Ο Έλληνας καταναλωτής του σήμερα και η συμπεριφορά του απέναντι στην ασφάλεια σπιτιού
Σε μια σεισμογενή χώρα σαν την Ελλάδα, που η ιδιοκατοίκηση ξεπερνάει το 70%, η ασφάλιση κατοικίας παραδοσιακά είχε σχετικά χαμηλή ζήτηση, λόγω της έλλειψης ασφαλιστικής συνείδησης του Έλληνα καταναλωτή αλλά και της εσφαλμένης νοοτροπίας του. Πιο συγκεκριμένα:
- Αισιοδοξία, τίποτα κακό δεν πρόκειται να συμβεί…
- Άγνοια, έλλειψη γνώσης ότι υπάρχει το προϊόν.
- Κόστος, το προϊόν θεωρείτο ιδιαίτερα ακριβό, μόνο για πολυτελείς κατοικίες.
- Πίστη στην πολιτεία, ότι σε περίπτωση καταστροφικού σεισμού θα τους στηρίζει.
Η νοοτροπία αυτή όμως σήμερα ανατρέπεται…
Η οικονομική αστάθεια της χώρας, σε συνδυασμό με την κρίση και την έλλειψη εμπιστοσύνης του κόσμου στους θεσμούς, αλλάζει σημαντικά το τοπίο και οδηγεί καθημερινά όλο και περισσότερους Έλληνες να αναζητούν πρακτικές λύσεις, έτσι ώστε να διασφαλίσουν τόσο την περιουσία τους όσο και το επίπεδο ζωής τους.
Ο καταναλωτής γίνεται πιο ενεργός και συνειδητοποιεί ότι οφείλει να πάρει τον έλεγχο της ζωής του στα χέρια του, ώστε να διασφαλίσει το μέλλον της οικογένειάς του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η ασφάλιση κατοικίας αρχίζει να γίνεται όλο και πιο σημαντική στις προτεραιότητές του, τόσο σε συναισθηματικό επίπεδο όσο και σε πρακτικό επίπεδο.
Τα συναισθήματα του κόσμου απέναντι στην ασφάλεια του σπιτιού είναι ποικίλα και συνήθως είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με το ίδιο τους το σπίτι, π.χ. πόσο παλιό είναι, πώς το απέκτησαν, αν είναι συνδεδεμένο με δάνειο ή όχι, αλλά και από την καθημερινή τους ζωή μέσα σε αυτό. Σε κάθε περίπτωση, δεδομένου ότι είναι ο προσωπικός τους χώρος, είναι σημαντικό να νιώθουν μέσα σε αυτό ασφάλεια και ηρεμία.
Σε πρακτικό επίπεδο, όλο και περισσότερο ο καταναλωτής συνειδητοποιεί ότι σε περίπτωση απώλειας είναι μόνος του. Ούτε το κράτος θα μπορέσει να τον στηρίξει αλλά ούτε και οι τράπεζες θα του δώσουν δάνειο να αποκαταστήσει την οποιασδήποτε ζημιά. Έτσι, είτε η ζημιά θα παραμείνει, στο βαθμό που δεν εμποδίζει σημαντικά την καθημερινότητά του, είτε θα αναγκαστεί να περιορίσει κάποια άλλα έξοδα προκειμένου να την αποκαταστήσει. Στην σημερινή όμως οικονομική πραγματικότητα, που το διαθέσιμο εισόδημα του μέσου νοικοκυριού διαρκώς συρρικνώνεται, δεν υπάρχουν περιθώρια για επιπλέον περικοπές. Η ασφάλεια σπιτιού έρχεται σαν πρακτική λύση για το μέσο νοικοκυριό, με ένα χαμηλό ετήσιο ασφάλιστρο, να εξασφαλίσει την ηρεμία και τη συνέχεια, τόσο σε περίπτωση καταστροφής, ατυχήματος αλλά και κλοπής. Δεν είναι πολυτέλεια είναι ανάγκη!
Έτσι για το μέσο νοικοκυριό, η διατήρηση της οικογενειακής ηρεμίας, η γνώση ότι σε περίπτωση απώλειας θα αποζημιωθεί χωρίς να αλλάξει τις προτεραιότητές του, αλλά και η εξασφάλιση ότι η οποιαδήποτε απώλεια δεν θα το οδηγήσει σε αδιέξοδο ή σημαντικές περικοπές, είναι κάποια από τα βασικά κριτήρια του σήμερα.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η AIG, ακούγοντας τις ανάγκες του Έλληνα καταναλωτή προχωράει σε έκπτωση 20% στα συμβόλαιά της, για να δώσει τη δυνατότητα σε ακόμα περισσότερα νοικοκυριά να ασφαλιστούν σε μια εταιρεία μεγάλη, σταθερή και σίγουρη, που μπορούν να εμπιστευτούν ότι κρατάει τις υποσχέσεις της και να τους διασφαλίσει την οικονομική τους γαλήνη, ηρεμία και συνέχεια.
Ειδικότερα η έκπτωση αφορά τα παρακάτω προγράμματα της εταιρείας:
- Απλή (κύρια και εξοχική)
- Διευρυμένη (κύρια και εξοχική)
- Πλήρης (κύρια και εξοχική)
- Συμφωνημένες αξίες (κύρια)
«Με γνώμονα πάντα την καλύτερη εξυπηρέτηση του καταναλωτή, η AIG συνεχίζει να επενδύει στα προγράμματά ασφάλισης κατοικίας, πραγματοποιώντας έκπτωση ύψους 20% στα νέα συμβόλαια με καθαρό ιστορικό ζημιών τελευταίας τριετίας, μέχρι και τις 15 Μαΐου. Στόχος της συγκεκριμένης ενέργειας είναι να διαθέσουμε νέες βελτιωμένες τιμές στους ασφαλισμένους και να ενισχύσουμε τις εργασίες των συνεργατών μας, μέσω του νέου βελτιωμένου τιμολογίου, διατηρώντας το ευρύ φάσμα καλύψεων και την υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών, που προσφέρει όλα αυτά τα χρόνια η AIG», ανέφερε σχετικά η κα Σωτηρία Μαράκη, Head of Personal Property, South Zone, EMEA.
Η φωτ. από τον πρόσφατο σεισμό στη Λευκάδα.