H ιδιωτική ασφάλιση δεν είναι προϊόν, αλλά συναίσθημα
| Της Μαρίας Σεβαστάκη* |
Στην ερώτηση «τι κάνει ένας ασφαλιστής;», στατιστικά ένα μεγάλο ποσοστό του κόσμου απαντά: «πουλάει ασφάλειες». Ποιο είναι όμως, πραγματικά, το «προϊόν που πουλάει» ο ασφαλιστής;
Σε μία αυθόρμητη απάντηση, το “προϊόν” που πουλάει ο ασφαλιστής είναι η έγγραφη οικονομική συμφωνία με την οποία, από τη μία πλευρά, η ασφαλιστική εταιρεία εξασφαλίζει στον πελάτη τον αναγκαίο “κουμπαρά” για μία ώρα ανάγκης και, από την άλλη πλευρά, ο πελάτης εξασφαλίζει με την πληρωμή του ασφαλίστρου ότι θα υπάρχει αυτός ο “κουμπαράς” διαθέσιμος γι’ αυτόν, ανά πάσα στιγμή στο μέλλον. Μάλιστα, η συμφωνία αυτή συνοδεύεται από ξεκάθαρους όρους, για το πώς ακριβώς και υπό ποιες προϋποθέσεις εκταμιεύεται ο εν λόγω “κουμπαράς” (την ώρα της “αλήθειας”, δηλαδή της αποζημίωσης).
Είναι προφανές ότι όποιος διαθέτει έναν τέτοιον “κουμπαρά” είναι σαν να έχει πάντα ένα “οικονομικό σωσίβιο” για τα απρόβλεπτα της ζωής και δεν θα χρειάζεται ποτέ να ανησυχεί πού θα βρει χρήματα, για να αποκαταστήσει τυχόν ζημιές στην περιουσία του ή για να καλύψει δαπανηρές θεραπείες για την υγεία του. Επίσης, αυτός ο “κουμπαράς”, εκτός από “σωσίβιο”, λειτουργεί και ως “προμηθευτής ονείρων”, γιατί βοηθάει να πραγματοποιήσουμε ό,τι σχεδιάζουμε για το μέλλον –τις σπουδές των παιδιών, τη σύνταξη για τα καλά γεράματα, την αγορά ενός σπιτιού, τα ταξίδια που πάντα θέλαμε να κάνουμε, την εξασφάλιση των αγαπημένων μας όταν δεν θα είμαστε πια εκεί.
Το πρώτο “σωσίβιο” της ιστορίας, το έδωσε η Νηρηίδα στον Οδυσσέα, με τη συμβουλή να το δέσει κάτω από τα στήθη του, όταν τον είδε που παράδερνε στα κύματα μετά από τρικυμία κοντά στο νησί της Καλυψούς, πριν βγει στη χώρα των Φαιάκων. «Oὐδέ τί τοι παθέειν δέος οὐδ᾽ ἀπολέσθαι», του είπε («Φόβο να πνιγείς δεν έχεις με αυτό»). Στη σύγχρονη εποχή, αυτό το “σωσίβιο” το συναντάμε σε πολλές διαφορετικές εκδοχές και σε πολλούς τομείς. Για παράδειγμα, στην ορειβασία είναι το σκοινί που προστατεύει τον αναρριχητή από τον φόβο της πτώσης ή του τραυματισμού και τον ηρεμεί, για να συνεχίσει (αυτό το σκοινί λέγεται μάλιστα «ασφαλιστής»). Ανέκαθεν υπήρχε και πάντα θα υπάρχει η ανάγκη του ανθρώπου για «ασφάλεια» απέναντι στα απρόοπτα, αλλά ακόμα κι αν κάποιος νιώθει ασφαλής, γιατί θεωρεί ότι όλα όσα αφορούν τη ζωή του τα έχει προβλέψει και σχεδιάσει σωστά μόνος του, δεν είναι λίγες οι φορές που η «Αχίλλειος Πτέρνα» του έρχεται να τον διαψεύσει…
Για να προστατέψουμε από τα απρόβλεπτα της ζωής τα πολυτιμότερα αγαθά, όπως είναι η ίδια μας η ζωή, η υγεία των αγαπημένων μας, το σπίτι που με πολύ κόπο αποκτήσαμε, είναι πολύ σημαντικό να επιλέξουμε το κατάλληλο “σωσίβιο”, ΠΡΟΤΟΥ έρθει η “τρικυμία”. Οι πλέον κατάλληλοι γι’ αυτή τη συμβουλή είναι μία αξιόπιστη ασφαλιστική εταιρεία και ένας εξειδικευμένος ασφαλιστικός σύμβουλος, οι οποίοι με ειλικρίνεια και εμπειρογνωμοσύνη (χρησιμοποιώντας το “εργαλείο” του ασφαλιστικού προγραμματισμού) θα μας καθοδηγήσουν για το πώς θα αποκτήσουμε αυτή την πολυπόθητη ασφάλεια σε όλα τα στάδια της ζωής μας.
Η ιδιωτική ασφάλιση, πέρα από το καθεαυτό “σωσίβιο” (την οικονομική εξασφάλιση), μάς προσφέρει, πάνω απ’ όλα, ηρεμία (piece of mind), γιατί “άλλος” (κι όχι μόνοι μας) θα φροντίσει για τα δικά μας απρόβλεπτα έξοδα, οποτεδήποτε κι αν αυτά εμφανιστούν. “Άλλος” θα μας θωρακίσει απέναντι στον φόβο και στην ανησυχία για το αύριο. Θα μας δώσει ελπίδα (και τη βεβαιότητα!) ότι όλα όσα επιθυμούμε στη ζωή θα γίνουν, γιατί έχουμε κάποιον να μας φροντίσει, ό,τι κι αν συμβεί, όπου κι αν βρισκόμαστε. Επιπλέον, αυτός ο “άλλος” μας απελευθερώνει χρόνο και ενέργεια, ώστε να επικεντρωθούμε σε άλλα σημαντικά κομμάτια της ζωής μας και να προστατέψουμε κι εμείς με τη σειρά μας όσους και όσα αγαπάμε. Η ιδιωτική ασφάλιση, πέρα από “συμφωνία”, “σωσίβιο”, “κουμπαράς”, είναι κυρίως συναίσθημα, ΔΕΝ είναι προϊόν. Γι’ αυτό και έχει μεγάλη αξία και όχι κόστος.
Από την άλλη, βέβαια, η ιδιωτική ασφάλιση δεν παύει να είναι και μία προσωπική επιλογή. Εμείς επιλέγουμε αν θα ασφαλιστούμε ή όχι. Και όπως κάθε επιλογή μας, έχει και αυτή συνέπειες, άλλες με θετικό και άλλες με αρνητικό “πρόσημο”, για το μέλλον. Στο βιβλίο «Ο γρίφος των 100 χρόνων» των Λίντα Γκράτον & Άντριου Σκοτ, τίθεται το βιωματικό ερώτημα: «Θα εγκρίνει, άραγε, ο 70χρονος εαυτός μας τις αποφάσεις που παίρνουμε σήμερα;».
Η απάντηση θα μπορούσε να είναι: «Φυσικά, ναι! Ο μελλοντικός εαυτός μας θα μας ευγνωμονεί!». Γιατί, αν αποφασίσουμε έγκαιρα (δηλαδή σήμερα) να δημιουργήσουμε τα κατάλληλα “σωσίβια” και τους κατάλληλους “κουμπαράδες”, είναι σίγουρο ότι θα τον διευκολύνουμε ουσιαστικά σε μια ώρα ανάγκης (ας μην ξεχνάμε: στη ζωή ΔΕΝ υπάρχει αβεβαιότητα για το αν θα συμβούν απρόβλεπτα, αλλά αβεβαιότητα μόνο για το «πότε θα συμβούν και πόσο σοβαρά» θα είναι…). Στην αντίθετη περίπτωση, που ΔΕΝ επιλέξουμε την ασφαλιστική λύση έγκαιρα, ή και καθόλου, τότε στο μέλλον θα είμαστε μόνοι μπροστά στην αναποδιά και θα είναι αργά για να μας “σώσει” το «χτύπα ξύλο» ή το «κουνήσου από τη θέση σου»…
Εν κατακλείδι, φαινομενικά σύνθετες ερωτήσεις έχουν τελικά πολύ απλές απαντήσεις. Στις ερωτήσεις: «Τι είναι αυτό που πουλάει ένας ασφαλιστής;» και «Τι θα επέλεγα σήμερα ως εξασφάλιση για το μέλλον χωρίς να το μετανιώσω μετά;», οι απαντήσεις είναι ξεκάθαρες. Ο ασφαλιστής ΔΕΝ πουλάει ασφάλειες, αλλά “χτίζει” σχέσεις και δεσμούς ασφάλειας και εγώ, σήμερα, επιλέγω φυσικά να νιώσω ασφαλής μαζί του, αφενός μεν, για να μην είμαι μόνος στα δύσκολα και, αφετέρου, για να διεκδικήσω και το δικαίωμα στο προσωπικό όχι τόσο «άπιαστο όνειρο» της ζωής (όποιο κι αν είναι αυτό για τον καθένα μας).
*Η κα Μαρία Σεβαστάκη είναι διακεκριμένη ως Diamond Ασφαλιστικός Σύμβουλος & Life Advisor στην Interamerican, πιστοποιημένη Financial Planner από τον διεθνή όμιλο Achmea, μέλος της Ένωσης Financial Planners Ελλάδος, του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ασφαλιστικών Συμβούλων (ΠΣΑΣ) και της Επιτροπής Γυναικείας Επιχειρηματικότητας του Εμπορικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΓΕΕΕΑ). Πτυχιούχος της Νομικής Αθηνών (πρώην μέλος του ΔΣΑ), με δεύτερο πτυχίο και μεταπτυχιακό δίπλωμα στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, πτυχιούχος τριών ξένων γλωσσών, υπηρετεί τον ασφαλιστικό κλάδο τα τελευταία σχεδόν 10 χρόνια με μεγάλη αφοσίωση, αγάπη και πάθος, λαμβάνοντας καθημερινά την ικανοποίηση των εκατοντάδων πελατών της για την αξιοπιστία, τον επαγγελματισμό και την προστασία που τους προσφέρει.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας αλλά και μετά εξακολουθεί να ξεχωρίζει για την έντονη επαγγελματική παρουσία της στα κοινωνικά δίκτυα και το διαδίκτυο, τη συστηματική αρθρογραφία της, καθώς και για το πρώτο ασφαλιστικό κανάλι που ίδρυσε με μεγάλη επιτυχία στο youtube (Sevastaki Insurance Channel). www.maria-sevastaki.com
Διαβάστε επίσης: Η χρησιμότητα της ασφάλισης κτηρίων
Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News