Άρθρα

Η Μ. Πολιτοπούλου για την ΝΝ Hellas και την αγορά…

  • Είμαστε στην πρώτη θέση στην παραγωγή ασφαλίστρων στον κλάδο Ζωής
  • Επανεξετάζουμε τις συμφωνίες μας με τα νοσοκομεία
  • Η πελατοκεντρικότητα και τα νέα προϊόντα θα μας επαναφέρουν σε κερδοφορία

 

Συνάντηση γνωριμίας με δημοσιογράφους του κλαδικού Τύπου και του οικονομικού – επιχειρηματικού ρεπορτάζ είχε χθες, 14 Σεπτεμβρίου, η νέα Πρόεδρος & Δ/νουσα Σύμβουλος της ΝΝ Hellas, κα Μαριάννα Πολιτοπούλου.

Η κα Πολιτοπούλου, η οποία προέρχεται από τον τραπεζικό κλάδο, θέλησε να κρατήσει τη συζήτηση με τους δημοσιογράφους σε επίπεδο στρατηγικής και μετέφερε την προσωπική της οπτική για τον ασφαλιστικό κλάδο και κυρίως την ΝΝ Hellas.

Σε μια πολύ επικοινωνιακή και εξωστρεφή τοποθέτηση –τουλάχιστον σε έναν βαθμό, γιατί επί της ουσίας αριθμών και παραγωγικών αποτελεσμάτων απέφυγε να μιλήσει συγκεκριμένα, αναφέρθηκε σε πλήθος θεμάτων και έθιξε τα σημεία που η ίδια αναγνωρίζει ως πλεονεκτήματα της ΝΝ Hellas αλλά και εκείνα στα οποία σκοπεύει να εστιάσει.

Την κα Πολιτοπούλου συνόδευε σε αυτή την εκδήλωση από πλευράς της Εταιρείας μόνον ο κ. Christian Bohlke, Chief Marketing Officer και νέο στέλεχος και ο ίδιος στην εταιρεία, καθώς ανέλαβε τα καθήκοντά του στην NN Hellas τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Με σεμνότητα η κα Πολιτοπούλου αναφέρθηκε αρκετές φορές στην ελλιπή γνώση της αγοράς, που για την ώρα τη χαρακτηρίζει. Πιστεύουμε ότι σε αυτή την περίπτωση έχει αξία αντί για προσωπικές και άρα υποκειμενικές εντυπώσεις να μεταφέρουμε κατά το δυνατόν τα ίδια τα λόγια της κας Πολιτοπούλου για τα θέματα που η ίδια έκρινε άξια αναφοράς και σχολιασμού. Από τα όσα ακούστηκαν στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης που φιλοξένησε την εκδήλωση, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν τα όσα είπε η κα Πολιτοπούλου για:

 

  • Τη μετακίνησή της στην ΝΝ

«Είμαι πολύ περήφανη που μπήκα στο όμιλο ΝΝ. Ήταν πολύ δύσκολο να αφήσω τον τραπεζικό κλάδο και ειδικά τον όμιλο της Εθνικής Τράπεζας, στον οποίο ήμουν τα τελευταία 6 χρόνια. Αν δεν ήταν το Group της ΝΝ, δεν νομίζω ότι θα έκανα αυτή τη μετακίνηση. Θα ήθελα αυτό να είναι το κύριο μήνυμα που θα πάρετε από εμένα σήμερα, ότι εγώ που προέρχομαι από άλλο κλάδο και είμαι και Ελληνίδα θεωρώ τον όμιλο και κατά συνέπεια και την ελληνική θυγατρική, σημαντικό και αξιόπιστο.

Ερχόμενη στον ασφαλιστικό κλάδο, για τον οποίο ομολογώ ότι γνωρίζω πολύ λίγα, θέλω να πω ότι είναι ένας πολύ ενδιαφέρον κλάδος και ειδικά γι’ αυτή τη συγκυρία στην Ελλάδα, είναι κλάδος αναπτυξιακός, μπορεί να προσφέρει στην κοινωνία και είναι ο δεύτερος κύριος λόγος για τον οποίο ήρθα στην ΝΝ».

 

  • Το όραμά της για το μέλλον της ΝΝ

«Να είναι η ΝΝ το καλύτερο brand στην ελληνική ασφαλιστική αγορά και να είμαστε σταθερά η πρώτη επιλογή των πολιτών και πελατών. Ο μοναδικός τρόπος για να το κάνω αυτό –γιατί είμαστε ήδη ένα πάρα πολύ καλό brand– είναι οι αρχές και οι αξίες της ΝΝ. Οι αρχές μας είναι ότι νοιαζόμαστε, δεσμευόμαστε και είμαστε πολύ διάφανοι. Πιστεύω ότι, αν εφαρμόσουμε αυτές τις αξίες σε ό,τι κάνουμε, θα καταφέρουμε να είμαστε όλα αυτά που πρεσβεύουμε. Μας ενδιαφέρουν 4 πυλώνες:

Πρώτος είναι ο πελάτης. Για τον πελάτη θέλουμε να είμαστε ξεκάθαροι και να δεσμευόμαστε σε ό,τι του λέμε. Αυτό θα το δείτε σε όλες μας τις δραστηριότητες, τα προϊόντα και την επικοινωνία από εδώ και πέρα. Εγώ το εφαρμόζω ήδη, ακούω τις ανάγκες τους και βλέπω και η ίδια πελάτες. (…) Η προσέγγισή μας θα είναι απολύτως πελατοκεντρική. Αυτό είναι μια λέξη-κλειδί που χρησιμοποιείται πολύ ειδικά στις τράπεζες, τώρα σιγά σιγά και στις ασφαλιστικές εταιρείες, για μένα όμως είναι τρόπος σκέψης. Πελατοκεντρικότητα θα πει ότι λειτουργώ σαν εταιρεία και σαν στέλεχος με βάση τον πελάτη συνολικά (…). Αυτό θα το εφαρμόσω στην ΝΝ σε θέματα όπως το πώς κάνουμε τμηματοποίηση του χαρτοφυλακίου και τι εργαλεία χρησιμοποιούμε για να προσεγγίσουμε τους πελάτες και να τους δούμε συνολικά, συμπεριφορικά, κ.λπ. Αυτά όλα έχω τη χαρά να τα έχω εμπεδώσει πολύ στις τράπεζες, οπότε μου είναι πολύ εύκολο να τα εφαρμόσω στην ασφαλιστική αγορά και θα είμαστε και οι πρώτοι που θα κάνουν τέτοια πράγματα.

Μετά τον πελάτη έρχονται οι υπάλληλοι της εταιρείας. Δεν μπορούμε να είμαστε κορυφαίοι, αν δεν έχουμε ευχαριστημένους υπαλλήλους. Έχουμε ένα πολύ καλό εργασιακό περιβάλλον και προσωπικά θέλω να το τελειοποιήσω. (…)

Φυσικά, σημαντικός είναι και ο μέτοχος. Χωρίς τον πελάτη και χωρίς τον μέτοχο είναι αλήθεια πως δεν υπάρχουμε. Εγώ είμαι τυχερή γιατί έχουμε έναν καταπληκτικό μέτοχο. Το Group είναι πανίσχυρο κεφαλαιακά, σε ρευστότητα και σε όλους τους δείκτες. (…) Θα δουλέψουμε για τον μέτοχο για να πετύχουμε κερδοφόρο ανάπτυξη και να ανταποδώσουμε την εμπιστοσύνη του στις επενδύσεις που κάνει στην Ελλάδα.

Τέλος, η κοινωνία. Για εμένα η ΕΚΕ είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό θέμα ειδικά στην Ελλάδα της κρίσης. (…)».

 

  • Τους τρόπους με τους οποίους η εταιρεία θα αναπτυχθεί

«Πώς θα τα πετύχουμε όλα αυτά; Με πολύ καλές συνεργασίες. Έχουμε πολύ καλές συνεργασίες με νοσοκομεία τις οποίες αναθεωρώ αυτή τη στιγμή, καθώς βλέπω συνολικά τη στρατηγική μας. Αυτές τις συνεργασίες θα τις σεβαστώ με σκοπό τη βελτιστοποίησή τους (…).

Θα φροντίσω να μην υπάρχουν θέματα και αγκυλώσεις με τις κλινικές και τα νοσοκομεία, γιατί είναι και οι βασικοί μας πάροχοι, ώστε να προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή υπηρεσία σε όλα τα τμήματα της πελατείας μας.

Τα επενδυτικά μας προϊόντα είναι τα πλέον πρωτοποριακά στον χώρο, έχουμε κάνει τεράστια ανάπτυξη σε αυτό το κομμάτι με ένα καταπληκτικό προϊόν, το οποίο, προερχόμενη από τον τραπεζικό κλάδο, όταν μου το παρουσίασαν πραγματικά εντυπωσιάστηκα. Χάρη σε αυτό έχουμε μια τεράστια ανάπτυξη, γράφοντας πάνω από €150 εκατ. από πέρσι τον Απρίλιο. Αυτό μας βοηθάει να πλησιάσουμε πάρα πολύ και τις υψηλές θέσεις χωρίς να σημαίνει ότι η πρωτιά σε όγκους και ασφάλιστρα –αν και κάτι πολύ σημαντικό που το καταφέραμε το α’ εξάμηνο του 2016 στον κλάδο Ζωής– είναι αυτοσκοπός. Για εμένα σημασία έχει να τηρούμε τις αξίες μας και να έχουμε πελάτη, υπάλληλο, μέτοχο και την κοινωνία ευχαριστημένους».

 

  • Για τα αποτελέσματα 6μήνου 2016

«Αριθμούς δεν μπορώ να σας δώσω. Από μελέτη που έχουμε κάνει και κοιτάζοντας και τα στοιχεία του ανταγωνισμού, φαίνεται ότι είμαστε πρώτοι στα εγγεγραμμένα ασφάλιστρα στον κλάδο Ζωής συνολικά».

 

  • Για την πολύ καλή πορεία των επενδυτικών προγραμμάτων εν μέσω κρίσης και Capital Controls

«Είχαμε τα παραδοσιακά επενδυτικά της ΝΝ και από όσο γνωρίζω δημιουργήθηκαν στον όμιλο κάποια πάρα πολύ πρωτοποριακά επενδυτικά προϊόντα με εγγύηση κεφαλαίου, τα οποία λανσάραμε στην Ελλάδα πέρσι την άνοιξη.

Τα προϊόντα σχεδιάστηκαν στην Ισπανία και είχαμε την τύχη ο προκάτοχός μου να τα φέρει στην Ελλάδα αμέσως μετά την εφαρμογή τους στην Ισπανία. Το προϊόν αυτό πωλείται και από την τράπεζα και από το δίκτυο και από αυτό προέρχονται τα €150 εκατ. ασφαλίστρων στα οποία αναφέρθηκα. Με όσες γνώσεις χρηματοοικονομικών έχω, κρίνω ότι είναι ένα πραγματικά πολύ καλό προϊόν. (…) Εξασφαλίζει πολύ μεγάλη απόδοση ταυτόχρονα με εξασφάλιση εγγύησης στον πελάτη. Είναι από τις περιπτώσεις όπου πραγματικά πουλάμε κάτι υπέρ του πελάτη και είναι δίκαιο, σωστό και ταιριάζει με τις αξίες της ΝΝ. Με τις λίγες γνώσεις που έχω για την αγορά και παρακαλώ να μην παρεξηγηθεί η σεμνότητά μου, αλλά δεν είναι δυνατόν να έμαθα ασφάλειες σε 4 μήνες, με αυτό το προϊόν και με όλα τα άλλα που κάνουμε καλά στην ΝΝ βγήκαμε μπροστά σε όγκους και σε μερίδιο. Συνεχίζουμε δυνατά και παράλληλα, επειδή θέλω να δίνουμε μια γκάμα υπηρεσιών στον πελάτη και να καλύπτουμε όλες τις ανάγκες στον κλάδο ζωής, ενισχύουμε πάρα πολύ τα νοσοκομειακά με κάποιες παραλλαγές. Σχεδιάσαμε το First careτης Orange οικογένειας, σε συνεργασία με τη Βιοϊατρική και τη Euromedica και πάει πολύ καλά. (…)».

 

  • Για την ΝΝ Direct

«Στην ΝΝ direct προσπαθούμε να λανσάρουμε όλα τα προϊόντα προσαρμοσμένα, γιατί δεν είναι όλα κατάλληλα για όλα τα κανάλια. Κάθε οικογένεια προϊόντων βγαίνει με άλλο τρόπο για τους ασφαλιστικούς μας συμβούλους, με άλλο για την τράπεζα και με άλλο για το direct. Δεν βγάζουμε μέσω του ΝΝ Direct πολύπλοκα προϊόντα που δεν είναι κατάλληλα για μια ιντερνετική πλατφόρμα.

Το Direct είναι μια στρατηγική κατεύθυνση για τον όμιλο (…).Η διείσδυσή του, για να είμαστε ειλικρινείς, είναι πάρα πολύ μικρή σε σχέση με τα υπόλοιπα κανάλια μας, αλλά πιστεύουμε ότι και με την αλλαγή της νοοτροπίας αλλά και με την πολύ συντονισμένη στρατηγική μας, σε λίγα χρόνια θα αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κανάλι για εμάς. Το κάνουμε όχι μόνο για τα μεγέθη αλλά και γιατί εκεί βρίσκεται μια άλλη αγορά, των ανθρώπων που είναι τεχνολογικά εκπαιδευμένοι, των νέων ανθρώπων (…)».

 

  • Για το ζημιογόνο αποτέλεσμα του περασμένου έτους

«Ως προς το θέμα της κερδοφορίας, σε μια εταιρεία σαν την ΝΝ με τέτοια ιστορία προϊόντων και λειτουργίας στην Ελλάδα είναι προφανές ότι θα υπάρχουν και κάποια προϊόντα και τρόποι δουλειάς που ενδεχομένως χρειάστηκε στο παρελθόν να επιβαρύνουν τα αποτελέσματά μας. Αυτό για το οποίο είμαι σίγουρη είναι ότι φροντίζουμε να μεγαλώνει η κερδοφορία μας. Δίκαιη όμως κερδοφορία. Δίκαιη για τον πελάτη ως προς οτιδήποτε προσφέρουμε στην αγορά τα τελευταία χρόνια . Πιστεύω ότι με όσα κάνουμε από τον Ιούνιο και έπειτα θα σας εκπλήξουμε ευχάριστα… (…) Σύμφωνα πάντως και με τις αρχές μας για δικαιοσύνη και διαφάνεια, δεν μπορούν να είναι τα προϊόντα μας τρελά κερδοφόρα, γιατί, αν ήταν, θα ήταν εις βάρος του πελάτη, δεν θα ήταν δίκαιο. Με την ψηφιοποίηση και την πελατοκεντρικότητα θα κάνουμε τέτοια εξοικονόμηση πόρων, που δεν θα χρειάζεται να επιβαρύνουμε τον πελάτη».

 

  • Για τα νέα προϊόντα και τον σχεδιασμό τους

«Θα γίνει μια στρατηγική μελέτη για το ποια προϊόντα και με τι χαρακτηριστικά θα προσφέρονται, σε ποιο κομμάτι πελατών. Κάνοντάς το αυτό εκλογικεύει κανείς τα υφιστάμενα (προϊόντα) και λανσάρει καινούρια όχι ως αυτοσκοπό –κάτι που έκαναν οι περισσότεροι στο παρελθόν–,  αλλά με στρατηγική. Άρα, μιλάμε για την αντιστοίχιση προϊόντων με πελατεία και τον εκσυγχρονισμό αυτών για να καλύπτουν τις τωρινές ανάγκες. (…) Θα είμαστε πάντα μια σοβαρή premiumεταιρεία και γι’ αυτό δεν θα είμαστε ποτέ φθηνοί. Προσφέρουμε πάρα πολύ αξιόπιστες υπηρεσίες και προϊόντα, στα οποία θα πρέπει να κάνουμε δίκαια τιμολόγηση. Θεωρώ ότι υπάρχουν τμήματα πελατών και επιτυχία μας θα είναι να παρέχουμε το κατάλληλο προϊόν για το κάθε τμήμα».

 

  • Για τις αλλαγές στο δίκτυο πωλήσεων της εταιρείας

«Είμαι ένας άνθρωπος που σέβεται πολύ αυτό που βρίσκει και τιμώ τις συνεργασίες, και εσωτερικά και εξωτερικά. Η μόνη περίπτωση όπου μπορεί να χρειαστεί να γίνουν αλλαγές και ιδιαίτερα σε οικονομικά θέματα που αφορούν ειδικά αυτό τον κλάδο και τα δίκτυα, θα είναι εάν μελέτες μάς δείξουν ότι χρειάζεται να γίνουν κάποιες προσαρμογές. Σε αυτές τις περιπτώσεις θα τις κάνω με πάρα πολύ σύνεση και μετά από πάρα πολύ σκέψη. Έχουμε ένα πάρα πολύ καλό δίκτυο, σίγουρα υπάρχουν σημεία προς βελτίωση και με αυτά ασχολούμαστε, αλλά η πρόθεσή μου είναι αν είναι δυνατόν σε απόλυτο βαθμό οι αμοιβές να είναι τουλάχιστον το ίδιο καλές, όχι να μειωθούν».

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας