Άρθρα

Στοιχεία Hellas Direct: Οι τρεις συχνότερες αιτίες κλήσης της Οδικής Βοήθειας

Της ΣΥΛΙΑΣ ΤΣΙΓΚΟΥ*
Project Manager στην Hellas Direct

Πώς συνδέονται με την ηλικία του οχήματος;

Ένα απρόοπτο στον δρόμο φέρνει πάντα αναστάτωση και ταλαιπωρία για τον οδηγό. Γιατί, ακόμα κι αν δεν πρόκειται για τρακάρισμα, όπου τα πράγματα μπορεί και να περιπλέκονται, περιστατικά που αφορούν μεμονωμένα οχήματα έχουν τη δική τους δυσκολία.

Εκτός εάν ο οδηγός έχει ήδη μεριμνήσει και έχει φροντίσει να έχει στην ασφάλειά του Οδική Βοήθεια. Οπότε, είτε πρόκειται για λάστιχο είτε για μπαταρία είτε, πολύ περισσότερο, για μηχανική βλάβη, είτε για πολλά άλλα, τα πράγματα γίνονται πολύ πιο απλά.

Η πιο συνηθισμένη αιτία κλήσης της Οδικής Βοήθειας

Τη βασική αιτία κλήσης της Οδικής Βοήθειας αναδεικνύουν τα στοιχεία της ασφαλιστικής εταιρείας Hellas Direct για το δεύτερο 6μηνο του 2022. Λίγο πάνω από τις μισές περιπτώσεις (58,2%) των κλήσεων αφορούσαν όχημα που παρουσίασε μηχανική βλάβη. Αυτός είναι ο κύριος λόγος για να ζητηθεί η συνδρομή της Οδικής Βοήθειας, όπως δείχνουν τα δεδομένα.

Ένας στους τέσσερις (25,5%) κάλεσε την οδική γιατί έμεινε από μπαταρία και ένας στους δέκα (9,5%) επειδή έπαθε λάστιχο. Λιγότερο από 1% των κλήσεων αφορούσε είτε οχήματα που κάπου κόλλησαν και χρειάστηκε να τα τραβήξει ο γερανός είτε οχήματα που έμειναν από καύσιμα.

Οδική βοήθεια και ηλικία αυτοκινήτου

Τα στοιχεία της Hellas Direct αναδεικνύουν την ξεκάθαρη σχέση ανάμεσα στην κλήση Οδικής Βοήθειας, ειδικά για μηχανική βλάβη, και την ηλικία του οχήματος–αυτοκινήτου και μηχανής. Τα ποσοστά των κλήσεων λόγω μηχανικής βλάβης ακολουθούν ανοδική πορεία, καθώς μεγαλώνει και η ηλικία των οχημάτων.

Το διάστημα από τον Ιούλιο έως και τον Δεκέμβριο του 2022, στα οχήματα ηλικίας 0-5 ετών, η μηχανική βλάβη είναι η αιτία για το 38% των κλήσεων Οδικής Βοήθειας. Ακολουθούν η μπαταρία με 33% και το λάστιχο με 20%.

Στην αμέσως επόμενη ηλικιακή ομάδα οχημάτων, ηλικίας 6-15 ετών, οι συσχετισμοί ήδη αρχίζουν να αλλάζουν: η μηχανική βλάβη αντιπροσωπεύει το 54% των κλήσεων –πάνω από τις μισές, δηλαδή–, 27% αφορά μπαταρία και 11% λάστιχο.

Καθώς η ηλικία των οχημάτων μεγαλώνει, μεγαλώνει και το ποσοστό περιστατικών με οχήματα που ακινητοποιούνται λόγω βλάβης και χρειάζονται Οδική Βοήθεια. Συγκεκριμένα, στα οχήματα ηλικίας 16-25 ετών, το ποσοστό της κλήσης Οδικής Βοήθειας λόγω μηχανικής βλάβης αυξάνεται κι άλλο και ξεπερνά το 60%: Πάνω από έξι στις δέκα κλήσεις έχουν ως αιτία τη μηχανική βλάβη (ποσοστό 61%), μία στις τέσσερις αφορά μπαταρία (24%) και λιγότερο από μία στις δέκα –μόλις 8%– αφορά λάστιχο.

Μόλις τα οχήματα ξεπεράσουν την 25ετία, τα ποσοστά κλήσης Οδικής Βοήθειας λόγω βλάβης εκτοξεύονται: Συγκεκριμένα, για ηλικία οχημάτων 26-30 ετών και 30 ετών και άνω, η μηχανική βλάβη είναι η αιτία για σχεδόν 7 στις 10 κλήσεις, ποσοστό 68%!

Χρήσιμα συμπεράσματα για την Οδική Βοήθεια

Βλέποντας τη μεγάλη εικόνα, τα ποσοστά κλήσης Οδικής Βοήθειας λόγω βλάβης ξεκινούν από το 38% στα καινούρια οχήματα, έως 5ετίας, στη συνέχεια αυξάνονται μαζί με την ηλικία του αυτοκινήτου ή της μηχανής, φτάνοντας το 61% στα οχήματα 16-25 ετών και το 68% στα οχήματα ακόμα μεγαλύτερης ηλικίας.

Το αντίστροφο ισχύει για ακινητοποίηση οχημάτων λόγω μπαταρίας ή λάστιχου: Συγκεκριμένα, όσο πιο καινούριο είναι ένα όχημα, τόσο μεγαλύτερο είναι το ποσοστό κλήσης Οδικής Βοήθειας λόγω μπαταρίας. Αρχίζει από 33% στα οχήματα έως 5 ετών και μειώνεται σταδιακά όσο μεγαλώνει η ηλικία του οχήματος, για να φτάσει τελικά το 15%. Την ίδια πορεία έχει και το ποσοστό κλήσεων για λάστιχο: Από 20%, στα οχήματα ηλικίας έως 5 ετών, το ποσοστό πέφτει ανάλογα με την ηλικία στο 11%, 8%, 6% και, τελικά, στο 3,2%.

Εδώ, βέβαια, σημειώνεται πως στα δύο τελευταία περιστατικά, ακινητοποίηση λόγω μπαταρίας ή λάστιχου, ο οδηγός μπορεί, αν θέλει, να βρει και άλλες λύσεις, έστω προσωρινές, για να μετακινήσει το όχημά του. Αντίθετα, στην περίπτωση μηχανικής βλάβης, η συνδρομή της Οδικής Βοήθειας είναι η μόνη ασφαλής επιλογή.

Η αναγκαιότητα της εν λόγω κάλυψης αναδεικνύεται ξεκάθαρα από τα στοιχεία της Hellas Direct, καθώς η εναλλακτική για όποιον δεν έχει προβλέψει να έχει Οδική Βοήθεια συνεπάγεται και κόστος και καθυστερήσεις και ταλαιπωρία. Ειδικά για οχήματα μεγαλύτερης ηλικίας, η κάλυψη Οδικής Βοήθειας φαίνεται να είναι μονόδρομος, που όμως, στη δύσκολη στιγμή, θα δικαιώσει τον οδηγό για την επιλογή του.

Στοιχεία Hellas Direct: Οι τρεις συχνότερες αιτίες κλήσης της Οδικής Βοήθειας

* Η κα Σύλια Τσίγκου είναι στην Hellas Direct από την αρχή της λειτουργίας της, το 2012. Εργάστηκε σε διαφορετικά τμήματα της Εταιρείας –Εξυπηρέτηση Πελατών, Product, Business Development– ως team leader, product manager και project manager, αναλαμβάνοντας projects σε Ελλάδα και Κύπρο. Τα τελευταία 3 χρόνια ασχολείται με τον συντονισμό υπηρεσιών παροχής Οδικής Βοήθειας και την επέκταση των συνεργασιών της Hellas Direct στον τομέα αυτό.


Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας