Συνεντεύξεις

Οδοιπορικό εκτός των τειχών – 31η στάση: Κέρκυρα, Απ. Πλασκασοβίτης & Π. Πουλή

Απόστολος Πλασκασοβίτης & Περσεφόνη Πουλή:
«Συνδυάζουμε παραδοσιακή εξυπηρέτηση & social media»

Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές από την Κέρκυρα κ.κ. Απόστολος Πλασκασοβίτης και Περσεφόνη Πουλή αποτελούν χαρακτηριστικό παράδειγμα ζευγαριού που πορεύονται μαζί στη ζωή και στη δουλειά, συμπληρώνοντας με επιτυχία ο ένας τον άλλον –ο πρώτος με την ασφαλιστική του εμπειρία και η δεύτερη με την ικανότητά της να κινείται στον παλμό της εποχής.

Ο κ. Α. Πλασκασοβίτης ξεκίνησε τη δραστηριοποίησή του στον ασφαλιστικό κλάδο, το 2004 ως ασφαλιστικός σύμβουλος στην Alico. «Τα πρώτα βήματα δεν ήταν εύκολα», θυμάται, «αλλά το πάθος μου για δουλειά και η επιθυμία να κατανοήσω τις ανάγκες των πελατών μου με ώθησαν να επενδύσω σε σεμινάρια και συνεχείς εκπαιδεύσεις, πέρα από αυτές που απαιτούνταν για την άδεια άσκησης του επαγγέλματος. Αυτή η εκπαίδευση ήταν καθοριστική για την επαγγελματική μου εξέλιξη, καθώς μου επέτρεψε να διαχειρίζομαι τις απαιτήσεις των πελατών με μεγαλύτερη ασφάλεια και υπευθυνότητα».

Το 2005, αποφάσισε να αποχωρήσει από το Agency, εργαζόμενος, τα πρώτα χρόνια, door-to-door και με τηλεφωνικές επαφές από το σπίτι. «Ήταν μια δύσκολη περίοδος, αλλά παράλληλα και μια ευκαιρία να χτίσω προσωπικές σχέσεις με τους πελάτες μου. Καθώς το χαρτοφυλάκιό μου μεγάλωνε και έδειχναν εμπιστοσύνη στις υπηρεσίες μου, το 2014 έκανα το επόμενο βήμα, ανοίγοντας το πρώτο μου γραφείο στο κέντρο της Κέρκυρας. Αυτή η κίνηση μου επέτρεψε να προσφέρω μια πιο οργανωμένη και ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση στους πελάτες μου».

Το 2020, παίρνουν από κοινού την απόφαση με τη σύζυγό του, κα Περσεφόνη Πουλή, να ενταχθεί και εκείνη ενεργά στην επιχείρηση, ανοίγοντας παράλληλα, ένα υποκατάστημα στο παραθαλάσσιο χωριό Γουβιά. «Η απόφαση αυτή προέκυψε από την ανάγκη να ενισχύσουμε την παρουσία μας στην τοπική αγορά, να προσφέρουμε ακόμα καλύτερη εξυπηρέτηση στους πελάτες μας, ανταποκρινόμενοι στις αυξανόμενες ανάγκες τους, και ταυτόχρονα να αναπτύξουμε περαιτέρω την επιχείρησή μας», εξηγεί η κα Πουλή, η οποία έδωσε τις απαιτούμενες εξετάσεις και απέκτησε την άδεια άσκησης επαγγέλματος, καθώς, όπως λέει, «πρόθεσή μου ήταν να δραστηριοποιηθώ με πλήρη επαγγελματική ευθύνη στον ασφαλιστικό κλάδο».

Η ίδια ανέλαβε να υλοποιήσει και μία ακόμη στρατηγική κίνηση, να αξιοποιήσει τη δύναμη των κοινωνικών δικτύων (social media). «Ξεκινήσαμε 6 μήνες πριν να έχουμε μια πιο δυναμική παρουσία στο διαδίκτυο και έχουμε καταφέρει να ενισχύσουμε την αναγνωρισιμότητά μας και να προσεγγίσουμε νέους πελάτες. Παράλληλα, δημιουργήσαμε ακόμα πιο στενές σχέσεις με την τοπική κοινότητα, καθώς, μέσω των βίντεο και των άλλων αναρτήσεών μας, θίγουμε θέματα που απασχολούν την τοπική κοινωνία, όπως για παράδειγμα τα τροχαία ατυχήματα, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα τα οφέλη που προκύπτουν από την ασφάλιση. Ήταν σαν να μπήκα στο σπίτι τους και να κάθισα στον καναπέ τους», λέει χαρακτηριστικά η κα Πουλή.

Τουρισμός & ασφαλίσεις υγείας δημιουργούν ευκαιρίες ανάπτυξης

Το γραφείο των κ.κ. Πλασκασοβίτη και Πουλή εστιάζει σε όλους τους κλάδους ασφάλισης, αξιοποιώντας, μεταξύ άλλων, και τις ευκαιρίες που προσφέρει ο τουρισμός. «Ο τουριστικός τομέας προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες σε έναν ασφαλιστικό πράκτορα, καθώς οι ανάγκες για ασφάλιση είναι ποικίλες. Εμείς εστιάζουμε στις ασφαλίσεις σκαφών, στην ασφάλιση περιουσίας (ξενοδοχείων, βιλών και τουριστικών καταλυμάτων) καθώς και στην αστική τους ευθύνη. Η ζήτηση είναι μεγάλη, ειδικά από τους ξένους υπηκόους που είναι εγκατεστημένοι στο νησί ή έχουν εξοχικά εδώ, οι οποίοι έχουν ήδη ανεπτυγμένη ασφαλιστική συνείδηση από τις χώρες τους. Ωστόσο, συναντάμε μια δυσκολία με τους όρους των συμβολαίων, που συνήθως δεν είναι μεταφρασμένοι στα Αγγλικά και χρειάζεται μια ολόκληρη διαδικασία που συνεπάγεται μεγάλη καθυστέρηση και επιπλέον εργατοώρες», επισημαίνει η κα Πουλή.

Οδοιπορικό εκτός των τειχών – 31η στάση: Κέρκυρα, Απ. Πλασκασοβίτης & Π. Πουλή

Μεγάλη είναι η ζήτηση και για ασφαλιστικά προϊόντα υγείας. Όπως μας εξηγούν οι συνομιλητές μας, «αυτό οφείλεται στις μεγάλες ελλείψεις του δημόσιου νοσοκομείου, οι οποίες καθιστούν πολλές φορές αδύνατη την επαρκή αντιμετώπιση περιστατικών. Ως αποτέλεσμα, παρατηρείται συχνά η ανάγκη διακομιδής ασθενών στα Ιωάννινα, με όλα τα πρακτικά και οικονομικά προβλήματα που αυτό συνεπάγεται για τους κατοίκους».

Παράλληλα, όμως, δεν παραλείπουν να υπογραμμίσουν το σοβαρό πρόβλημα από τις υπέρογκες αυξήσεις των ασφαλίστρων υγείας, «που επηρεάζει σημαντικά τόσο εμάς ως συνεργάτες όσο και τους πελάτες μας, καθιστώντας τα ιδιωτικά προγράμματα υγείας μη προσιτά για πολλούς από αυτούς, ιδίως για οικογένειες ή άτομα με περιορισμένο προϋπολογισμό. Παρατηρείται, ήδη, τάση εγκατάλειψής τους, καθώς πολλοί πελάτες δεν μπορούν να αντέξουν το κόστος. Εάν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, στις ασφαλιστικές εταιρείες θα παραμείνουν μόνο ασφαλισμένοι που έχουν ήδη προβλήματα υγείας, καθώς θα αναζητούν προστασία λόγω των αυξημένων αναγκών τους. Οι υγιείς, που αποτελούν τη βάση για τη σταθερότητα του συστήματος, θα απομακρυνθούν. Εμείς, ως πράκτορες, καλούμαστε να εξηγούμε αυτές τις αυξήσεις στους πελάτες μας, κάτι που μας τοποθετεί σε δύσκολη θέση, καθώς οι περισσότεροι αντιδρούν έντονα. Οι εταιρείες πρέπει να εστιάσουν σε λύσεις, που θα διασφαλίζουν ότι η ιδιωτική ασφάλιση υγείας παραμένει προσιτή για όλους», τονίζει ο κ. Πλασκασοβίτης.

Οι σημαντικοί παράγοντες στη συνεργασία με τις ασφαλιστικές

Στο σημείο αυτό η συζήτηση έρχεται στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές της Περιφέρειας. Οι συνομιλητές μας εστιάζουν, καταρχάς, στην έλλειψη διά ζώσης εκπαίδευσης. «Καλύτερα εκπαιδευμένοι ασφαλιστικοί πράκτορες σημαίνει πιο ικανοποιημένοι πελάτες και τα διαδικτυακά σεμινάρια δεν επαρκούν πάντα. Ένα σημαντικό μέρος της εκπαίδευσης βασίζεται στις ερωτήσεις και στην ανάλυση πραγματικών παραδειγμάτων, που γίνεται πιο αποτελεσματικά σε διά ζώσης περιβάλλον». Ένα ακόμη πρόβλημα, που προκύπτει λόγω της απόστασης, είναι η μείωση της προσωπικής επαφής με τις ασφαλιστικές εταιρείες και τους ανθρώπους που τις απαρτίζουν. «Η προσωπική επαφή επιτρέπει την άμεση και αποτελεσματική επίλυση θεμάτων, κάτι που δεν επιτυγχάνεται το ίδιο εύκολα μέσω τηλεφώνου ή e-mail», επισημαίνουν, σημειώνοντας ότι η άμεση εξυπηρέτηση στα καθημερινά προβλήματα που προκύπτουν και στη διαχείριση ζημιών αποτελούν κρίσιμους παράγοντες για μια συνεργασία. «Οι ασφαλιστικές εταιρείες που επενδύουν στη γρήγορη εξυπηρέτηση και τη διαχείριση ζημιών και δεν επιβαρύνουν τους συνεργάτες τους με γραφειοκρατικές διαδικασίες κερδίζουν την εμπιστοσύνη μας. Η γρήγορη απόκριση δείχνει ότι σέβονται τον χρόνο και τις ανάγκες του συνεργάτη τους, ενώ δημιουργεί αίσθημα σιγουριάς και στους συνεργάτες και στους πελάτες. Αντίστοιχα, η υποστήριξη που λαμβάνουμε σε περίπτωση ζημίας, όπως η δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας με το αρμόδιο τμήμα, ενισχύει την αποτελεσματικότητα της δουλειάς μας».

Στην κατεύθυνση αυτή οι δύο ασφαλιστικοί πράκτορες από την Κέρκυρα, αν και διατηρούν συνεργασίες με όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες της αγοράς, είτε απευθείας είτε μέσω πρακτορειακών γραφείων, ξεχωρίζουν τη συνεργασία τους με την Υδρόγειο και την AIG. «Η Υδρόγειος αντιμετωπίζει τον συνεργάτη ως πολύτιμο μέρος της ομάδας, κάτι που ενισχύει την αίσθηση εμπιστοσύνης και αμοιβαίας υποστήριξης. Αντίστοιχα, η AIG, στα 15 χρόνια της συνεργασίας μας, μας βοηθά να διατηρούμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας, αντιμετωπίζοντας ακόμα και τις πιο δύσκολες περιπτώσεις με υπευθυνότητα, προθυμία και φιλικότητα».

Παράλληλα, ο κ. Πλασκασοβίτης μας μεταφέρει τον προβληματισμό του για τις εξαγορές και συγχωνεύσεις ασφαλιστικών εταιρειών. «Έχουν άμεσες και έντονες επιπτώσεις στη δουλειά μας ως ασφαλιστικοί πράκτορες και μας δημιουργούν τεράστια ανασφάλεια, καθώς αρχίζει να αναπτύσσεται μια αγορά με μονοπωλιακά χαρακτηριστικά».

Οι ευκαιρίες ανάπτυξης

Και η επόμενη μέρα; Η κα Πουλή και ο κ. Πλασκασοβίτης θεωρούν ότι η υποχρεωτική ασφάλιση των επιχειρήσεων με τζίρο άνω των €500.000 και των οχημάτων, έναντι φυσικών φαινομένων, καθώς και της αστικής ευθύνης των Airbnb θα δημιουργήσουν νέες ευκαιρίες ανάπτυξης της ασφαλιστικής αγοράς και θα διευρύνουν τις εργασίες των ασφαλιστικών πρακτόρων.
Ωστόσο, και οι ίδιοι οι επαγγελματίες δεν πρέπει να αφήσουν τα πράγματα στην τύχη τους, εάν θέλουν όχι μόνο να επιβιώσουν αλλά να παραμείνουν ανταγωνιστικοί. Οι συνομιλητές μας, κλείνοντας τη συζήτηση, μοιράζονται μαζί μας τη δική τους συνταγή επιτυχίας: «Ενημερωνόμαστε συνεχώς για τις εξελίξεις στην αγορά, είτε πρόκειται για νέα ασφαλιστικά προϊόντα είτε για τις τελευταίες αλλαγές στη νομοθεσία ή τις τάσεις του κλάδου. Για να παραμείνουμε, λοιπόν, ανταγωνιστικοί στο μέλλον, διαπιστώσαμε ότι είναι σημαντικό να συνδυάζουμε την παραδοσιακή διαπροσωπική εξυπηρέτηση, που αποτελεί το θεμέλιο του γραφείου μας, με την παρουσία στα social media, που μας βοηθούν να κινούμαστε στον παλμό της εποχής. Η παρουσία σε αυτές τις πλατφόρμες βοηθά να επεκταθεί η φήμη και η αναγνωρισιμότητα του Γραφείου μας και μας επιτρέπει τη δημιουργία μιας ισχυρής και συνεχώς αυξανόμενης βάσης πελατών».

Επιμέλεια: Δήμητρα Καζάντζα, Ειρήνη Αχνούλα

Διαβάστε εδώ όλες τις συνεντεύξεις της στήλης «Οδοιπορικό εκτός των τειχών».


Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας