Πολιτισμός & Ποιότητα: δύσκολο αλλά χρήσιμο project για την ασφάλιση
Σκέψεις με αφορμή την πρόσφατη εκδήλωση παρουσίασης του ερευνητικού προγράμματος για τη θέση της γυναίκας στην ελληνική κοινωνία, το οποίο υποστηρίζει η Eurolife FFH:
- Παρακολουθούμε με ενδιαφέρον εκδηλώσεις, συνέδρια, βραβεύσεις, χορηγίες ασφαλιστικών εταιρειών, που επανήλθαν με ζέση στις σχετικές δραστηριότητες. Ο πολιτισμός και η ποιότητα στην ασφάλιση δεν είναι ούτε δεδομένα χαρακτηριστικά ούτε εύκολο project. Η Eurolife FFH έχει κάνει εξαιρετική δουλειά σε αυτή την κατεύθυνση και, με κάθε αφορμή, μας υπενθυμίζει πόσο αφοσιωμένη είναι στην επιδίωξή της αυτή, αναλαμβάνοντας το κόστος με συνέπεια και επιμονή.
Δεν θέλουμε να αδικήσουμε άλλες εταιρείες που επενδύουν σε δράσεις με κοινωνικό αποτύπωμα, αλλά θα αδικούσαμε την ίδια τη Eurolife FFH αν δεν αναγνωρίζαμε την ιδιαίτερη ποιότητα και τον σχεδιασμό που αναδεικνύεται στις εταιρικές εκδηλώσεις της, στις συνεργασίες της με κοινωνικούς φορείς, στις αφορμές που επιλέγει για να δηλώσει το «παρών» στην κοινωνία. Οι ασφαλιστές δεν εκπαιδεύονται μόνο στα προϊοντικά σεμινάρια. Εμπνέονται, παραδειγματίζονται, εξασκούνται και εθίζονται στην ποιότητα μέσα από κάθε δραστηριότητα της εταιρείας με την οποία συνεργάζονται και εκπροσωπούν.
- Το ερευνητικό πρόγραμμα του ΚΕΜΕΦΙ και της ΜRB Hellas μπορεί να μην επιφύλασσε ιδιαίτερες εκπλήξεις για εμάς που είμαστε γυναίκες και βιώνουμε τον ρόλο μας στην ελληνική κοινωνία, είναι όμως ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο. Χρήσιμο για όσους φορείς χαράσσουν και εφαρμόζουν πολιτικές συμπερίληψης και ισότητας, για κοινωνικούς φορείς υποστήριξης γυναικών, για τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, για τα τμήματα προσωπικού των εταιρειών. Είναι ένα εργαλείο αφύπνισης για κάθε γονέα. Αρκεί να θέλουν να το αξιοποιήσουν.
- Στις γυναίκες, μας λείπουν τα πρότυπα. Δεν αναγνωρίζουμε γυναίκες σύμβολα, γυναίκες αναφοράς. Αυτό είναι και μια απάντηση – επιχείρημα απέναντι στους σκεπτικιστές και τους πολέμιους της ποσόστωσης. Ιδιαίτερα οι νέες γυναίκες έχουν ανάγκη να δουν τις ομόφυλές τους να διακρίνονται και να καταλαμβάνουν θέσεις ευθύνης, ρόλους που μέχρι σήμερα, στο συλλογικό υποσυνείδητο, λογίζονται ακόμα αντρικοί. Για να επιδιώξει μια καριέρα ένα νέο κορίτσι, πρέπει να είναι ορατή η δυνατότητα.
Σόκαραν το ακροατήριο οι απαντήσεις των γυναικών για τις γυναίκες-σύμβολα που αναγνωρίζουν. «Γιατί δεν αναγνωρίζουν περισσότερες γυναίκες, ως πρότυπα, τις γυναίκες της οικογένειάς τους;», αναρωτήθηκε ο δημοσιογράφος του πάνελ. Θα περίμενε, όμως, σε αντίστοιχη ερώτηση να αναφέρουν οι άντρες ως άντρες-σύμβολα τους άντρες της οικογένειάς τους, γιατί συνδυάζουν επιτυχημένα πατρότητα και καριέρα;
- Πηγή όλων των δεινών αναδεικνύονται τα στερεότυπα. Στερεότυπα που εισάγονται και καλλιεργούνται από τη νηπιακή ακόμα ηλικία μέσα στους κόλπους της ελληνικής οικογένειας, ακόμα και σήμερα, το 2022. Το ζητούμενο που προκύπτει είναι ξεκάθαρα η αλλαγή της κοινωνικής δυναμικής, μέσα από την αναπλαισίωση των παραδοσιακών έμφυλων ρόλων.
Αναζητώντας τα στερεότυπα μέσα στην καθημερινότητά μας, στην επαγγελματική και στην οικογενειακή μας ζωή, ίσως εκπλαγούμε από τον βαθμό εσωτερίκευσης όσων αυτά μας υπαγορεύουν για την ερμηνεία του κόσμου γύρω μας…
Αμαλία Ρουχωτά
Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News