Συνεντεύξεις

Ευ. Αθανασίου: Η Allianz μπορεί να επαναπροσδιορίσει την ασφαλιστική αγορά στην Ελλάδα

Ευαγγελία Αθανασίου, Chief Insurance Officer
και Μέλος Εκτελεστικής Επιτροπής
.

Ένα στοίχημα με μεγάλη απόδοση έχει αναλάβει η κα Αθανασίου από τη θέση της Chief Insurance Officer στη νέα εταιρεία, που είναι σήμερα η Allianz, μετά και την πλήρη ενσωμάτωση της Ευρωπαϊκής Πίστης. Εφόσον η προσπάθειά της επιτύχει –και φυσικά αυτό θα είναι συλλογικό αποτέλεσμα, όπως η ίδια δεν παραλείπει να τονίζει–, η εταιρεία θα έχει τη δυναμική και το μέγεθος να αλλάξει πραγματικά τα δεδομένα της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς.

Η εμπειρότατη επαγγελματίας, στη συνέντευξη που μας παραχώρησε, δίνει σαφές στίγμα των προτεραιοτήτων της. Η αξιοποίηση των ενοποιημένων πλέον εργαλείων και συστημάτων πληροφορικής θα έχει κομβικό ρόλο στην εύρυθμη διαχείριση του ευρύτατου πλήθους των ασφαλισμένων και του μεγαλύτερου δικτύου πωλήσεων στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. Ταυτόχρονα, η πρόσβαση στη διεθνή εμπειρία και την τεχνογνωσία της μητρικής θα είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Allianz, που θα αξιοποιηθεί στο έπακρο, για να ανταποκριθεί ολιστικά και αποτελεσματικότερα στις ανάγκες και τους κινδύνους που διαμορφώνει η ένταση της κλιματικής αλλαγής στις ασφαλίσεις Περιουσίας. Στην προσέγγιση της νέας CIO της Allianz πρωταγωνιστεί, αναπόφευκτα, το τεχνοκρατικό της υπόβαθρο, χωρίς ωστόσο να παραγκωνίζεται η σημασία του ανθρώπινου δυναμικού, που θα οδηγήσει την εταιρεία στο επόμενο κεφάλαιο της ιστορίας της.

Συνέντευξη στην Αμαλία Ρουχωτά

Κυρία Αθανασίου, είστε ένα έμπειρο στέλεχος της ασφαλιστικής αγοράς με μακρά θητεία στον κλάδο. Τι σας ώθησε να αποδεχτείτε τη θέση του CIO στο νέο εταιρικό σχήμα που δημιούργησε η Allianz, μετά την εξαγορά της Ευρωπαϊκής Πίστης, και ποιες είναι οι φιλοδοξίες σας για την επόμενη ημέρα της Εταιρείας;

Ευ. Αθανασίου: Η Allianz μπορεί να επαναπροσδιορίσει την ασφαλιστική αγορά στην Ελλάδα

ΕΥ.Α.: Η αποδοχή της θέσης της Chief Insurance Officer (CIO) στο νέο εταιρικό σχήμα που δημιουργήθηκε μετά τη συγχώνευση της Allianz Ελλάδος με την Ευρωπαϊκή Πίστη αποτέλεσε για εμένα μια σημαντική πρόκληση. Ο ρόλος αυτός μου προσφέρει τη δυνατότητα να συμβάλω στη στρατηγική διαμόρφωση ενός οργανισμού που έχει τη δυναμική να επαναπροσδιορίσει την ασφαλιστική αγορά στην Ελλάδα, αφενός υιοθετώντας την τεχνογνωσία και τους πόρους ενός κορυφαίου διεθνούς οργανισμού, αυτού της Allianz SE, και αφετέρου αξιοποιώντας τη δυναμική του μεγαλύτερου Δικτύου Πωλήσεων της ενοποιημένης εταιρείας στην ελληνική αγορά.

H ασφαλιστική αγορά εξελίσσεται και οι ανάγκες των πελατών διαφέρουν ανάλογα με τη γενιά στην οποία ανήκουν. Οι νεότεροι καταναλωτές, για παράδειγμα, είναι πιο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία και τις ψηφιακές πλατφόρμες, και προτιμούν προϊόντα που είναι εύκολα προσβάσιμα μέσω του διαδικτύου και των κινητών συσκευών. Ως εκ τούτου, η πρόκληση είναι να προσαρμόσουμε τη στρατηγική μας, ώστε να ικανοποιούμε τις ανάγκες όλων των διαφορετικών ηλικιακών κοινών. Γι’ αυτό και στόχος μας είναι η ανάπτυξη ασφαλιστικών προϊόντων προσαρμοσμένων στις νέες τάσεις και στις πραγματικές ανάγκες των πελατών, αναβαθμίζοντας διαρκώς την εμπειρία τους. Στο ίδιο πλαίσιο, σκοπεύουμε να ενισχύσουμε την ευελιξία και την ταχύτητα απόκρισης στις απαιτήσεις τους, αξιοποιώντας τα δεδομένα και την τεχνολογία για τη δημιουργία πιο προσωποποιημένων και αποδοτικών λύσεων. Η τεχνητή νοημοσύνη και τα big data θα μας βοηθήσουν σε αυτό.

Στον ασφαλιστικό κλάδο, που είναι διαρκώς μεταβαλλόμενος, δυναμικός και ανταγωνιστικός, η τεχνολογία και η καινοτομία δεν είναι απλά εργαλεία, αλλά θεμελιώδη μέσα για την εξέλιξη της εταιρείας μας.

Επιπλέον, δίνω ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία ενός υποδειγματικού εργασιακού περιβάλλοντος. Οι άνθρωποι παίζουν πρωταρχικό ρόλο στην επιτυχία ενός οργανισμού. Θεωρώ σημαντικό να εμπνεύσω τους εργαζομένους μας να συμμετάσχουν ενεργά στη διαμόρφωση του μέλλοντος της εταιρείας, προωθώντας τη συνεργασία, την ανταλλαγή ιδεών και την ύπαρξη κοινών στόχων.

Ποιες θα λέγατε ότι είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που κληθήκατε να διαχειριστείτε, δεδομένων και των περίπλοκων και απαιτητικών διαδικασιών μετά από μια τέτοιου μεγέθους συγχώνευση; Σε ποιο στάδιο βρίσκονται σήμερα οι διαδικασίες ενοποίησης που αφορούν το πεδίο αρμοδιοτήτων σας και ποιοι είναι οι άμεσοι στόχοι;

ΕΥ.Α.: Η ενοποίηση των λειτουργιών μας βρίσκεται σήμερα σε ικανοποιητικό στάδιο, με τις διαδικασίες να προχωρούν βάσει ενός σαφούς στρατηγικού σχεδίου.

Η διαδικασία ενοποίησης μετά από μια συγχώνευση τέτοιου μεγέθους είναι πράγματι σύνθετη και γεμάτη προκλήσεις, καθώς απαιτεί την προσαρμογή διαφορετικών εταιρικών πολιτικών, συστημάτων και διαδικασιών σε ένα ενιαίο, αποδοτικό και λειτουργικό σχήμα. Oι μεγαλύτερες προκλήσεις που κλήθηκα να διαχειριστώ περιλαμβάνουν τη διασφάλιση της συνέχειας των επιχειρησιακών λειτουργιών κατά τη μετάβαση, την εναρμόνιση των συστημάτων πληροφορικής και δεδομένων, επηρεάζοντας στο ελάχιστο δυνατό το επίπεδο εξυπηρέτησης πελατών και συνεργατών.

Η ενοποίηση επικεντρώθηκε πρωτίστως στην επιλογή και ενσωμάτωση ενός ενιαίου συστήματος, που θα παρέχει ολοκληρωμένη και διαφανή εικόνα των ασφαλιστικών συμβολαίων. Η ενιαία αυτή προσέγγιση επιτρέπει την απλοποίηση των διαδικασιών και τη δημιουργία ενός πλήρους προφίλ των πελατών μας, ενισχύοντας την εξυπηρέτηση και προσφέροντας στους πελάτες μας μια συνεκτική εμπειρία σε κάθε σημείο επαφής με την εταιρεία. Η κίνηση αυτή είναι κρίσιμη για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και την προσφορά πιο προσωποποιημένων και στοχευμένων υπηρεσιών.

Στο πλαίσιο αυτής της μετάβασης, έχουμε ήδη καταγράψει τις υπάρχουσες διαδικασίες και αναλύσει τους σχετικούς δείκτες απόδοσης, ώστε να εντοπίσουμε σημεία προς βελτίωση και να προτεραιοποιήσουμε τις δράσεις μας.

