Ποιες ψηφιακές λύσεις-εργαλεία παρουσίασαν οι ασφαλιστικές εταιρείες το 2019
Επειδή ζούμε και κινούμαστε στους ρυθμούς της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης (Industry 4.0) και ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί πλέον στρατηγική επιλογή των ασφαλιστικών εταιρειών, στην ανασκόπηση της χρονιάς δεν θα μπορούσαμε να μη συμπεριλάβουμε ειδική ενότητα για τις ψηφιακές λύσεις-εργαλεία που παρουσίασαν οι ασφαλιστικές εταιρείες της αγοράς μας μέσα στο 2019.
Η τεχνολογία και η καινοτομία είναι αρωγός στην προσπάθεια των ασφαλιστικών εταιρειών να αναβαθμίσουν τις υπηρεσίες που προσφέρουν σε συνεργάτες και πελάτες, αλλά και να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα…
Ας δούμε κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα που σταχυολογήσαμε από την ειδησεογραφία του 2019:
Generali
Οδηγεί την ψηφιακή καινοτομία στην ασφάλιση, γράφαμε, με αφορμή τη νέα υπηρεσία της, “Generali my drive”, που επιβραβεύει την ασφαλή οδηγική συμπεριφορά και προάγει την ασφάλεια στους δρόμους. Το ίδιο διάστημα, με το Generali My Road Assistance (ψηφιακή υπηρεσία Οδικής Βοήθειας & Φροντίδας Ατυχήματος σε συνεργασία με τη Europ Assistance), η Generali έκανε ένα ακόμη βήμα προς την απλή και άμεση εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της στον κλάδο αυτοκινήτου.
Οι καινοτόμες εκπλήξεις της Generali συνεχίστηκαν στη διάρκεια της χρονιάς: έθεσε στη διάθεση των ασφαλισμένων της – κατόχων της εξωνοσοκομειακής ασφάλισης Health Keeper το “My Health Assistance”. Είναι μία υπηρεσία που πιστοποιεί την έμφαση που δίνει η Εταιρεία στην αξία της πρόληψης και επαναβεβαιώνει την προσήλωσή της σε μια ολιστική προσέγγιση για την Υγεία. Απλά και εύκολα, με ένα κλικ στο κινητό ή το tablet τους, οι ασφαλισμένοι μπορούν:
- να κλείσουν on-line ραντεβού με τον γιατρό της ειδικότητας που τους ενδιαφέρει
- να προγραμματίσουν διαγνωστικές εξετάσεις και check up σε μέρα και ώρα που τους εξυπηρετεί
- να ενημερωθούν για τα Συνεργαζόμενα Διαγνωστικά Κέντρα της περιοχής τους
- να καλέσουν άμεση βοήθεια με το πάτημα ενός κουμπιού και να λάβουν την απαιτούμενη ιατρική υποστήριξη, όπου κι αν βρίσκονται.
Τέλος, μέσα στο 2019, η Generali δημιούργησε μια πλήρως ψηφιοποιημένη διαδικασία εξυπηρέτησης για τους συνεργάτες της, το E-sign, που τους επιτρέπει με δύο βήματα να υπογράψουν τις νέες συμβάσεις της IDD. Συγκεκριμένα, ο συνεργάτης μπαίνει στην ψηφιακή πλατφόρμα ενοποιημένων ασφαλιστικών υπηρεσιών, One View, και συμπληρώνει ή επικαιροποιεί τα προσωπικά του στοιχεία, που περιλαμβάνονται στη σύμβασή του. Στη συνέχεια, χάρη σε ένα αυτοματοποιημένο σύστημα επεξεργασίας δεδομένων και δημιουργίας ηλεκτρονικών εγγράφων, ο συνεργάτης λαμβάνει on-line τη σύμβασή του, με συμπληρωμένα τα απαραίτητα από τον νόμο στοιχεία του. Με το πάτημα ενός κουμπιού, χωρίς ηλεκτρονική γραφίδα, αλλά με τη χρήση ενός ηλεκτρονικού κωδικού (e-sign), που επιβεβαιώνει την παραλαβή, η σύμβαση υπογράφεται ηλεκτρονικά και αποστέλλεται στον παραλήπτη.
