Κάρολος Μαρκουίζος: Ας εργαστούμε για να μεγαλώσει η αγορά μας
«Ας εργαστούμε όλοι μας για να μεγαλώσει η αγορά μας!», προτρέπει ο κ. Κάρολος Μαρκουίζος, Πρόεδρος της Επιτροπής Επικοινωνίας του MDRT Ελλάδας, καλώντας όλους να φανούν αντάξιοι των υποσχέσεων και των υπηρεσιών που θα προσφέρουν στο μέλλον στους Έλληνες πολίτες.
Ξεκίνησα το 1994, προερχόμενος από σπουδές engineering και έχοντας 6 χρόνια προϋπηρεσία σε πωλήσεις βιομηχανικών προϊόντων.
Αρχικά η παρότρυνση ήρθε από έναν θείο μου που εργαζόταν ως υπάλληλος σε μικρή ασφαλιστική εταιρεία.
Μου είχε πει τότε: «Πρέπει να φύγεις από την αγορά των προϊόντων, γιατί οι πωλητές θα χάσουν την προστιθέμενη αξία που παράγουν, όταν θα εγκατασταθούν στην Ελλάδα τα υπέρ-μάρκετ. Είναι καλύτερα να πας στον τομέα των υπηρεσιών, όπως τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες».
Εκ των υστέρων αποδείχτηκε ότι είχε δίκιο τότε, αλλά αυτά που πραγματικά με προσέλκυσαν στον χώρο ήταν η βοήθεια που έδινα μέσω της συμβουλής μου, όντας ένας δοτικός άνθρωπος, και οι χωρίς όρια δυνατότητες ανάπτυξης, με μοναδικό ρυθμιστή σε αυτό τον εαυτό μου.
Γυρνώντας τώρα αρκετά χρόνια πίσω, είχα την ευτυχία και την τύχη να βρεθώ εξαρχής κοντά σε μεγάλους δασκάλους στη βιομηχανία μας, με αποτέλεσμα να μάθω από νωρίς την αξία της σωστής συμβουλής, χωρίς το ιδιοτελές όφελος του πρόσκαιρου κέρδους, την αξία της προσπάθειας, χωρίς περιοριστικές πεποιθήσεις, αλλά και της ανταμοιβής βάσει της δραστηριότητας.
Λέγοντας ανταμοιβή εννοώ όχι μόνο τα χρήματα, αλλά και την αναγνώριση που είχα από την κοινότητά μου, τους πελάτες μου και τους συναδέλφους μου.
Στο γραφείο μας, ο διευθυντής μας είναι ένας άνθρωπος που έβλεπε πάντοτε το διαχρονικό και μακροπρόθεσμο όφελος που μπορούμε να έχουμε από τη δραστηριότητά μας και ποτέ, το τι έγινε σήμερα. Οι συνάδελφοι, στην πλειονότητά τους, είναι άνθρωποι με θετικό τρόπο σκέψης, έτοιμοι να βοηθήσουν σε κάθε ερώτηση.
Με όλα τα παραπάνω ως βάση, εστιάζω στις ανάγκες των πελατών, μέσα από τη διαδικασία συζήτησης «της ανάλυσης αναγκών» που ακολουθώ.
Έτσι, έχω ένα αρκετά ισορροπημένο μείγμα οικονομικών υπηρεσιών, κυρίως αποταμίευσης, σύνταξης και δημιουργίας κεφαλαίου για το μέλλον, και ασφαλιστικών προϊόντων, όπως ασφάλεια ζωής, ανικανότητας για εργασία, ατυχημάτων και υγείας
Η προσέλκυση νέων πελατών ήταν κάτι που διδάχθηκα εξαρχής, από το 1994, οπότε όταν άρχισε η οικονομική κρίση, το 2010, η δυσκολία, όσο κι αν ακουστεί παράξενο, ήταν η άσχημη ψυχολογία των ανθρώπων, κυρίως λόγω του φόβου και της ανασφάλειας, και όχι η μείωση των εισοδημάτων, που ήλθε λίγο αργότερα.
Αποφάσισα να εντατικοποιήσω τις συναντήσεις εξυπηρέτησης προς τους ήδη πελάτες μου, με στόχο τη διακράτηση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου χαρτοφυλακίου. Έτσι δημιούργησα τη δυνατότητα, μέσω της παρουσίας μου σε δύσκολες στιγμές για τους πελάτες μου, να αυξήσω την εμπιστοσύνη τους. Δεν κρύφτηκα στα δύσκολα κι έτσι κατάφερα να με συστήσουν σε άλλους.
Με αυτή τη διαδικασία κάλυψα τη μείωση του μέσου ασφαλίστρου, από την κρίση, με περισσότερους νέους πελάτες. Χρυσάφι για το μέλλον.
Η κατάρρευση της κοινωνικής ασφάλισης στους δύο βασικούς πυλώνες, Σύνταξη και Υγεία, οδηγεί τους περισσότερους Έλληνες να ψάχνουν λύσεις στην αγορά μας για το μέλλον τους.
Αρκεί να φανούμε αντάξιοι των υποσχέσεών μας και των υπηρεσιών που θα τους προσφέρουμε στο μέλλον, ώστε το 2% του GDP που βρίσκεται σήμερα η ελληνική ασφαλιστική αγορά βάσει τζίρου, να προσεγγίσει τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που είναι 8%. Δηλαδή, τέσσερις φορές μεγαλύτερη αγορά. Πραγματική ευκαιρία!
Δυστυχώς, η υπογεννητικότητα θα επηρεάσει πολύ όλη την κοινωνία, αλλά και την αγορά μας και κυρίως σε συνδυασμό με την αύξηση του προσδόκιμου ζωής.
Αυτό θα επιβαρύνει το συνταξιοδοτικό σύστημα αλλά και την ανάγκη για πιο μακροχρόνια κάλυψη περιστατικών υγείας.
Από την άλλη, θα αυξήσει τη ζήτηση σε εκείνο το κομμάτι του πληθυσμού με μεγαλύτερη ηλικία και διαθέσιμα εισοδήματα ή συσσωρευμένα κεφάλαια.
Η πραγματική κρίση στην Ελλάδα, τα τελευταία 8 χρόνια, πιστεύω δεν ήταν μόνο οικονομική, αλλά κυρίως κρίση αξιών.
Η εξέλιξη της χώρας μας αντί να οδηγηθεί από το πραγματικά άξιο ελληνικό φιλοσοφικό πνεύμα, που ήταν η βάση ανάπτυξης του δυτικού πολιτισμού, έγινε πάνω στην απόκτηση υλικών αγαθών, μέσω του εύκολου δανεισμού, χωρίς πραγματική παραγωγικότητα της εργασίας.
Το ίδιο έγινε και στον τομέα των οικονομικών υπηρεσιών και των ασφαλειών ζωής –πωλήσεις χωρίς κάλυψη πραγματικών αναγκών, κυνήγι του “εύκολου κέρδους” μέσω των επενδύσεων, χωρίς χρονικό ορίζοντα.
Η ασφάλεια ζωής φάνταζε μόνο ως κόστος και όχι ως μέσο ελευθερίας για καλύτερη ζωή. Τώρα, με 25% μείωση του GDP, μείωση του κατά κεφαλή εισοδήματος από €30.000 σε €16.000 και εποπτεία της χώρας από τους δανειστές της, τη μείωση των εισοδημάτων και την κατάρρευση του κρατικού συστήματος ασφάλισης, η ιδιωτική ασφάλιση φαντάζει ως μόνη λύση για κάθε Έλληνα.
Ας εργαστούμε όλοι μας για να μεγαλώσει η αγορά μας!
* Ο Κάρολος Μαρκουίζος εργάζεται στην ασφαλιστική αγορά από το 1994 ως ασφαλιστικός σύμβουλος. Έχει μία κόρη, τη Ναταλία, και στον ελεύθερο χρόνο του ασχολείται με την ανάγνωση βιβλίων ιστορικού περιεχομένου και τη γυμναστική. Είναι αντιπρόεδρος στον ΠΣΑΣ και εθελοντής εκπαιδευτής στο ΣΕΝ/Junior Achievement. Είναι μέλος του MDRT 16 χρόνια και εθελοντής στην Επιτροπή Επικοινωνίας Ελλάδος τα τελευταία πέντε χρόνια. Φέτος εκπροσωπεί την Ελλάδα στο MDRT ως country chair.