Ο εξορθολογισμός των διαδικασιών, η επιτάχυνση της διεκπεραίωσης των εργασιών και η μείωση της πολυπλοκότητας είναι άμεσοι στόχοι. Εστιάζουμε ιδιαίτερα στη διασύνδεση των πληροφοριακών συστημάτων για τη διασφάλιση της συνέπειας και της αξιοπιστίας των δεδομένων, καθώς και στη διαχείριση της αλλαγής για τους εργαζόμενους και τους συνεργάτες μας, που καλούνται να προσαρμοστούν σε νέες διαδικασίες και εργαλεία.

Σημαντική, σε αυτή τη φάση, είναι όχι μόνο η επίτευξη της απαραίτητης ισορροπίας μεταξύ της λειτουργικής ομαλότητας και της υλοποίησης των αλλαγών, με τη συνεργασία των ομάδων μας να εξελίσσεται καθημερινά, αλλά και η ενεργός συμμετοχή και υποστήριξη των συνεργατών μας σε όλο αυτό το ταξίδι της ενοποίησης.

Πώς αξιολογείτε και πώς αξιοποιείτε ως στέλεχος και ως Εταιρεία, αντίστοιχα, τη δέσμη μέτρων που υιοθέτησε τα τελευταία δύο χρόνια η Κυβέρνηση, που αφορούν στην ενίσχυση της ιδιωτικής ασφάλισης στον κλάδο Περιουσίας (ιδιώτες και επιχειρήσεις). Είστε εκ της θέσης σας θιασώτης της υποχρεωτικότητας στην ασφάλιση Περιουσίας; Πιστεύετε ότι θα ενισχύσει την ασφαλιστική συνείδηση του Έλληνα ένα τέτοιο μέτρο;

ΕΥ.Α.: Η δέσμη μέτρων που υιοθέτησε η κυβέρνηση τα τελευταία δύο χρόνια για την ενίσχυση της ιδιωτικής ασφάλισης στον κλάδο Περιουσίας αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς και μια αναγνώριση του κρίσιμου ρόλου που μπορεί να διαδραματίσει η ιδιωτική ασφάλιση στην προστασία τόσο των ιδιωτών όσο και των επιχειρήσεων.

Παρά τη θετική αυτή εξέλιξη, η ανάπτυξη της ασφαλιστικής συνείδησης παραμένει μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ελληνική ασφαλιστική αγορά. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (Ε.Α.Ε.Ε.) για το 2024, το ποσοστό ασφαλιστικής κάλυψης για κατοικίες παραμένει χαμηλό, αγγίζοντας μόλις το 17%. Παράλληλα, οι ασφαλισμένες επιχειρήσεις αποτελούν περίπου το 40% του συνόλου, γεγονός που υπογραμμίζει την ύπαρξη ενός σημαντικού κενού προστασίας.

Η υποχρεωτική ασφάλιση περιουσίας μπορεί να ενισχύσει, μακροπρόθεσμα, την ασφαλιστική συνείδηση των πολιτών. Είναι σημαντικό, όμως, η εφαρμογή της υποχρεωτικότητας να γίνει με τρόπο που να λαμβάνει υπόψη τις οικονομικές δυνατότητες των πολιτών και να προάγει την εμπιστοσύνη προς τον ασφαλιστικό κλάδο. Η συνεργασία μεταξύ κυβέρνησης, ασφαλιστικών εταιρειών και κοινωνίας είναι κρίσιμη για την επιτυχία αυτού του εγχειρήματος.

Η πρόκληση για την ασφαλιστική αγορά παραμένει η ίδια: η δημιουργία ενός βιώσιμου πλαισίου, που θα προωθεί την ιδιωτική ασφάλιση ως αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής ζωής και της επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Η ασφαλιστική αγορά μπόρεσε να αντεπεξέλθει και να τιμήσει τις δεσμεύσεις της, μετά από τις τεράστιες καταστροφές του Daniel στη Θεσσαλία, το 2023. Αυτή η εμπειρία και γνώση πώς και πόσο επηρέασε την προσέγγιση των ασφαλιστικών εταιρειών στις ασφαλίσεις φυσικών καταστροφών (επιλογή/αντεπιλογή κινδύνων, τιμολόγηση, μέτρα πρόληψης);

Ευ. Αθανασίου: Η Allianz μπορεί να επαναπροσδιορίσει την ασφαλιστική αγορά στην Ελλάδα

ΕΥ.Α.: Η κακοκαιρία Daniel και οι καταστροφές που προκάλεσε στη Θεσσαλία το 2023 έρχονται ως συνέχεια μιας ανησυχητικής τάσης φυσικών καταστροφών, με αυξανόμενη συχνότητα και ένταση, που επηρεάζουν έντονα τόσο την Ευρώπη όσο και ειδικότερα την περιοχή της Μεσογείου.

Αυτή η νέα πραγματικότητα επιβεβαιώνεται από την πρόσφατη έκθεση της Allianz, το Allianz Risk Barometer 2025. Σύμφωνα με την έκθεση, το 2024 οι φυσικές καταστροφές παρέμειναν σταθερά ο τρίτος μεγαλύτερος κίνδυνος παγκοσμίως, μετά την απειλή των κυβερνοεπιθέσεων (#1) και της διακοπής της λειτουργίας των επιχειρήσεων (#2). Το 2024 χαρακτηρίστηκε από φυσικές καταστροφές, ακραίους τυφώνες και καταιγίδες στη Βόρεια Αμερική, πλημμύρες στην Ευρώπη και την Ασία και παρατεταμένη ξηρασία στην Αφρική και τη Νότια Αμερική. Ειδικότερα, οι φυσικές καταστροφές αναδείχθηκαν ως ο κορυφαίος κίνδυνος για την Ελλάδα, την Ιαπωνία, την Ισπανία, την Τουρκία, τη Σλοβενία, τη Ρουμανία και το Χονγκ Κονγκ, πολλές από τις οποίες αντιμετώπισαν σημαντικά γεγονότα καταστροφών το 2024. Στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, καθώς και στην Ισπανία, οι πλημμύρες είχαν δραματική επίπτωση στους ανθρώπους και τις επιχειρήσεις, ενώ η Ιαπωνία αντιμετώπισε σεισμό μεγέθους 7,5 στη Χερσόνησο Noto, που προκάλεσε ασφαλιστικές απώλειες 3 δισ. δολάρια και οικονομικές απώλειες που έφτασαν τα 12 δισ. δολάρια.

Η ένταση αυτών των επικίνδυνων φαινομένων, λοιπόν, σε συνδυασμό με την ολοένα αυξανόμενη συχνότητα των καταστροφικών γεγονότων, είχαν ως αποτέλεσμα σε αρκετές περιπτώσεις την αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων και την αναθεώρηση των χαρτών επικινδυνότητας που χρησιμοποιούν οι ασφαλιστικές εταιρείες, ενσωματώνοντας νέες παραμέτρους. Σε αυτήν την κατεύθυνση, οι ασφαλιστικές εταιρείες αξιολογούν πλέον με μεγαλύτερη προσοχή τον κίνδυνο από πλημμύρες και τα αντίστοιχα μέτρα πρόληψης και προστασίας. Αντί για τη μέχρι πρότινος προσέγγιση που επικεντρωνόταν κυρίως στη ζώνη σεισμικής επικινδυνότητας, προστίθενται και άλλοι παράγοντες κινδύνου, όπως οι δασικές πυρκαγιές και οι πλημμύρες, οι οποίες έχουν αναδειχθεί ως βασικό ζήτημα στις ασφαλιστικές εκτιμήσεις, ειδικά μετά τις πρόσφατες καταστροφές στην Ελλάδα.

Εδώ θα ήθελα να αναφέρω ότι η Allianz SE, ως ένας από τους κορυφαίους παρόχους ασφαλιστικών υπηρεσιών παγκοσμίως, σε αυτό το κομμάτι αξιοποιεί τη διεθνή της εμπειρία και τη βαθιά γνώση του αντικειμένου, ενσωματώνοντας τα πιο σύγχρονα μοντέλα εκτίμησης κινδύνου. Αυτά τα μοντέλα βασίζονται σε προηγμένα δεδομένα και ανάλυση μεγάλων όγκων πληροφορίας, προσφέροντας τη δυνατότητα για ακριβέστερη πρόβλεψη και διαχείριση κινδύνων. Έτσι διασφαλίζει ότι το χαρτοφυλάκιό της παραμένει ανθεκτικό και αποδοτικό σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, εστιάζοντας στη συνολική υποστήριξη της ανθεκτικότητας των πελατών της απέναντι στις φυσικές καταστροφές.

Πόσο σημαντική και για ποιους λόγους είναι η διαδικασία ανάληψης ενός κινδύνου και τι θα πρέπει να προσέξει ιδιαίτερα ο ασφαλισμένος ή και ο ασφαλιστικός πράκτορας, ώστε να εξασφαλίσει την όσο το δυνατόν ομαλότερη και χωρίς εκπλήξεις διεκπεραίωση της αποζημίωσής του εάν επέλθει ζημιά;

ΕΥ.Α.: Συνολικά, η ακριβής συμπλήρωση των ασφαλιστικών εγγράφων και η διατήρηση επικαιροποιημένων πληροφοριών είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για τη σωστή και την ομαλή διεκπεραίωση της αποζημίωσης. Η διαδικασία ανάληψης κινδύνου καθορίζει την ορθή εκτίμηση και κάλυψη του ασφαλιστικού κινδύνου. Είναι σημαντικό να παρέχονται πλήρεις και ακριβείς πληροφορίες κατά τη συμπλήρωση της πρότασης ασφάλισης ή του broking slip και να αποφεύγεται η απόκρυψη στοιχείων.

Η πλήρης κατανόηση των όρων της ασφάλισης είναι σημαντική. Ο ασφαλισμένος πρέπει να γνωρίζει τις απαλλαγές και τα απαιτούμενα μέτρα προστασίας που πρέπει να τηρούνται καθ’ όλη τη διάρκεια της ασφάλισης, όπως συστήματα πυρόσβεσης ή ασφάλειας, για να εξασφαλιστεί η αποζημίωση σε περίπτωση κινδύνου. Εκεί, τόσο ο ρόλος μας όσο και ο ρόλος των συνεργατών μας είναι κρίσιμος, για να βοηθήσουμε στην πλήρη κατανόηση των όρων ασφάλισης.

Ευ. Αθανασίου: Η Allianz μπορεί να επαναπροσδιορίσει την ασφαλιστική αγορά στην Ελλάδα

Σημαντικό είναι, επίσης, ο ασφαλισμένος να ενημερώνει αμέσως τον Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή για οποιαδήποτε αλλαγή στις συνθήκες ή στην αξία του ασφαλισμένου αντικειμένου, ώστε να αποφεύγονται τυχόν κενά ή αμφιβολίες κατά την εκτίμηση της ζημιάς.

Η σωστή εκτίμηση της ασφαλιστέας αξίας, ειδικά για τα ακίνητα, είναι επίσης αναγκαία. Η υπασφάλιση μπορεί να οδηγήσει σε μερική αποζημίωση, σε περίπτωση καταστροφής. Ο ασφαλισμένος πρέπει να αναθεωρεί τακτικά τις καλύψεις του και να προσαρμόζει το ποσό ασφάλισης στις πραγματικές αξίες. Τέλος, η έγκαιρη εξόφληση των ασφαλίστρων είναι απαραίτητη.

Η διαφάνεια, η συνέπεια και η τήρηση των υποχρεώσεων από όλες τις πλευρές αποτελούν τα κλειδιά για την εξασφάλιση της ομαλότερης δυνατής αποζημίωσης, χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις.

Διαβάζουμε συχνά σε συνεντεύξεις μεγάλων ασφαλισμένων πελατών τη διαπίστωση ανάγκης για μεγαλύτερη εξειδίκευση και capacity από την ελληνική ασφαλιστική αγορά. Ποια είναι η εκτίμησή σας για τις σημερινές δυνατότητες της εγχώριας αγοράς;

ΕΥ.Α.: Η ελληνική ασφαλιστική αγορά τα τελευταία χρόνια έχει ενισχύσει την εξειδίκευσή της και έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο, προσπαθώντας να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες και διαφοροποιούμενες απαιτήσεις των πελατών. Τέτοιες ανάγκες είναι, για παράδειγμα, η ασφάλιση κατασκευής ή/και μελέτης μεγάλων υποθαλάσσιων έργων, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, κίνδυνοι κυβερνοχώρου, η κλιματική αλλαγή, καθώς και η ασφάλιση νέων τεχνολογιών, όπως τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Η έλλειψη ιστορικών δεδομένων για τη συμπεριφορά τέτοιων κινδύνων μαζί με τη δυσκολία εκτίμησης τελικού κόστους αποζημίωσης, δημιουργούν προκλήσεις για τους όρους ανάληψης και την ισορροπημένη τιμολόγηση.

Προκειμένου μια εταιρεία να δημιουργήσει λύσεις που ικανοποιούν τις προαναφερθείσες ανάγκες, χρειάζεται κεφάλαια για εξειδικευμένη εκπαίδευση των στελεχών της σε συνεχή βάση, για αγορά εργαλείων τιμολόγησης και βεβαίως capacity.

Το ζήτημα του capacity στην ελληνική ασφαλιστική αγορά είναι σύνθετο, καθώς αντιμετωπίζει περιορισμούς λόγω του μικρού μεγέθους της σε σύγκριση με άλλες αγορές. Η ελληνική αγορά δεν μπορεί πάντα να ανταγωνιστεί τις διεθνείς αγορές όσον αφορά το διαθέσιμο capacity για μεγάλους ή σύνθετους κινδύνους. Παρόλα αυτά, η ασφάλιση παραμένει ένας σημαντικός θεσμικός επενδυτής με 17,4 δισ. επενδύσεις, που αντιστοιχούν στο 9,6% του ΑΕΠ.

Η Allianz SE, ηγέτιδα στον κλάδο, έχει επενδύσει σημαντικά σε ολοκληρωμένες λύσεις και προϊόντα, για να καλύψει τις αυξημένες, αλλά κυρίως τις διαφοροποιημένες απαιτήσεις των πελατών της. Σε αυτό το πλαίσιο, έχει δημιουργήσει μια εξειδικευμένη εσωτερική οντότητα, την Allianz Commercial, με σκοπό να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των μεγάλων επιχειρήσεων που αντιμετωπίζουν είτε πολύπλοκους είτε νέους αναδυόμενους κινδύνους. Μέσω της Allianz Commercial, μπορούμε να παρέχουμε στους Έλληνες επιχειρηματίες μια ενοποιημένη πρόταση, για να τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν το ασταθές εξωτερικό περιβάλλον με μεγαλύτερη ασφάλεια και σιγουριά.

Ως Allianz, δεσμευόμαστε στη συνεχή εκπαίδευση των συνεργατών και του προσωπικού μας, επενδύοντας σε προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης και ενδυναμώνοντάς τους με στοχευμένη γνώση και δεξιότητες. Αυτή η στρατηγική ενισχύει τη δυνατότητά μας να προσφέρουμε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα και την αξιοπιστία των υπηρεσιών μας στην ελληνική αγορά.

Οι αντασφαλιστικές συμβάσεις πρόσφατα έχουν ανανεωθεί. Βλέπετε να έχουν σημειωθεί σημαντικές αλλαγές τα τελευταία χρόνια, με τη συζήτηση περί κλιματικής αλλαγής, αλλά και με τις πραγματικές επιπτώσεις τους να είναι όλο και πιο έντονες;

ΕΥ.Α.: Την περίοδο 2022-2024, παρατηρήθηκαν σημαντικές αυξήσεις στα αντασφάλιστρα, κυρίως λόγω των σοβαρότατων φυσικών καταστροφών στην Ευρώπη, οι οποίες ξεπέρασαν τις προβλέψεις των μοντέλων εκτίμησης κινδύνου, και ως προς το ύψος της προβλεπόμενης καταστροφής, αλλά και ως προς τις γεωγραφικές περιοχές. Αυτό οδήγησε σε αλλαγές στην προσέγγισή τους, με αποτέλεσμα την αύξηση των αντασφαλίστρων, αλλά και τη μείωση διάθεσης κεφαλαίων για ορισμένες περιοχές.

Η κλιματική αλλαγή έχει επηρεάσει τη στρατηγική των ασφαλιστικών και αντασφαλιστικών εταιρειών, με τις φυσικές καταστροφές, όπως πλημμύρες και πυρκαγιές, να γίνονται πιο συχνές και πιο έντονες. Ως αποτέλεσμα, οι αντασφαλιστές ζητούν λεπτομερή δεδομένα για τη συγκέντρωση κεφαλαίων στις διάφορες γεωγραφικές ζώνες και την κατανομή των ασφαλισμένων κινδύνων και ανά κάλυψη σε κάποιες περιπτώσεις, προκειμένου να προσαρμόσουν τα αντασφάλιστρα και τα κεφάλαιά τους.

Η κλιματική αλλαγή έχει αναδείξει τη σημασία της ακριβούς χαρτογράφησης των ασφαλισμένων κινδύνων. Οι ελληνικές εταιρείες αρχίζουν να προσαρμόζουν την ανάληψη κινδύνων σύμφωνα με τα παραπάνω. Ενώ παλαιότερα για την τιμολόγηση λάμβαναν υπόψη τη ζώνη σεισμού, τώρα όλο και περισσότερο λαμβάνουν υπόψη και την εγγύτητα του προς ασφάλιση στοιχείου με δασική περιοχή ή ποτάμι.

Για το 2025, μετά τις ανωτέρω κινήσεις των αντασφαλιστών την προηγούμενη διετία, οι αυξήσεις στα αντασφάλιστρα για την ελληνική αγορά ήταν ήπιες και όχι οριζόντιες.


Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας