Στόχος κυβερνοεπίθεσης η EasyJet (Τι πρέπει να προσέξουν οι πελάτες της)
Mια “πολύ εξελιγμένη κυβερνοεπίθεση” δέχτηκε η EasyJet που έχει επηρεάσει περίπου εννέα εκατομμύρια πελάτες της.
«Αυτή η παραβίαση επηρεάζει μεγάλο αριθμό ατόμων και, ενώ είναι θετικό το γεγονός πως οι κωδικοί πρόσβασης των πελατών δεν έχουν παραβιαστεί, τα δεδομένα που έχουν κλαπεί – συμπεριλαμβανομένων των διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, των στοιχείων πιστωτικών καρτών και των λεπτομερειών των ταξιδιών που πραγματοποιήθηκαν– θα προσφέρουν άφθονο υλικό που θα καλύψει τις ορέξεις των κυβερνοεγκληματιών», σχολιάζει ο κ. David Emm, Principal Security Researcher στην Kaspersky.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Easy Jet πληροφορήθηκε για την κυβερνοεπίθεση τον Ιανουάριο και όπως είπε η ίδια στις αρχές Απριλίου κατάφερε να ενημερώσει τους 2.208 πελάτες της των οποίων εκλάπησαν πληροφορίες για τις πιστωτικές τους κάρτες. H εταιρεία ανέφερε, επίσης, ότι θα ειδοποιήσει όλους τους πληγέντες έως τις 26 Μαΐου, τονίζοντας ότι δεν φαίνεται να έχει γίνει κακή χρήση προσωπικών στοιχείων των πελατών της.
Παρόλα αυτά,«όσοι επηρεάστηκαν από την παραβίαση θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί σχετικά με απαντήσεις σε ανεπιθύμητα μηνύματα, δεδομένου πως είναι πιθανό ότι οι εγκληματίες θα εκμεταλλευτούν την κατάσταση για να στείλουν phishing μηνύματα που θα προσφέρουν “πολύ καλές για να είναι αληθινές” προσφορές», επισημαίνει ο κ. Emm, προσθέτοντας ότι «θα πρέπει επίσης να ελέγχουν τακτικά τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς για οποιαδήποτε ύποπτη δραστηριότητα».
Επιπλέον, το στέλεχος της Kaspersky συνιστά σε όλους να προστατεύουν τις συσκευές τους με ισχυρή προστασία ασφάλειας και να εφαρμόζουν ενημερώσεις λειτουργικού συστήματος και εφαρμογών μόλις αυτές γίνονται διαθέσιμες. Παροτρύνει, επίσης, τους χρήστες να χρησιμοποιούν μοναδικούς, σύνθετους κωδικούς πρόσβασης για όλους τους online λογαριασμούς τους και να επωφεληθούν από τον έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων, όπου προσφέρεται η δυνατότητα αυτή από τον πάροχο.