Παρακολουθήσαμε την ασφαλιστική αγορά στο Βήμα των Δελφών
Διαβάζουμε με προσοχή όσα διαμείφθηκαν στο 9o Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών (10-13 Απριλίου) από στελέχη που εκπροσώπησαν τον ασφαλιστικό κλάδο. Άλλωστε, όλοι είναι προσωπικότητες με εμπειρία και οι περισσότεροι ηγούνται των μεγαλύτερων ασφαλιστικών σχημάτων της αγοράς.
Στις τοποθετήσεις τους, απευθύνονται στους πολίτες, των οποίων την εμπιστοσύνη στον θεσμό επιζητούν, αλλά και στο μεγάλο πλήθος των επαγγελματιών που απασχολούνται στον ασφαλιστικό κλάδο.
Δεν αρκεί, φυσικά, να δίνεται στα στελέχη της αγοράς το βήμα. Απαιτείται να υπάρχουν και τα Μέσα, για να κοινολογηθούν τα λεχθέντα και να υποστούν είτε τη βάσανο της κριτικής είτε να επικροτηθούν, και να ζητηθεί η ευρύτερη συναίνεση της ασφαλιστικής μας αγοράς.
Στα δελτία τύπου του Forum αναφέρονται συνοπτικά τοποθετήσεις των κ.κ. Φιλίππας Μιχάλη, CEO, NN Hellas, Δημήτρη Σπανoύ, Chief Technical Officer of Life and Health της ERGO Ασφαλιστικής, Δημήτρη Τσεσμετζόγλου, Δ/ντος Συμβούλου Ελλάδος και Κύπρου της Howden Hellas, Νίκου Αντιμησάρη, CEO και αντιπρόεδρου Δ.Σ. της ERGO Ασφαλιστικής, Robert Gauci, CEO της Εθνικής Ασφαλιστικής, Διονύση Νοδάρου, Chief Sales Officer της NN Ελλάδας, Στάθη Τσαούση, Chief Sales Officer της ERGO Ασφαλιστικής.
Ως κλαδικό ασφαλιστικό μέσο, στεκόμαστε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αλλά και προβληματισμό απέναντι σε ορισμένες από τις θέσεις που εξέφρασαν κάποια από τα στελέχη –καθένας τους με τίμιες προθέσεις αλλά και με διακριτή αφετηρία και διαδρομή.
Τα σχόλιά μας αφορούν εκείνους που με τις απόψεις και τις δράσεις τους φέρουν ευθύνη για τη διαμόρφωση της ασφαλιστικής μας αγοράς στο βραχυπρόθεσμο μέλλον. Υπό αυτή την έννοια, ευελπιστούμε ότι είναι και χρήσιμα.
Ο κ. Robert Gauci, επικεφαλής της Εθνικής Ασφαλιστικής, συμμετείχε σε πάνελ με θέμα «Η ενσυναίσθηση και η ικανοποίηση του πελάτη – βασικά συστατικά για την επιτυχία στη νέα οικονομία», και για μια ακόμα φορά, συνεπής στις θέσεις του, μίλησε για πελατοκεντρικότητα και τις ανάγκες του πελάτη, που θα πρέπει να διαγνωστούν και να τεθούν σε πρώτο πλάνο.
Χωρίς φυσικά να διαφωνεί, αναρωτιέται, ταυτόχρονα, ο πληθυσμός της ασφαλιστικής αγοράς, που τον παρακολουθεί με ενδιαφέρον και προσδοκίες: τι προτίθεται να κάνει διαφορετικά η Εταιρεία του σήμερα, το 2024, για να υλοποιήσει μια υπόσχεση που δίνεται από όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες διαχρονικά, τα τελευταία τριάντα χρόνια;
Όλοι όσοι παρακολουθούν και εργάζονται στον ασφαλιστικό κλάδο έχουν βρεθεί πολλές φορές ακροατές σε εκδηλώσεις, ημερίδες, συνέδρια με σύνθημα: «Ο πελάτης στο επίκεντρο». Δεν αμφισβητούμε, φυσικά, τις ειλικρινέστατες προθέσεις του κ. Gauci. Δεν μπορούμε, όμως, να μην παρατηρήσουμε ότι η επίκληση της πελατοκεντρικότητας και η δέσμευση ότι θα αποτελέσει προτεραιότητα μιας ασφαλιστικής εταιρείας στερείται πρωτοτυπίας, αλλά κυρίως υπενθυμίζει στο στενό αλλά και ευρύτερο ακροατήριο ποιες ήταν οι επιδόσεις του κλάδου σε αυτό το επίπεδο τις τελευταίες δεκαετίες.
Αισιόδοξο κλίμα αλλά και απορίες δημιούργησε η τοποθέτηση του Διευθυντή Πωλήσεων της πρώτης σε μερίδιο αγοράς ασφαλιστικής εταιρείας στον κλάδο ασφαλίσεων Ζωής και Υγείας, κ. Διονύση Νοδάρου.
Θετικά νέα έφερε ο κ. Νοδάρος, στο πάνελ που συμμετείχε, ως προς την παραγωγή ασφαλίστρων και την ανάπτυξη του κλάδου, υπενθυμίζοντας την αύξηση κατά 8,9% στη συνολική παραγωγή ασφαλίστρων του 2023, σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτό όμως που περιμένουν να ακούσουν όσοι παρακολουθούν με ενδιαφέρον τα τεκταινόμενα και την εξέλιξη του ασφαλιστικού κλάδου, είναι πόσο αυξήθηκε η ασφαλισμένη ύλη, πόσο αυξήθηκε το πελατολόγιο των ασφαλιστικών εταιρειών, ποιος είναι σήμερα ο αριθμός των νέων συμβολαίων στις ασφαλίσεις Ζωής και Υγείας. Αυτά τα μεγέθη δείχνουν την πραγματική ανάπτυξη του κλάδου.
Όσο μιλάμε για αύξηση παραγωγής χωρίς να διευκρινίζεται ξεκάθαρα ποια είναι τα μεγέθη των νέων εργασιών, προκύπτει το εξής ερώτημα: Μήπως η αύξηση των ασφαλίστρων που καταγράφει η αγορά οφείλεται και στις γενναίες αυξήσεις που γίνονται τα τελευταία χρόνια σε συγκεκριμένους κλάδους; Μήπως τελικά λιγότεροι ασφαλισμένοι πληρώνουν περισσότερα ασφάλιστρα;
Ο CEO της ERGO Ασφαλιστικής, κ. Νίκος Αντιμησάρης, τοποθετήθηκε για ένα μεγαλύτερο εύρος θεμάτων, μεταξύ των οποίων και η δυσκολία του ασφαλιστικού κλάδου να προσελκύσει ταλέντα, για να εργαστούν σε αυτόν.
Η διαπίστωση του κ. Αντιμησάρη είναι ασφαλώς ορθή και προβληματίζει την αγορά εν συνόλω, θα ήταν όμως χρήσιμο να υπενθυμίσουμε ότι και υπό αυτές τις συνθήκες, ταλέντο στην ασφαλιστική αγορά ακόμα υπάρχει. Αυτό που φαίνεται να λείπει είναι η διάθεση των ανωτέρων τους και οι συνθήκες για να αναδειχθεί και να εξελιχθεί αυτό το ανθρώπινο δυναμικό.
Σε πολλές περιπτώσεις και σε εταιρείες υπεράνω υποψίας ακόμα, οι συνεργάτες και οι πελάτες ταλαιπωρούνται από διαδικασίες και νοοτροπίες που ουσιαστικά απαγορεύουν σε ικανούς ανθρώπους να αναπτύξουν πρωτοβουλίες και να λειτουργήσουν αποτελεσματικά. Σε κάθε περίπτωση, οι ειδικότητες που θα μπορούσαν να βρουν ευρύ και ενδιαφέρον πεδίο να αναπτυχθούν στον ασφαλιστικό κλάδο είναι σαφώς πάρα πολλές και από διαφορετικά επιστημονικά πεδία, όπως πολύ ορθά επισημαίνει ο κ. Αντιμησάρης. Σε αυτούς εμείς συμπεριλαμβάνουμε οπωσδήποτε και τους ασφαλιστικούς συμβούλους. Με… τσάντα ή χωρίς, η εξειδίκευση και ο επαγγελματισμός των επιτυχημένων του κλάδου σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνά ακόμα και εκείνον ορισμένων στελεχών. Χρειάζεται μια γενικότερη αλλαγή κουλτούρας στον ασφαλιστικό κλάδο, για να αναδείξει τα υπάρχοντα ταλέντα μέσα σ’ αυτόν, να διευκολύνει την εξέλιξή τους και, μέσω του παραδείγματος, να προσελκύσει και νέα.
Ο έμπειρος και παλαίμαχος Δ/ντής Πωλήσεων της ERGO Ασφαλιστικής κ. Στάθης Τσαούσης, τοποθετήθηκε για την ελλιπή ασφαλιστική κουλτούρα στην Ελλάδα.
Εύκολα συμπεραίνει κανείς ότι η ευθύνη βαραίνει και διαχέεται σε όλους τους εμπλεκόμενους και αυτό κάνει το ζήτημα ακόμα δυσκολότερο στην αντιμετώπισή του, καθώς απαιτεί, όπως πολύ σωστά είπε ο κ. Τσαούσης, συντονισμό, συνεργασία και –θα προσθέταμε εμείς– μια διαφορετικού τύπου επικοινωνιακή προσέγγιση, με περισσότερους πόρους, τόλμη και συνέπεια. Ο κ Τσαούσης αναφέρθηκε ιδιαιτέρως στους επαγγελματίες ασφαλιστικούς συμβούλους και έχοντας ο ίδιος κάνει αρκετά χιλιόμετρα, για να τους συναντήσει, φυσικά και νοητικά, δεν είναι τυχαίο πως επέλεξε να εστιάσει στην επάρκεια που χαρακτηρίζει τον ασφαλιστικό σύμβουλο, βάζοντάς τον στο ίδιο κάδρο με τον λογιστή και τον δικηγόρο.
UPD ΥΓ. Τα σχόλιά μας αφορούν τοποθετήσεις που διαβάσαμε στα σχετικά Δελτία Τύπου που εκδόθηκαν από τoυς διοργανωτές του Delphi Economic Forum.
Αμαλία Ρουχωτά
Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News