Επαναπροσδιορίζουν τη στρατηγική τους οι InsurTechs
Το παράδειγμα της Lemonade –και όχι μόνο
Επαναπροσδιορίζουν την στρατηγική τους οι InsurTech εταιρείες στις ΗΠΑ, καθώς απ’ ό,τι φαίνεται δεν έχουν καταφέρει να γίνουν τόσο ελκυστικές όσο θα επιθυμούσαν. Στο πλαίσιο αυτό, κάποιες ξεκίνησαν συνεργασίες με ασφαλιστικούς πράκτορες, ενώ κάποιες άλλες προχωρούν σε εξαγορές – συγχωνεύσεις.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Lemonade, η οποία επιταχύνει τα σχέδια επέκτασής της στην ασφάλιση αυτοκινήτων. Ειδικότερα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει την απόκτηση του συνόλου των μετοχών της Metromile, μιας startup εταιρείας που προσφέρει “pay-per-mile” ασφάλιση αυτοκινήτου. Με αυτή τη συμφωνία εξαγοράς, η με έδρα τη Νέα Υόρκη InsurTech θα εδραιωθεί σε εθνική βάση και στην ασφάλιση αυτοκινήτου, πέρα από την αναπτυσσόμενη παρουσία της στις ασφαλίσεις κατοικιών, ενοικιαστών, κατοικίδιων και ζωής.
Το προϊόν ασφάλισης αυτοκινήτων της Lemonade, το Lemonade Car, κυκλοφόρησε μόνο στο Ιλινόις, στις αρχές Νοεμβρίου, με μια εφαρμογή που χρησιμοποιεί τηλεματική και έχει σχεδιαστεί για να μετράει πόσο πολύ και με πόση ασφάλεια οδηγούν οι άνθρωποι. Η Metromile, αντίθετα, διαθέτει άδεια λειτουργίας σε 49 Πολιτείες. Με την εξαγορά αυτή, η Lemonade θα μπορέσει να προσθέσει στο χαρτοφυλάκιό της τα περισσότερα από $100 εκατ. σε ισχύ ασφαλιστήρια αυτοκινήτου της Metromile, τα περισσότερα από $250 εκατ. μετρητά του ισολογισμού της και την εμπειρία τής με έδρα το Σαν Φρανσίσκο InsurTech, που χρησιμοποιεί big data και τεχνητή νοημοσύνη για τη διαδικασία ασφάλισης αυτοκινήτου.
Η Metromile «με τα δεδομένα και τους αλγόριθμους μηχανικής μάθησης που διαθέτει μπορεί να μας βοηθήσει να κερδίσουμε χρόνο και κόστος στην προσπάθεια επέκτασής μας στην ασφάλιση αυτοκινήτων», δήλωσε ο κ. Daniel Schreiber, Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της Lemonade. «Σε μια μεγάλη και ανταγωνιστική αγορά όπως η ασφάλιση αυτοκινήτων, η σημερινή συμφωνία θα αποφέρει μεγάλα οφέλη στους πελάτες και τους μετόχους μας», πρόσθεσε.
Καμία πλευρά δεν σχολίασε τι θα συμβεί με τις πρωτοβουλίες της Metromile, όπως η συνεργασία της με τη Hippo Insurance, που ανακοινώθηκε τον Μάιο, με στόχο να προσφέρει, μέσω μιας ομαδικής έκπτωσης, ασφάλιση σπιτιού και αυτοκινήτου.
Εκτός από τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας, οι InsurTechs δείχνουν να δυσκολεύονται να γίνουν ελκυστικές στην αγορά. Η Metromile ανέφερε 95.314 συμβόλαια σε ισχύ κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2021, έναντι 95.958 στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2021. Τα δεδουλευμένα ασφάλιστρα της εταιρείας ήταν μόλις $27,8 εκατ. το δεύτερο τρίμηνο και θεωρούνται ασύμφορα.
Η Lemonade ανέφερε μια πελατειακή βάση που ξεπέρασε τα 1,2 εκατομμύρια κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2021, από 814.200 το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, το ίδιο διάστημα η εταιρεία ανακοίνωσε ζημιές $55,6 εκατ., έναντι ζημίας $21 εκατ. το προηγούμενο έτος. Η μετοχή της έκλεισε στα $70,97 στις 8 Νοεμβρίου, αν και σημείωσε πτώση 5% στις συναλλαγές μετά την ανακοίνωση της εξαγοράς. Αντίστοιχα, η μετοχή της Metromile έκλεισε στα $3,16 και εκτινάχθηκε περισσότερο από 8,5% στις μετά το κλείσιμο συναλλαγές.
Ακόμα και οι InsurTechs χρειάζονται τον ασφαλιστή τους…
Την ίδια στιγμή πολλές είναι οι InsurTechs που αρχίζουν να στρέφονται στους ασφαλιστικούς πράκτορες, καθώς διαπιστώνουν ότι δεν μπορούν πλέον να αγνοούν ένα κανάλι διανομής που διαχειρίζεται το 1/3 της παραγωγής ασφάλισης αυτοκινήτων στις ΗΠΑ.
Χαρακτηριστική η περίπτωση της Root, η οποία ανακοίνωσε το 2ο τρίμηνο του 2021 ότι αναθεωρεί τη στρατηγική της και ξεκινά πιλοτικά ένα πρόγραμμα για την παροχή ψηφιακής ασφάλισης αυτοκινήτου και άλλων καλύψεων μέσω ανεξάρτητων αδειοδοτημένων πρακτόρων.
Το ίδιο διάστημα και πριν πέσει στο τραπέζι η πρόταση της Lemonade, και η Metromile, παρόλο που είχε δεσμευτεί να είναι εξ ολοκλήρου ψηφιακή, αποφάσισε να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα συνεργασίας με ανεξάρτητους πράκτορες, θεωρώντας ότι θα μπορούσαν να είναι μια καλή πηγή εσόδων, αφού από το συγκεκριμένο κανάλι προέρχεται κάτι περισσότερο από το 30% των συνολικών πωλήσεων ασφάλισης αυτοκινήτων στις ΗΠΑ. Στα τέλη Οκτωβρίου ήδη φιλοξενούσε στην πλατφόρμα της περισσότερους από 880 πράκτορες.
Πέρα από το μεγάλο μερίδιο αγοράς των ασφαλιστικών πρακτόρων και άλλοι λόγοι συνηγόρησαν σε αυτή τη στροφή. Στην περίπτωση της Metromile, για παράδειγμα, οι δραστηριότητές της επηρεάστηκαν βραχυπρόθεσμα από ακυρώσεις που σχετίζονται με τις παρατάσεις πληρωμών που επέβαλε η κυβέρνηση λόγω Covid-19˙ από τις αλλαγές στον τρόπο ζωής, συμπεριλαμβανομένων των μετακινήσεων εκτός πολιτείας, των πωλήσεων οχημάτων και της οδήγησης σε μεγαλύτερες αποστάσεις˙ από τις διαφημίσεις των προϊόντων, που έγιναν λιγότερο αποτελεσματικές κατά τη διάρκεια της πανδημίας, και τέλος, από ρυθμιστικές καθυστερήσεις, που επηρέασαν τις έγκαιρες εγκρίσεις των τιμολογιακών αλλαγών. Οπότε, η πρόταση της Lemonade ήρθε μάλλον την κατάλληλη στιγμή.
Πηγές: www.insurancejournal.com www.carriermanagement.com
Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News