Eurolife ERB
Στις αρχές της χρονιάς αναβάθμισε εκ νέου το Eurolife Partners, με την εισαγωγή δύο ολοκληρωμένων ροών ασφάλισης ζωής: την προστασία και την αποταμίευση. Με την προσθήκη αυτή το Eurolife Partners μετατρέπεται από ψηφιακό εργαλείο σε πλήρη πλατφόρμα. Στις 13 Μαρτίου, προσέθεσε τη ροή Ασφάλισης Κατοικίας και νέες λειτουργικότητες στις υπάρχουσες ροές Υγείας & Αυτοκινήτου. Λίγους μήνες αργότερα, στη νέα έκδοση ενσωματώθηκε η δυνατότητα για αίτηση και online έκδοση συμβολαίου κατοικίας για τα τιμολογημένα πακέτα, με δυνατότητα Τυπώνω-Πληρώνω. Μέσα στη χρονιά, ξεκίνησε και η online πλατφόρμα EurolifeConnect, που δίνει τη δυνατότητα σε κάθε πελάτη της Εταιρείας να έχει ανά πάσα στιγμή πλήρη έλεγχο του ασφαλιστικού του προφίλ (παρακολούθηση συμβολαίων & αιτημάτων αποζημίωσης, λήψη εγγράφων και πληρωμή ασφαλίστρων, κ.ο.κ.). Άλλο ένα καινοτόμο σύστημα που λάνσαρε ήταν και το Customer Relationship Management (CRM), το οποίο επιτρέπει στην εταιρεία να διαχειρίζεται τα αιτήματα των πελατών της σε πραγματικό χρόνο, δίνοντας τη συνολική εικόνα των προγραμμάτων, των συναλλαγών και των αιτημάτων τους.
Interamerican
Θεωρεί την ψηφιακή τεχνολογία “μοχλό” της στρατηγικής της για βιώσιμη ανάπτυξη, έχοντας δώσει πρωτοποριακά δείγματα αξιοποίησής της (π.χ. ανάπτυξη online πωλήσεων με την Anytime, By the mile ασφάλιση αυτοκινήτου, τη χρηστική mobile εφαρμογή “drive on” για τους ασφαλισμένους της Οδικής Βοήθειας, κ.ο.κ.). Διόλου τυχαίο, ότι το 2019 αναδείχθηκε “Digitalized Company of the Year” στα Impact BITE Awards, ενώ κατέκτησε χρυσή διάκριση για το “drive on” στην Οδική Βοήθεια, στα Mobile Excellence Awards.
MetLife
Σε συνέχεια των καινοτόμων ψηφιακών υπηρεσιών e-claims και e-services, παρουσίασε μια βελτιωμένη εφαρμογή για smartphones, που δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της να ενημερώνονται άμεσα σχετικά με τα νοσοκομεία, τις κλινικές και τα διαγνωστικά κέντρα που συνεργάζονται με το δίκτυο Advanced Benefit Club (ABC) της Εταιρείας, αλλά και να κλείνουν τα ραντεβού τους online.
ΑΧΑ Ασφαλιστική
Με βασικό σύνθημα «απλά και γρήγορα», παρουσίασε μια σειρά καινοτόμων εργαλείων και υπηρεσιών:
- MyAXAway – Αυτοκίνητο (σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, ο ασφαλισμένος επικοινωνεί μέσω της ειδικής εφαρμογής της ΑΧΑ με την εταιρεία, δηλώνει το συμβάν μέσω της κάμερας του κινητού του, καταγράφει τις ζημιές των εμπλεκόμενων οχημάτων, στέλνει φωτογραφίες της άδειας κυκλοφορίας, λαμβάνει τη δήλωση ατυχήματος και μπορεί να την αποδεχτεί από την οθόνη του κινητού του για να ξεκινήσει η διαδικασία αποζημίωσης. Όλη η διαδικασία διαρκεί 10’).
