Άρθρα

Επενδύοντας στην Ενδυνάμωση και Φροντίδα των Εργαζομένων

Ψυχολογία-συμβουλευτική

Γράφει η Χριστίνα Παναγιωτακοπούλου*,
Ψυχολόγος BSc – Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια, Συντονίστρια Σεμιναρίων.

Στο σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον η ταχύτητα των αλλαγών είναι ραγδαία, οι συνθήκες συνεχώς εξελίσσονται και μεταβάλλονται, και οι επιχειρήσεις έρχονται συχνά αντιμέτωπες με διαχείριση κρίσεων –και αυτό σε μία εποχή γεμάτη προκλήσεις.

Οι συνθήκες του σύγχρονου εργασιακού περιβάλλοντος δημιουργούν στους εργαζόμενους ανησυχία για το μέλλον και για αυτόν ακριβώς τον λόγο χρειάζεται οι διοικήσεις των επιχειρήσεων να εστιάζουν στους ανθρώπους τους και στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος που θα ενισχύει την ψυχολογική τους ασφάλεια και ευημερία.

Ας εξετάσουμε ορισμένους τρόπους με τους οποίους οι εταιρείες μπορούν να επενδύσουν στην ενδυνάμωση των εργαζομένων τους:

Εστίαση στις δυνατότητες, τα ταλέντα και τις δυνάμεις των ομάδων και των μελών τους

Οι ερωτήσεις που απευθύνουμε στην ομάδα μπορούν να επηρεάσουν τον τρόπο σκέψης των ανθρώπων. Πώς θα ήταν, για παράδειγμα, αντί για την ερώτηση: «Τι πάει λάθος και πώς μπορούμε να το διορθώσουμε;», να κάνουμε την ερώτηση: «Ποιος είναι ο θετικός πυρήνας της ομάδας, για τον οποίο είστε ευγνώμονες, και πώς μπορούμε να τον μεγεθύνουμε;». Αυτός ο τρόπος προσέγγισης των εργαζομένων τους βοηθά να αναλαμβάνουν πιο απαιτητικούς ρόλους και ενισχύει ένα συμπεριληπτικό και ελκυστικό εργασιακό περιβάλλον.

Όταν οι άνθρωποι σε έναν οργανισμό μοιράζονται ιστορίες για αυτά που έχουν καταφέρει, έρχονται σε επαφή με τις ιδέες και τις πεποιθήσεις που δημιούργησαν αυτό το θετικό αποτέλεσμα και πώς μπορούν να δημιουργήσουν ακόμα περισσότερα από αυτό, να το επαναλάβουν και να το πολλαπλασιάσουν.

Δημιουργία κουλτούρας συνεργασίας και εμπιστοσύνης

Είναι όχι μόνο απαραίτητη, αλλά επιβάλλεται για ένα καλό εργασιακό περιβάλλον, όπου ενισχύεται η συνεργασία, η καινοτομία και η επαγγελματική ικανοποίηση. Η ανοιχτή επικοινωνία, η οποία ενθαρρύνει τους εργαζόμενους να μοιράζονται τις ιδέες τους, τις ανησυχίες τους και να μπορούν να δίνουν feedback, συμβάλλει στο χτίσιμο της εμπιστοσύνης.

Οι συχνές συναντήσεις των ομάδων, η ενημέρωση των εργαζομένων με διαφάνεια και η πολιτική της “ανοιχτής πόρτας” περνάει το μήνυμα του ενδιαφέροντος και της ανοιχτής επικοινωνίας για τα θέματα που τους απασχολούν και ενδυναμώνει τη φωνή των εργαζομένων.

Έρευνες δείχνουν ότι η καλλιέργεια της επαφής και επικοινωνίας των τμημάτων του οργανισμού έχει ουσιώδες αντίκτυπο στην απόδοση, την παραγωγικότητα, τη μάθηση και την καινοτομία. Με αυτόν τον τρόπο οι άνθρωποι εισπράττουν τον σεβασμό από την ανώτερη διοίκηση και την αναγνώριση της αξίας της συνεισφοράς τους από τους συναδέλφους.

Η ψηφιακή και τεχνολογική ανάπτυξη δημιουργεί έναν νέο εργασιακό χάρτη

Μέσα σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα, είναι πιθανόν είτε να εκλείψουν θέσεις εργασίας είτε να δημιουργηθούν νέες. Γι’ αυτό, είναι σημαντικό οι εταιρείες να επενδύουν είτε στην ανάπτυξη και αναγνώριση υπαρχουσών δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού, ώστε να αναλάβουν νέα καθήκοντα (reskilling), είτε στη διερεύνηση και επέκταση των γνώσεών τους, για να ανταποκριθούν πιο αποτελεσματικά στα υφιστάμενα καθήκοντά τους (upskilling). Άρα, καταλαβαίνουμε ότι η διά βίου μάθηση των εργαζομένων είναι αναπόσπαστο μέρος της επαγγελματικής πορείας και θα πρέπει οι εταιρείες να τη συμπεριλάβουν στον σχεδιασμό τους.

Οι εταιρείες που επενδύουν στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη, σχεδιάζοντας προγράμματα reskilling και upskilling, βοηθούν τους ανθρώπους τους να είναι αφοσιωμένοι στην εργασία τους και να βιώνουν μεγαλύτερη επαγγελματική ικανοποίηση, ώστε να δημιουργείται θετικό εργασιακό περιβάλλον. Οι εργαζόμενοι αισθάνονται πιο ολοκληρωμένοι στην εργασία τους, όταν τους δίνονται ευκαιρίες για γνώση και ανάπτυξη.

Δημιουργία θετικού εργασιακού περιβάλλοντος

Βοηθά τους εργαζόμενους να αισθάνονται πιο άνετα κατά τη διάρκεια της εργασίας τους, γεγονός που βελτιώνει την εργασιακή ικανοποίηση.

Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει σεβασμό στον χρόνο των εργαζομένων, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα εξισορρόπησης της προσωπικής και επαγγελματικής τους ζωής, και φροντίδα της ψυχικής υγείας τους, μέσω προγραμμάτων εκπαίδευσης και δράσεων για τη διαχείριση του άγχους και άλλων ψυχολογικών αναγκών.

Επενδύοντας στην Ενδυνάμωση και Φροντίδα των Εργαζομένων

* Η κα Χριστίνα Παναγιωτακοπούλου παρέχει υπηρεσίες σε εταιρείες μέσω ατομικών συνεδριών, μικρών ομάδων εργασίας, εκπαιδευτικών σεμιναρίων και συμβουλευτικής (coaching).
Διατηρεί προσωπικό γραφείο για την παροχή συνεδριών ψυχοθεραπείας και συμβουλευτικής σε άτομα, οικογένειες, ζευγάρια και ομάδες.
Έχει υπάρξει ανώτατο στέλεχος Ασφαλιστικών Εταιρειών.
e-mail: [email protected]


Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας