“Provident-Ασφαλιστική Πρακτόρευση ΕΠΕ” – Ανδρέας Συνοδινός: «Το Agency αλλάζει μορφή» (Ιούλιος – Αύγουστος 2010)
Ένα ολοκαίνουργιο γραφείο, μία νεανική ομάδα και ένας φιλόξενος οικοδεσπότης δεν μπορεί παρά να προμηνύουν μια καλή και επιτυχημένη επαγγελματική πορεία. Στο ασφαλιστικό πρακτορείο “Provident-Ασφαλιστική Πρακτόρευση ΕΠΕ” στο Μαρούσι ο κ. Ανδρέας Συνοδινός χαίρεται για τους καρπούς της προσπάθειάς του, που μεγαλώνουν από μέρα σε μέρα –κι ας έχει χρόνια να φύγει για διακοπές, κι ας επιστρέφει πάντοτε αργά στο σπίτι. Αυτό μάλλον είναι και το τίμημα του επαγγέλματος του ασφαλιστή, που όταν όμως κανείς το αγαπά, όλα μοιάζουν πιο εύκολα…
Ξεκινώντας από ασφαλιστικός σύμβουλος της AGF και στη συνέχεια της Allianz, πριν από αρκετά χρόνια, ο Ανδρέας Συνοδινός ήρθε η στιγμή που ένιωσε την ανάγκη να δημιουργήσει κάτι δικό του. Γι’ αυτό και το 2001 δημιούργησε το ασφαλιστικό πρακτορείο “Provident” στο Μαρούσι, που σήμερα συνεργάζεται με όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες της αγοράς, διαθέτει 15 εσωτερικούς και εξωτερικούς συνεργάτες-ασφαλιστές, ενώ οι πελάτες του απλώνονται σε όλα τα μέρη της Ελλάδας. Τη μεγαλύτερη παραγωγή κατέχουν οι κλάδοι αυτοκινήτου και ζωής και σε ένα μεγάλο βαθμό ο κλάδος πυρός, ωστόσο και σε κάθε έναν από τους υπόλοιπους κλάδους υπάρχει δραστηριότητα.
Για εκείνον το σημαντικότερο όλων είναι η εξυπηρέτηση του πελάτη και είναι περήφανος που στο γραφείο του ο κλάδος ζημιών αυτοκινήτου, ο πιο χρονοβόρος και ο πιο απαιτητικός από άποψη διαδικασιών, αντιμετωπίζεται με τόση οργάνωση: «Οι ζημιές διεκπεραιώνονται πολύ γρήγορα, καθώς υπάρχει ειδικό τμήμα και συγκεκριμένο προσωπικό που ασχολείται αποκλειστικά με τον κλάδο ζημιών αυτοκινήτου. Από το κλείσιμο των ραντεβού μέχρι και την τελική πληρωμή, όλα γίνονται από εμάς». Αυτό, όμως, δεν είναι το μοναδικό πλεονέκτημα του πρακτορείου. Όπως χαρακτηριστικά μας είπε: «Στόχος μας είναι να δημιουργούμε όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις στο συνεργάτη μας, ώστε να ασχολείται με αυτό που είναι η πραγματική του δουλειά. Να πουλάει ασφάλειες. Γι’ αυτό και τον απαλλάσσουμε από εκδόσεις, αποστολές, εισπράξεις ή διεκπεραιώσεις, τον εφοδιάζουμε εκ των προτέρων με έναν πλήρως ενημερωμένο φάκελο για τον κάθε πελάτη χωριστά, τον οποίο μπορεί να βρει στο site του γραφείου μας, ώστε να αποφεύγει τα έντυπα αρχεία, να εξοικονομεί σημαντικό χρόνο αλλά και να έχει τη δυνατότητα, εφόσον θελήσει να συνεργαστεί με κάποιο άλλο πρακτορείο αργότερα, να έχει ολοκληρωμένη εικόνα του χαρτοφυλακίου του. Και φυσικά οι πολύ υψηλές προμήθειες είναι ένας ακόμη παράγοντας που βοηθά πολύ προς αυτή την κατεύθυνση».
Ωστόσο, η εικόνα της αγοράς σήμερα έχει προβληματίσει ιδιαίτερα τον κ. Συνοδινό που βλέπει την άσκηση του επαγγέλματός του να δυσκολεύει συνεχώς αλλά και τις επιπτώσεις από τις ανακλήσεις των αδειών μεγάλων εταιρειών το τελευταίο διάστημα να είναι πολλές και σημαντικές: «Υπάρχει μεγάλη απογοήτευση από τους πελάτες, που πιστεύουν πως τελικά και το σύστημα της ιδιωτικής ασφάλισης είναι σάπιο. Πρέπει να καταβάλουμε διπλάσια και τριπλάσια προσπάθεια να επανακτήσουμε την εμπιστοσύνη του πελάτη αλλά και να τονώσουμε και πάλι την ασφαλιστική του συνείδηση». Ιδιαίτερα το κλείσιμο της Ασπίς Πρόνοια αποτέλεσε πλήγμα για την ασφαλιστική αγορά. «Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πελάτες που υποφέρουν. Που δεν μπορούν να ασφαλιστούν λόγω βεβαρημένου ιατρικού ιστορικού ή λόγω ηλικίας. Τουλάχιστον γι’ αυτούς το κράτος πρέπει να κάνει κάτι. Να δείξει το κοινωνικό του πρόσωπο. Είμαι απόλυτος σ’ αυτό. Μέχρι τώρα αυτό που είδαμε ήταν για άλλη μια φορά ερασιτεχνισμοί. Το Κράτος συνέστησε μία ελεγκτική επιτροπή, χωρίς να έχει αποφασίσει για τη συνέχεια. Αλλά και η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών πρέπει να βοηθήσει. Πρώτα απ’ όλα, με σύμπνοια ανάμεσα στα μέλη της, πρέπει να κάνει τις απαραίτητες θυσίες. Είναι δύσκολο κανείς να πρέπει να επωμιστεί βάρη άλλου, που μέχρι πρότινος ήταν ανταγωνιστής του, αλλά νομίζω ότι αυτό θα βγει σε καλό τελικά. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι πολλές εταιρείες επωφελήθηκαν από αυτή την κατάσταση».
Κοιτώντας μπροστά, ο κ. Συνοδινός ξέρει πως η ασφαλιστική αγορά περνά μια δύσκολη καμπή: «Από τη μία τα ταμεία που αδυνατούν, από την άλλη το Solvency ΙΙ αλλά και το Κράτος που βρίσκεται στη δεινή αυτή θέση, θεωρώ ότι θα περάσουν τουλάχιστον δύο χρόνια για να ανακάμψει η αγορά μας. Βλέπω ακόμη και το θεσμό του Agency σταδιακά να εκλείπει». Όμως η ελπίδα δεν λείπει από τα λόγια του: «Η ανάγκη για ασφάλιση πάντα θα υπάρχει και θα έχει μία θέση στον προσωπικό προϋπολογισμό του Έλληνα. Κι εμείς από τη μεριά μας δεν θα τον απογοητεύσουμε. Θα συνεχίσουμε να πιέζουμε το κράτος μέσα από τα σωματεία μας να δώσει κίνητρα και θα προτείνουμε καλύτερες λύσεις. Και είναι βέβαιο πως όλα θα πάνε καλά».