Κ. Καστρινάκης: H Sofos Insurance Agency έχει όραμα και πλάνο ανάπτυξης
Ο κ. Καστρινάκης με συνεργάτιδες του Υποκαταστήματος Χανίων. Από αριστερά, η κα Κωνσταντίνα Χρηστάκη, η κα Μαρία Καστρινάκη και η κα Γεωργία Νικηφοράκη.
Κωνσταντίνος Καστρινάκης,
Διευθυντής Υποκαταστήματος Χανίων της Sofos Insurance Agency A.E.
Η συνεργασία του κ. Κωνσταντίνου Καστρινάκη με τη Sofos Insurance Agency Α.Ε. μετρά λίγους μόνον μήνες. Ωστόσο, αυτό δεν τον εμποδίζει να παραδεχτεί ότι πρόκειται για το σημαντικότερο βήμα στην 30χρονη καριέρα του, περιγράφοντας με θερμά λόγια και ενθουσιασμό όλα εκείνα που βρήκε στην Εταιρεία και τον κέρδισαν από την πρώτη στιγμή: όραμα και πλάνο ανάπτυξης, οργάνωση, εταιρική κουλτούρα που ταιριάζει στις αρχές του, επενδύσεις σε έμψυχο δυναμικό και υλικοτεχνική υποδομή, στελέχη με γνώση του κλάδου και του αντικειμένου, πληθώρα ασφαλιστικών προγραμμάτων από το σύνολο σχεδόν των ασφαλιστικών εταιρειών της αγοράς μας. Αυτά είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά που θεωρεί ότι θα τον βοηθήσουν στην επίτευξη του στόχου για περαιτέρω ανάπτυξη του πελατολογίου και για προσέλκυση νέων πελατών και νέων συνεργατών. Η περιοχή στην οποία ζει και δραστηριοποιείται, άλλωστε, έχει αυξημένες ανάγκες ασφαλιστικών καλύψεων, ως αποτέλεσμα της έντονης οικονομικής δραστηριότητας, ειδικά στον τουρισμό και στον πρωτογενή τομέα.
Συνέντευξη στη ΣΟΥΛΑ ΚΟΡΜΑ
Κύριε Καστρινάκη, έχετε συμπληρώσει 30 χρόνια στον κλάδο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, με εμπειρία τόσο από το Agency όσο και από το ελεύθερο δίκτυο. Πείτε μας λίγα λόγια για τη διαδρομή που διανύσατε μέχρι σήμερα (γιατί αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το επάγγελμα, τους σημαντικότερους σταθμούς στην καριέρα σας, κ.ο.κ.).
K.K.: Το επάγγελμά μας δεν το επιλέγουμε εμείς. αυτό μας επιλέγει. Το 1993, λοιπόν, υπήρξε προσέγγιση από κάποιον συνάδελφο, ο οποίος μου έκανε μια παρουσίαση σε σχέση με το επάγγελμά μας, την κοινωνική του διάσταση, την ανθρωπιστική του προσφορά, την επικείμενη οικονομική και κοινωνική καταξίωση, οι οποίες συνάδουν με τον ενδιάμεσο κόπο που κανείς καταβάλλει, αλλά και τα αποτελέσματα της εργασίας του.
Το θεώρησα επαγγελματική ευκαιρία και εντάχθηκα σε μια δυνατή ομάδα Agency, μέσω της οποίας ήρθα σε επαφή με όλα τα προϊόντα. Με βοήθησε στο να δουλεύω με στόχους, να σέβομαι τον πελάτη και τις ανάγκες του, αλλά και να τον “διαβάζω” εξατομικευμένα. Σταδιακά, μέσα στα χρόνια ήρθαν επιτυχίες, ταξίδια και επαγγελματική αναγνώριση στην τοπική κοινωνία. Το 2005 έκανα το μεγάλο βήμα και ξεκίνησα το δικό μου πρακτορείο. Τότε διαπίστωσα, εκ του σύνεγγυς, πως το επάγγελμα του ασφαλιστικού πράκτορα προσφέρει τη δυνατότητα να επιλέξει κανείς τις συνεργασίες του, σύμφωνα με τις δικές του προτεραιότητες, επιδιώξεις και στόχους. Εξ αρχής φαινόταν ότι θα διαγραφεί μια αξιοπρεπής πορεία. Η πορεία αυτή θεωρώ πως έφτασε σε ένα υψηλό επίπεδο για τα δεδομένα των Χανίων και άντεξε στην κρίση, που ήρθε λίγο αργότερα. Παράλληλα, το 2013, συνεργάστηκα με μεγάλη ασφαλιστική εταιρεία και ανέλαβα την ανάπτυξη του τοπικού υποκαταστήματος. Ήταν μια πρόκληση για μένα, καθώς με ενέταξε αυτομάτως στον χώρο του management, ενώ ο χρόνος εν τέλει έδειξε ότι υπηρέτησα με επιτυχία αυτή τη θέση. Το 2017 συνέχισα να εξασκώ το επάγγελμα του ασφαλιστικού πράκτορα και στα τέλη του 2022 συναντήθηκα με τους ανθρώπους της Sofos Insurance Agency, οπότε πήρα την απόφαση να ενταχθώ σε αυτόν τον μεγάλο ασφαλιστικό οργανισμό. Πιστεύω ότι είναι το σημαντικότερο βήμα στη μέχρι τώρα καριέρα μου, καθώς μού δίνεται η ευκαιρία να αξιοποιήσω όλη την εμπειρία που έχω αποκομίσει όλα αυτά τα χρόνια.
