H κρίση των containers επηρεάζει και τις ναυτασφαλιστικές εταιρείες
H πίεση στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού δεν έχει υποχωρήσει, ενάμιση και πλέον χρόνο μετά την έναρξη της πανδημίας, καθώς το τεράστιο δίκτυο διανομής αγαθών –συμπεριλαμβανομένων των λιμένων και των πλοίων–παραμένει σε αναταραχή. Η κατάσταση προκάλεσε καθυστερήσεις στη ναυτιλία και εκτόξευσε το κόστος μεταφοράς –κάτι που ο κ. Jonathan Moss, επικεφαλής ναυτιλίας και εμπορίου της DWF Group Limited, πιστεύει ότι έχει “καταστροφικές” επιπτώσεις όχι μόνο στη ναυτιλιακή βιομηχανία, αλλά και στις επιχειρήσεις, τους καταναλωτές, ακόμη και τις ασφαλιστικές εταιρείες.
«Η αλυσίδα εφοδιασμού αντιμετώπισε μεγάλη αναστάτωση σε παγκόσμιο επίπεδο λόγω της έλλειψης εμπορευματοκιβωτίων, ιδίως μετά την πανδημία του COVID-19. Με τα εργοστάσια να κλείνουν και τις μεταφορές να σταματούν, πολλά άδεια εμπορευματοκιβώτια έχουν μείνει στα λιμάνια και o αριθμός των πλοίων που ταξιδεύουν στη θάλασσα μειώνεται δραματικά. Επιπλέον, οι αυστηρότεροι περιορισμοί, το ελάχιστο προσωπικό, μαζί με τη συσσώρευση των εμπορευματοκιβωτίων έχουν προκαλέσει καταστροφικά προβλήματα στη ναυτιλιακή βιομηχανία» τόνισε ο κ. Moss.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ενώ η Κίνα –από όπου εξάγεται η πλειοψηφία των παγκόσμιων εμπορευματοκιβωτίων– έχει ανακάμψει από τα αρχικά αποτελέσματα της πανδημίας, μόνο ένας σχετικά μικρός αριθμός αποστολών έφτασε στους νόμιμους προορισμούς τους, λόγω των αυστηρών διαδικασιών lockdown στις ΗΠΑ και την ΕΕ.
Παράλληλα, ο αποκλεισμός της διώρυγας του Σουέζ, τον Μάρτιο, και άλλα γεγονότα που σχετίζονται με την πανδημία, όπως η μερική διακοπή λειτουργίας του λιμανιού Ningbo-Zhoushan της Κίνας –το τρίτο πιο πολυσύχναστο λιμάνι του κόσμου– για δύο εβδομάδες, τον περασμένο Αύγουστο, όταν ένας εργαζόμενος στο λιμάνι βρέθηκε θετικός στον κορωνοϊό, δεν βοηθά επίσης τη βιομηχανία.
«Όλα αυτά προκάλεσαν σημαντικές καθυστερήσεις στις αποστολές, αυξάνοντας τον χρόνο παράδοσης του φορτίου σε εβδομάδες και μερικές φορές σε μήνες καθώς τα λιμάνια έκλειναν ή λειτουργούσαν με το ελάχιστο εργατικό δυναμικό», επεσήμανε ο κ. Moss.
Ο ίδιος παραδέχτηκε ότι το μεγαλύτερο βάρος των συνεπειών το σηκώνουν οι εταιρείες μεταφορών, οι επιχειρήσεις λιανικής και οι καταναλωτές, ωστόσο, και οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν θα γλιτώσουν από τις συνέπειες αυτών των αναταράξεων. «Οι ναυτασφαλιστές “θα νιώσουν τον πόνο” σε ένα ευρύ φάσμα ασφαλιστικών γραμμών. Καθώς τα πλοία καθυστερούν, το φορτίο δεν παραδίδεται, αλλοιώνεται και χάνεται, θα διεκδικούνται αποζημιώσεις αρχικά για τις ζημιές και στη συνέχεια για απώλειες από τη διακοπή εργασιών», τόνισε.
Για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές, ο Moss είπε ότι οι επιπτώσεις «είναι πολύ πιο ευρείες».
«Οι σοβαρές καθυστερήσεις έχουν ως αποτέλεσμα εταιρείες μεταφορών να πληρώνουν επιπλέον για να λάβουν τα εμπορευματοκιβώτια ταχύτερα από τους ανταγωνιστές τους. Το κόστος μεταφοράς έχει αυξηθεί από τις αρχές του 2021, ενώ και το κόστος αποστολής φορτίου από την Κίνα στην Ευρώπη τετραπλασιάστηκε».
Όπως ανέφερε, τα τελευταία δεδομένα από τον παγκόσμιο δείκτη εμπορευματοκιβωτίων της Drewry Shipping αποκάλυψαν ότι το συνολικό κόστος αποστολής ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδιών για οκτώ μεγάλες διαδρομές μεταξύ Ανατολής-Δύσης έφτασε τα $10.374,64 (περίπου 7.618 λίρες) την εβδομάδα έως τις 16 Σεπτεμβρίου, αυξημένο κατά 323% σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
«Οι αγορές των καταναλωτών έχουν επίσης επηρεαστεί», πρόσθεσε ο κ. Moss. «Η συνήθης σταθερή προμήθεια αγαθών έχει διακοπεί για πολλές επιχειρήσεις, καθώς τα πλοία περιμένουν να φορτώσουν φορτία σε υπερπλήρεις λιμένες, ιδιαίτερα στην Κίνα και τις ΗΠΑ. Η ανισορροπία εμπορευματοκιβωτίων, μαζί με την έλλειψή τους, πλήττει το παγκόσμιο εμπόριο. Τα εμπορευματοκιβώτια συσσωρεύονται σε ορισμένα λιμάνια, ενώ δεν είναι διαθέσιμα σε άλλα, προκαλώντας συμφόρηση, επηρεάζοντας αρνητικά τα πρότυπα αγοράς και ανεβάζοντας τις τιμές στα καταστήματα».
Ο κ. Moss παραδέχτηκε ότι δεν βλέπει η κρίση να ξεπερνιέται γρήγορα.
«Θα χρειαστεί χρόνος για να μπορέσουν οι αλυσίδες εφοδιασμού να επιστρέψουν σε τροχιά παγκοσμίως», επεσήμανε, για να προσθέσει: «Ενώ υπάρχουν υπόνοιες ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία δεν μπορεί να συμβαδίσει με την παγκόσμια ζήτηση, γίνονται βελτιώσεις. Βασικοί παίκτες στην αλυσίδα εφοδιασμού ανακαλύπτουν τρόπους με τους οποίους η λειτουργία των πλοίων μπορεί να γίνει πιο ανθεκτική σε απροσδόκητες αλλαγές, συμπεριλαμβανομένης της υιοθέτησης οργανωτικών αλλαγών, της βελτίωσης των λειτουργιών των logistics και της τεχνολογίας blockchain για έξυπνες συμβάσεις, εγκρίσεις και εκτελωνισμούς».
Πηγή:www.insurancebusinessmag.com
Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News