Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές πάντα στο επίκεντρο για τον Πρόεδρο του ΕΕΑ
Τα ειδικότερα ζητήματα που απασχολούν τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές προβάλλει με κάθε ευκαιρία ο Πρόεδρος του ΕΕΑ, κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, όπως φάνηκε και από τις πρόσφατες συναντήσεις που είχε τόσο με τον Υφυπουργό Εργασίας, κ. Τ. Πετρόπουλο, για ασφαλιστικά θέματα, όσο και με τον Πρόεδρο της Τράπεζας Πειραιώς, κ. Γεώργιο Χαντζηνικολάου, για τα POS.
Παράλληλα, ο κ. Χατζηθεοδοσίου έχει καταφέρει να αναδείξει τον επιμελητηριακό θεσμό, στα χρόνια που υπηρετεί, καλλιεργώντας πολύ καλές σχέσεις και με τον δημοσιογραφικό κόσμο και αξιοποιώντας αυτές τις σχέσεις για να προβάλλει με τον καλύτερο τρόπο τα θέματα που απασχολούν τα μέλη του ΕΕΑ. Σε πρόσφατο δείπνο που παρέθεσε έδωσαν το “παρών” οι συντάκτες που καλύπτουν το ρεπορτάζ του Επιμελητηρίου, εκπρόσωποι του κλαδικού Τύπου αλλά και γνωστά ονόματα από τον χώρο της δημοσιογραφίας, που έχουν βρει στο πρόσωπο του κ. Χατζηθεοδοσίου έναν άνθρωπο με άποψη και θέσεις, που λέει τα πράγματα με το όνομά τους, μαχόμενος για τα αιτήματα και τα συμφέροντα των επαγγελματιών που εκπροσωπεί.
Ασφαλιστικά θέματα έθεσε το Ε.Ε.Α. στον κ. Τ. Πετρόπουλο
Στην συνάντηση με τον κ. Πετρόπουλο, που πραγματοποιήθηκε στις 3 Φεβρουαρίου 2017, συμμετείχαν επίσης, ο Α΄ Αντιπρόεδρος κ. Νίκος Λεβετσοβίτης, ο Οικονομικός Επόπτης κ. Παναγιώτης Κολλάρος, ο φοροτεχνικός συνεργάτης κ. Παναγιώτης Παντελής και ο απερχόμενος Πρόεδρος της ΕΑΔΕ κ. Δημήτρης Γαβαλάκης.
Ο κ. Χατζηθεοδοσίου και τα μέλη της αντιπροσωπείας έθεσαν στον Υφυπουργό μια σειρά από προβλήματα, κενά, αντιφάσεις και αδικίες που προκαλεί ο νέος ασφαλιστικός νόμος, κατά την πρώτη εφαρμογή του. Ειδική αναφορά έγινε σε προβλήματα ασφάλισης ελευθέρων επαγγελματιών και διαμεσολαβούντων στην ιδιωτική ασφάλιση. Ζήτησαν, δε, να μελετηθούν οι επιπτώσεις και οι εναλλακτικές λύσεις που μπορούν να βρεθούν, χωρίς να αδικείται κανείς και χωρίς να κινδυνεύσει το ασφαλιστικό σύστημα. Πολλές από τις ζητούμενες διορθώσεις δεν προκαλούν οικονομική επίπτωση στα Ταμεία.
Από την πλευρά του ο κ. Πετρόπουλος ζήτησε να κατατεθούν ολοκληρωμένες προτάσεις για την επίλυση των ζητημάτων που τίθενται για να εξεταστεί κατά πόσο μπορούν να εφαρμοστούν, ενώ για τον τομέα των διαμεσολαβούντων ζήτησε να έχει καταλήξει ο κλάδος σε ενιαίες θέσεις ώστε να μπορεί ο διάλογος να έχει ισχυρή βάση. Τέλος, επεσήμανε ότι η πλειοψηφία των ασφαλισμένων ευνοήθηκε από τον καθορισμό των ασφαλιστικών εισφορών με βάση το εισόδημα, σε αντίθεση με το ανελαστικό σύστημα των ασφαλιστικών κλάσεων.
Ο Πρόεδρος του Ε.Ε.Α. κ. Γ. Χατζηθεοδοσίου δήλωσε, μετά τη συνάντηση, «συγκρατημένα αισιόδοξος» από την προοπτική επίλυσης των κυριότερων προβλημάτων.
Επαφές και για τα POS
Στο επίκεντρο των δράσεων του ΕΕΑ το τελευταίο διάστημα είναι και το θέμα των POS. Στη κατεύθυνση αυτή, αντιπροσωπεία του ΕΕΑ, με επικεφαλής τον Πρόεδρο, κ. Γ. Χατζηθεοδοσίου συναντήθηκε στις 2 Φεβρουαρίου με τον Πρόεδρο της Εθνικής Τράπεζας, κ. Παναγιώτη Θωμόπουλο και στις 3 Φεβρουαρίου 2017, με τον πρόεδρο του Δ.Σ. της Τράπεζας Πειραιώς κ. Γεώργιο Χαντζηνικολάου.
Στην αντιπροσωπεία του ΕΕΑ συμμετείχαν ο Α΄ Αντιπρόεδρος, κ. Νίκος Λεβετσοβίτης, ο Οικονομικός Επόπτης, κ. Παναγιώτης Κολλάρος, το μέλος του ΔΣ του ΕΕΑ και Πρόεδρος της ΕΡΜΗΣ ΑΕ του ΕΕΑ, κ. Νίκος Γρέντζελος, και o πρόεδρος του νέου Ινστιτούτου Μελετών του ΕΕΑ, κ. Μιλτιάδης Νεκτάριος.
Ο κ. Χατζηθεοδοσίου, έθεσε σειρά από προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες στις σχέσεις με το τραπεζικό σύστημα και κυρίως με τις υπερβολικές χρεώσεις προμηθειών και επιτοκίων σε ηλεκτρονικές πληρωμές και πληρωμές με κάρτες.
Ειδικά στον Πρόεδρο της Πειραιώς έθεσε και το θέμα του εκτεταμένου αθέμιτου ανταγωνισμού που αντιμετωπίζουν οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές από αθέμιτες πρακτικές τραπεζών στον ασφαλιστικό τομέα. Η πρακτική αυτή έχει πάρει διαστάσεις αποσταθεροποίησης ενός ολόκληρου κλάδου που απειλείται με καταστροφικές συνέπειες, ενώ εξωθεί σε απρόβλεπτες κοινωνικές εκρήξεις. Ζήτησε δε από τον κ. Χαντζηνικολάου να εξετάσει το θέμα και από πλευράς πρακτικών της ίδιας της Τράπεζας Πειραιώς.
To ΕΕΑ τους τελευταίους μήνες έγινε λήπτης σημαντικού αριθμού διαμαρτυριών από μέλη του αναφορικά με τις χρεώσεις που επιβάλουν οι τράπεζες στους χρήστες των υπηρεσιών POS. Πρόσφατη διαδικτυακή έρευνα επιβεβαιώνει πλήρως τις διαμαρτυρίες των μελών του. Σημαντικά υψηλές χρεώσεις, όπου σε ορισμένες περιπτώσεις καθίστανται εξοντωτικές για τις επιχειρήσεις, (βλ. πρατήρια καυσίμων και περίπτερα, όπου οι φόροι αποτελούν σημαντικό μέρος της αξίας των πωλήσεών τους).
Λαμβάνοντας υπόψη ότι από τις 9/12/2015 καθίσταται υποχρεωτικός ο Κανονισμός (ΕΕ) 2015/751 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 29ης Απριλίου 2015 σχετικά με τις διατραπεζικές προμήθειες για πράξεις πληρωμών με κάρτες, που ορίζει ως μέγιστη χρέωση για τις διατραπεζικές συναλλαγές με τις πιστωτικές και τις χρεωστικές κάρτες ποσοστό 0,3% και 0,2% αντίστοιχα, εμφανίζονται ως υπερβολικές κάθε είδους χρεώσεις που ξεπερνάνε κατά πολύ αυτές τις τιμές.
Το ΕΕΑ ζητάει την επίτευξη συμφωνίας για τα μέλη του, όπου η προμήθεια για τα POS, για πιστωτική και χρεωστική κάρτα, δεν θα υπερβαίνει το 0,5% επί της συναλλαγής. Ειδικά, όμως, για συγκεκριμένες «ευαίσθητες» κατηγορίες, όπως, ενδεικτικά, τα περίπτερα (περίπου 1.500 μέλη) και τα πρατήρια καυσίμων (περίπου 900 μέλη), η επιθυμητή προμήθεια , λόγω και της φύσης του τζίρου τους, δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 0,2%.