Insurance Europe: Ασφαλιστείτε με σύνεση στην ψηφιακή εποχή
Η χρήση του διαδικτύου δεν αφορά μόνο στην αγορά ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου, τονίζει η Insurance Europe, στο βίντεο που κυκλοφόρησε πρόσφατα, επισημαίνοντας μερικούς από τους καινοτόμους τρόπους με τους οποίους οι ασφαλιστές μπορούν να υποστηρίξουν τους πελάτες τους στην ψηφιακή εποχή.
Νέες ψηφιακές υπηρεσίες
Καθώς η κοινωνία μας γίνεται όλο και πιο ψηφιακή, όλο και περισσότεροι άνθρωποι αγοράζουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαιά τους διαδικτυακά. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στο βίντεο της Insurance Europe, η χρήση του διαδικτύου δεν αφορά μόνο στην αγορά ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Οι τεχνολογικές καινοτομίες επιτρέπουν στους ασφαλιστές να προσφέρουν στους ασφαλισμένους προϊόντα καλύτερα προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους, καθώς και περισσότερες υπηρεσίες ευαισθητοποίησης και μείωσης του κινδύνου. Προσφέρουν, επίσης, μια σειρά ψηφιακών λύσεων για να βοηθήσουν τους πελάτες τους, για παράδειγμα, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να υποβάλουν την αξίωσή τους ψηφιακά.
Όπως επισημαίνεται σχετικά, «μία εφαρμογή smartphone είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να τσεκάρετε τα συμβόλαιά σας ή να λάβετε μία υπενθύμιση για την ανανέωσή τους. Eικονικοί βοηθοί ή chatbots μπορούν να απαντήσουν στις ερωτήσεις σας.
Η ασφαλιστική σας εταιρεία μπορεί, επίσης, να σας δώσει τη δυνατότητα να υποβάλετε την αξίωσή σας ψηφιακά, με την πρόσθετη ευκολία να μοιραστείτε έγγραφα ή φωτογραφίες της ζημιάς που έχετε υποστεί μέσω του smartphone σας».
Διαλέγοντας το σωστό ασφαλιστήριο
Γεγονότα όπως η πανδημία covid-19, έδειξε πόσο σημαντικό είναι να είμαστε προετοιμασμένοι οικονομικά για απρόοπτα συμβάντα, παίρνοντας τις απαραίτητες αποφάσεις εκ των προτέρων.
«Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πλήρως κάθε ασφαλιστήριο συμβόλαιο που θέλουμε να αγοράσουμε, είτε μέσω των πολλών παραδοσιακών καναλιών είτε διαδικτυακά», τονίζει η Insurance Europe και προτείνει:
«Κάντε μία διαδικτυακή έρευνα, για να βρείτε το ασφαλιστήριο που σας ταιριάζει καλύτερα.
Ξεκινήστε προσδιορίζοντας τις απαιτήσεις σας και σιγουρευτείτε ότι καταλάβατε τι καλύψεις και τι εξαιρέσεις περιλαμβάνει, και ποια είναι τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις σας.
Αποθηκεύεστε τα απαραίτητα έγγραφα για μελλοντική χρήση.
Τα διαδικτυακά κανάλια προσφέρουν έναν απλό τρόπο για να αγοράσετε το σωστό συμβόλαιο για τις ανάγκες σας και στη σωστή τιμή. Ωστόσο, μην επικεντρωθείτε στην τιμή. Σιγουρευτείτε ότι η κάλυψη είναι η σωστή για εσάς. Εάν χρειάζεστε βοήθεια, απευθυνθείτε στην ασφαλιστική σας εταιρεία και στον ασφαλιστικό σας διαμεσολαβητή».
Λαμβάνοντας τη σωστή κάλυψη
Όταν αγοράζετε ένα ασφαλιστήριο διαδικτυακά, είναι ακόμα πολύ σημαντικό να παρέχετε όλες τις σχετικές πληροφορίες, για να λάβετε τη σωστή κάλυψη.
Aπαντήστε σε όλες τις ερωτήσεις με ειλικρίνεια και όσο καλύτερα γνωρίζετε. Αν δεν το κάνετε, το συμβόλαιό σας μπορεί να ακυρωθεί ή η αξίωσή σας να απορριφθεί ή να μην αποζημιωθεί πλήρως. Φυσικά ο ασφαλιστής σας πάντα κρατά τις πληροφορίες που του δίνετε αυστηρώς εμπιστευτικές και ασφαλείς.
Έξυπνα χαρακτηριστικά
Οι νέες τεχνολογίες επιτρέπουν στους ασφαλιστές να προφέρουν προϊόντα καλύτερα προσαρμοσμένα στις ανάγκες σας καθώς και υπηρεσίες για τη διαχείριση των κινδύνων.
Οι εταιρείες που προσφέρουν ασφάλιση κατοικίας, για παράδειγμα, μπορούν να χρησιμοποιούν “έξυπνες λύσεις” για να μειώσουν την πιθανότητα επιβλαβών συμβάντων, μειώνοντας εν τέλει τις απαιτήσεις και κρατώντας χαμηλά τα ασφάλιστρα. Για παράδειγμα, αισθητήρες που εντοπίζουν διαρροές ή κλείνουν τις παροχές νερού, είτε αισθητήρες που προγραμματίζουν ελέγχους συντήρησης συσκευών με βάση τη χρήση.
Άλλοι ασφαλιστές προσφέρουν ειδοποιήσεις για ακραία καιρικά φαινόμενα, που επιτρέπουν στο χρήστη να προετοιμαστεί για συμβάντα όπως οι πλημμύρες ή οι ισχυροί άνεμοι.
Αυτοί που ασφαλίζουν οχήματα μπορούν να προσφέρουν τηλεματική και “μαύρα κουτιά” που παρακολουθούν πότε και πώς οδηγούν οι ασφαλισμένοι και προσαρμόζουν τα ασφάλιστρα αναλόγως. «Όλα αυτά βελτιώνουν την οδική ασφάλεια, καταπολεμούν την απάτη και οδηγούν σε γρηγορότερη και πιο αποτελεσματική διαχείριση των ατυχημάτων ή των απαιτήσεων», τονίζει η Insurance Europe.
Πρώτα η ασφάλεια
«Όταν συνδέεστε στον ιστότοπο ή χρησιμοποιείτε μία εφαρμογή smartphone της ασφαλιστικής εταιρείας σας είναι σημαντικό να κρατάτε τα προσωπικά σας στοιχεία ασφαλή», τονίζει η Ομοσπονδία και συμβουλεύει:
Χρησιμοποιείστε ισχυρά password ή PINs, μέσω ενός ασφαλούς δικτύου και κρατήστε τη συσκευή σας και το λογισμικό προστασίας από ιούς ενημερωμένα. Πάντα να χρησιμοποιείτε διαφορετικό password για κάθε site.
Μη μοιράζεστε τις λεπτομέρειες ασφαλείας με κανέναν και πάντα να αποσυνδέεστε από τις διαδικτυακές συνεδρίες.
Και θυμηθείτε, όταν πρόκειται για το απόρρητό σας ή για τη λήψη πληροφοριών σχετικά με ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, δεν είστε λιγότερο προστατευμένοι στο διαδίκτυο, αρκεί να αγοράζετε από εγγεγραμμένο πάροχο ασφάλισης.
Το συγκεκριμένο βίντεο είναι μέρος της εκστρατείας #InsureWisely της Insurance Europe, η οποία στοχεύει στην αύξηση της χρηματοοικονομικής γνώσης και των επιπέδων ευαισθητοποίησης σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Όπως τονίζει η Ομοσπονδία των ευρωπαϊκών ασφαλιστικών ενώσεων, η χρηματοοικονομική εκπαίδευση διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στη διασφάλιση ότι οι Ευρωπαίοι πολίτες είναι εξοπλισμένοι με τις γνώσεις, την εμπιστοσύνη και τις δεξιότητες που απαιτούνται για τη βελτίωση της κατανόησης των χρηματοοικονομικών προϊόντων και των εννοιών. Η Insurance Europe ενθαρρύνει επίσης τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τις ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ να διαδραματίσουν μεγαλύτερο ρόλο στην υποστήριξη αυτού του στόχου.
Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News