Εταιρείες

Στο 1 δις ευρώ τα ανεξόφλητα χρεωστικά υπόλοιπα

Στο 1 δις ευρώ, περίπου, υπολογίζονται τα ανεξόφλητα χρεωστικά υπόλοιπα πελατών και διαμεσολαβητών αυτή τη στιγμή στην αγορά. Βασική αιτία της δημιουργίας τους εκτιμάται ότι είναι η μείωση του χρόνου απόδοσης των ασφαλίστρων, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση.

Η περαιτέρω μείωση του χρόνου απόδοσης στις 7ημέρες, όπως προβλέπεται από τις πρόσφατες πράξεις της ΤτΕ, αναμένεται να οξύνει το πρόβλημα, γιατί μπορεί οι εταιρείες να έχουν μετατρέψει το χρόνο απόδοσης των ασφαλίστρων σε δίμηνο διακανονισμό (συνεπώς, η έκταση του φαινομένου θα είναι μικρή), ωστόσο, υπολογίζεται ότι, με βάση τις ισχύουσες πιστωτικές περιόδους, πάνω από το 35% των ασφαλίστρων της αγοράς εξοφλούνται με πίστωση από τους συνεργάτες και θα πρέπειμε το νέο πλαίσιο να διακανονιστούν και αυτά.

Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι ένα μεγάλο μέρος αυτών των απαιτήσεων είναι επισφαλείς και δεν πρόκειται να εισπραχτούν, γεγονός που θα οδηγήσει πολλές ασφαλιστικές επιχειρήσεις και διαμεσολαβητές σε δεινή οικονομική κατάσταση. Ειδικά οι διαμεσολαβητές που έχουν διακανονισμούς απόδοσης ασφαλίστρων 3 & 4 μηνών, και δεν έχουν την απαιτούμενη οικονομική ευρωστία, θα δυσκολευτούν να αποδώσουν τα ασφάλιστρα, και ίσως βρεθούν εκτός αγοράς, καθώς μεγάλο μέρος των προμηθειών θα πρέπει να εξοφλεί τις μακροχρόνιες ρυθμίσεις.

Η αλλαγή των πολιτικών είσπραξης και η γρήγορη προσαρμογή τους στο νέο περιβάλλον εκτιμάται ότι θα είναι το μεγαλύτερο στοίχημα των εισπρακτικών υπηρεσιών των ασφαλιστικών εταιρειών.

Με τα νέα συστήματα είσπραξης, που έχουν υιοθετήσει τα τελευταία χρόνια και στοχεύουν στη βελτίωση της λειτουργικότητας και της αποδοτικότητας της διαδικασίας είσπραξης, οι ασφαλιστικές εταιρείες φιλοδοξούν να κερδίσουν αυτό το στοίχημα.

Πιο πρόσφατα παραδείγματα τέτοιων νέων συστημάτων είσπραξης αποτελούν το ERGO Print της ERGO και το FastPay της Generali.

ERGO Print

Το ERGO Print είναιμια διαδικτυακή εφαρμογή, με την οποία η ERGO προσφέρει στους συνεργάτες της τη δυνατότητα να διαχειρίζονται από τα γραφεία τους όλα τα ασφαλιστικά έγγραφα. Η διαχείριση αφορά την έκδοση και εκτύπωση των ασφαλιστικών εγγράφων, αλλά και την απόδοση στην εταιρεία των ασφαλίστρων τους.

Με το σύστημα αυτό οι συνεργάτες της εταιρείας έχουν το πλεονέκτημα:

α) να χρεώνονται αποκλειστικά και μόνο τα ασφαλιστικά έγγραφα που εκτυπώνουν και παραδίδουν στους ασφαλισμένους ή λήπτες της ασφάλισης,

β) να καλούνται να αποδώσουν στην εταιρεία τα ασφάλιστρα κάθε ασφαλιστικού εγγράφου, αποκλειστικά και μόνο μετά την παράδοση αυτού στον ασφαλισμένο ή λήπτη της ασφάλισης και την ταυτόχρονη είσπραξη των ασφαλίστρων του.

FastPay

Το FastPay είναι μια νέα υπηρεσία που η Generali διαθέτει στους συνεργάτες της και αποτελεί ένα πλήρες πακέτο εισπρακτικών υπηρεσιών. Ο συνεργάτης που αναθέτει την είσπραξη απευθείας στην Generali, έχει τη δυνατότητα να ενημερώνει τους πελάτες του για την οφειλή τους, με το ειδοποιητήριο της εταιρείας, με τα ενημερωτικά SMS, αλλά και μέσω τηλεφωνικών επικοινωνιών που πραγματοποιούνται εκ μέρους του συνεργάτη, από το call center της Εταιρείας. Ο πελάτης έχει τη δυνατότητα online πληρωμής των ασφαλίστρων του και με άτοκες δόσεις.

Η θεμελιώδης διαφοροποίηση του FastPay από την αγορά βασίζεται σε τρεις άξονες:

α) Ο συνεργάτης γνωρίζει ακριβώς το χρονοδιάγραμμα των ενεργειών από μέρους της εταιρείας και σε καμία περίπτωση δεν αιφνιδιάζεται,

β) Η εταιρεία εγγυάται την καλή εκτέλεση του συνόλου των ενεργειών, ώστε σε καμία περίπτωση να μην εκτεθεί ο συνεργάτης με κάτι που περίμενε να γίνει και δεν έγινε,

γ) Ο συνεργάτης έχει online ενημέρωση για κάθε κίνηση της εταιρείας που αφορά τους πελάτες του. Ειδικά, δε, σε περιπτώσεις που χρειάζεται άμεσα η συμβολή του συνεργάτη, λαμβάνει σχετικό ενημερωτικό e-mail, την ίδια στιγμή.

  • Περισσότερα για το πώς τοποθετούνται οι εταιρείες στους προβληματισμούς και τις προκλήσεις που δημιουργούν οι πράξεις 30 και 31 της ΤτΕ, αλλά και τους τρόπους είσπραξης που χρησιμοποιούν, σε σχετικό ρεπορτάζ που θα δημοσιευτεί στο τεύχος της 1ης Δεκεμβρίου της «Ασφαλιστικής Αγοράς». 

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας