Άρθρα

Θετική αποτίμηση της εποχής Covid για τον Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή

Στις 26 Φεβρουαρίου τρέχοντος έτους συμπληρώθηκε ένας χρόνος επίπονης πορείας στην Covid εποχή. Ένας χρόνος που o κλάδος μας, ακολουθώντας το ευρύτερο κλίμα αβεβαιότητας, γνώρισε μεταβολές, με θετικό ή αρνητικό πρόσημο. Τα αντιφατικά συναισθήματα, ο φόβος και η ανασφάλεια για το άδηλο μέλλον, και η ανάγκη για ριζικές αλλαγές ήταν έκδηλα. Ωστόσο, έχουμε πλέον και νέα όπλα στη φαρέτρα μας, που δεν τα είχαμε αξιοποιήσει, μολονότι υπήρχαν εδώ και χρόνια.

Θετική αποτίμηση της εποχής Covid για τον Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή

| Του Αντώνη Κ. Δουνδουλάκη, Διευθυντή Πωλήσεων SAFE PLUS

Η δυσκολία να ακολουθήσουμε τις όποιες εξελίξεις, σε συνάρτηση με τον εν πολλοίς δικαιολογημένο φόβο για το άγνωστο, το νέο, η αναβλητικότητα σε σχέση με τον εκσυγχρονισμό και τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή υπήρξαν κάποια από τα “τρωτά σημεία” στον χώρο μας. Πολλές φορές επαναπαυόμενοι στα κεκτημένα, στα προβλεπόμενα και υιοθετώντας στην πράξη το «ες αύριον τα σπουδαία», του Θηβαίου στρατηγού Αρχία, συνειδητοποιήσαμε ότι η πρόληψη ίσως να μην ήταν στα δυνατά χαρτιά μας.
Με την εμφάνιση του Covid-19, την πολυεπίπεδη ανασφάλεια που ακολούθησε, τους ποικίλους περιορισμούς, τις μεταβολές σε κοινωνικοπολιτισμικό επίπεδο, αισθανθήκαμε ότι πλέουμε σε αχαρτογράφητα νερά.
Ο αδιόρατος “εχθρός” που επιβουλεύεται τη σωματική μας ακεραιότητα, η ανασφάλεια ως προς την αντιμετώπιση και διαχείρισή του, ο φόβος για το αβέβαιο μέλλον στον κλάδο μας, καθώς επίσης και τα ποικίλα ερωτηματικά ως προς την πορεία που θα έπρεπε να ακολουθήσουμε στο εργασιακό μας περιβάλλον λειτούργησαν ανασταλτικά ως προς την έγκαιρη χάραξη μιας αποτελεσματικής πορείας. Τα νέα δεδομένα που δημιουργήθηκαν με την πανδημία γκρέμισαν, σαν χάρτινο πύργο, πάγιες αντιλήψεις και συνήθειες και μας έβαλαν σε σκέψεις, σε ερωτήματα που απαιτούν απαντήσεις.
Το “στρατηγείο” του γραφείου, ο περιορισμός των διαπροσωπικών δράσεών μας, λόγω των περιοριστικών μέτρων, και η αδυναμία των διά ζώσης συναντήσεων δημιούργησαν τριγμούς στα επαγγελματικά μας θεμέλια. Η λύση, λοιπόν, έπρεπε να έρθει εκ των έσω και άμεσα.
Γκρεμίζοντας στερεότυπες αντιλήψεις του παρελθόντος έπρεπε να μετατρέψουμε την αδυναμία σε δύναμη και να στραφούμε στους νέους συμμάχους μας: την ψηφιακή εποχή, τις νέες τεχνολογίες, συνειδητοποιώντας ότι η ορθή και λελογισμένη χρήση τους αποτελεί το δυνατό χαρτί μας, σε επαγγελματικό επίπεδο.
Αλλάζουν όλα άρδην! Το παραδοσιακό γραφείο στο εργασιακό περιβάλλον δίδει τη θέση του στην εργασία από το σπίτι, η παραδοσιακή ατζέντα “αντικαθίσταται” από το ψηφιακό ημερολόγιο και τη θέση της διά ζώσης συνάντησης λαμβάνει η τηλεδιάσκεψη. Συνειδητοποιούμε, πλέον, ότι «το γραφείο είμαστε εμείς».

Τα θετικά στοιχεία του κλίματος που διαμορφώθηκε σε σχέση με την εργασία μας στην Covid εποχή θα μπορούσαν να συνοψιστούν στα ακόλουθα:

α. Στην ανάδειξη της υγείας ως το πολυτιμότερο αγαθό: Η ανασφάλεια που γέννησε στους πολίτες η πανδημία ως προς τη διαχείρισή της και ο βομβαρδισμός των πληροφοριών που υφίστανται από τα ΜΜΕ για τους κινδύνους που απορρέουν από τον Covid-19, τους ώθησαν να συνειδητοποιήσουν την αξία της υγείας, όπως επίσης και την επιτακτική ανάγκη να επενδύσουν στη διασφάλισή της, γεγονός που προσμετράται στα θετικά που αποκομίζει ο χώρος της Ασφάλισης. Οι άνθρωποι βλέπουν πλέον θετικά την επένδυση σε ένα συμβόλαιο υγείας ή ζωής, σε αντίθεση με το παρελθόν, που ήταν επιφυλακτικοί.

β. Στην υπέρβαση των παραδοσιακών μεθόδων επικοινωνίας και συνδιαλλαγής, στην ευελιξία ως προς τη διαχείρισή της. Ειδικότερα, μάς δόθηκε η δυνατότητα να υπερβούμε τις συνήθεις αντιρρήσεις – αρνήσεις του υποψηφίου πελάτη: «Δεν έχω χρόνο για συνάντηση ή δεν προλαβαίνω, θέλω να το συζητήσω με τη ή τον σύζυγο, δεν έχω mail ή δεν χειρίζομαι Η/Υ». Υπάρχει πλέον χρόνος προς διάθεση και συνομιλία, εφόσον η οικογένεια, τα μεμονωμένα άτομα, περνούν αρκετές ώρες στην οικογενειακή εστία.

γ. Στη διαθεσιμότητα και εύκολη πρόσβαση στον υλικοτεχνικό εξοπλισμό, στην εξοικείωση με αναβαθμισμένα διαδικτυακά προγράμματα. Η τεχνολογία διείσδυσε, ως μονόδρομος, σε όλα τα σπίτια, είτε ως τηλεργασία, είτε ως τηλεδιδασκαλία (WEBEX). Ο κόσμος εκ των πραγμάτων κάνει χρήση αυτής για την αγορά αγαθών, για την πληρωμή λογαριασμών και βαθμιαία εξοικειώνεται με τις απαιτήσεις των συστημάτων, τα αναβαθμισμένα προγράμματα.

Η ταχύτητα με την οποία διαδραματίστηκαν όλα τα παραπάνω μας έδωσε τη δυνατότητα για έναν έξυπνο τρόπο διαχείρισης. Τα νέα όπλα στη φαρέτρα μας, που δεν τα είχαμε αξιοποιήσει μολονότι υπήρχαν εδώ και χρόνια, είναι απλά και εύκολα προσβάσιμα σε όλους μας.

Με μια συσκευή κινητού τηλεφώνου ή μέσω του Η/Υ έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε τηλεδιάσκεψη, εξοικονομώντας χρόνο μεταξύ μας και διατηρώντας τη βεβαιότητα ότι ο πελάτης θα μας ακούσει με μεγαλύτερη προσοχή, διατηρώντας την απόσταση ασφαλείας που καλύπτει την άμυνά του. Του παρέχεται αυτοπεποίθηση και ευελιξία, ενώ έχει την ευχέρεια να διακόψει ευγενικά τη συνομιλία, εάν η από μέρους μας προσφορά δεν ικανοποιεί τις απαιτήσεις του. Επιπροσθέτως, σημαντικό κρίνεται το γεγονός ότι έχουμε τη δυνατότητα να αναπροσαρμόσουμε την επιχειρηματολογία, αξιοποιώντας την ψηφιακή βιβλιοθήκη μας. Θα ήταν, τέλος, παράλειψη να μη σημειώσουμε ότι η από μέρους μας πρόσβαση στην όποια πληροφορία είναι άμεση, ενώ οι νέες τεχνολογίες αμβλύνουν τους όποιους χρονικούς και γεωγραφικούς περιορισμούς, κατά την άσκηση των καθηκόντων μας.

Η λατινική φράση “carpe diem” (να αδράξουμε την ημέρα, να επωφεληθούμε από το παρόν) είναι, νομίζω, περισσότερο επίκαιρη από ποτέ. Τώρα είναι η ώρα να διδαχτούμε από τις εξελίξεις, να αφουγκραστούμε τις ανάγκες και απαιτήσεις των πελατών, να αναλάβουμε πρωτοβουλίες και να προβούμε σε δράσεις που, όχι μόνο θα απαντούν στις προκλήσεις του παρόντος, αλλά και θα διαμορφώνουν, θα προλαμβάνουν τις εξελίξεις του μέλλοντος.
Κάτω από αυτό το πνεύμα κατανοούμε και τον λόγο του Οράτιου: «Μην αναβάλλεις για το αύριον ή το μέλλον την έναρξη των προσπαθειών σου, προς πραγματοποίηση των στόχων σου» (Horat., Odae, 1.11.8).


  • O κ. Αντώνιος Δουνδουλάκης γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης στις 15 Ιανουαρίου του 1977.
    Αποφοίτησε από τη Ριζάρειο Εκκλησιαστική Σχολή Αθηνών και σπούδασε Κοινωνική Θεολογία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
    Από το 2003 ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία ως Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής στην Interamerican στο Ηράκλειο Κρήτης έως τον Δεκέμβριο του 2010 και από το 2011 έως τον Φεβρουάριο του 2014 σε Πρακτορείο Ασφαλειών.
    Τον Μάρτιο του 2014 μετακόμισε στην Αθήνα όπου συνέχισε την επαγγελματική του σταδιοδρομία στο Πρακτορείο της Γ. Κυρλάκης ΑΕΑΠ και της SAFE PLUS, ως Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής, με κύριο πεδίο εξειδίκευσης και δραστηριοποίησης στον κλάδο ζωής, υγείας, συνταξιοδοτικών και ομαδικών Ασφαλίσεων.
    Τον Σεπτέμβριο του 2019, λόγω της εμπειρίας και της ενδελεχούς ενασχόλησής του με τον κλάδο των ομαδικών ασφαλίσεων, ανέλαβε τη θέση του προϊσταμένου εξυπηρέτησης μεγάλων Πελατών, με παράλληλη δραστηριοποίηση στις πωλήσεις και την ανάπτυξη του Πελατολογίου της Safe Ρlus.
    Από τον Μάρτιο του 2021 ανέλαβε τη θέση του Διευθυντή Πωλήσεων της Safe Ρlus.
    Ο κ. Δουνδουλάκης είναι έγγαμος και πατέρας τριών παιδιών.

Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας