Άρθρα

Γιατί οι ασφαλιστές δεν μπορούν να προσεγγίσουν τις νέες γενιές;
Διαχρονικά προβλήματα, όπως η έλλειψη κατανόησης της ασφάλισης και η έλλειψη εμπιστοσύνης στους ασφαλιστικούς παρόχους, είναι οι βασικοί λόγοι που οι ασφαλιστές δυσκολεύονται να προσεγγίσουν τις νεότερες γενιές. Αυτό προκύπτει από δημοσκόπηση της εταιρείας δεδομένων και ανάλυσης GlobalData, που διεξήχθη σε όλους τους ιστότοπους της Verdict Media κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2025, με 174 ερωτηθέντες.
Πάνω από το 50% των ερωτηθέντων θεωρούν ότι η έλλειψη κατανόησης της ασφάλισης (39,7%) και η έλλειψη εμπιστοσύνης στους ασφαλιστικούς παρόχους (27%) αποτελούν τις βασικές προκλήσεις στην πώληση ασφαλίσεων στη γενιά Z και στους Millennials.
Παρόλο που αυτά τα τμήματα καταναλωτών είναι συνήθως ψηφιακά εξοικειωμένα, η αντιμετώπιση των ανησυχιών τους θα απαιτήσει περισσότερα από την αναβάθμιση των ψηφιακών πλατφορμών και των στρατηγικών που ακολουθούν οι εταιρείες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Η έλλειψη εμπιστοσύνης των καταναλωτών είναι ένα μόνιμο πρόβλημα για τον κλάδο και η αύξηση των ασφαλίστρων σε ορισμένους κλάδους προσωπικών ασφαλίσεων δεν βοηθά την κατάσταση», επισημαίνει ο κ. Ben Carey-Evans, Senior Insurance Analyst της GlobalData. «Εκείνο που είναι απαραίτητο για την αναστροφή της κατάστασης είναι η αύξηση της αξίας και της δέσμευσης που προσφέρουν οι ασφαλιστές». Σύμφωνα με τον ίδιο, «μία ακόμη πρόκληση είναι η ανάδειξη της αξίας των ασφαλιστηρίων συμβολαίων –ιδιαίτερα καθώς πολλοί νέοι άνθρωποι γνωρίζουν την ασφάλιση μέσω της υποχρεωτικής ασφάλισης αυτοκινήτου. Ωστόσο, τα σύγχρονα χαρακτηριστικά ορισμένων ασφαλιστικών προϊόντων μπορούν να προσφέρουν προστιθέμενη αξία και να προσελκύσουν τους πελάτες. Τα προγράμματα διατροφής και γυμναστικής και η χρήση smartwatch για την εξασφάλιση εκπτώσεων στο πλαίσιο της ασφάλισης υγείας ή οι έξυπνες οικιακές συσκευές, που βοηθούν να γίνουν τα σπίτια πιο ασφαλή, είναι τρόποι που μπορούν να αυξήσουν την αλληλεπίδραση μεταξύ ασφαλιστών και καταναλωτών και να προσδώσουν προστιθέμενη αξία».
Η έλλειψη κατανόησης από τους καταναλωτές της αξίας της ασφάλισης και η πολυπλοκότητα των δομών των προϊόντων θεωρούνται αμφότερες προκλήσεις. Επίσης, οι ασφαλιστές είναι συχνά γνωστοί για τους μακροσκελείς και περίπλοκους όρους και προϋποθέσεις των συμβολαίων τους. Στην κατεύθυνση αυτή, πάροχοι που έχουν θέσει ως προτεραιότητα την απλότητα της γλώσσας και την όσο το δυνατόν πιο εύκολη κατανόηση των όρων των ασφαλιστηρίων συμβολαίων τους θα μπορέσουν να κερδίσουν τις νεότερες γενιές καταναλωτών –η GlobalData αναφέρει χαρακτηριστικά την αμερικανική startup Lemonade.
«Τα ευρήματα της δημοσκόπησης θα πρέπει να προβληματίσουν τους ασφαλιστές, καθώς υποδηλώνουν ότι η βελτίωση της αντίληψης των νεότερων γενεών για τον ασφαλιστικό κλάδο πρέπει να αποτελέσει βασική προτεραιότητα για το μέλλον. Διαχρονικά ζητήματα, όπως η κατανόηση και η εμπιστοσύνη των καταναλωτών, δεν μπορούν να διορθωθούν απλώς με τη βελτίωση των στρατηγικών σε επίπεδο δημοσίων σχέσεων και μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αντ’ αυτού, οι πάροχοι πρέπει να στοχεύουν στην αύξηση της δέσμευσης με τους πελάτες, να κάνουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια πιο κατανοητά και να προσθέτουν αξία και παροχές, όπου τα περιθώρια κέρδους το επιτρέπουν», επισημαίνει εν κατακλείδι ο κ. Carey-Evans.
Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News