Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 3η στάση: Νάουσα, Μαρία Άτση
Η ασφαλιστική πράκτορας της Εθνικής Ασφαλιστικής από τη Νάουσα, κα Μαρία Άτση, μας μιλάει για τη διαδρομή της στον κλάδο, τη συνεργασία της με την κόρη της Χριστίνα, αλλά και τι θα ήθελε η ίδια να αλλάξει στην αγορά, τονίζοντας ότι οι εταιρείες πρέπει να ακούσουν τους ασφαλιστές τους.
Στον νομό Ημαθίας και ειδικότερα στην πανέμορφη Νάουσα “βρεθήκαμε” αυτόν τον μήνα, συζητώντας με την κα Μαρία Άτση, Ασφαλιστική Πράκτορα της Εθνικής Ασφαλιστικής.
Μέλος της ομάδας της κας Ανθής Ξηρού, η κα Άτση δραστηριοποιείται στον χώρο ήδη από το 1993, όταν επικεφαλής της Εθνικής Ασφαλιστικής ήταν ο κ. Κώστας Φιλίππου. Σχεδόν 30 χρόνια μετά, διατηρεί για το επάγγελμα που επέλεξε να ακολουθήσει τον ίδιο ενθουσιασμό και έχει καταφέρει να τον μεταδώσει και στην κόρη της Χριστίνα.
Δεν μου ταίριαζε το υπαλληλικό περιβάλλον
Τότε, 24 χρόνων, πτυχιούχος τεχνολόγος γεωπόνος, εργαζόταν στη Δ/νση Γεωργίας, όταν ο σύζυγός της Θωμάς την έφερε σε επαφή με την κα Ανθή Ξηρού και τον κ. Γιάννη Παρπούλα, τότε Δ/ντή Γραφείου. Από την πρώτη παρουσίαση που της έκαναν κατάλαβε ότι αυτό ακριβώς ήταν το επάγγελμα που ήθελε. Καταρχάς, ταίριαζε απόλυτα στον χαρακτήρα της: «Ήθελα ελευθερία κινήσεων, ελευθερία χώρου, να έχω επαφή, να μιλάω με τους ανθρώπους, να κανονίζω μόνη μου την καθημερινότητά μου. δεν μου ταίριαζε το υπαλληλικό περιβάλλον». Παράλληλα, μπορούσε να έχει τις απολαβές που επιθυμούσε, προκειμένου να εκπληρώσει τους οικονομικούς της στόχους. «Xωρίς οικογενειακή περιουσία να στηριχτώ –ο πατέρας μου ήταν αγρότης– έπρεπε μόνη μου να παλεύω, για να κάνω τις φιλοδοξίες μου πραγματικότητα».
Εκείνη και πολλοί ακόμα πριν από εκείνη, με τα ίδια δύσκολα βιώματα, έθεσαν στόχους και επεδίωξαν να τους πραγματοποιήσουν από μικρή ηλικία, υποστηρίζοντας με αγάπη και πάθος αυτή την επιλογή.
Σήμερα, τα νέα παιδιά δείχνουν να συμμερίζονται αυτές τις απόψεις και αυτή τη στάση ζωής; «Όχι και τόσο», όπως επισημαίνει η συνομιλήτριά μας, «ίσως επηρεασμένα και από τις οικογένειές τους, που τους δείχνουν τον εύκολο, ήσυχο και χωρίς πολλά άγχη δρόμο, για να εξασφαλίσουν το μέλλον τους».
Άνθρωποι σαν τα δέντρα
Αρχικά, η κα Άτση δραστηριοποιήθηκε στον τόπο καταγωγής της, τη Νάουσα, όπου έχει μέχρι σήμερα το γραφείο της, αλλά πλέον έχει πελάτες-ασφαλισμένους σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα.
Η επιλογή δεν ήταν τυχαία, καθώς ο νομός Ημαθίας είναι ένας αγροτικός νομός. Οι άνθρωποι ασχολούνται κυρίως με τις δεντροκαλλιέργειες και, σύμφωνα με την κα Άτση, αυτό ως ένα βαθμό τους καθορίζει και ως προσωπικότητες. «Δεν δέχονται εύκολα τις αλλαγές και την εξέλιξη και έχουν μάθει να περιμένουν πολλά από το κράτος –αποζημιώσεις, επιδοτήσεις».
Αυτό δεν έχει περάσει στη νέα γενιά. «Οι νέοι σήμερα θέλουν την ασφάλιση, το ψάχνουν όμως. Δεν θα απευθυνθούν σε κάποιον, γιατί είναι απλά συμπαθητικός. Κυρίως θα μετρήσουν οι γνώσεις και το επίπεδο του ασφαλιστικού συμβούλου», επισημαίνει.
Το άσχημο, βεβαίως, είναι ότι η νέα γενιά αναζητά την εξέλιξη και την ανάπτυξη μακριά από την αγροτική ζωή και, δυστυχώς, μακριά και από τον τόπο τους. «Ο νομός μας έχει μεγάλη εκροή νέων ανθρώπων. Μεταναστεύουν κυρίως στο εξωτερικό».
Για μεταπτυχιακές σπουδές στην Ολλανδία ετοιμαζόταν να φύγει και η κόρη της κας Άτση, Χριστίνα Θανασούλη, όταν τελείωσε τις σπουδές της στο τμήμα Ιστορίας του Δημοκρίτειου της Θράκης. «Το “έβλεπα” ότι ίσως έμενε εκεί για πάντα και της έκανα την πρόταση να έρθει να δουλέψει μαζί μας. Ευτυχώς δέχτηκε και, τρία χρόνια τώρα, δουλεύει ως ασφαλίστρια και διαπρέπει. Βγήκε πρώτη στους νέους ασφαλιστικούς συμβούλους το 2018», μας λέει με δικαιολογημένο καμάρι.
Τι θα ήθελε να αλλάξει
Στα χρόνια που δραστηριοποιείται στην ασφαλιστική αγορά, η κα Άτση έχει δει πράγματα που έχουν διαφοροποιηθεί, αλλά υπάρχουν και άλλα που θα ήθελε να δει να αλλάζουν…
«Καταρχάς, θα ήθελα να αλλάξει η κακή άποψη των Ελλήνων για την ασφάλιση», επισημαίνει. «Να τη συμπεριλάβουν ως προτεραιότητα στη ζωή τους. Δεν τους κατηγορώ, βέβαια, γιατί είχαν μια κακή εμπειρία στο πρόσφατο παρελθόν από τον ασφαλιστικό χώρο. Αυτό, όμως, αλλάζει σιγά σιγά, όχι γιατί κουκουλώνεται και το ξεχνάνε, αλλά γιατί έχουν γίνει βήματα σε επίπεδο εποπτείας και ελέγχων, ενώ οι εταιρείες αναδιοργανώνονται και λειτουργούν πιο σωστά πλέον. Όλα αυτά βοηθούν στο να αρχίσει πάλι ο κόσμος να εμπιστεύεται σιγά σιγά τον κλάδο μας».
Οι ασφαλιστές σηκώνουν το βάρος…
Αδιαμφισβήτητα, το μεγαλύτερο βάρος στην κατεύθυνση αυτή, της αλλαγής νοοτροπίας του Έλληνα, το σηκώνουν οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές.
«Εμείς βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή του μετώπου και από εμάς εξαρτάται πόσο γρήγορα θα αλλάξει ο τρόπος που σκέφτεται ο Έλληνας. Βεβαίως και οι ασφαλιστικές εταιρείες εργάζονται πάνω σε αυτό, αλλά την πρώτη εντύπωση τη δημιουργεί ο ασφαλιστικός σύμβουλος, καθώς είναι ο πρώτος με τον οποίο έρχεται σε επαφή ο καταναλωτής. Γι’ αυτό και πρέπει να είναι σωστός, να έχει συνέπεια, να κερδίζει την εκτίμηση, να είναι φερέγγυος και καλός γνώστης της δουλειάς του. Δεν επιτρέπεται εν έτει 2022 να μη διαβάζει, να μην ενημερώνεται, να μην εξελίσσεται καθημερινά», επισημαίνει η κα Άτση.
Η σημασία της ενημέρωσης και της εξωστρέφειας
Η ίδια, για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της δουλειάς της, ενημερώνεται από το ίντερνετ και τις εφημερίδες για το τι συμβαίνει καθημερινά στον ασφαλιστικό και γενικά στον οικονομικό χώρο. «Επίσης παρακολουθώ, αναγκαστικά, και τα βραδινά δελτία ειδήσεων, για να ξέρω τι βλέπει και τι παρακολουθεί ο περισσότερος κόσμος. Παράλληλα, αφιερώνω αρκετό χρόνο καθημερινά στο διάβασμα άρθρων και βιβλίων για την προσωπική μου αυτοβελτίωση».
Δεν μένει όμως μόνο εκεί, καθώς επενδύει και ένα σημαντικό μέρος των εσόδων της στο μάρκετινγκ και τη διαφήμιση. Οι περίπου 700 πελάτες της μπορεί, πολλές φορές, να μη θυμούνται το όνομα της εταιρείας που εκπροσωπεί, αναγνωρίζουν όμως την ίδια ως την ασφαλίστριά τους, τη φίλη τους, έναν δικό τους άνθρωπο.
Η χρησιμότητα των ταξιδιών επιβράβευσης
Η κα Άτση όλα αυτά τα χρόνια έχει καταφέρει να συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων ασφαλιστικών πρακτόρων στην Εθνική Ασφαλιστική και δίνει μεγάλη σημασία στη συναναστροφή με τους καλύτερους, καθώς θεωρεί ότι την βοηθά να βελτιώνεται συνεχώς στη δουλειά της.
Στην κατεύθυνση αυτή τα ταξίδια επιβράβευσης, στα οποία πάντα συμμετέχει, αποδεικνύονται πολύ χρήσιμα. «Μας δίνουν την ευκαιρία για πολύωρες συζητήσεις με τους συναδέλφους. Ανταλλάσσουμε απόψεις πάνω στη δουλειά μας, πώς μπορούμε να την κάνουμε καλύτερα, τι πράγματα μπορούμε να διεκδικήσουμε. Μου έχουν λείψει πάρα πολύ αυτά τα δύο χρόνια που δεν πραγματοποιούνται λόγω της πανδημίας –πολύ περισσότερο, γιατί έχουμε πιάσει τους στόχους και εγώ και η κόρη μου».
Οι διοικούντες & οι διευθυντές πωλήσεων να οργώσουν την Ελλάδα
Είναι γεγονός ότι η πανδημία έχει θέσει τις ζωές όλων μας σε μια δυσάρεστη αναμονή, ταυτόχρονα, όμως, έχει αυξήσει και τις προσδοκίες.
Όλο αυτό το διάστημα οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές δουλεύουν κάτω από ιδιαίτερα δύσκολες και απαιτητικές συνθήκες και είναι λογικό να περιμένουν μία ανταπόδοση από τις εταιρείες τους.
Η κα Άτση θεωρεί ότι «οι εταιρείες, μόλις καταπέσει αυτός ο κουρνιαχτός με τον κορωνοϊό, θα πρέπει να ανασκουμπωθούν και να επενδύσουν στους ασφαλιστές τους. Πρέπει οι διοικούντες και οι διευθυντές πωλήσεων να οργώσουν όλη την Ελλάδα, να έρθουν σε επαφή με τους ασφαλιστές όλων των βαθμίδων, να αφουγκραστούν τις ανησυχίες τους, να ακούσουν τι έχουν να τους πουν, τι θα θέλανε, τι βλέπουν ως πρόοδο. Στη συνέχεια να οργανωθούν περισσότερα σεμινάρια και βεβαίως ταξίδια. Τα ταξίδια αυτά δεν είναι ταξίδια αναψυχής, αλλά εκπαιδευτικά», τονίζει.
Πράγματα που επιβάλλεται να αλλάξουν στον κλάδο υγείας
Η κα Άτση ως ασφαλίστρια εστιάζει στον κλάδο Ζωής. Όπως τονίζει, «με εκφράζει περισσότερο, καθώς είναι η σπουδαιότερη κάλυψη που μπορεί να προσφέρει κάποιος στον εαυτό του και στην οικογένειά του».
Στη Βόρεια Ελλάδα, όπως μας λέει, έχουν μεγαλύτερη ζήτηση τα αποταμιευτικά προγράμματα, σε σχέση με την Αθήνα.
Εκείνη ασχολείται εξίσου και με τον κλάδο υγείας, ορμώμενη και από κάποια άσχημα προσωπικά της βιώματα από τον δημόσιο τομέα υγείας.
Με δεδομένη την εστίασή της στην υγεία, ήταν λογικό να ζητήσουμε την άποψή της για το πώς λειτουργεί η συνεργασία με τους παρόχους υγείας, νοσηλευτήρια και διαγνωστικά, και πόσο ευχαριστημένοι είναι οι πελάτες της από την εξυπηρέτηση που λαμβάνουν.
«Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα», ήταν η απάντησή της. Βεβαίως, αντιλαμβάνεται κανείς ότι η κα Άτση, προς τιμή της, δεν αφήνει τίποτα στην τύχη. Για παράδειγμα, όταν ξεκίνησε η συνεργασία με συγκεκριμένο διαγνωστικό κέντρο, «πριν αρχίσω να στέλνω τους πελάτες μου, πήγα πρώτη εγώ η ίδια ως πελάτης, χωρίς να πω ποια είμαι, για να δω πώς λειτουργεί η εξυπηρέτησή τους».
Αντίστοιχη είναι και η άποψή της για τα συμβεβλημένα νοσηλευτήρια: «Σε γενικές γραμμές, δεν υπάρχουν προβλήματα στη συνεργασία μας, αλλά επειδή αυτόν τον καιρό λόγω της πανδημίας οι κλινικές φουσκώνουν από κόσμο, μπορεί να δημιουργηθούν κάποιες καθυστερήσεις ή παράπονα».
Ωστόσο, για την κα Άτση αυτά δεν είναι σημαντικά, καθώς μπορούν να λυθούν με ένα τηλεφώνημα. «Αυτό που θέλουμε –και το βροντοφωνάζω– είναι να έχουμε τις ίδιες παροχές με την Αθήνα. Για παράδειγμα, χρειαζόμαστε περισσότερους συμβεβλημένους γιατρούς, όπως και να υπάρχουν γιατροί στις κλινικές των νοσηλευτηρίων επί 24ώρου βάσεως». Τέλος, υπογραμμίζει την ανάγκη και «για ένα συμβεβλημένο νοσηλευτήριο για τους ασφαλισμένους μας με προϋπάρχουσες ασθένειες».
Αναφορικά με μία περαιτέρω συνεργασία των ασφαλιστικών εταιρειών με τα δημόσια νοσοκομεία, η κα Άτση επισημαίνει ότι και τώρα μπορεί ο ασφαλισμένος να νοσηλευτεί σε δημόσια δομή και να καλυφθούν πλήρως τα έξοδα από την ασφαλιστική, αλλά «συνήθως δεν επιλέγει κάποιος να πάει σε δημόσιο νοσοκομείο, εκτός εάν υπάρχει κάποιος πολύ ιδιαίτερος λόγος. Κυρίως γιατί είναι ο γιατρός του εκεί. Άλλωστε, τα δημόσια είναι υπό κατάρρευση χρόνια τώρα, και με την πανδημία έχουν γίνει ακόμα πιο άσχημα τα πράγματα», επισημαίνει.
Οι νέοι είναι η ελπίδα
Επανερχόμαστε σε πιο ευχάριστα θέματα και της ζητάμε να μας μιλήσει για τη συνεργασία με την κόρη της Χριστίνα.
«Από την ώρα που ήρθε η Χριστίνα μαζί μας στο γραφείο είναι σαν να φύσηξε ένα δροσερό βουνίσιο αεράκι. Ως νέο παιδί τη χαρακτηρίζει η ελπίδα, η αισιοδοξία και η ορμή. ταυτόχρονα, όμως, πατάει γερά στα πόδια της και βλέπει μπροστά. Αξιοποιώντας στο έπακρο τα μέσα που της προσφέρει η τεχνολογία, μπορεί πιο γρήγορα και πιο αποδοτικά από μας να κάνει τη δουλειά της, να επικοινωνήσει με τους πελάτες της, να εκδώσει τα συμβόλαιά τους, να διεκπεραιώσει τις αποζημιώσεις τους. Παράλληλα, ο σεβασμός και η συνέπεια που τη διακρίνουν ως χαρακτήρα την κάνουν σωστή επαγγελματία και θα τη βοηθήσουν να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο με το πέρασμα του χρόνου».
Με τον φόβο μήπως τη χαρακτηρίσει κανείς υπερβολική στους χαρακτηρισμούς της για το μοναχοπαίδι της, η κα Άτση σπεύδει να διευκρινίσει: «Είμαι πολύ αυστηρή και με τον εαυτό μου και με τους άλλους, και η κόρη μου δεν αποτελεί εξαίρεση. την επικρίνω, αν κάνει λάθος. Ταυτόχρονα, είμαι συνεχώς δίπλα της, για να της δείξω ό,τι μπορώ, ώστε να μείνει στον χώρο μας και να διαπρέψει, να γίνει ένας σωστός επαγγελματίας και να δώσει πράγματα στην κοινωνία της Ελλάδας. Άλλωστε, οι νέοι είναι η ελπίδα για τη χώρα μας. Και το θέμα είναι να μείνουν εδώ», τονίζει.
Ελπίδα, όμως, για τούτη τη χώρα είναι και άνθρωποι όπως η κα Μαρία Άτση, που συνεχίζει με την ίδια, ίσως και μεγαλύτερη δύναμη και πίστη σε αυτό που κάνει, με τον ίδιο νεανικό ενθουσιασμό, ορμητικότητα, δημιουργικότητα και πάθος, όπως τότε που πρωτοξεκίνησε!
Επιμέλεια: Δημήτρης Ρουχωτάς, Δήμητρα Καζάντζα
Διαβάστε επίσης:
Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 1η στάση: Καστοριά, Ιάσων Ιασωνίδης
Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 2η στάση: Πάτρα, Χρήστος Θεοδωρόπουλος
Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 4η στάση: Γαστούνη, Φώτης Δέρβος
Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 5η στάση: Kατερίνη, Ευγενία (Βίνα) Φλογέρα
Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 6η στάση: Ρόδος, Στάθης Κουσουρνάς
Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 7η στάση: Καβάλα, Γιάννης Κούτρας
Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 8η Στάση: Σπήλι, Νίκος Μαρκουλιδάκης
Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 9η Στάση: Τρίκαλα, Απόστολος Κόκκοβας
Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News