι μαζί.
Οφείλουμε να χαράξουμε ένα δρόμο σύγκλισης.
Μπορεί για άλλους κλάδους να μοιάζει δύσκολη η συλλογική προσπάθεια. Για εμάς όμως την ελληνική διαμεσολάβηση δεν είναι. Εμείς παρέχουμε ασφάλεια στους πολίτες που έχουν ένα συμβόλαιο στα χέρια τους..
Εμείς είμαστε εδώ για τις δύσκολες στιγμές. Εμείς οφείλουμε να αφυπνίσουμε τους καταναλωτές και να τους παράσχουμε και εγγύηση. Επάνω σε αυτό θα εργαστούμε για να δημιουργήσουμε για τον κλάδο και την κάθε εταιρεία ένα μέλλον όπως θέλουμε, και όπως αρμόζει στην ιδιωτική ασφάλιση.
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Σίγουρα όλοι θα ξέρετε για τη μεγάλη συγκέντρωση που έγινε στο Μέγαρο Μουσικής με πάνω από 1200 άτομα που την παρακολούθησαν και τουλάχιστον 2.500 στο live streaming μέσω internet.
Είναι η πρώτη εκδήλωση που έγινε μεταξύ ασφαλιστικών διαμεσολαβούντων και 8 Προέδρων Ασφαλιστικών Εταιρειών παρουσία και του Προέδρου της ΕΑΕΕ με την πολύτιμη παρουσία των τριών Επιμελητηρίων που πρέπει και δημοσίως να ευχαριστήσουμε γιατί τα τελευταία χρόνια στηρίζουν σταθερά τον κλάδο μας .
Όπως έχουμε δεσμευτεί και στον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης κ. Ζορμπίδη η εκδήλωση αυτή θα επαναληφθεί του χρόνου στην πόλη σας και είμαστε βέβαιοι ότι θα έχει ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία .
Για πρώτη φορά οι σχέσεις Ασφαλιστικών Εταιρειών και διαμεσολαβούντων αποχτούν ισοδύναμη βάση τουλάχιστον στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων.
Τα προβλήματα της Ασφαλιστικής Αγοράς είναι πολλά και θα προσπαθήσω να θίξω τα σημαντικότερα και σε ποιο στάδιο βρίσκονται με βάση τις τελευταίες αποφάσεις 30 και 31 της ΔΕΙΑ.
Οι διαπραγματεύσεις με την Τράπεζα ήταν πολύμηνες και σε πολλά σημεία περάσαμε τις απόψεις μας και είναι σημαντικό να τις γνωρίζουμε όλοι μας
1.-Ο πελάτης ανήκει στον διαμεσολαβητή και όχι στην ασφαλιστική εταιρεία, όπως μέχρι τώρα προβλεπόταν.
2.-Όλα τα κανάλια διανομής λειτουργούν με τους ίδιους κανόνες, π.χ. η πιστοποίηση είναι αναγκαία για όλους και ο τρόπος λειτουργίας είναι ο ίδιος με αυτόν του δικού μας καναλιού διανομής.
3.-Οι Τράπεζες δεν μπορούν πλέον να υποχρεώνουν τους πελάτες να ασφαλιστούν σε αυτές ούτε να χρεώνουν τα ασφάλιστρα στον λογαριασμό τους ή στην κάρτα τους.
4.-Τιμωρείται αυστηρά η παραπλανητική διαφήμιση όπως και η παροχή δώρων ή διατακτικών στους πελάτες.
5.-Οι Εταιρείες οι οποίες ζητούν από τους ασφαλιστικούς Συμβούλους να αλλάξουν τα προϊόντα τους, κυρίως δε τα νοσοκομειακά, όταν δεν είναι επ’ ωφελείας τους, είναι βέβαιο ότι θα συρθούν στα δικαστήρια και μάλιστα το ΕΕΑ θα παράσχει δωρεάν Νομική Υποστήριξη. Οι εκβιασμοί δε των Εταιρειών, ή θα το κάνεις ή θα καταγγείλω τη σύμβασή σου, δεσμεύομαι να μην μείνει ατιμώρητη.
6.-Η είσπραξη δεν περνάει εξ οφίτσιο στις Ασφαλιστικές Εταιρείες, αλλά είναι στη διακριτική ευχέρεια της συμφωνίας με κάθε διαμεσολαβητή .
Εδώ θα πρέπει να θίξω ότι τα μειωμένα τιμολόγια με τις μειωμένες προμήθειες είναι ο οικονομικός θάνατος του ασφαλιστή είναι χειρότερο από τις ΙΝΤΕΡΝΕΤΙΚΕΣ πωλήσεις και θα πρέπει να καταλάβουμε ότι αυτή η πολιτική δεν μας ευνοεί και θα πρέπει να αντισταθούμε σε αυτού του είδους τα προϊόντα.
Το δικαίωμα συμβολαίου το οποίο έχει δυσφημίσει το επάγγελμά μας έχει ήδη απομυθοποιηθεί γιατί αποδεικνύει ότι η προμήθειά μας δε ξεπερνά το 13 έως 15 % στα μικτά ασφάλιστρα όσο είναι σε όλη την Ευρώπη αφού ουσιαστικά πληρωνόμαστε στο 58-65% των καθαρών ασφαλίστρων πράγμα που δεν συμβαίνει σε καμία άλλη χώρα της Ευρώπης . Ζητάμε ή σταθερό ποσοστό δικαιώματος κάτω από 10% να επιβληθεί από τη ΔΕΙΑ σε όλες τις Εταιρείες ή προμήθεια στο 100% του συμβολαίου, για να σταματήσει αυτό το παραμύθι περί υψηλής προμήθειας ειδικά στο κλάδο αυτοκινήτου.
ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΜΕΙΝΑΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΕΙΝΑΙ
1.-Η προείσπραξη ασφαλίστρου, στην οποία διαφωνούμε τόσο εμείς οι διαμεσολαβούντες όσο και ένα μεγάλο μέρος των Ασφαλιστικών Εταιρειών.
2.-Η πληρωμή των ασφαλίστρων σε 7 επτά ημέρες θεωρείται αδύνατη και από τα δυο μέρη, δηλ. διαμεσολαβούντες και Εταιρείες που όμως να θυμίσουμε προβλέπεται από το Νόμο 400/70, άλλο αν μέχρι σήμερα δεν είχε επιβληθεί .Ειδικά οι Εταιρείες που δεν έχουν ειδική μηχανογράφηση στη λογική του τυπώνω – πληρώνω δεν είναι δυνατόν να μπουν στο μέτρο αυτό, αφού όπως θα γνωρίζετε η απόφαση καθορίζει ότι η προμήθεια θα πρέπει να αφαιρείται από το ποσό πληρωμής του συμβολαίου.
3.-Σε ό,τι αφορά τους διακανονισμούς, για αυτούς δηλ. που πλήρωναν με μήνα, δίμηνο ή τρίμηνο, η ΔΕΙΑ αποδέχτηκε να διευκολύνει τις Ασφαλιστικές Εταιρείες, ώστε αυτό να αποπληρωθεί σε ένα διάστημα έως δυο χρόνια εάν το SOLVENSY II ξεκινήσει 1/1/2016, με μεγαλύτερο εάν ξεκινήσει αργότερα. Αντιλαμβάνεστε ότι και οι Εταιρείες θέλουν να βρουν λύση σε αυτό το θέμα γιατί θέλουν να πάρουν και αυτοί τα λεφτά τους και με μεγάλη χρονική πίεση αυτό δε θα το πετύχουν.
Ουσιαστικά η εκτελεστική επιτροπή της Τράπεζας της Ελλάδος δίνει το δικαίωμα να ρυθμίσουμε μόνοι μας τα τού οίκου μας, υπό την προϋπόθεση ότι δε δέχεται νέες επισφάλειες. Είναι δικαίωμα μιας Εταιρείας να έχει μηνιαίο ή και παραπάνω διακανονισμούς υπό τον όρο ότι δε θα δεχτεί στον ισολογισμό της τις επισφάλειες. Οι επισφάλειες, εάν υπάρχουν, θα πρέπει να καλυφθούν από τους μετόχους ή τον μέτοχο.
Και για τα τρία παραπάνω θέματα έχουν προγραμματιστεί ραντεβού με τη ΔΕΙΑ, την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, αλλά και με τον διοικητή τον κ. Προβόπουλο, για να υποβάλλουμε τις τελικές μας προτάσεις, που θα είναι αυτές που προανέφερα.
Ένα τέταρτο θέμα αφορά την πληρωμή των μεγάλων πελατών, όπου κάθε Εταιρεία θα πρέπει να υποβάλλει τον κανονισμό εισπράξεων για αυτούς, δηλ. ποιον θεωρεί, μεγάλο πελάτη και σε πόσο διάστημα πληρώνεται καθώς και τις Εμπορικές Πολιτικές των Εταιρειών όσον αναφορά τόσο τα bonus αλλά και τον τρόπο λειτουργίας των δικών τους δικτύων των AGENCY, όπου επίσης θα πρέπει να υποβάλλουν τους κανονισμούς τους στη ΔΕΙΑ στην αρχή του χρόνου.
Μείζων θέμα εδώ παραμένει η απόδοση προμηθειών, που και οι νέες αποφάσεις 30-31 μιλούν για τρία χρόνια όταν καταγγέλλεται η σύμβαση, ενώ εμείς ζητάμε να είναι επ’ αόριστον, γιατί είναι ο κόπος μας και οι πελάτες θα πρέπει να παραμένουν δικοί μας .
Αγαπητοί συνάδελφοι μπαίνουμε σε μια νέα εποχή στην ασφαλιστική αγορά, όπου όλοι μαζί θα πρέπει να δώσουμε τη μάχη μας για τα δικαιώματά μας .
Κανείς δε θα μας χαρίσει τίποτα είμαστε όμως ποιο ισχυροί και ποιο οργανωμένοι από κάθε άλλη εποχή .
Η διατηρησημότητα του είδους μας εξαρτάται από τη δυνατότητα προσαρμογής του στις εκάστοτε συνθήκες όπως θα έλεγε και ο Δαρβίνος και εμείς έχουμε μάθει να προσαρμοζόμαστε και να επιβιώνουμε
ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΤΖΗΘΕΟΔΟΣΙΟΥ
Γεν. Γραμματεας ΕΕΑ
Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος
MEGA BROKER AE»