Ποιο θεωρείτε το δυνατό σημείο ενός financial planner;
Ο νυν και ο τέως Πρόεδρος, η γραμματέας του Δ.Σ., η Υπεύθυνη μελών και επικοινωνίας και ένα αναπληρωματικό μέλος του Δ.Σ., πέντε μέλη δηλαδή της Hellenic Financial Planners Association (HFPA), απαντούν στο ερώτημα και αποκαλύπτουν την προσωπική τους οπτική.
Ηθικές αρχές – αξίες
Ο financial planner οφείλει να διέπεται από ηθικές αρχές, επαγγελματικούς κανόνες αλλά και προσωπικές αξίες, κατ’ αρχάς ως άνθρωπος, αλλά και στο πλαίσιο της συνεργασίας με τους πελάτες του.
Η ακεραιότητα και η ειλικρίνεια, η αντικειμενικότητα της συμβουλής και της παροχής των υπηρεσιών του προέχει και προσβλέπει πάντα στο συμφέρον του πελάτη και στη σωστή σχέση του με την ασφαλιστική εταιρεία.
Η αρχή της δικαιοσύνης, οι κανόνες δεοντολογίας, η εμπιστευτικότητα ή, αν θέλετε, η εχεμύθεια μεταξύ πελάτη – εταιρείας – financial planner είναι βασικός παράγοντας, ώστε να αποφεύγονται πιθανές συγκρούσεις συμφερόντων.
Ένας financial planner δεν αποκαλύπτει ΠΟΤΕ όλα εκείνα τα στοιχεία, οικονομικά, προσωπικά, και όχι μόνο, που συλλέγει από τον πελάτη του. Ο μόνος λόγος συλλογής των στοιχείων αυτών είναι η καλύτερη δυνατή γνώση, με αποτέλεσμα την καλύτερη δυνατή συμβουλή.
Ο F.P. εργάζεται με τον πελάτη του με συγκεκριμένη μέθοδο, δημιουργώντας τον σωστό, πιο συμφέροντα και αποδοτικό σχεδιασμό, και παραμένει συνεπής στις δεσμεύσεις του ως προς την επίβλεψη της πορείας αυτού του σχεδιασμού, καθώς και της επίτευξής του. Και με βάση αυτήν τη μοναδική αξία σχεδιάζει και υλοποιεί αυτά που, για κάθε πελάτη ξεχωριστά, δημιουργούν τα εχέγγυα της ευζωίας, της οικονομικής και κοινωνικής αξιοπρέπειας του ίδιου, της οικογένειας, της επιχείρησης και της περιουσίας του, κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.
Eλένη Α., Υπεύθυνη μελών και επικοινωνίας
Ενσυναίσθηση
Πολλοί νομίζουν, ακούγοντας financial planner, ότι πιθανότατα πρόκειται για κάποιον επαγγελματία που νυχθημερόν ασχολείται με νούμερα και “spreadsheets” όπως λέμε… ελληνικά!
Η αλήθεια είναι, όμως, ότι αυτό που ο financial planner χρειάζεται περισσότερο απ’ όλα δεν βρίσκεται ανάμεσα στους αριθμούς, αλλά σ’ αυτό «το κάτι» που υπάρχει όταν κάθεσαι πρόσωπο με πρόσωπο με τον πελάτη, απαντώντας στις ερωτήσεις του κι ακούγοντας προσεκτικά τις απαντήσεις του… Το λένε ενσυναίσθηση!
Είναι η ικανότητα να κατανοείς και να μοιράζεσαι τα συναισθήματα ενός άλλου προσώπου. Στη δουλειά μας, αυτό σημαίνει «ακούω» τον πελάτη μου, βλέπω μέσα απ’ τα μάτια του, βλέπω τα πράγματα απ’ τη σκοπιά του, κάνω το πρόβλημα δικό μου (χωρίς να εμπλακώ τόσο, ώστε να μπορώ να του δώσω λύση), τού δίνω χώρο να εξωτερικεύσει τους προβληματισμούς του, καταλαβαίνω τα όνειρά του!
Η ικανότητα ή το χάρισμα της ενσυναίσθησης ανοίγει δρόμους επικοινωνίας και εδραιώνει όσο τίποτα το δέσιμο με τον πελάτη και είναι ίσως ό,τι ισχυρότερο στην εργαλειοθήκη του σύγχρονου financial planner.
Όλγα Σ., Γραμματέας Δ.Σ.
Η γνώση είναι δύναμη
Γνώση πολύπλευρη, πολυεπίπεδη…
Η αποστολή του financial planner είναι να γνωρίσει βαθιά τον υποψήφιο πελάτη, να τον ακούσει με πραγματικό ενδιαφέρον, να κατανοήσει τις επιθυμίες του και τους στόχους του, να μπορέσει να διαγνώσει τις ανάγκες του και, εφόσον μελετήσει τα δεδομένα, να έχει τη δεξιότητα και τη γνώση να συνθέσει τις κατάλληλες για εκείνον προτάσεις, οι οποίες θα τον οδηγήσουν με ασφάλεια στην επιτυχία των «θέλω» του.
Πρέπει να γνωρίζει πολύ καλά τα ασφαλιστικά, τις διάφορες μορφές επενδύσεων, να έχει βασικές φορολογικές γνώσεις, διαχείρισης περιουσίας, να είναι εκπαιδευμένος στη μεθοδολογία του Financial Planning, να κατέχει την τεχνολογία. Να ενημερώνεται για τις οικονομικές εξελίξεις, τα εργασιακά και ασφαλιστικά θέματα. Η συμμετοχή σε συνέδρια της Ελλάδας και του εξωτερικού είναι εξαιρετικά σημαντική. Αν δεν έχει τη δυνατότητα για όλα τα ανωτέρω, μπορεί να αναπτύξει συνεργασίες με επαγγελματίες αυτών των κλάδων, ώστε να παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες στον πελάτη του.
Και όλα αυτά για μια φορά; Όχι, βέβαια… Η μάθηση είναι διά βίου.
Λουκάς Τ., Πρόεδρος HFPA
e-education
Σε μια αμιγώς συνδεδεμένη κοινωνία, προφανώς και δεν θα μπορούσε να λείπει η ηλεκτρονική παιδεία!
Η γενιά των Generation Y έχει γεννηθεί μέσα στην τεχνολογία. οι παλαιότερες “ηλικιακά” γενιές ίσως αντιμετωπίσουν κάποια θέματα προσαρμοστικότητας, ωστόσο, τα εργαλεία είναι τόσο απλουστευμένα, που κάνουν τη ζωή όλων πιο εύκολη: Όλες οι εταιρείες αλλά και κάθε πρακτορείο δεν έχει μόνο το δικό του interface – φιλοσοφία, αλλά και τα δικά τους C.R.M., ώστε κάθε συνεργάτης να μπορεί να έχει πρόσβαση στα συμβόλαια, τις καλύψεις, τους όρους και όλα όσα απαιτούνται για την καλύτερη και αμεσότερη εξυπηρέτηση του πελάτη, αλλά και σύγχρονα εργαλεία πωλήσεων, ώστε ο financial planner να είναι συνδεδεμένος με εταιρεία και πελάτη ακόμα και από το… κινητό του στην παραλία!
Κάτι, επίσης, πολύ σημαντικό για έναν επαγγελματία είναι το “στήσιμο” του επαγγελματικού του προφίλ. Linkedin, Facebook Pages, Instagram, Youtube, Web site πριν χρόνια ήταν λέξεις άγνωστες. Σήμερα, ο πελάτης κάνει τη δική του έρευνα πριν έρθει σε επαφή μαζί μας. επομένως, με μια απλή αναζήτηση στο google μπορεί να αντλήσει σε ελάχιστο χρόνο σημαντικά στοιχεία για τον επαγγελματισμό – αξιοπιστία μας.
Διονύσης Χ., Αναπλ. Μέλος HFPA
Δραστηριότητα
Σε μια αγορά που μεταβάλλεται ταχύτατα, το ήθος, η συνέπεια, η ενσυναίσθηση, η εκπαίδευση και η e-education είναι σίγουρα σημαντικά χαρακτηριστικά, που πρέπει να διαθέτει ένας F.P. Αν, όμως, η γνώση δεν συνοδεύεται από δράση, τότε είναι στείρα!
Οι 3 συμβουλές επιτυχίας του πιο επιτυχημένου Αμερικανού ασφαλιστή, όλων των εποχών, συνοψίζονται σε: SEE PEOPLE, SEE PEOPLE, SEE PEOPLE…
Βλέπε κάθε μέρα κόσμο, μίλησέ τους για τη δουλειά σου και πώς μπορείς να τους βοηθήσεις να πετύχουν τους προσωπικούς στόχους, τα όνειρά τους και, παράλληλα, να τους προστατέψεις από οικονομικούς κινδύνους που μπορούν να εκτρέψουν τον προγραμματισμό τους.
Η καθημερινή δραστηριότητα είναι η ειδοποιός διαφορά.
Η δραστηριότητα καθιστά έναν σύγχρονο επαγγελματία financial planner }άριστα εκπαιδευμένο, με ηθικές αξίες, γνώστη των ηλεκτρονικών μέσων, ικανό να ακούει και να κατανοεί τις αγωνίες, τους φόβους, τα όνειρα, τις προσδοκίες των πελατών του} αποτελεσματικό!
Κώστας Τ., τ. πρόεδρος HFPA
Εάν έχετε αυτές τις αρετές, εάν θέλετε να ανήκετε στην πιο επίλεκτη ομάδα της ασφαλιστικής αγοράς, επικοινωνήστε μαζί μας και γίνετε μέλη μας, www. hfpa.gr.
Ευχαριστούμε
Το Δ.Σ. της HFPA
Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News