Η σημασία του personal brand
Του Kobus Kleyn*
Η καθιέρωση ενός personal brand είναι ζωτικής σημασίας, τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους επαγγελματίες των πωλήσεων, ώστε να φτάσουν την επιτυχία με συνέπεια. Είναι λάθος να πούμε ότι οι άνθρωποι σε ένα περιβάλλον πωλήσεων υπάρχουν μόνο για να προωθήσουν το όνομα και τα προϊόντα της επιχείρησης στην οποία εργάζονται. Χρειάζεται εξίσου να έχουν και το προσωπικό τους εμπορικό σήμα (brand)! Επίσης, είναι λάθος οι εργαζόμενοι μιας εταιρείας να πιστεύουν ότι μπορούν να σταθούν μόνο με τη δύναμή της και τα εμπορικά σήματα των εργοδοτών τους.
Η καθιέρωση ενός brand πηγαίνει πολύ πιο πέρα από τον εργοδότη σας, την επιχείρησή σας ή την πρακτική που ακολουθείτε. Πρόκειται για ένα προσωπικό χαρακτηριστικό που παίζει σημαντικό ρόλο στην εκπλήρωση του επιπέδου αυτοπραγμάτωσης, όπως αυτό ορίζεται στην «ιεραρχία των αναγκών» του Μάσλοου.
Ο κόσμος έχει βιώσει σημαντικές και ταχείες αλλαγές τα τελευταία δύο χρόνια, με τις νέες τεχνολογίες και τον πολλαπλασιασμό των online social media να κάνουν δυσδιάκριτα τα όρια μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής. Ως εκ τούτου, η καθιέρωση ενός brand –το οποίο δίνει ελάχιστη προσοχή σε παραδοσιακά μέτρα, όπως η ηλικία, η κατάσταση ή ο πλούτος– είναι πιο σημαντική από ποτέ.
Ένας τρόπος για να αναπτύξετε το προσωπικό σας branding είναι να οικοδομήσετε τη νοοτροπία μιας δικής σας ανώνυμης εταιρείας («Me Incorporated (PTY) Ltd»). Θα πρέπει να αναπνέετε, να ζείτε και να κοιμάστε με το «Me» ως κύριο εμπορικό σήμα σας και να υποβαθμίζετε το εμπορικό σήμα της εταιρείας που εργάζεστε σε έναν ρόλο υποστηρικτικό. Και να θυμάστε, το «Me» στο «Me Incorporated» μιλά για τον μοναδικό τρόπο με τον οποίο μπορείτε να διαχειριστείτε την επιχείρησή σας, την επαγγελματική σας κατάσταση και τον τρόπο πωλήσεων που ακολουθείτε. Εκείνοι που αγκαλιάζουν και ενισχύουν το προσωπικό τους brand θα γίνουν οι ηγέτες μέσα στον επαγγελματικό τους χώρο.
Το προσωπικό σας branding βρίσκεται στο μοναδικό «Me Inc.», που αφορά στο πώς θα διαφοροποιηθείτε από τους ανταγωνιστές σας και πώς θα διαρθρώσετε την αξία της πρότασης οικονομικού προγραμματισμού που θα κάνετε.
Υπάρχουν μερικές γρήγορες νίκες, όταν πρόκειται για την οικοδόμηση του brand σας, αρχίζοντας με την υιοθέτηση μιας συστηματικής και μακροχρόνιας διαδικασίας, που περιλαμβάνει όσο το δυνατόν περισσότερους τύπους μέσων ενημέρωσης. Το μόνο που απομένει είναι να επιλέξετε προσεκτικά τα brands που θα σας υποστηρίξουν και θα συμπληρώνουν και ενισχύουν το προσωπικό σας brand.
Οι σημερινοί γκατζετάκηδες Millennials προχωρούν μελετώντας εκτεταμένα τα προσωπικά δίκτυα ενός συμβούλου. Με την απαραίτητη έμφαση στο προσωπικό branding μπορείτε να εξασφαλίσετε ότι όσοι αναζητούν στο Google το όνομά σας θα βρουν το «σωστό» μήνυμα. Για παράδειγμα, το όνομά σας εμφανίζεται εντός των πρώτων 10 αποτελεσμάτων αναζήτησης, όταν πελάτες ή υποψήφιοι πελάτες σας γκουγκλάρουν; Πηγαίνετε και ελέγξτε το τώρα –και συνεχίστε τον έλεγχο για τακτά χρονικά διαστήματα.
Το κλειδί για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες των πωλήσεων είναι να δημιουργήσετε ένα προσωπικό brand, το οποίο να συμπληρώνει την εταιρεία ή το προϊόν που θα επιλέξετε να εκπροσωπείτε. Πρέπει, επίσης, να μεταφέρει την πρόσθετη αξία που θα εισπράξουν πελάτες και υποψήφιοι πελάτες όταν ασχοληθούν μαζί σας και όχι με κάποιον άλλο.
Εάν φροντίσετε για το προσωπικό σας brand, θα ενισχύσετε την αυτογνωσία σας, θα σας βοηθήσει να πετύχετε τους στόχους σας και θα σας κάνει περισσότερο ορατό μέσα στο επάγγελμα του οικονομικού συμβούλου και την αγορά. Θα προδώσει αξία στην πρότασή σας και θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε έναν κοινό σκοπό μεταξύ των επιχειρήσεων και των πελατών σας. Η καθιέρωση ενός brand θα οδηγήσει στη δημιουργία πλούτου και στην προστασία αυτού του πλούτου, καθώς και στη δημιουργία αειφορίας μέσα από παθητικές ροές εισοδήματος.
Ένα προσωπικό brand μπορεί να χρειαστεί χρόνια για να χτιστεί, γι’ αυτό είναι σημαντικό να δημιουργείτε με συνέπεια αντίγραφα ασφαλείας του personal brand σας. Τυχόν ολισθήματα σε αυτόν τον τομέα μπορεί να είναι καταστροφικά, λόγω της αμεσότητας και της διεισδυτικότητας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Εγώ πιστεύω στη δύναμη του LinkedIn ως βασικό ατομικό εργαλείο του branding. Για να πετύχετε στον χώρο των social media, πρέπει να καταλάβετε το δικό σας «γιατί». To δικό μου «γιατί» ήταν πάντα να οικοδομήσω μια ισχυρή πλατφόρμα, από την οποία θα μπορώ να προωθήσω το όραμά μου για επαγγελματική αντιμετώπιση του επαγγέλματος του οικονομικού συμβούλου.
* O Kobus Kleyn είναι Certified Financial Planner® και Δ/ντής της Kainos Financial Services. Κατέχει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στο Financial Planning από το Πανεπιστήμιο Free State και MDP & AEP από το UNISA Business School. Έχει διατελέσει Πρόεδρος και μέλος σε μία πλειάδα επιτροπών και ενώσεων στην πατρίδα του, τη Ν. Αφρική. Είναι Πρόεδρος της Income Replacement Committee του MDRT, ενώ κατέχει τη θέση του Βοηθού Δ/ντή στο MDRT PGA Annual Convention 2017 Task Force Committee. Έχει συγγράψει το βιβλίο «Passion for the Profession-Mastering the 9P’s to Professionalism», απόσπασμα του οποίου παραθέτουμε παραπάνω.