Διεθνή

Insurance Europe: 3 προτάσεις για μια πιο απλή RIS
Η Insurance Europe προτρέπει την ΕΕ να απλοποιήσει τη Στρατηγική για τους Ιδιώτες Επενδυτές (Retail Investment Strategy – RIS), στο πλαίσιο της ατζέντας της για την απλοποίηση και την ανταγωνιστικότητα.
Η Ομοσπονδία των ευρωπαϊκών ασφαλιστικών ενώσεων θεωρεί ότι οι εν εξελίξει διαπραγματεύσεις μεταξύ του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τη δέσμη μέτρων που αφορούν τη RIS αποτελούν μια ευκαιρία για την απλούστευση της πρότασης, που θα βοηθήσει τους καταναλωτές να έχουν πρόσβαση σε επενδύσεις, προστασία και ποιοτικές συμβουλές.
Ο ασφαλιστικός κλάδος υποστηρίζει πλήρως τους στόχους της RIS για την ενθάρρυνση των ιδιωτών επενδυτών να επενδύσουν στο μέλλον τους και να στηρίξουν τις ευρωπαϊκές κεφαλαιαγορές. Στη νέα δέσμη συστάσεων, που δημοσίευσε, στις 31 Μαρτίου, η Insurance Europe διατυπώνει τρεις προτάσεις σχετικά με τον τρόπο απλούστευσης της RIS:
- Value for Money: Για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική παρακολούθηση της αγοράς, χωρίς να θιγεί η ελευθερία των ασφαλιστών να σχεδιάζουν προϊόντα και να διαμορφώνουν τις τιμές, είναι ζωτικής σημασίας οι εποπτικές αρχές να μπορούν να χρησιμοποιούν δείκτες αναφοράς χωρίς να απαιτούν από τις ασφαλιστικές εταιρείες να πραγματοποιούν ασκήσεις ομαδοποίησης ομότιμων. Για την αποφυγή αρνητικών επιπτώσεων, είναι επίσης σημαντικό να αποφευχθούν νέες απαιτήσεις υποβολής εκθέσεων και δημοσίευσης δεικτών αναφοράς.
- Η εμπειρία του καταναλωτή: Οι ιδιώτες επενδυτές θα πρέπει να βιώνουν την εμπειρία μιας ομαλής και πιο λιτής διαδικασίας πώλησης και ταυτόχρονα να έχουν εύκολη πρόσβαση σε συμβουλές και σε διαφορετικά κανάλια διανομής. Ως εκ τούτου, η Insurance Europe ζητά να μην προστεθούν νέα ερωτήματα στα τεστ επάρκειας και καταλληλότητας, τα οποία είναι ήδη μακροσκελή, να καταργηθεί το επικαλυπτόμενο και ακατάλληλο για την ασφάλιση ερωτηματολόγιο που αφορά τα κίνητρα-αμοιβές και να προσαρμοστεί το ερωτηματολόγιο, σχετικά με το βέλτιστο συμφέρον, στην ασφαλιστική πραγματικότητα.
- Γνωστοποιήσεις: Η υπερφόρτωση με πληροφορίες πρέπει να μειωθεί και η εστίαση να γίνεται σε ό,τι έχει πραγματικά σημασία για τους καταναλωτές. Είναι ζωτικής σημασίας να αποφεύγονται οι επικαλυπτόμενες και υπερβολικά τεχνικές γνωστοποιήσεις για το κόστος, να τονίζονται τα οφέλη των ασφαλιστικών προϊόντων και να διασφαλίζεται ότι οι μορφές γνωστοποίησης είναι κατάλληλες για τον σκοπό και προσαρμόσιμες στις διάφορες ασφαλιστικές προσφορές.
Η Insurance Europe πιστεύει ότι οι αλλαγές αυτές, σε συνδυασμό με την αποφυγή της λήψης υπερβολικών τεχνικών μέτρων στο Επίπεδο 2, θα διευκολύνουν την προσφορά και την αγορά ασφαλίσεων. Αυτό θα βοηθούσε στην απελευθέρωση των αναγκαίων επενδύσεων και στην αύξηση της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας του ασφαλιστικού κλάδου.
Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News