«Επί ποδός» η Interamerican για τους πελάτες της που επλήγησαν από τον «Ιανό» και τη «Θάλεια»
Στις ιδιαιτερότητες της κρίσης που έχει προκαλέσει η COVID-19 με την εξελισσόμενη νέα έξαρση, ήλθαν να προστεθούν τα δραματικά προβλήματα στην καθημερινότητα των πολιτών σε τοπικές κοινωνίες, που επλήγησαν πρόσφατα από τα καταστροφικά, ακραία καιρικά φαινόμενα.
Η Interamerican, με τους ευέλικτους μηχανισμούς διαχείρισης κινδύνων που έχει αναπτύξει και με τις δυνατότητες άμεσης επέμβασης με τα μηχανικά μέσα και το ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτει, ανταποκρίθηκε άμεσα και συνεχίζει με παροχή βοήθειας στις περιοχές που υπέστησαν τις μεγαλύτερες ζημιές, υπογραμμίζοντας στην πράξη την πελατοκεντρική πολιτική της. Τόσο για την αντιμετώπιση των συνεπειών του μεσογειακού κυκλώνα «Ιανός», που σάρωσε κυρίως τη Δυτική Ελλάδα με επίκεντρο τη Θεσσαλία όσο και της κακοκαιρίας «Θάλεια», που άφησε το καταστροφικό αποτύπωμά της στην Εύβοια κατά το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου, η εταιρεία ήταν παρούσα από τις πρώτες κλήσεις που έφθασαν στο τηλεφωνικό κέντρο της.
Ειδικότερα στην ευρύτερη περιοχή της Καρδίτσας, όπου σημειώθηκαν πρωτοφανούς έκτασης καταστροφές, η κινητοποίηση της Interamerican Βοήθειας ήταν ιδιαίτερα μεγάλη, ακόμη και σε επίπεδο πρόληψης με βάση το μετεωρολογικό δελτίο. Διατέθηκαν επιτόπου 9 οχήματα (πλατφόρμες της οδικής βοήθειας) για την υποστήριξη ασφαλισμένων της εταιρείας – και όχι μόνο. Μέχρι την Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου έχουν αντιμετωπιστεί περί τα 250 περιστατικά, ενώ οι άνθρωποι και τα οχήματα της εταιρείας συνεχίζουν να επιχειρούν για άλλα 80 περίπου, που βρίσκονται σε αναμονή. Πρόκειται, στην κυριολεξία, για μάχη με τη λάσπη και τα βαριά φερτά υλικά από τις πλημμύρες.
Οι αναγγελίες ζημιών στην Interamerican από τη Θεσσαλία για τον κλάδο Αυτοκινήτου έχουν ξεπεράσει τις 200, ενώ στον κλάδο Περιουσίας ανέρχονται σε 150, με το χαρακτηριστικό ότι 12 ζημιές αφορούν σε φωτοβολταϊκά πάρκα υψηλής ασφαλισμένης αξίας. Ενδεικτικό της άμεσης διαχείρισης των ζημιών είναι το γεγονός της πρώτης πληρωμής σε αναγγελία μέσα σε ένα 24ωρο, ενώ μέσα σε δύο εργάσιμες ημέρες αποζημιώθηκαν και τα πρώτα καταστήματα που ανήγγειλαν ζημιές. Περίπου 50 ζημιές προέρχονται από άλλες πληγείσες περιοχές της Δυτικής Ελλάδος, κυρίως από την Κεφαλονιά και τη Ζάκυνθο.
Η εικόνα των καταστροφικών συνεπειών της αυγουστιάτικης «Θάλειας» στην Εύβοια, εξάλλου, είναι σαφώς ηπιότερη για την εταιρεία, που επέδειξε και εκεί ταχύτατα αντανακλαστικά. Οι ζημιές που έχουν αναγγελθεί στον κλάδο Περιουσίας της Interamerican έφθασαν τις 49, ενώ στον κλάδο Αυτοκινήτου ήταν 116. Οι πληγέντες έχουν αποζημιωθεί, ήδη, σε σημαντικό ποσοστό, με συνοπτικές διαδικασίες εκτίμησης και πληρωμής και το συνολικό εκτιμώμενο κόστος των ζημιών στην Εύβοια ανέρχεται για την εταιρεία στις 550.000 ευρώ. Εκεί, η Interamerican Βοήθειας επενέβη με υπηρεσίες υποστήριξης σε 364 περιπτώσεις.
Όπως τονίζεται σε σχετικό δελτίο τύπου, η διαχείριση καταστροφικών κινδύνων από ακραία φυσικά φαινόμενα αποτελεί αντικείμενο ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για την εταιρεία όχι μόνο επιχειρησιακά, αλλά και μέσω των διεθνών δεσμεύσεων που έχει αναλάβει σε θεσμικό επίπεδο για τη βιώσιμη ανάπτυξη και κοινωνική υπευθυνότητα. Επισημαίνεται, επίσης, ότι η Interamerican, ως μέλος του Global Compact (Network Hellas, πλέον) και του Environment Program Financial Initiative του Ο.Η.Ε., έχει συνταχθεί με σημαντικές Διακηρύξεις κατά την τελευταία δεκαετία, από τις Principles for Sustainable Insurance (2012) μέχρι το New Deal for Europe πέρυσι και το Statement των Business Leaders φέτος για τη συμβολή της παγκόσμιας επιχειρηματικής κοινότητας στην πράσινη οικονομία και για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.