Οι ασφαλιστές ψηφιοποιούνται μέσω εξαγορών και συγχωνεύσεων
Σχεδόν τα τρία τέταρτα των παγκόσμιων ασφαλιστών (74%) πιστεύουν ότι οι εταιρείες του κλάδου έχουν μείνει πίσω στην υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών και προσπαθούν να αναπτύξουν ψηφιακά τις επιχειρήσεις τους μέσω εξαγορών και συγχωνεύσεων.
Αυτό προκύπτει από έρευνα που διεξήγαγε η Willis Towers Watson σε συνεργασία με την Mergermarket, μεταξύ 200 ανώτερων στελεχών του κλάδου, οι εταιρείες των οποίων δραστηριοποιούνται σε Αμερική, Ασία, Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 74% των παγκόσμιων ασφαλιστών πιστεύουν ότι οι εταιρείες του κλάδου έχουν μείνει πίσω, εξαιτίας των κανονισμών, της απροθυμίας και του κόστους.
49% των ερωτηθέντων προτίθενται να κάνουν μια εξαγορά μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, προκειμένου να αποκτήσουν ψηφιακές τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένου και ενός ποσοστού 14% που προτίθενται να κάνουν περισσότερες από μία εξαγορά.
Σχεδόν όλοι οι ερωτηθέντες (94%) αναμένουν ότι η διανομή ασφαλιστικών προϊόντων θα είναι μεταξύ των κλάδων που οι ψηφιακές τεχνολογίες θα έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο τα επόμενα πέντε χρόνια. Αυτό θα συμβεί επειδή προσφέρει ευκαιρίες για νέες λύσεις προώθησης των εμπορικών σημάτων τους, και οικοδόμησης πιο στενών και ενεργών σχέσεων με τους καταναλωτές των προϊόντων και των υπηρεσιών τους.
Το διαδίκτυο και κανάλια διανομής μέσω κινητών (77%) είναι οι ψηφιακές τεχνολογίες που αναμένεται να έχουν το μεγαλύτερο αντίκτυπο στον κλάδο, τα επόμενα δύο χρόνια. Οι ερωτηθέντες αναμένουν, επίσης, τα big data, η αυτοματοποίηση, οι ρομποτικές συμβουλές και οι αισθητήρες να γίνονται όλο και πιο σημαντικά στα επόμενα πέντε χρόνια.
Ως προς την ψηφιακή διατάραξη της ασφαλιστικής βιομηχανίας, το 45% των ασφαλιστών πιστεύουν ότι είναι πιθανό να συμβεί τα επόμενα χρόνια, ενώ ο ίδιος αριθμός θεωρεί ότι τα προγράμματα των start-up εταιρειών θα έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο. Ωστόσο, μόλις το 8% βλέπει τους νεοεισερχόμενους από τον τομέα της τεχνολογίας, όπως το Google και το Facebook, ότι ενδέχεται να διαταράξουν την αγορά τους.
Οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι η ανάπτυξη δεδομένων και τα αναλυτικά εργαλεία αποτελούν βασικό μέρος της διεύρυνσης της καινοτομίας τους, με πολλούς να ισχυρίζονται ότι έχουν ήδη σημειώσει σημαντική πρόοδο σε αυτόν τον τομέα. Εννέα στους 10 έχουν διερευνήσει πώς να συγκεντρώσουν περισσότερες πληροφορίες απευθείας από τους υπάρχοντες πελάτες τους. Οκτώ στους 10 κάνουν μόχλευση δεδομένων στα κοινωνικά δίκτυα, ενώ περισσότεροι από τους μισούς (53%) ψάχνουν να βρουν δημοσίως διαθέσιμα δεδομένα με νέους τρόπους.
Άλλα σημαντικά ευρήματα της έρευνας
• Μεταξύ των κορυφαίων “πιο σημαντικών εμποδίων” στην ψηφιοποιήση του κλάδου μέχρι σήμερα είναι οι πολύπλοκες κανονιστικές απαιτήσεις (42%), το μεγάλο χρονικό διάστημα που χρειάζεται για εμπορευματοποιηθούν οι νέες τεχνολογίες (32%), η αντίσταση των πελατών (32%) και η αποτυχία παράδοσης των υφιστάμενων μεγάλων έργων μετασχηματισμού της πληροφορικής (30%).
• Το 13% των ασφαλιστών αναμένουν το blockchain να έχει ένα «τεράστιο αντίκτυπο” στην ασφάλιση εντός πέντε ετών.
• Οι ασφαλιστές θεωρούν ότι η πιο αποτελεσματική και ταχύτερη επεξεργασία των αξιώσεων (42%) και η αυτο-εκτέλεση των παραμετρικών ασφαλιστικών προϊόντων (34%) είναι οι τομείς όπου το blockchain και οι έξυπνες συμβάσεις θα έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο.
• Το 72% των ερωτηθέντων αναμένουν ότι στην αγορά ασφάλισης αυτοκινήτων, όπου τεχνολογίες όπως η τηλεματική είναι σε ευρεία χρήση, μελλοντικές εξελίξεις (όπως η υποβοηθούμενη και αυτόνομη οδήγηση) θα έχουν «σημαντικές επιπτώσεις» στις επιχειρήσεις τους.
• Τέλος, λιγότεροι από τους μισούς (47%) αναμένουν ότι τα έξυπνα σπίτια και οι έξυπνοι αισθητήρες θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην αγορά ασφάλισης κατοικίας.
Διαβάστε επίσης: Insurtech: the next big thing