Πείτε μας, πιο συγκεκριμένα, τους λόγους που σας έκαναν να συνδέσετε την επαγγελματική σας πορεία με τη Sofos Insurance Agency. To γεγονός ότι η Εταιρεία δίνει ιδιαίτερη έμφαση και στην ανάπτυξη εργασιών στους κλάδους Ζωής και Υγείας πόσο μέτρησε στην απόφασή σας;
Κ.Κ.: Από την πρώτη μας συνάντηση κατάλαβα ότι πρόκειται για μια εντελώς διαφορετική επαγγελματική πρόταση. καμία σχέση με εκείνες των προηγούμενων χρόνων, οι οποίες, άλλωστε, περιορίζονταν ως προς την προμήθεια αλλά και ως προς την πρόσβαση σε πλατφόρμα πολυτιμολόγησης, με επίκεντρο πάντα το αυτοκίνητο.
Είδα όραμα και πλάνο ανάπτυξης, επενδύσεις σε έμψυχο δυναμικό και υλικοτεχνική υποδομή, οργάνωση και μια εταιρική κουλτούρα που ταιριάζει στις αρχές μου. Εντυπωσιάστηκα όταν μου διευκρινίστηκε το πόσο σημαντική είναι για την Εταιρεία η ανάπτυξη και άλλων κλάδων, πέραν εκείνης του αυτοκινήτου, ιδίως η ανάπτυξη που αφορά στις ατομικές ασφαλίσεις ζωής και υγείας. Μάλιστα, ήταν εμφανές από την πρώτη στιγμή ότι τα στελέχη που απαρτίζουν την Εταιρεία είναι γνώστες του συγκεκριμένου κλάδου και αντικειμένου. Σίγουρα εκτίμησα θετικά και τη συνεργασία τους με το σύνολο των ασφαλιστικών εταιρειών. Αυτό ακριβώς, δηλαδή, ίσως ήταν και ο σημαντικότερος παράγοντας για τη λήψη της απόφασής μου.
Έχοντας αναλάβει, λοιπόν, από τον Ιανουάριο τη διεύθυνση του υποκαταστήματος της Εταιρείας στα Χανιά, ποιοι είναι οι παραγωγικοί/αναπτυξιακοί στόχοι σας και το πλάνο για την επίτευξή τους;
Κ.Κ.: Κατά τη διάρκεια αυτών των πρώτων μηνών της συνεργασίας μας, πρώτο μέλημα ήταν η ολοκλήρωση της υλικοτεχνικής υποδομής των δύο γραφείων, ώστε να συστηθούμε σωστά στην αγορά των Χανίων, χωρίς ωστόσο αυτό να έχει κάποια επίπτωση στην εξυπηρέτηση του ήδη υψηλού χαρτοφυλακίου μας. Από την πρώτη στιγμή, σχεδιάστηκε το πλάνο ανάπτυξης, με συγκεκριμένες δράσεις, το οποίο αφορά σε τρεις άξονες:
- Στην περαιτέρω ανάπτυξη της σχέσης με τους υπάρχοντες πελάτες, έχοντας τη δυνατότητα να προτείνουμε περισσότερες λύσεις στις ανάγκες τους.
- Στην προσέλκυση νέων πελατών, τους οποίους πρέπει να υποδεχόμαστε με απόλυτα επαγγελματικό τρόπο, ενεργώντας σύγχρονα και μεθοδικά ως προς τις ανάγκες του καθενός χωριστά.
- Στην περαιτέρω στελέχωση του γραφείου με νέους συνεργάτες, με τους οποίους η συνεργασία θα έχει ως βάση την αμοιβαία εμπιστοσύνη.
Ποιο είναι το προφίλ του ιδανικού νέου συνεργάτη;
Κ.Κ.: Ο ιδανικός συνεργάτης πρέπει να είναι τίμιος και ειλικρινής, να σέβεται τον εαυτό του και τους γύρω του, να έχει όραμα και στόχους για το μέλλον, να είναι ανοιχτός σε νέες ιδέες, προνοητικός και να επιδέχεται εκπαίδευσης.
Εσείς, από την πλευρά σας, τι θα λέγατε σε έναν υποψήφιο νέο συνεργάτη ως προς τη δραστηριοποίηση σχημάτων όπως η Sofos Insurance Agency;
Κ.Κ.: Σχήματα σαν την Sofos Insurance Agency, σωστά δομημένα, σεβόμενα τον συνεργάτη και την παραγωγή του, με βασικό σχεδιασμό και με σκοπό το να απλοποιήσουν τη δουλειά του συνεργάτη και ταυτοχρόνως να παρέχουν πρόσβαση στο σύνολο της ασφαλιστικής αγοράς, είναι νομίζω αυτά που θα κυριαρχήσουν στο μέλλον. Το περιβάλλον στην αγορά μας γίνεται όλο και πιο δύσκολο και απαιτητικό, με νέα κανάλια προώθησης ασφαλιστικών προϊόντων, ανταγωνισμό και διαδικασίες χρονοβόρες, με υψηλό κόστος. Οι συγχωνεύσεις και οι εξαγορές, από την άλλη, ακόμη και στους μεγαλύτερους του κλάδου μας, αλλά και σε όλους τους κλάδους της οικονομίας, αποτελούν καθημερινότητα και δείχνουν το μέλλον.
Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής που δραστηριοποιείστε θα λέγατε ότι διευκολύνουν τη δουλειά σας και, αν ναι, υπό ποιες προϋποθέσεις;
Κ.Κ.: Τα Χανιά είναι ένας τόπος με έντονη ανάπτυξη, ιδίως τα τελευταία χρόνια, με αιχμή τον τομέα του τουρισμού αλλά και τον πρωτογενή τομέα. Όλα αυτά σημαίνουν οικονομική δραστηριότητα στα ύψη, αλλά και ανάγκες για ασφαλιστική κάλυψη. Για να μπορείς να συμμετέχεις σε αυτό, θα πρέπει να έχεις τον χρόνο, τη γνώση και τη βοήθεια. Να έχεις τον χρόνο να σχεδιάσεις πλάνο δράσης και τη δυνατότητα να βγεις από το γραφείο σου και να το εφαρμόσεις. Να είσαι γνώστης των αναγκών και των αντίστοιχων ασφαλιστικών λύσεων και να μπορείς να προτείνεις ανταγωνιστικές λύσεις, ώστε να είσαι σε θέση να διεκδικήσεις μερίδιο από την αγορά.
Κλείνοντας τη συζήτησή μας και δεδομένης της μακρόχρονης εμπειρίας σας στον κλάδο, θα είχε ενδιαφέρον να μας πείτε τι έχετε συμπεράνει ως προς τους λόγους για τους οποίους δεν ασφαλίζονται οι συμπολίτες μας. Πιστεύετε ότι χρειάζεται να παράσχει κίνητρα το κράτος ή να δοθεί περισσότερο βάρος στην ενημέρωση του κόσμου από τον κλάδο, συνολικά και συστηματικά;
Κ.Κ.: Έχοντας εργαστεί για 30 χρόνια σε όλες τις βαθμίδες της διαμεσολάβησης, έχω να πω ότι η σημερινή αγορά δεν έχει καμία σχέση με εκείνη στην οποία κάποτε ξεκίνησα να εργάζομαι. Τόσο η κοινωνία όσο και οι εταιρείες έχουν ωριμάσει. Ακόμη ακούω ότι δεν υπάρχει ασφαλιστική συνείδηση στην Ελλάδα. Δεν ξέρω αν αυτό καθορίζεται από το γεγονός ότι ο πελάτης δεν έρχεται στα γραφεία μας να ασφαλιστεί μόνος του. Δεν νομίζω, όμως, ότι σε ερωτήσεις όπως: «Αισθάνεστε επαρκώς ασφαλής σε σχέση με θέματα υγείας που πιθανώς χρειαστεί να αντιμετωπίσετε;» ή «Είστε ήσυχος σε σχέση με το ποσό μιας κάποιας σύνταξης τέτοιας, που θα σας διασφαλίζει μια αξιοπρεπή διαβίωση στην τρίτη ηλικία;» οι απαντήσεις θα χαρακτηρίζονταν με θετικό πρόσημο.
Η αγορά είναι πιο συνειδητοποιημένη και πιο ώριμη από ποτέ. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να το επικοινωνήσουμε. Να ανοίξουμε τη συζήτηση πέραν εκείνης που αφορά στα του πιο «φτηνού ασφαλίστρου στο αυτοκίνητο». Να ενημερωθούμε και να δραστηριοποιηθούμε σε κλάδους που δεν έχουμε εμπειρία και αγνοούμε.
Η οικονομική κατάσταση τα τελευταία χρόνια αποτέλεσε άλλον έναν αρνητικό παράγοντα στην ανάπτυξη της αγοράς. Το κράτος πρέπει να εφαρμόσει πολιτικές οι οποίες θα βοηθήσουν την ανάπτυξη σε τομείς όπως η υγεία, η σύνταξη και η περιουσία. Σίγουρα θα βοηθούσαν διαφημιστικές καμπάνιες ουσίας από συλλογικότητες του κλάδου, αλλά και από τις ασφαλιστικές εταιρείες, ώστε να αποκατασταθεί η εν μέρει κλονισμένη εμπιστοσύνη των πολιτών προς την αγορά μας.
Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News