Πρωτοβουλίες της Interamerican για τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό των παιδιών
Η Interamerican μελετά συστηματικά το φαινόμενο του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού, μέσω του Interamerican Research Center, και σχεδιάζει την αντιμετώπισή του, στο πλαίσιο της Εταιρικής Υπευθυνότητας.
Η εταιρεία έχει παρουσιάσει, ήδη, δύο εύχρηστες εικονογραφημένες εκδόσεις για τον οικονομικό αλφαβητισμό των παιδιών, βασισμένες στην επιστημονική προσέγγιση και εργασία του Νικολάου Φίλιππα, καθηγητή Χρηματοοικονομικής στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιώς και ιδρυτή του Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού (Hellenic Financial Literacy Institute), στο πλαίσιο της συνεχούς συνεργασίας του Ινστιτούτου με την εταιρεία και του ερευνητικού αντικειμένου του Interamerican Research Center, που λειτουργεί από το 2016.
Πρόσφατα, σε εορταστική εκδήλωση που οργάνωσε το Πανεπιστήμιο Πειραιώς, πριν τα Χριστούγεννα, για τα παιδιά του διδακτικού και διοικητικού προσωπικού του, διανεμήθηκαν -μετά από προσφορά της εταιρείας- πολλά αντίτυπα των βιβλίων του Ν. Φίλιππα.
Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου, καθηγητής Άγγελος Κότιος εξήρε αυτή την πρωτοβουλία της Interamerican με τη συνεργασία του συγγραφέα καθηγητή και τη συνέδεσε με την ευρύτερη ανάγκη βασικής εκπαίδευσης και κουλτούρας που πρέπει να δομείται από τις μικρές ηλικίες, περί τα χρηματοοικονομικά θέματα.
Όπως επισημαίνει ο καθηγητής Ν. Φίλιππας, «εταιρείες με πολυεπίπεδες δράσεις κοινωνικής υπευθυνότητας οφείλουν να συμβάλλουν στη δημιουργία μίας νέας γενιάς ενημερωμένων πολιτών, όπως πράττει η Interamerican. Η χρηματοοικονομική άγνοια κοστίζει ακριβά. Ο χρηματοοικονομικός αναλφαβητισμός αποτελεί σήμερα ένα οξύ κοινωνικό πρόβλημα, καθώς οι περισσότεροι πολίτες φαίνεται να έχουν σχετική ή ακόμα και πλήρη άγνοια για βασικές χρηματοοικονομικές έννοιες και χρηματοοικονομικά προϊόντα. Δύο στους τρεις πολίτες σε ολόκληρο τον κόσμο χαρακτηρίζονται ως χρηματοοικονομικά αναλφάβητοι, αφού αδυνατούν να απαντήσουν σε απλές ερωτήσεις ανατοκισμού, πληθωρισμού και διασποράς του κινδύνου».
Παράλληλα, για τον οικονομικό προγραμματισμό της ατομικής και οικογενειακής ζωής, η εταιρεία διαθέτει μία ομάδα «αιχμής» χρηματοοικονομικών συμβούλων (financial planners) στο εταιρικό της δίκτυο πωλήσεων.
Στο σημερινό πολύπλοκο περιβάλλον, ο ρόλος των financial planners καθίσταται εξαιρετικά σημαντικός, δεδομένου ότι έχουν τη δυνατότητα να καταγράφουν και να αναλύουν τις εξατομικευμένες ανάγκες και στόχους των ατόμων και των οικογενειών τους, προτείνοντας αποταμιευτικά-επενδυτικά χαρτοφυλάκια προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους.