Στη διαιτησία προσφεύγει η ΟΑΣΕ για την κλαδική ΣΣΕ
Για την ύπαρξη εργαζομένων δύο ταχυτήτων στην ασφαλιστική αγορά κάνει λόγο σε ανακοίνωση της ΟΑΣΕ και προσφεύγει στον ΟΜΕΔ, ζητώντας την υπογραφή Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, που να κατοχυρώνει με κοινό τρόπο τα βασικά εργασιακά δικαιώματα.
Στην ανακοίνωσή της ΟΑΣΕ αναφέρονται τα εξής:
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες
Η ΟΑΣΕ το φθινόπωρο 2018 απέστειλε πρόσκληση στην ΕΑΕΕ για διαβούλευση με θέμα την κλαδική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που αφορά τους εργαζόμενους στις ασφαλιστικές εταιρείες. Το αίτημα της ΟΑΣΕ συμπυκνώνεται στην επαναφορά σε ισχύ της τελευταίας κλαδικής ΣΣΕ, βελτιωμένης όσον αφορά τις αμοιβές κατά 1,5%, με παράλληλη ενίσχυση των μέτρων στήριξης της μητρότητας.
Η εικόνα στην αγορά εργασίας μας προσδιορίζεται από τα παρακάτω:
Για τη συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων μας, ισχύουν σε γενικές γραμμές οι όροι αμοιβής και εργασίας σύμφωνα με τα όσα όριζε η τελευταία ισχύσασα ΣΣΕ 2009-2012, οι οποίοι έχουν καταστεί και όροι των ατομικών τους συμβάσεων.
Από την άλλη υπάρχει ένας μικρός αριθμός εργαζομένων, οι οποίοι έχουν προσληφθεί μετά το 2012, για τους οποίους (μη ισχύουσας κλαδικής ΣΣΕ) οι όροι αμοιβής και εργασίας είναι υποδεέστεροι των υπολοίπων συναδέλφων τους.
Αυτό αφενός δημιουργεί ήδη εργαζόμενους δύο ταχυτήτων, αφετέρου δε η απαράδεκτη αυτή τακτική και η ανισότητα ανάμεσα σε εργαζόμενους του ίδιου χώρου που ασκούν τις ίδιες εργασίες εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για την πλειοψηφία των εργαζομένων όσον αφορά τις θέσεις εργασίας τους και τα αμοιβές τους.
Οι εκπρόσωποι της ΕΑΕΕ, σε όλες τις συζητήσεις αποδεχόντουσαν ότι πρέπει να υπογραφεί κλαδική ΣΣΕ, που θα κατοχυρώνει όλους τους εργαζόμενους, αφού πλέον τα προβλήματα της κρίσης έχουν αρχίσει να ξεπερνιούνται, η παραγωγή ασφαλίστρων έχει σταθεροποιηθεί και δείχνει ανοδικές τάσεις, η κερδοφορία των εταιρειών επίσης έχει βελτιωθεί, οι ανακεφαλαιοποιήσεις των εταιρειών λόγω SOLVENCY II, έχουν ολοκληρωθεί κλπ. κλπ. Και ο στόχος πλέον είναι η ανάπτυξη της αγοράς της Ιδιωτικής ασφάλισης.
Όπως όμως φαίνεται και παρά τη βελτίωση των στοιχείων της αγοράς, η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών επιδιώκει να διατηρηθεί το απαράδεκτο καθεστώς δύο κατηγοριών εργαζομένων, με απώτερο στόχο την μείωση σε όλους των όρων αμοιβής και εργασίας.
Φυσικά ο λόγος της άρνησής τους δεν είναι το κόστος που επικαλούνται. Και αυτό διότι η συνολική επιβάρυνση της προσαρμογής της μισθοδοσίας, για όλους τους εργαζόμενους, στην κλαδική ΣΣΕ που αιτούμαστε εκτιμάται περίπου στο 2,4% !!
Ακόμη όμως και σε αυτό δεν πρότειναν καμιά εναλλακτική προς την ΟΑΣΕ που να οδηγεί σε λύση ακόμη και αυτού του ελάχιστου προβλήματος. Αντ’ αυτού το μόνο που πρότειναν ήταν ουσιαστικά η διατήρηση του διαχωρισμού των εργαζομένων σε δύο κατηγορίες μέσα από τη δημιουργία ενός νέου μισθολογίου για αυτούς που έχουν ήδη χαμηλότερες αποδοχές, επιτρέποντας έτσι τη μετατροπή του εργασιακού περιβάλλοντος του κλάδου μας σε «ζούγκλα», όπου με προσωπικές πιέσεις να επιβάλλουν το δίκιο του ισχυρότερου, μέσα από ατομικές συμβάσεις.
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες
Από πλευράς μας καταγγέλλουμε ότι αυτή η κατάσταση είναι απαράδεκτη και μάλιστα σε ένα κλάδο που θέλει και απαιτεί από την Πολιτεία, για όλα τα ζητήματα λειτουργίας του να τηρούνται κανόνες ισονομίας και κοινής διαμόρφωσης του κόστους μέσα από υγιείς όρους ανταγωνισμού. Φαίνεται όμως ότι μόνο για το εργασιακό κόστος δεν ενδιαφέρονται να υπάρχουν κοινοί κανόνες καθορισμού του.
Η υπογραφή κλαδικής ΣΣΕ κατοχυρώνει με κοινό τρόπο τα βασικά εργασιακά μας δικαιώματα και για τον λόγο αυτό αποτελεί ζήτημα πρωταρχικής σημασίας για την ΟΑΣΕ και όλους τους εργαζόμενους μας. Δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι είμαστε αποφασισμένοι να αγωνιστούμε όλοι μαζί για την πραγματοποίησή της.
Παράλληλα η ΟΑΣΕ αποφάσισε να προσφύγει στη διαδικασία του ΟΜΕΔ.
Για το Εκτελεστικό Συμβούλιο
O Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Χρήστος Παπαδόγιαννης Μανώλης Χατζάκης