Ηνωμένο Βασίλειο: Μειώνεται το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τους εναλλακτικούς ασφαλιστές
Το ενδιαφέρον των Βρετανών καταναλωτών για ασφάλιση κατοικίας μέσω εναλλακτικών παρόχων μειώθηκε το 2022, πιθανόν γιατί δεν εμπιστεύονται πλέον τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας και ενέργειας.
Οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, ενέργειας ή επικοινωνιών που εισέρχονται στην αγορά ασφάλισης κατοικίας αποτελούσαν πάντα μια σημαντική απειλή, λόγω της ψηφιακής τους τεχνογνωσίας και της μεγάλης πελατειακής τους βάσης. Ωστόσο, σύμφωνα με την GlobalData, οι καταναλωτές εμφανίστηκαν λιγότερο πρόθυμοι να μετακινηθούν προς αυτές τις εταιρείες το 2022, από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια.
Στο πλαίσιο της έρευνας UK Insurance Consumer Survey* της GlobalData για το 2022, οι καταναλωτές ερωτήθηκαν για οκτώ εταιρείες (ή τύπους εταιρειών). Για όλες έδειξαν μείωση του αγοραστικού ενδιαφέροντος, σε σύγκριση με το 2021.
Η Google παραμένει ο προτιμώμενος εναλλακτικός πάροχος ασφάλισης κατοικίας για τους καταναλωτές, αλλά ακόμη και αυτή είδε μείωση του αγοραστικού ενδιαφέροντος από 26,1% σε 22,2%. Τη μεγαλύτερη πτώση σημείωσε ο “οποιοσδήποτε πάροχος ενέργειας”, ο οποίος είδε πτώση 5,2 ποσοστιαίων μονάδων, αν και παραμένει στη δεύτερη θέση. Είναι πιθανό ότι οι τεράστιες αυξήσεις στις τιμές της ενέργειας έχουν επηρεάσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε αυτές τις εταιρείες. Παρόλα αυτά έχουν μεγαλύτερη παρουσία στις αγορές ασφάλισης κατοικίας και αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών από άλλους παίκτες που περιλαμβάνονταν στην έρευνα, με την British Gas να είναι ηγέτης σε αυτόν τον κλάδο. Πιθανόν αυτός να είναι ο λόγος για τον οποίο παραμένει στη δεύτερη θέση.
Ο κ. Ben Carey–Evans, επικεφαλής ασφαλιστικός αναλυτής της Global Data, δήλωσε σχετικά: «Αν και το μειωμένο ενδιαφέρον των καταναλωτών για αυτούς τους εναλλακτικούς παρόχους είναι σαφές, εξακολουθούν να αποτελούν σημαντική απειλή για τον παραδοσιακό κλάδο ασφάλισης κατοικίας. Η μεγαλύτερη απειλή για το σύνολο του κλάδου είναι ίσως η ενσωματωμένη ασφάλιση. Αν και αποτελεί μικρότερη απειλή στο πλαίσιο της ασφάλισης κατοικίας ειδικά, οι κατασκευαστές προϊόντων (όπως οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας ή οι κατασκευαστές αυτοκινήτων), που παρέχουν ασφάλιση στο σημείο πώλησης διευκολύνουν τους πελάτες, οπότε πρόκειται για μια αυξανόμενη τάση που πρέπει να παρακολουθείται».
Μετά από φήμες που κυκλοφορούσαν εδώ και πολλά χρόνια, η Amazon εγκαινίασε το Amazon Insurance Store τον Οκτώβριο του 2022. Διαθέτει ένα ευρύ φάσμα προϊόντων έξυπνης τεχνολογίας, όπως το Amazon Echo, το οποίο της εξασφαλίζει ήδη μια ισχυρή παρουσία στα νοικοκυριά του Ηνωμένου Βασιλείου. Ομοίως, η Sky αγόρασε τον πάροχο έξυπνης οικιακής τεχνολογίας Neos το 2021 και, στη συνέχεια, εισήλθε στην αγορά ασφάλισης κατοικιών, τον Δεκέμβριο του 2022.
Ο κ. Carey-Evans καταλήγει: «Επομένως, μια μικρή μείωση του αγοραστικού ενδιαφέροντος των καταναλωτών δεν σημαίνει ότι η απειλή από τους μεγάλους παρόχους τεχνολογίας μειώνεται, καθώς οι πρόσφατες εξελίξεις δείχνουν ότι συμβαίνει το αντίθετο. Οι ασφαλιστές θα ευνοηθούν από τη μείωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών προς αυτούς τους δυνητικούς αντιπάλους. Ωστόσο, θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι μπορούν να παρέχουν ισχυρές ψηφιακές υπηρεσίες, καθώς αυτό θα τους εξασφαλίσει από οποιαδήποτε πιθανή απειλή».
* Η έρευνα της GlobalData 2022 UK Insurance Consumer Survey διεξήχθη το τρίτο τρίμηνο του 2022 και συμμετείχαν 4.017 άτομα.
Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News