Άρθρα

Πέντε ερωτήματα με αφορμή το πρόστιμο στην ασφαλιστική…

Το έχουμε ξαναγράψει: η έξωθεν καλή μαρτυρία του Κλάδου της Ιδιωτικής Ασφάλισης χωλαίνει στη χώρα μας! Και αυτό όχι αδίκως!

Οι λόγοι που αυτό συμβαίνει είναι γνωστοί και μάλλον δεν ωφελεί να τους επισημάνουμε για μια ακόμη φορά! Αξίζει όμως να επισημάνουμε ότι όλα τα μέλη του Κλάδου έχουν υποχρέωση και να τον υπερασπίζονται και να παίρνουν θέση για ό,τι πρέπει και όταν πρέπει…

Με αφορμή, λοιπόν, την πρόσφατη επιβολή διοικητικού προστίμου σε ασφαλιστική εταιρεία για καταχρηστικό όρο σε ασφαλιστήρια συμβόλαια, απόφαση που έλαβε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, αναρωτιόμαστε και προβληματιζόμαστε:

1. Δεν θα ήταν πιο ωφέλιμο και δίκαιο συνάμα να κατονομαστεί η ασφαλιστική εταιρεία στην οποία επιβλήθηκε το πρόστιμο; Θυμόμαστε, για παράδειγμα, μια ανάλογη περίπτωση, το 2011, που είχαν αναφερθεί τα ονόματα των τριών ασφαλιστικών εταιρειών στις οποίες επιβλήθηκαν πρόστιμα συνολικού ύψους 2 εκατ. ευρώ, για υπερβολικές αυξήσεις σε ασφαλιστικά συμβόλαια νοσοκομειακής κάλυψης.

2. Ποιον-ους εξυπηρετεί η φημολογία για το εάν πρόκειται για την τάδε ή τη δείνα ασφαλιστική; Είναι πολυεθνική, είναι ελληνική –τι να είναι, άραγε;

3. Γιατί ασαφώς και αορίστως η ΓΓΕ σημειώνει ότι «διερευνά περαιτέρω αναφορές καταναλωτών με συναφές περιεχόμενο και για άλλες ασφαλιστικές εταιρείες»; Να είναι δυο, να είναι τρεις, να είναι δεκατρείς…οι διερευνώμενες; Ποιος να ξέρει! Οι ασφαλισμένοι, πάντως, καλό θα είναι να “ψάχνονται”, μήπως στα ασφαλιστήρια συμβόλαιά τους “κρύβονται” καταχρηστικοί όροι!!!

4. Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, σε αυτή τη χρονική συγκυρία, που προσδοκά και διεκδικεί διευρυμένο ρόλο στο συνταξιοδοτικό μας σύστημα, αλλά και στην Υγεία, και στην Ασφάλιση έναντι των κινδύνων από φυσικές καταστροφές, γιατί δεν είπε λέξη για το θέμα; Πριν ενάμιση περίπου χρόνο ανακοινώθηκε ο «Νέος Κώδικας Δεοντολογίας ΕΑΕΕ: Συμφωνία τιμής, με αυστηρές και συγκεκριμένες δεσμεύσεις προς τους ασφαλισμένους». Αυτή τη συμφωνία τιμής, που θεωρητικά έχουν συνυπογράψει όλα τα μέλη της, δεν πρέπει να την υπερασπίζεται η ΕΑΕΕ σε κάθε περίπτωση;

5. Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, από τη δική τους πλευρά, γιατί δεν είπαν λέξη; Δεν θεωρούν ότι θίγονται; Δεν πλήττονται –άμεσα ή έμμεσα δεν έχει σημασία!– και η δική τους αξιοπιστία και ο επαγγελματισμός, όταν υπάρχουν καταχρηστικοί όροι σε ασφαλιστήρια που οι ίδιοι προωθούν και προτείνουν στους πελάτες τους; Πάντως, άλλου είδους αντανακλαστικά και ευθιξία επέδειξαν πρόσφατα, όταν θεώρησαν ότι πλήττονται τα δικαιώματα συναδέλφων τους…

Μ’ αυτά και μ’ αυτά, πώς να αναπτυχθεί η ασφαλιστική συνείδηση; Πώς να αυξηθούν τα κατά κεφαλήν ασφάλιστρα στη χώρα μας; Πώς να βελτιωθεί η έξωθεν καλή μαρτυρία του Κλάδου;

Εμείς, απλά, ρωτάμε και προβληματιζόμαστε…

Σούλα Κορμά

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας