Διεθνή

Η έλλειψη τεχνογνωσίας το κύριο εμπόδιο για την υιοθέτηση της AI στις ασφαλίσεις

Η έλλειψη τεχνογνωσίας στις ασφαλιστικές εταιρείες αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για την εφαρμογή της τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης (AI). Από πρόσφατη δημοσκόπηση της εταιρείας δεδομένων και ανάλυσης GlobalData προκύπτει ότι η AI έχει τη δυνατότητα να μετασχηματίσει τον ασφαλιστικό κλάδο, γι’ αυτό οι ασφαλιστικές εταιρείες πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην προσέλκυση ταλέντων και στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων των στελεχών τους, ώστε να δημιουργήσουν την απαραίτητη τεχνογνωσία για την ενσωμάτωση της AI.

Η δημοσκόπηση, που διεξήχθη από την GlobalData στις πλατφόρμες της Verdict Media, συγκέντρωσε απαντήσεις από περισσότερα από 120 στελέχη του ασφαλιστικού κλάδου. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το 24,4% των ερωτηθέντων ανέφερε την έλλειψη ενδοεταιρικής τεχνογνωσίας ως το κύριο εμπόδιο για την υιοθέτηση της AI. Άλλες βασικές ανησυχίες αποτελούν, μεταξύ άλλων, η έλλειψη κατανόησης από τους πελάτες (21,3%), ο σκεπτικισμός σχετικά με το πόσο έτοιμη για ευρεία χρήση είναι η τεχνητή νοημοσύνη (17,3%) και η έλλειψη εμπιστοσύνης των πελατών (13,4%).

Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, οι ασφαλιστές ενθαρρύνονται να επενδύσουν σε προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης του εργατικού δυναμικού τους. Η επιμόρφωση των υφιστάμενων υπαλλήλων μέσω εξειδικευμένων μαθημάτων σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη, την ανάλυση δεδομένων και τη μηχανική μάθηση μπορεί να βοηθήσει στη γεφύρωση του χάσματος γνώσεων. Η συνεργασία με πανεπιστήμια και παρόχους τεχνολογίας για την ανάπτυξη εξατομικευμένων προγραμμάτων κατάρτισης θα διασφαλίσει, επίσης, ότι οι εργαζόμενοι θα αποκτήσουν τόσο θεωρητικές γνώσεις όσο και πρακτική εμπειρία σε εφαρμογές AI.

Ο κ. Charlie Hutcherson, Associate Insurance Analyst της GlobalData, επισημαίνει: «Ο ασφαλιστικός κλάδος αναγνωρίζει τις δυνατότητες της AI, αλλά η έλλειψη ενδοεταιρικής τεχνογνωσίας παραμένει ένα σημαντικό εμπόδιο. Χωρίς τους κατάλληλους ανθρώπους, οι ασφαλιστές θα δυσκολευτούν να εφαρμόσουν αποτελεσματικά λύσεις, βασισμένες στην τεχνητή νοημοσύνη. Οι εταιρείες που θα δώσουν προτεραιότητα στην εκπαίδευση και την προσέλκυση ταλέντων θα αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, καθώς η υιοθέτηση της AI θα συνεχίσει να αυξάνεται».

Επιπλέον, η εκπαίδευση των πελατών σχετικά με τα οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης και η διασφάλιση της διαφάνειας στις αποφάσεις που λαμβάνονται με βάση αυτήν θα είναι το κλειδί για την αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων εμπιστοσύνης.

«Στην τελική, οι ασφαλιστές που θα αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις μέσω του συνδυασμού ανάπτυξης του εργατικού δυναμικού, εκπαίδευσης των πελατών και στρατηγικών συνεργασιών θα βρεθούν σε πλεονεκτική θέση για να ξεκλειδώσουν πλήρως τις δυνατότητες της AI. Καθώς η Τεχνητή Νοημοσύνη γίνεται ολοένα και πιο αναπόσπαστο μέρος της επεξεργασίας των αιτημάτων αποζημίωσης, της αξιολόγησης κινδύνων και της ανίχνευσης απάτης, οι εταιρείες που θα επενδύσουν εγκαίρως στην τεχνογνωσία θα δουν μακροπρόθεσμα οφέλη, όσον αφορά την αποτελεσματικότητα, την εγκυρότητα και την εξυπηρέτηση των πελατών», τονίζει εν κατακλείδι ο κ. Hutcherson.


Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας