Ιωάννης Δάγκαρης, Συντονιστής Γραφείου Πωλήσεων MetLife Alico
«H MetLife Alico θεωρείται το σχολείο των ασφαλιστών»
Ο κ. Ιωάννης Δάγκαρης, ένας από τους πλέον αναγνωρισμένους επαγγελματικά Συντονιστές Γραφείου Πωλήσεων της MetLife Alico, βρίσκεται σε αυτή τη θέση ήδη από το 2006. Η επαγγελματική του πορεία, πάντοτε στην ίδια εταιρεία, είχε ξεκινήσει πολύ νωρίτερα, το 1988.
Το επαγγελματικό πάθος που διακατέχει το σύνολο του agency της εταιρείας τον παρακίνησε να διακριθεί πολλές φορές ως ασφαλιστικός σύμβουλος. Τον Νοέμβριο του 1992 και σε ηλικία μόλις 26 ετών ανέλαβε καθήκοντα Συντονιστή Ομάδας, κατακτώντας από τότε πολλές διακρίσεις με τους συνεργάτες του, με σημαντικότερη διάκριση αυτή του ELITE UNIT για δύο συνεχόμενα έτη.
Η κοινωνική ευθύνη αλλά και η αγάπη για το αgency της MetLife Alico καθόρισε από πολύ νωρίς τους μελλοντικούς του στόχους, την ανάπτυξη δηλαδή ασφαλιστικών συμβούλων. Ο κ. Δάγκαρης μιλάει, μεταξύ άλλων, για “έκρηξη” εργασιών στις ασφαλίσεις Ζωής, η οποία κατά τη γνώμη του έχει ήδη ξεκινήσει. Η πλούσια επαγγελματική του εμπειρία καθιστά τις απόψεις του ενδιαφέρουσες αλλά και αισιόδοξες για το μέλλον του ασφαλιστικού συμβούλου στη χώρα μας, ενώ σαφώς προκύπτει ότι η επιλογή της ασφαλιστικής εταιρείας με την οποία θα συνεργαστεί ο επαγγελματίας, είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες επιτυχίας του.
Κύριε Δάγκαρη, μιλήστε μας για τα γεγονότα που σας οδήγησαν να αποφασίσετε την ένταξή σας στο επάγγελμα. Ποιες δεξιότητες διαθέτατε και ποια προσόντα προσθέσατε στη διαδρομή, για να λειτουργείτε σήμερα ως ένας ολοκληρωμένος επαγγελματίας;
I.Δ.: Από τυχαία έως καρμική θεωρώ τη στιγμή που διάβασα μια διακριτική αγγελία τοπικής εφημερίδας. Η τύχη μου δεν περιορίσθηκε μόνο στην επιλογή της MetLife Alico, αλλά και στην ένταξή μου στο δυναμικό του γραφείου του κ. Σταύρου Παπαθανασίου, όπου εκπαιδεύτηκα από ανθρώπους ικανούς, από στελέχη του καλύτερου δικτύου agency της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς. Έμαθα να πουλώ βάσει αναγκών, έμαθα να πειθαρχώ στο όραμά μου.
Ο Συντονιστής Ομάδας ποια χαρακτηριστικά απαιτείται να έχει; Ποιες είναι οι ευθύνες και οι υποχρεώσεις του; Μπορεί κάθε καλός πωλητής να είναι και Συντονιστής μιας Ομάδας;
I.Δ.: Οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε το βιβλίο με τίτλο «Το ποδήλατο δεν μαθαίνεται σε σεμινάριο». Επίσης, ξέρουμε ότι ο μάστορας πέτρας, όταν μαθαίνει στο γιο του να σκαπιτσάρει την πέτρα, απλά του δείχνει. Συνεπώς, για να κάνω field training πρέπει να το κατέχω. Πολλοί ισχυρίζονται ότι ένας καλός πωλητής δεν είναι και ένας εν δυνάμει καλός Συντονιστής Ομάδας. Εγώ, όμως, είμαι βέβαιος ότι ένας καλός πωλητής θα γίνει ένας καλός Συντονιστής Ομάδας, αρκεί να το θέλει.
Πόσο “αδυνατίζει” η παραγωγική δυνατότητα ενός ασφαλιστή όταν αναλαμβάνει καθήκοντα Συντονιστή Ομάδας και, πολύ περισσότερο, καθήκοντα Συντονιστή Γραφείου Πωλήσεων, θέση από την οποία λειτουργείτε και εσείς τα τελευταία χρόνια;
I.Δ.: Θυμάμαι ότι η καλύτερη χρονιά στην προσωπική μου παραγωγή ήταν εκείνη στη διάρκεια της οποίας ταυτόχρονα “έχτιζα” την ομάδα μου. Μία χρονιά μοναδική σε ένταση στρατολόγησης και εκπαίδευσης. Αυτό που δυστυχώς συμβαίνει μετά, δεν είναι ότι “αδυνατίζει” η παραγωγική δυνατότητα ενός καλού ασφαλιστή, απλά αλλάζει η επιλογή του. Αν επιλέξεις όμως να αναπτύσσεις νέους ασφαλιστές, αυξάνεις το γνωστικό σου επίπεδο ως πωλητής και ανακαλύπτεις νέες ικανότητές σου. Λίγη εξάσκηση και συντονισμό θέλει το μυαλό, για να ασκεί και τις δύο επιλογές εξίσου αποτελεσματικά.
Θεωρείτε ότι μια εταιρεία όπως η MetLife Alico, μόνη της, αρκεί για να ανταποκριθεί επιτυχώς στη διαμόρφωση της εικόνας της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς; Συζητάτε με ανθρώπους του ανταγωνισμού;
I.Δ.: Το 2014 η εταιρεία μας συμπληρώνει 50 χρόνια στην Ελλάδα. Θεωρείται το σχολείο των ασφαλιστών. Πολλές εταιρείες καθοδηγήθηκαν από managers που γεννήθηκαν ασφαλιστικά στη MetLife Alico. Αυτός είναι σημαντικός λόγος, για να μπορεί να ισχυριστεί κάποιος ότι η εταιρεία μπόρεσε να διαμορφώσει επιτυχώς την εικόνα της ασφαλιστικής αγοράς. Δεν μπορεί όμως να συνεχίζει να το κάνει μόνη της. Υπάρχουν σήμερα, στην αγορά, σημαντικοί άνθρωποι με πάθος και ήθος, που συμπορεύονται στον ίδιο με εμάς δρόμο, από άλλα εταιρικά σχήματα.
Εμπειρίες κοινωνικής προσφοράς από την επαγγελματική σας πορεία σαφώς θα έχετε. Με ποιο τρόπο αυτές τις κοινολογείτε ως ασφαλιστής, προκειμένου να παραδειγματίζονται και οι ανασφάλιστοι συμπολίτες μας;
I.Δ.: Στα 25 χρόνια της επαγγελματικής μου καριέρας στον ασφαλιστικό χώρο, είναι εκατοντάδες οι επιταγές αποζημιώσεων που έδωσα εγώ και οι συνεργάτες μου. Επιταγές μικρές ή μεγάλες –δεν έχει σημασία. Το τι σήμαιναν αυτές εκείνη τη στιγμή για τους ασφαλισμένους μας, μόνο το βλέμμα τους το φανέρωνε. Είναι σίγουρο ότι δεν μπορεί να κοινολογηθεί η συνεισφορά μας στην κοινωνία στο μέγεθος που της αξίζει. Άλλωστε, δεν χρειάζεται. εμείς απλά κάνουμε τη δουλειά μας.
Θεωρείτε ότι η ανεργία νέων ανθρώπων είναι αξιοποιήσιμη ευκαιρία για τη στρατολόγηση ικανών επαγγελματιών; Στην Εταιρεία σας αναζητάτε συνεργάτες με συγκεκριμένο προφίλ;
I.Δ.: Θεωρώ ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται και είναι γεγονός ότι συμβαίνει, αυτή τη στιγμή, αυτό που συνέβη τη δεκαετία του ’60. Τότε, η μεγάλη ανεργία οδήγησε στις ασφαλιστικές εταιρείες αξιόλογους νέους, που ανέπτυξαν την ασφαλιστική αγορά επιτυγχάνοντας επαγγελματικούς άθλους. Αυτό πιστεύω ότι συμβαίνει και σήμερα. Το προφίλ των συνεργατών που αναπτύσσουμε είναι πολύ καλύτερης “πάστας” από ό,τι στο παρελθόν. Η ακαδημαϊκή τους μόρφωση, η αυξημένη κοινωνικότητά τους, οι φιλοδοξίες τους είναι σημαντικά κριτήρια επιλογής για εμάς, ενώ και η ηλικιακή ομάδα από την οποία επιλέγουμε είναι κοντά στα 30 έτη.
Εάν δεχτούμε ότι η Ελλάδα σύντομα θα απεγκλωβιστεί από την κρίση και θα πορευτεί στην ανάπτυξη, οι φορείς της ασφαλιστικής αγοράς θα πρέπει να θυμούνται κάποια λάθη του παρελθόντος; Ποια παθήματα, κατά τη γνώμη σας, έχουν γίνει μαθήματα;
I.Δ.: Οι φορείς της ασφαλιστικής αγοράς, είτε είναι οι εταιρείες, είτε τα εποπτικά όργανα, είτε εμείς οι διαμεσολαβητές, δεν μπορούμε να εξαιρεθούμε από την ελληνική πραγματικότητα. Είναι προφανές ότι η μεταστροφή της ασφαλιστικής συνείδησης του μέσου Έλληνα είναι ο καταλύτης που οδηγεί σταδιακά στην “έκρηξη” εργασιών που όλοι περιμένουμε.
Η “έκρηξη” έχει ήδη ξεκινήσει. δεν είναι ορατή όμως, ακριβώς όπως δεν είναι ορατές και οι πρώτες υπόγειες εκρήξεις ενός ηφαιστείου. Έχει όμως τόση εγκλωβισμένη ενέργεια, που είναι απολύτως βέβαιο ότι η αγορά θα ανταμείψει όσους, πέραν από τις γνώσεις που απαιτείται να αποκτούν, θα δραστηριοποιούνται καθημερινά και με ένταση, διότι το μόνο που θα παραμείνει στη δουλειά μας ίδιο είναι η αναντικατάστατη ενεργοποίηση του ίδιου του ασφαλιστή, τόσο προς όφελος του ασφαλισμένου που εξυπηρετεί, όσο και της εταιρείας που εκπροσωπεί, αλλά και του ιδίου προσωπικά.