Εταιρείες

Θέλουν οι Έλληνες πολίτες την ιδιωτική ασφάλιση, αλλά δεν μπορούν

Μπορεί ακόμα να μην εμπιστεύονται απόλυτα την ιδιωτική ασφάλιση οι Έλληνες πολίτες, αλλά δεδομένης της κατάστασης των κρατικών ασφαλιστικών ταμείων, την βλέπουν ως “αναγκαίο κακό” (ή “καλό” να προτιμάτε), για να κάνουν λιγότερο ανασφαλές το μέλλον τους.

Το παραπάνω προκύπτει από την έρευνα που διεξήγαγε η MRB για λογαριασμό της ΕΑΕΕ και παρουσιάστηκε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου, ενόψει της απογευματινής εκδήλωσης για την Ημέρα Ασφάλισης.

Η έρευνα αποτυπώνει απόψεις, τάσεις και αντιλήψεις για την κατάσταση της χώρας και της οικονομίας, τον βαθμό εμπιστοσύνης των πολιτών στους θεσμούς αλλά και τη στάση τους απέναντι στον κλάδο  της ιδιωτικής ασφάλισης.

Πραγματοποιήθηκε με τηλεφωνικές συνεντεύξεις, μέσω συστήματος CATI και πλήρως δομημένου ερωτηματολογίου μέσης διάρκειας 8’-9’ λεπτών, σε άνδρες γυναίκες 25-54 χρονών, με τυχαίο και αντιπροσωπευτικό δείγμα, στοχευμένου πληθυσμού 1.000 ατόμων, σε πανελλαδικό επίπεδο, σε αναλογία κατά μείζονα ηλικιακή κατηγορία και περιφέρεια, με την πραγματική κατανομή του πληθυσμού.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας εντυπωσιακή είναι η μεγάλη δυσπιστία όσον αφορά τη δημόσια ασφάλιση, καθώς:

  • 86% των πολιτών εκτιμά ότι δεν είναι ασφαλή τα ασφαλιστικά ταμεία της χώρας.
  • 78% των πολιτών θεωρεί ότι η οικονομική κατάσταση των κρατικών ασφαλιστικών ταμείων θα επιδεινωθεί περαιτέρω.
  • 84% των πολιτών φοβάται ότι τα ταμεία δεν θα είναι σε θέση να καταβάλλουν επαρκείς συντάξεις στο μέλλον, ενώ το 89% αναμένει μείωση των κρατικών συντάξεων.
  • Το 91% των πολιτών θεωρεί ότι δεν θα επαρκεί η σύνταξή του για να καλύψει τις ανάγκες που θα δημιουργηθούν  στα χρόνια της σύνταξη.
  • Το 62% των ερωτηθέντων δεν είναι ικανοποιημένο από τις κρατικές παροχές υγείας.

Την ίδια στιγμή,

  • 7 στους 10 αναγνωρίζουν την ανάγκη εξασφάλισης καλύτερων υπηρεσιών υγείας μέσω της ιδιωτικής ασφάλισης.
  • Οι μισοί ερωτώμενοι εκτιμούν ότι είναι σαφώς καλύτερη η αξιοποίηση των εισφορών σύνταξης και υγείας από τις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, ενώ αντίθετα τα ασφαλιστικά ταμεία θεωρούνται πιο κατάλληλα από μόλις 1 στους 10.

Τέλος, ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας ήταν ότι η γνώση των νέων αυστηρών μηχανισμών ελέγχου και της εποπτείας των ασφαλιστικών εταιρειών από την ΤτΕ, έχει ενισχύσει την εμπιστοσύνη προς τις ασφαλιστικές εταιρείες (46% δήλωσαν ότι τις εμπιστεύονται περισσότερο).

«Κάναμε την έρευνα αυτή για να δούμε με ακριβή στοιχεία τις ανησυχίες και τους φόβους των πολιτών και με βάση αυτά να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να είμαστε με τη σειρά μας χρήσιμοι στους ασφαλισμένους μας και την κοινωνία.  Τα στοιχεία είναι συντριπτικά. Οι πολίτες ανησυχούν ότι αύριο η κατάσταση θα επιδεινωθεί και δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στις στοιχειώδεις υποχρεώσεις τους. Αναγνωρίζουν ότι η ιδιωτική ασφάλιση μπορεί να είναι μία αξιόπιστη συμπληρωματική λύση και μας εμπιστεύονται όλο και περισσότερο για την υγεία και τη σύνταξή τους», τόνισε χαρακτηριστικά, ο Πρόεδρος της ΕΑΕΕ, κ. Δημήτρης Μαζαράκης (φωτ.), για να προσθέσει: «Όλοι εμείς, στον ασφαλιστικό κλάδο, συμμεριζόμαστε την αγωνία τους και θα σταθούμε δίπλα τους με λύσεις που να ανταποκρίνονται σε όλα τα εισοδήματα, από τα πιο χαμηλά στα πιο υψηλά. Έχουμε ευθύνη να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να κερδίσουν οι πολίτες ξανά την αξιοπρέπειά τους.
Γιατί το να μπορείς να προστατέψεις επαρκώς τον εαυτό σου και την οικογένειά σου σημαίνει ασφάλεια, αξιοπρέπεια, αυτοεκτίμηση
».

Η ΕΑΕΕ θα συνεχίσει να παρακολουθεί τις τάσεις, καθιερώντας ένα βαρόμετρο σε συνεργασία με την MRB, ίσως και σε εξαμηνιαία βάση, όπως δήλωσε ο κ. Μαζαράκης.

Την ίδια στιγμή ενισχύει τις ενέργειες και τις πρωτοβουλίες της που θα ενισχύσουν το κύρος και την αξιοπιστία της αγοράς απέναντι στους ασφαλισμένους. Ο κ. Μαζαράκης αναφέρθηκε ενδεικτικά στο Μητρώο Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών, στους δείκτες κόστους των υπηρεσιών υγείας που έχει αναλάβει το ΙΟΒΕ (τα πρώτα στοιχεία αναμένονται μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2018), τη διεύρυνση του Φιλικού Διακανονισμού, την καθιέρωση ελάχιστων προδιαγραφών για τις εταιρείες οδικής βοήθειας και τη χρήση της διαμεσολάβησης για την επίλυση διαφορών σε συνεργασία με τον ΟΠΕΜΕΔ.

 

 

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας