Διεθνή

Οι καταναλωτές θέτουν τη βιωσιμότητα πάνω από την τιμή –και στην ασφάλιση

Σύμφωνα με την GlobalData, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές του Ηνωμένου Βασιλείου θα εξέταζαν το ενδεχόμενο να πληρώσουν υψηλότερα ασφάλιστρα σε ασφαλιστές που θεωρούνται πρωτοπόροι στη βιωσιμότητα.

Έρευνα της GlobalData, που διεξήχθη το 3ο τρίμηνο του 2022, ανέδειξε τη σημασία της βιωσιμότητας για τους πελάτες των ασφαλιστικών εταιρειών. Διαπίστωσε ότι το 41,4% των καταναλωτών είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο, από έναν πάροχο με καλό ιστορικό στη βιωσιμότητα, ενώ ένα επιπλέον 10,2% είναι διστακτικό.

Ο κ. Ben Carey-Evans, επικεφαλής ασφαλιστικός αναλυτής της GlobalData, δήλωσε: «Τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας προέκυψαν ενώ ήταν σε εξέλιξη η διάσκεψη COP27, όπου ηγέτες από όλους τους κλάδους συναντήθηκαν για να συζητήσουν λύσεις για την κλιματική αλλαγή. Οι απαντήσεις δείχνουν ότι η δράση των κορυφαίων οργανισμών και ασφαλιστικών εταιρειών θα υποστηριχθεί από τους καταναλωτές του Ηνωμένου Βασιλείου. Οι ασφαλιστές του Ηνωμένου Βασιλείου θα πρέπει να αρχίσουν να δίνουν προτεραιότητα στη βιωσιμότητα, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να χρεώνουν υψηλότερα ασφάλιστρα, ως αποτέλεσμα».

Οι καταναλωτές θέτουν τη βιωσιμότητα πάνω από την τιμή –και στην ασφάλιση

Σε προηγούμενες έρευνες όπου τέθηκε η ίδια ερώτηση, οι καταναλωτές δήλωσαν ότι ενδιαφέρονται για τη βιωσιμότητα, αλλά διστάζουν να πληρώσουν περισσότερα. Αυτό αποτυπώθηκε στην έρευνα της GlobalData για την ασφάλιση μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο, που διεξήχθη το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του 2022, η οποία αποκάλυψε ότι το 65,3% των μικρών επιχειρήσεων θεωρούσε ότι η βιωσιμότητα ήταν είτε σημαντική είτε πολύ σημαντική, αλλά κατατάχθηκε χαμηλά στη λίστα με τους παράγοντες που εξέταζαν κατά την αγορά ασφαλιστηρίου συμβολαίου.

Οι καταναλωτές θέτουν τη βιωσιμότητα πάνω από την τιμή –και στην ασφάλιση

«Τα τελευταία μας στοιχεία για τους καταναλωτές δείχνουν μια μεταστροφή, καθώς ένα σημαντικό ποσοστό των δυνητικών πελατών θέτει τη βιωσιμότητα πάνω από την τιμή. Καθώς η οικονομική ύφεση βαθαίνει, μπορεί να γίνει δυσκολότερο για τους καταναλωτές να δώσουν προτεραιότητα σε ασφαλιστές που έχουν καλό ιστορικό βιωσιμότητας, ωστόσο, φαίνεται ότι ενδιαφέρονται για το θέμα και έχουν ορισμένες προσδοκίες από τις επιχειρήσεις», σημειώνει ο κ. Carey-Evans.

Ο καλύτερος τρόπος, για δείξουν οι  ασφαλιστές ότι αναλαμβάνουν δράση για τη βιωσιμότητα είναι η διακοπή των δεσμών τους με ρυπογόνες βιομηχανίες, όπως ο άνθρακας, το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο. Τέτοιες ενέργειες γίνονται όλο και πιο συχνές, καθώς η πίεση προς αυτές αυξάνεται.

«Όλες οι κορυφαίες ασφαλιστικές εταιρείες έχουν στόχους-χρονοδιαγράμματα, για το πότε θα σταματήσουν να συνεργάζονται με βιομηχανίες υψηλής ρύπανσης, αλλά βλέπουμε επίσης εταιρείες να απομακρύνονται από πιθανές συμβάσεις άμεσα. Αυτό παρατηρήθηκε πρόσφατα με τις Marsh McLennan και Lockton, οι οποίες διέκοψαν τη συνεργασία τους με το ανθρακωρυχείο Carmichael της Adani Enterprise στην Αυστραλία. Άλλοι ασφαλιστές, όπως η Zixty και η Lemonade, φυτεύουν δέντρα με βάση τα χιλιόμετρα που διανύουν οι πελάτες τους ασφάλισης αυτοκινήτων, ή η Aviva, που έχει δεσμευτεί να λειτουργεί το γραφείο της στο Περθ της Σκωτίας εξ ολοκλήρου με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

»Είναι αναμφισβήτητο ότι η βιωσιμότητα θα πρέπει πλέον να αποτελεί βασικό στοιχείο της στρατηγικής κάθε ασφαλιστή, με τα ευρήματα της GlobalData να υπογραμμίζουν ότι είναι κάτι για το οποίο ένα σημαντικό ποσοστό δυνητικών πελατών θα τους κρίνει», καταλήγει ο κ. Cary-Evans.


Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας