Ηλίας Λαλάκος: Η SOFOS Insurance Agency A.E. μας βοήθησε να επεκταθούμε και σε άλλους κλάδους
Συνέντευξη του Περιφερειακού Δ/ντή Πελοποννήσου της SOFOS Insurance Agency A.E. στον Δημήτρη Ρουχωτά
Oι καινοτόμες παροχές, το εξαιρετικό σέρβις, οι γνώσεις και οι οργανωτικές ικανότητες του επικεφαλής της SOFOS Insurance Agency A.E., αλλά κυρίως ο ανθρώπινος χαρακτήρας της Εταιρείας ήταν οι λόγοι για τους οποίους επέλεξε o κ. Ηλίας Λαλάκος να συνεργαστεί μαζί της, όπως επισημαίνει στη συνέντευξή του.
Έχοντας τα καθήκοντα του Περιφερειακού Δ/ντή Πελοποννήσου της Εταιρείας, δεν παραλείπει να αναφερθεί στην έμπειρη ομάδα επαγγελματιών που απαρτίζουν το γραφείο του στην Καλαμάτα και στις αρχές σύμφωνα με τις οποίες επιλέγει τους συνεργάτες και εξυπηρετεί τους πελάτες του. Αν και δραστηριοποιείται σε μία περιοχή κατά κύριο λόγο τουριστική και αγροτική, που ο κύριος όγκος των ασφαλιστικών χαρτοφυλακίων αποτελείται από αστική ευθύνη αυτοκινήτου, το γραφείο του, «εξαιτίας της πρόσβασης σε ισχυρά “εργαλεία” που μας παρέχει η SOFOS Insurance Agency Α.Ε., έχει καταφέρει να διεισδύσει σε χαρτοφυλάκια που χαρακτηρίζονται από κινδύνους μεγάλου ενδιαφέροντος», όπως τονίζει χαρακτηριστικά.
Κύριε Λαλάκο, πώς ξεκινήσατε να δραστηριοποιείστε στην ασφαλιστική αγορά και πώς οδηγηθήκατε στην απόφαση να συνεργαστείτε με τη Sofos Insurance Agency A.E. και να ασκείτε σήμερα τα καθήκοντα του Περιφερειακού Δ/ντή Πελοποννήσου; Ποια χαρακτηριστικά της σας ενέπνευσαν;
Η.Λ.: Η επαγγελματική μου σταδιοδρομία ξεκίνησε το 2000 ως υπάλληλος (υπεύθυνος ζημιών) μεγάλης ασφαλιστικής εταιρείας, στο υποκατάστημά της στην Καλαμάτα. Το 2006, ανέλαβα τη διεύθυνση του υποκαταστήματος και την εξυπηρέτηση του δικτύου του.
Έχοντας μελετήσει και αφουγκραστεί την ασφαλιστική αγορά και βλέποντας τις καινοτόμες παροχές που προσφέρει η SOFOS Insurance Agency Α.Ε., το 2014 ξεκίνησα συνεργασία μαζί της, αποφασίζοντας να αποτελέσω κι εγώ μέρος αυτής της ξεχωριστής ιδέας.
Τον πρόεδρο του Δ.Σ. της SOFOS Insurance Agency Α.Ε., κ. Χρήστο Σοφό, τον γνώριζα από τη δράση του στην ασφαλιστική αγορά. Είχα εκτιμήσει τις γνώσεις του επί των ασφαλιστικών θεμάτων και τις οργανωτικές του ικανότητες. Πίστεψα ότι αυτό που οργάνωσε στην ασφαλιστική αγορά ήταν σύγχρονο και ανταποκρινόταν στις ανάγκες της. Αυτή ήταν και η αφετηρία της συνεργασίας μας.
Η SOFOS Insurance Agency Α.Ε. ικανοποιεί κάθε ανάγκη που έχει ένας διαμεσολαβητής για τη σύναψη ασφαλιστικών συμβάσεων. Παρέχει προστασία και συμβουλές στους διαμεσολαβούντες και εξαιρετικό σέρβις. Διαθέτει την καλύτερη ηλεκτρονική πλατφόρμα ασφαλιστικών καλύψεων και κάθε διαμεσολαβητής βρίσκει την κάλυψη που έχει ανάγκη ο πελάτης του. Ανήκοντας κανείς στο δίκτυο της SOFOS Insurance Agency Α.Ε. δεν μπορεί παρά να νιώθει εμπιστοσύνη, φερεγγυότητα και αυτό που πρεσβεύουμε όλοι μας, την πραγματική ασφάλεια. Μετά την 3ετή συνεργασία μου με την εταιρεία, διαπιστώνω ότι, παρά το γεγονός ότι είναι μια διαρκώς αναπτυσσόμενη εταιρεία, εξακολουθεί να διατηρεί τον ανθρώπινο χαρακτήρα της.
Είναι σημαντικό να μην ξεχνάμε ότι η οικονομική κρίση έχει δημιουργήσει αίσθημα ανασφάλειας στην κοινωνία. Για τους επαγγελματίες της ασφάλισης αυτή η εξέλιξη πρέπει να αποτελέσει μια πρόκληση, καθώς είναι καθήκον μας να αναστρέψουμε αυτό το κλίμα.
Μιλήστε μας για το Γραφείο σας και συγκεκριμένα για τη στελέχωσή του σε ανθρώπινο δυναμικό. Τι service παρέχετε στους συνεργάτες σας και τι πρόνοιες επωμίζεστε για την εκπαιδευτική-επαγγελματική τους ενημέρωση; Η στρατολόγηση/προσέλκυση νέων συνεργατών είναι ψηλά στις προτεραιότητές σας;
Η.Λ.: Το γραφείο μας κινείται στα πλαίσια της οργανωτικής και λειτουργικής δομής της SOFOS Insurance Agency Α.Ε., επιδιώκοντας πάντα την ποιοτική παροχή υπηρεσιών προς τους ασφαλισμένους. Καινοτομία, πρωτοπορία και εξέλιξη είναι αυτό που μας χαρακτηρίζει.
Ο συνέταιρός μου Μενέλαος Γερονικολός κι εγώ έχουμε στελεχώσει το γραφείο μας με μία ομάδα έμπειρων επαγγελματιών, έτοιμων να στηρίξουν το δίκτυο συνεργατών, ο καθένας στον τομέα του. Η ομάδα μας απαρτίζεται από νομικό σύμβουλο, υπεύθυνο εκπαίδευσης, οικονομικό σύμβουλο, υπεύθυνο social media και υπεύθυνο marketing.
Όσον αφορά στη στρατολόγηση-προσέλκυση νέων συνεργατών, είναι πάντα ψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων μας, αρκεί να υπηρετούνται αρχές, όπως η εντιμότητα, η ακεραιότητα και η θέληση, αρχές που διαπνέουν το γραφείο μας.
Από τη σύνθεση του χαρτοφυλακίου σας, θα λέγατε ότι υπάρχουν κίνδυνοι που συγκεντρώνουν μεγαλύτερο ασφαλιστικό ενδιαφέρον στην περιφέρεια που δραστηριοποιείστε;
Η.Λ.: Τα χαρτοφυλάκια μεγάλου ενδιαφέροντος στην επαρχία, για το σύνολο των διαμεσολαβούντων, είναι περιορισμένα. Αυτό οφείλεται, κυρίως, στα δομικά χαρακτηριστικά της τοπικής οικονομίας, αλλά και στην έλλειψη εκπαίδευσης και ορθών τρόπων προσέγγισης αυτών των χαρτοφυλακίων. Οι κίνδυνοι που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην περιφέρεια που δραστηριοποιούμαι είναι αυτοί της αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία αυτοκινήτων.
Θα πρέπει να μην ξεχνάμε, όμως, ότι το γραφείο μας δραστηριοποιείται σε μια γεωγραφική περιοχή, της οποίας η οικονομία έχει συγκεκριμένη δομή. Απευθυνόμαστε σε μια τουριστική και αγροτική περιοχή, κάτι που σημαίνει ότι τα χαρτοφυλάκια αφορούν, κυρίως, τουριστικές επιχειρήσεις (ξενοδοχεία, καφετέριες, εστιατόρια, ακόμα και σκάφη αναψυχής) και αγροτικές δραστηριότητες (ελαιοτριβεία, ελαιόδεντρα, θερμοκήπια, κ.λπ.). Έτσι, παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των βιομηχανιών-εργοστασίων της περιφέρειάς μας είναι μικρός, αποτελούν και αυτά μέρος του χαρτοφυλακίου μας.
Το γραφείο μας, ωστόσο, εξαιτίας της πρόσβασης σε ισχυρά “εργαλεία” που μας παρέχει η SOFOS Insurance Agency ΑΕ, έχει καταφέρει να διεισδύσει σε χαρτοφυλάκια που χαρακτηρίζονται από κινδύνους μεγάλου ενδιαφέροντος. Ήδη παρουσιάζεται ζήτηση ασφαλιστικών προϊόντων που συνδέονται με την υγεία, τις συντάξεις και τον κλάδο Ζωής και πλέον κινούμεθα αποτελεσματικά προς αυτές τις κατευθύνσεις, βάσει των συνεργασιών που μας έχει εξασφαλίσει η SOFOS Insurance Agency Α.Ε.
Ανήκοντας κανείς στο δίκτυο της SOFOS Insurance Agency Α.Ε. δεν μπορεί παρά να νιώθει εμπιστοσύνη, φερεγγυότητα και αυτό που πρεσβεύουμε όλοι μας, την πραγματική ασφάλεια.
Από την πλευρά σας, ποια θα λέγατε ότι είναι τα κριτήρια των πελατών, βάσει των οποίων σας επιλέγουν και σας διατηρούν ως ασφαλιστή τους; Έχετε συστάσεις από τους ήδη ασφαλισμένους σας για άλλους πελάτες, ούτως ώστε να φαίνεται και η ανταπόκριση της ικανοποίησής τους από τις υπηρεσίες και το service σας;
Η.Λ.: Ο μεγάλος όγκος των πελατών μας αποτελείται από ανθρώπους με τους οποίους μας συνδέει μια ισχυρή σχέση εμπιστοσύνης. Οι πελάτες μας έχουν δοκιμάσει και κρίνει τις υπηρεσίες μας στον σκληρό στίβο του χρόνου και έχουν διαπιστώσει το υψηλό επίπεδο των παροχών μας. Τολμώ, δε, να σας πω ότι η σχέση μας με τους πελάτες μας δεν συνδέεται πρωτίστως με το οικονομικό όφελος, αλλά με την εμπιστοσύνη.
Στο πλαίσιο αυτό, συνειδητά, δεν παρέχουμε μόνο service των προϊόντων, που οι πελάτες έχουν αγοράσει, αλλά λειτουργούμε και συμβουλευτικά για κάθε τι που έχει να κάνει με τον όρο ασφάλιση.
Τέλος, είναι αλήθεια ότι το χαρτοφυλάκιό μας στηρίζεται στις συστάσεις πελατών. Θεωρούμε ότι αυτό το χαρακτηριστικό είναι απότοκος της σχέσης εμπιστοσύνης που έχουμε αναπτύξει με τους υπάρχοντες πελάτες μας. Μάλιστα, θεωρώ ότι το συγκεκριμένο στοιχείο μας ισχυροποιεί και μας διαφοροποιεί στην αγορά.
Τόσο στην Καλαμάτα όπου εδρεύετε όσο και στις άλλες πόλεις που δραστηριοποιούνται οι συνεργάτες σας στην Πελοπόννησο, ποιο είναι το κλίμα που επικρατεί μεταξύ των συναδέλφων σας ασφαλιστικών πρακτόρων (διατηρείτε επαφές ενημέρωσης και συνεργασίας, ανταλλάσσετε πληροφορίες, υπάρχουν θέματα που σας διαφοροποιούν); Έχετε σχέσεις με τα συλλογικά όργανα εκπροσώπησης των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών;
Η.Λ.: Όπου άμιλλα ενταύθα και νίκη εστί, δηλαδή όπου υπάρχει άμιλλα, εκεί υπάρχει και η νίκη. Πιστεύω ότι το πιο πάνω ρητό πρέπει να εφαρμοστεί από όλους τους συναδέλφους, γιατί όλοι προσβλέπουμε σε ένα κοινό σκοπό: να δυναμώσουμε και να εξελίξουμε το επάγγελμά μας. Εμείς και οι συνεργάτες μας προσπαθούμε να διατηρούμε άριστες σχέσεις, ανταλλάσσοντας πληροφορίες για θέματα του κλάδου μας, μαθαίνοντας ή επικοινωνώντας σε συναδέλφους μας τις εξελίξεις στην ασφαλιστική αγορά, αποφεύγοντας τον αθέμιτο ανταγωνισμό και κινούμενοι με γνώμονα τη συνεργασία και τη συναδελφικότητα.
Σχετικά με το ζήτημα των συλλογικών οργάνων εκπροσώπησης, θεωρώ ότι, ιδίως στην επαρχία, διαπιστώνεται έλλειμμα. Αυτή είναι μια παράμετρος, η οποία πρέπει να μας απασχολήσει όλους, προκειμένου να βρούμε εφικτές λύσεις, οι οποίες είτε θα δημιουργήσουν συλλογικά όργανα, είτε θα ενεργοποιήσουν τα υπάρχοντα, με απώτερο στόχο να υπάρχει μια ουσιαστική παρέμβαση στις αγορές της επαρχίας.
Η ασφαλιστική βιομηχανία στην Ελλάδα –καθυστερημένα είναι αλήθεια– προσπαθεί να αναπτυχθεί, κάνει βήματα προς τα εμπρός, αλλά χρειάζεται εκσυγχρονισμό στις παροχές, απλοποίηση των όρων των ασφαλιστηρίων συμβολαίων, περισσότερη σαφήνεια στις καλύψεις, καλύτερη οργάνωση και εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, και πίστη στην προστασία του καταναλωτή.
Ποιες είναι οι προσλαμβάνουσες που έχετε για το παρόν και το μέλλον της ασφαλιστικής βιομηχανίας; Θεωρείτε ότι ο θεσμός της ασφάλισης προοδεύει στη συνείδηση του Έλληνα καταναλωτή; Ποιες είναι οι προσδοκίες σας για την ανάπτυξη του ασφαλιστικού κλάδου, δεδομένης της οικονομικής κρίσης;
Η.Λ.: Η ασφαλιστική βιομηχανία στην Ελλάδα –καθυστερημένα είναι αλήθεια– προσπαθεί να αναπτυχθεί, κάνει βήματα προς τα εμπρός, αλλά χρειάζεται εκσυγχρονισμό στις παροχές, απλοποίηση των όρων των ασφαλιστηρίων συμβολαίων, περισσότερη σαφήνεια στις καλύψεις, καλύτερη οργάνωση και εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, και πίστη στην προστασία του καταναλωτή.
Πιστεύω ότι ο Έλληνας αποκτά σιγά-σιγά ασφαλιστική συνείδηση, αντιλαμβάνεται ότι ο θεσμός της ασφάλισης έχει ως επίκεντρο τη διασφάλισή του (του ίδιου, της οικογένειάς του και της περιουσίας του) και κατανοεί τη σημασία του ασφαλιστικού θεσμού.
Είναι σημαντικό να μην ξεχνάμε ότι η οικονομική κρίση έχει δημιουργήσει αίσθημα ανασφάλειας στην κοινωνία. Για τους επαγγελματίες της ασφάλισης αυτή η εξέλιξη πρέπει να αποτελέσει μια πρόκληση, καθώς είναι καθήκον μας να αναστρέψουμε αυτό το κλίμα. Είμαι πεπεισμένος ότι η συνεισφορά μας στην “καλλιέργεια” κλίματος ασφάλειας στο κοινωνικό σύνολο μπορεί να αποτελέσει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την ανάπτυξη της ασφαλιστικής αγοράς.
Οφείλουμε, την εποχή που οι κρατικές ασφαλιστικές παροχές εκλείπουν και απαξιώνονται, να καλύψουμε τις ασφαλιστικές ανάγκες της κοινωνίας, γνωστοποιώντας το τεράστιο εύρος των ασφαλιστικών προϊόντων που διαθέτουν οι ασφαλιστικές εταιρείες. Ωστόσο, αυτό πρέπει να γίνει αξιόπιστα και μεθοδικά, σε αγαστή συνεργασία εταιρειών και θεσμών.