Interamerican: €13,9 εκατ. κέρδη προ φόρων και παραγωγή €188,8 εκατ., το α’ εξάμηνο
Στα €13,9 εκατ. ανήλθαν τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων και στα €188,8 εκατ. η παραγωγή ασφαλίστρων της Interamerican κατά το α’ εξάμηνο 2020.
«Ισχυρά πειστήρια αντοχής και προσαρμογής στις ιδιαίτερες συνθήκες της υγειονομικής κρίσης αποτελούν τα οικονομικά αποτελέσματα της Interamerican, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους», όπως σημειώνει η εταιρεία στο δελτίο τύπου που εξέδωσε προσθέτοντας ότι «η συγκυρία της πανδημίας, που έπληξε τις αγορές και αποσταθεροποίησε την κανονικότητα στην κοινωνική και οικονομική ζωή, απαιτεί ιδιαίτερα προσεκτική και οργανωμένη διαχείριση που την έχει επιδείξει ήδη ο οργανισμός, αυξάνοντας το μερίδιό του στην αγορά συνολικά από 8,4% σε 8,8%. Ταυτόχρονα, είναι χαρακτηριστική η υποχώρηση της παραγωγής κατά -4,1%, στο ίδιο χρονικό διάστημα, στο σύνολο 51 εταιρειών-μελών βάσει προσωρινών στοιχείων της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος. Έναντι αυτής της κάμψης της αγοράς, η Interamerican ενίσχυσε τα λειτουργικά αποτελέσματά της και επέδειξε παραγωγική σταθερότητα, χάρη στο πλεονέκτημα της ψηφιακής ετοιμότητας και της πλήρους προσαρμογής – λειτουργικότητας των δικτύων διανομής κατά τη δύσκολη αυτή περίοδο».
Συγκεκριμένα, ο οργανισμός σημείωσε επαναλαμβανόμενη κερδοφορία προ φόρων 13,9 εκατ. ευρώ, έναντι 7,3 εκατ. πέρυσι (αύξηση 90,4%). Με συνεκτίμηση της μεταβολής του αποθέματος Ζωής και Υγείας του ελέγχου επάρκειας (LAT), τα κέρδη προ φόρων περιορίζονται στα 10 εκατ. ευρώ, ενώ κατά το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο το πρόσημο ήταν αρνητικό (-8,3%). Τα λειτουργικά κέρδη, σε συνδυασμό με τα ίδια κεφάλαια που ανέρχονται σε 187 εκατ. και το ενεργητικό που φθάνει στα 1,25 δισ. ευρώ, δηλώνουν οικονομική ισχύ και τροφοδοτούν τη σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες.
Όσον αφορά στη φερεγγυότητα, οι εταιρείες του οργανισμού υπερκάλυψαν το απαιτούμενο από την ασφαλιστική νομοθεσία ποσοστό φερεγγυότητας, καθώς και το υψηλότερο επίπεδο του 120% που απαιτείται από την εσωτερική πολιτική κεφαλαιακής επάρκειας, με την εταιρεία Ζημιών στο 206%, την εταιρεία Βοήθειας στο 169% και την εταιρεία Ζωής στο 124%.
Η παραγωγή ασφαλίστρων διατηρήθηκε σε σταθερά επίπεδα, με οριακή αύξηση αποτελεσμάτων έναντι του αντίστοιχου εξαμήνου του 2019 κατά 0,6%. Τα συνολικά μεικτά εγγεγραμμένα ασφάλιστρα ανήλθαν στα 188,8 εκατ. ευρώ , έναντι 187,7 εκατ. κατά το περυσινό πρώτο εξάμηνο.
Ειδικότερα, το αποτέλεσμα της παραγωγής ήταν 108,5 εκατ. στις Γενικές ασφαλίσεις (πέρυσι 107,7 εκατ.), 25 εκατ. στη Ζωή (πέρυσι 25,2 εκατ.) και 55,3 εκατ. στην Υγεία (πέρυσι 54,7 εκατ.). Το combined ratio ήταν καλύτερο τόσο στις Γενικές, όπου σημειώθηκε βελτίωση κατά 1,3% ποσοστιαίες μονάδες όσο και στην Υγεία, όπου η βελτίωση έφθασε τις 10,3 ποσοστιαίες μονάδες. Η παραγωγική συνεισφορά των δικτύων διανομής της Interamerican -του εταιρικού δικτύου agency, του δικτύου συνεργαζόμενων brokers και της εταιρικής απευθείας ασφάλισης Anytime- είναι ισορροπημένη. Είναι αξιοσημείωτο ότι κατά το πρώτο εξάμηνο, η Interamerican ολοκλήρωσε και ένα σημαντικό deal, εξαγοράζοντας το χαρτοφυλάκιο Γενικών ασφαλίσεων του υποκαταστήματος της Prime στην Ελλάδα.
Υπογραμμίζεται ότι κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου η Interamerican κατέβαλε σε αποζημιωθέντες και λοιπούς δικαιούχους, συνολικά, 111,1 εκατ. ευρώ σε 182.945 περιπτώσεις. Επίσης, υποστήριξε με υπηρεσίες Οδικής και Άμεσης Ιατρικής Βοήθειας 218.338 περιστατικά. Δηλαδή σε ημερήσια βάση, κατά μέσο όρο, ελάμβαναν κάποια υπηρεσία από τον οργανισμό 2.205 άτομα.
Ο επιχειρησιακός σχεδιασμός
Η στρατηγική εστίασης στον πελάτη αποτελεί το κυρίαρχο γνώρισμα του σχεδιασμού της Interamerican και δικαιώνεται, όπως επισημαίνεται στο δελτίο τύπου, από το συνεχώς βελτιούμενο Net Promoters Score (NPS). Το NPS transactional, δείκτης ποιοτικού ελέγχου των υπηρεσιών, που αφορά στη διάθεση σύστασης της εταιρείας εκ μέρους του πελάτη σε τρίτους και βασίζεται σε συνεχή, online έρευνα αγοράς σε όλους τους πελάτες που λαμβάνουν κάποια υπηρεσία από την Interamerican, τον Ιούνιο είχε φθάσει στο ιδιαίτερα υψηλό –και για τα διεθνή standards– σκορ 64,4 έναντι 62,4 πριν ένα έτος.
Το στρατηγικό πλαίσιο που αφορά στο εταιρικό business plan τριετίας, ανανεωμένο και με ισχυρή βάση από τα προηγούμενα χρόνια, απεικονίζει τις προτεραιότητες και καθοδηγεί τις μελλοντικές ενέργειες και τα σχέδια της Interamerican. Το σχέδιο είναι προσαρμοσμένο στη διακριτότητα με γνώμονα τα brands και την εκτεταμένη ψηφιοποίηση, με στόχο να βρίσκεται ο οργανισμός κοντά σε περισσότερους πελάτες. Επίσης, είναι εστιασμένο στην καινοτόμο ανάπτυξη, με έμφαση στην εξειδίκευση σε τομείς υψηλού ενδιαφέροντος και απόδοσης. Βασικός άξονας είναι και ο ολοκληρωμένος οργανωτικός μετασχηματισμός, με απλοποίηση δομής και λειτουργιών και ανάδειξη του νέου τρόπου εργασίας, που ευνοεί την ομαδικότητα, τη συμμετοχή και την ανάδειξη νέων στελεχών με προσωπικότητα και σύγχρονες δεξιότητες.
Ο Γιάννης Καντώρος, Διευθύνων Σύμβουλος της Interamerican, επισημαίνει σχετικά: «Λειτουργικά, κατά την περίοδο της κρίσης δείχνουμε εξαιρετικά αντανακλαστικά ανταπόκρισης στις ιδιαίτερες συνθήκες που διαμορφώνονται. Η λειτουργική συνέχεια στον απόλυτο βαθμό, η φροντίδα για τους ασφαλισμένους μας και η προστασία των εργαζομένων μας αποτελούν το βασικό μας μέλημα, σε συνδυασμό με τα ικανοποιητικά αποτελέσματα. Παράλληλα, θέλουμε να εξελισσόμαστε συνεχώς ως ένας οργανισμός που αντιλαμβάνεται άμεσα και προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα της αγοράς, προσφέροντας καθημερινά αξία στους πελάτες και τους συνεργάτες μας. Διαμορφώνουμε, λοιπόν, ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο με λιγότερη ιεραρχία και περισσότερη ομαδική εργασία, υιοθετώντας σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες και ευέλικτους τρόπους εργασίας. Θέλουμε οι άνθρωποί μας να σκέφτονται διαφορετικά αλλά να αναπτύσσονται με κοινές φιλοδοξίες και στόχους».
Ο οργανωτικός μετασχηματισμός βρίσκεται, ήδη, σε φάση εξέλιξης και ολοκλήρωσης μέσα στους επόμενους μήνες, ενώ έχει προχωρήσει αρκετά από την προηγούμενη δεκαετία και διευρύνεται συνεχώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός, με λύσεις για την ψηφιοποίηση των λειτουργιών και των υπηρεσιών σε κάθε επίπεδο. Η Interamerican έχει προχωρήσει σε απλοποίηση προϊόντων, αυτοματοποίηση διαδικασιών, εμπλουτισμό υπηρεσιών για τη διευκόλυνση των πελατών και των συνεργατών πωλήσεων, με στόχο την αύξηση της ικανοποίησής τους και τη μείωση του κόστους.
Κέρδη και για την ACHMEA
H ACHMEA, μητρική της Interamerican, κατά το πρώτο εξάμηνο φέτος παρουσίασε κερδοφορία 127 εκατ. ευρώ. Μολονότι τα αποτελέσματα των ασφαλίσεων διατηρήθηκαν σε υψηλά επίπεδα, με τα μεικτά εγγεγραμμένα ασφάλιστρα στα 17,68 δισ. ευρώ, τα συνολικά αποτελέσματα προ φόρων ήταν μειωμένα κατά 55% έναντι του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος του 2019 από την αναταραχή των χρηματαγορών λόγω της πανδημίας, που επέφερε χαμηλότερες αποδόσεις επενδύσεων, αλλά και των επιπτώσεων της COVID-19 στον κλάδο ασφάλισης της Υγείας.
Ο δείκτης φερεγγυότητας της ACHMEA (Solveny II, εφαρμογή του Μερικού Εσωτερικού Μοντέλου) διατηρήθηκε υψηλός, στο 204%. Ο οργανισμός στον οποίο ανήκει η Interamerican, κατέχει περιουσιακά στοιχεία ενεργητικού 100 δισ. και τα ίδια κεφάλαιά του ανέρχονται σε 10,05 δισ. ευρώ. Απασχολεί συνολικά, στις Κάτω Χώρες και διεθνώς 15.928 εργαζομένους. Διεθνώς, τα ενισχυμένα μεικτά αποτελέσματα της παραγωγής ασφαλίστρων στις τέσσερεις χώρες δραστηριοποίησης (Σλοβακία, Ελλάδα/ Interamerican, Τουρκία και Αυστραλία) έφθασαν τα 589 εκατ. ευρώ και η συνεισφορά στα κέρδη προ φόρων τα 28 εκατ. ευρώ. Η Interamerican συνεισέφερε στα κέρδη της μητρικής κατά 11% επί του συνόλου των κερδών της.