- MyAXAway – Κατοικία (Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, ο πελάτης της ΑΧΑ μπορεί να επικοινωνήσει με την εταιρεία, σε περίπτωση ζημιάς στην κατοικία του. Ο εκπρόσωπος της ΑΧΑ τον καθοδηγεί κατάλληλα, ώστε να τραβηχτούν οι κατάλληλες φωτογραφίες στο σημείο όπου έγινε η ζημιά, για να προχωρήσει σε άμεση εκτίμησή της, χωρίς να χρειάζεται να κλειστεί ειδικό ραντεβού με εμπειρογνώμονα. Με αυτόν τον τρόπο, ο πελάτης της ΑΧΑ εξοικονομεί χρόνο, αφού αμέσως μετά την κλήση μπορεί να αρχίσει η διαδικασία επισκευής της ζημιάς και η αποζημίωση).
- MyAXA Doctor (νέα υπηρεσία τηλεϊατρικής που διευκολύνει τον ασφαλισμένο τη στιγμή που χρειάζεται μια ιατρική συμβουλή, χωρίς να απαιτείται να μεταβεί στο ιατρείο του γιατρού. Η σύνδεση με τον ιατρό γίνεται με βιντεοκλήση ή και με τηλεφωνική επικοινωνία μέσα από ειδικά σχεδιασμένη εφαρμογή για smartphones, ώστε οι ασφαλισμένοι της ΑΧΑ να μπορούν να επικοινωνούν με Γιατρό από όπου και αν βρίσκονται. Η υπηρεσία δεν αφορά την αντιμετώπιση επείγοντος περιστατικού. Ωστόσο, ο γιατρός της ΑΧΑ μπορεί να καθοδηγήσει τον ασφαλισμένο σε θέματα πρόληψης ή και να προχωρήσει σε διάγνωση και σύσταση θεραπείας για κοινές ασθένειες, εφόσον αυτό είναι εφικτό, παρέχοντες τις αντίστοιχες οδηγίες και συμβουλές).
Μινέττα Ασφαλιστική
Ξεκίνησε τη νέα υπηρεσία τιμολόγησης M.A.C.I.S. (MINETTA Artificial Intelligence Core Innovative Services). Με τη χρήση του M.A.C.I.S. οι συνεργαζόμενοι με την Εταιρεία ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές μπορούν να προχωρούν στην τιμολόγηση οχημάτων, απλά και γρήγορα, ανεβάζοντας στο σύστημα ένα σχετικό με το όχημα έγγραφο (π.χ. άδεια κυκλοφορίας) ή μια φωτογραφία του οχήματος. Το σύστημα στη συνέχεια συμπληρώνει αυτόματα τα σχετικά στοιχεία και οι χρήστες επωφελούνται ελαχιστοποιώντας τον απαιτούμενο χρόνο για την τιμολόγηση.
Αργότερα, μέσα στη χρονιά, η Εταιρεία ενεργοποίησε ένα νέο εργαλείο για την καλύτερη εξυπηρέτηση του δικτύου των συνεργατών της, την ηλεκτρονική υπογραφή. Να σημειωθεί ότι η Μινέττα διακρίθηκε με bronze βραβείο στον διαγωνισμό Mobile Excellence Awards 2019, για την εφαρμογή Minetta App, η οποία παρέχει στον χρήστη πλήθος χρήσιμων λειτουργιών (ενδεικτικά: άμεση σύνδεση στο Μyminetta, προασφαλιστικό έλεγχο με την αποστολή φωτογραφιών ή βίντεο, εντοπισμό του πλησιέστερου συνεργαζόμενου συνεργείου σε κάθε περιοχή, κ.ο.κ.).
Interasco
Μέσα από την πλατφόρμα των συνεργατών «My Interasco», παρουσίασε μια νέα Υπηρεσία Πληροφόρησης Ζημιών, η οποία αφορά όλες τις εκκρεμείς ζημιές, όλων των κλάδων ασφάλισης, εκτός του κλάδου Υγείας και Αστικής Ευθύνης.
ERGO
Έθεσε στη διάθεση των ασφαλισμένων της την εφαρμογή “ERGO Drive & Win”, αξιοποιώντας την τηλεματική τεχνολογία. Η εφαρμογή βαθμολογεί την οδηγική συμπεριφορά του χρήστη και έτσι ο ίδιος όχι μόνο γίνεται καλύτερος οδηγός με οικολογική συνείδηση, αλλά κερδίζει και αρκετές παροχές από την εταιρεία. Συγκεκριμένα, το ERGO Drive&Win μεταφράζει την ασφαλή οδήγηση σε ERGO Stars, τα οποία εξαργυρώνονται σε εκπτώσεις έως και 20% στα ασφάλιστρα αστικής ευθύνης αυτοκινήτου, καθώς και σε ERGO SafeMiles, τα οποία μετατρέπονται σε δωρεές για την προστασία του περιβάλλοντος.
Allianz
Πρόσθεσε στην γκάμα των ψηφιακών εργαλείων εκπαίδευσης (η e-learning πλατφόρμα λειτουργεί από το 2017) την online πλατφόρμα Sales Game, η οποία χρησιμοποιεί σενάρια πώλησης και βαθμολογεί τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή στα βήματα της πώλησης μέσα από τη χρήση προσομοίωσης σε περιβάλλον Η/Υ, tablet ή κινητού.
Υδρόγειος Ασφαλιστική
Προχώρησε στον εμπλουτισμό της υφιστάμενης mobile εφαρμογής για πελάτες/ασφαλισμένους “My Ydrogios” και επιπλέον δημιούργησε το “Ydrogios Mobile”. Στο “My Ydrogios” προστέθηκαν οι δυνατότητες:
- Τα Συμβόλαιά μου (οι ασφαλισμένοι μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση στα ασφαλιστήριά τους, ενημέρωση για τις καλύψεις τους και τις ημέρες που υπολείπονται για την επόμενη ανανέωσή τους)
- Χάρτης άμεσου εντοπισμού σημείων ενδιαφέροντος (Υποκαταστήματα – Συνεργάτες – Συνεργαζόμενα Συνεργεία της εταιρείας)
- Νέες διαδραστικές λειτουργίες (υποβολή σχολίων και προτάσεων προς την εταιρεία, κοινοποιήσεις σε κοινωνικά δίκτυα κ.ά.).
Μέσα από το “Ydrogios Mobile” οι συνεργάτες της μπορούν, απ’ όπου και αν βρίσκονται, να έχουν πρόσβαση στο χαρτοφυλάκιό τους και να εκτελούν με ευκολία μία σειρά από σημαντικές εργασίες, όπως: απεικόνιση και διαχείριση συμβολαίων όλων των κλάδων, μετατροπή αιτήσεων σε συμβόλαιο, λήψη ανανεωτηρίων και πρόσθετων πράξεων, αποστολή ειδοποιητηρίων στους ασφαλισμένους, λήψη ψηφιακών υπογραφών, «έξυπνο» σκανάρισμα δικαιολογητικών/εγγράφων και άμεση αποστολή τους, διαχείριση ανεξόφλητων συμβολαίων και καταστάσεων πληρωμών, κ.ά.
Διαβάστε επίσης: ANAΣΚΟΠΗΣΗ 2019: Νέες συνεργασίες στελεχών/νέα καθήκοντα