Ελένη Νταρακλήτση, Εθνική Ασφαλιστική:«Με νοιάζει ο ασφαλιστής μου»
Ελένη Νταρακλήτση, μια γυναίκα Δ/ντρια Γραφείου Παραγωγής και σύζυγος του Επιθεωρητή της Εθνικής Ασφαλιστικής Γιώργου Παϊκόπουλου.
Τη συναντήσαμε στα γραφεία της Επιθεώρησης Παϊκόπουλου, στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης 555 στην Ηλιούπολη, και είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε μαζί της γνωρίζοντας και κάποιους από τους αξιόλογους συνεργάτες της.
Η προσέγγισή της είναι ευχάριστη και, από την πρώτη στιγμή, η ανταπόκρισή της δοτική.
Μια επαγγελματίας που έχει ήδη “περπατήσει” ξεκινώντας από μονοπάτια και σήμερα βρίσκεται σε λεωφόρο επαγγελματικής καταξίωσης.
Επιτρέπει να τη ρωτήσουμε απλά πράγματα, χρηστικά όμως για την καθημερινή πραγματικότητα ενός ανθρώπου που εργάζεται όλο το εικοσιτετράωρο, για να ανταποκριθεί σε υποχρεώσεις που γεννούν οι άνθρωποι επαγγελματίες, τους οποίους καθοδηγεί, συνεργάζεται μαζί τους και από κοινού επιτυγχάνουν παραγωγικά αποτελέσματα, αλλά και διαμορφώνουν την ποιότητα ζωής τους.
Υποστηρίζουμε ότι στη συνέντευξη που ακολουθεί με την κα Ελένη Νταρακλήτση, προκύπτουν και συμπεράσματα και παραδείγματα, αλλά και “χρώματα” ενός δύσκολου έργου, που του αξίζει η προβολή και η αναγνώριση.
Συνέντευξη στον Δημήτρη Ρουχωτά
Θέλετε να μας περιγράψετε τα καθήκοντά σας στην Επιθεώρηση τoυ Γιώργου Παϊκόπουλου;
E.NT.: Είμαι διευθύντρια σε ένα από τα τρία Γραφεία τα οποία συνεργάζονται στην Επιθεώρηση που ηγείται ο Γιώργος Παϊκόπουλος. Προφανώς τα δικά μου καθήκοντα είναι να διευθύνω το γραφείο μου, οδηγώντας το με σύνεση και αρμονία στους στόχους που έχουμε βάλει από κοινού. Η καλή συνεργασία με τα στελέχη του γραφείου μου επιβάλλεται, η κοινή προσπάθεια απαιτείται, όπως επίσης ο αλληλοσεβασμός μεταξύ μας. Αυτά είναι τα στοιχεία με τα οποία συμπορευόμαστε, ακολουθώντας τη “σχολή” που μέχρι σήμερα διδάσκει το ήθος, την εργατικότητα, την κοινή πορεία στα όνειρά μας.
Η προσωπική-οικογενειακή σχέση που έχετε μαζί του πόσο βοηθάει την επαγγελματική σας απόδοση;
E.NT.: Η σχέση που έχω με τον Γιώργο Παϊκόπουλο διαχωρίζεται, όσο είναι δυνατόν: σε επαγγελματικό επίπεδο όσο είμαστε στον εργασιακό χώρο και προσωπική σχέση έξω από αυτόν. Δεν είναι τόσο εύκολο, αλλά μετά από ώριμη σκέψη θέσαμε τα όρια και οι δύο σε αυτή την πορεία. Μάλιστα, δεν σας κρύβω ότι πολλές φορές είναι πολύ πιο αυστηρός μαζί μου, παρά με τους άλλους συνεργάτες. Πάντοτε, όμως, λειτουργούμε στα πλαίσια της δικαιοσύνης, της ανάπτυξης και της γραμμής που έχει χαραχτεί πολλά χρόνια πίσω με λαμπρά αποτελέσματα.
Η αποδοχή σας από τον κόσμο της Επιθεώρησης αλλά και τον κόσμο-στελέχη της Εθνικής Ασφαλιστικής υπήρξε εξαρχής υποστηρικτική ή συναντήσατε και δυσκολίες, για την υλοποίηση της στρατηγικής και των στόχων του Γραφείου;
E.NT.: Μην ξεχνάτε ότι είμαι Γυναίκα-Διευθύντρια και δη σύζυγος του Επιθεωρητή. Αυτό από μόνο του κάνει τα πράγματα πιο δύσκολα. Όμως, τόσο η αποδοχή όσο και η παραδοχή του κόσμου κατακτιέται καθημερινά με πολύ αγώνα, ψυχή και ειλικρίνεια. Σίγουρα υπήρξαν δυσκολίες και θα υπάρξουν κι άλλες. Όμως είμαι άνθρωπος που τις δυσκολίες τις αντιμετωπίζω ως προκλήσεις.
Η υλοποίηση και η στρατηγική των στόχων του Γραφείου μου είναι ομαδική δουλειά και δεν θα είχαμε καταφέρει τίποτα, αν δεν υπήρχε η αποδοχή στο πρόσωπό μου τόσο από τα στελέχη όσο και από τους συνεργάτες μου. Αν όλοι δεν νοιώθουν πως είμαστε στην ίδια κατεύθυνση και έχουμε κοινό όραμα, τότε σίγουρα δεν θα υπήρχε σωστή έκβαση των στόχων και εύρυθμη λειτουργία του γραφείου μου. Νοιώθω πραγματικά ευγνώμων που τόσο η Εταιρεία όσο και οι συνεργάτες μου είναι δίπλα μου.
Η στρατολόγηση είναι το οξυγόνο του κάθε γραφείου και της κάθε Εταιρείας. Χωρίς αυτήν το γραφείο γερνάει.
Οι άνθρωποι των πωλήσεων θεωρείτε ότι είναι δύσκολοι στη συμπεριφορά τους και στη διαχείρισή τους; Οι ανθρώπινες σχέσεις μέσα στο Γραφείο έχουν υπεραξία έναντι των τεχνικών γνώσεων που τους παρέχετε;
E.NT.: Οι άνθρωποι των πωλήσεων είναι πολυτάλαντοι.? είναι άνθρωποι που έχουν πάθος για τη δουλειά τους, εργατικότητα και την ανάλογη τρέλα. Είναι κοινωνικοί και ταυτόχρονα μοναχικοί. Έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με πολλές προκλήσεις. Προσωπικά δεν πιστεύω ότι είναι δύσκολοι στη συμπεριφορά και τη διαχείρισή τους.
Ένας ασφαλιστής, από την εμπειρία μου, αυτό που ζητά είναι αυτό που θέλω κι εγώ από τον εκάστοτε Προϊστάμενό μου: ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ. Όταν αντιμετωπίζεις τους συνεργάτες ισότιμα, με σεβασμό στην ανθρώπινη αξία τους, τότε τους δίνεις την ευκαιρία και τη δυνατότητα της επαγγελματικής τους αποκατάστασης και επιτυχίας.
Οι τεχνικές γνώσεις είναι τα εργαλεία που κάθε στέλεχος οφείλει να διαθέτει. Οι προσωπικές ανθρώπινες σχέσεις δίνουν υπεραξία στο “χρώμα” που έχει το κάθε γραφείο. Μέσα από το γραφείο δημιουργούνται σχέσεις ζωής. Νοιώθω τους συνεργάτες μου δικούς μου ανθρώπους. Χαίρομαι με την επιτυχία τους και προσπαθώ μέσα από την καθημερινή επαφή να βγάλω τον καλύτερό εαυτό του καθενός, έτσι ώστε να μετατρέψει τις δυνατότητές του σε ικανότητες. Αυτή είναι η ευθύνη και η μαγεία του Manager.
Από την εμπειρία σας, τι είναι σπουδαιότερο για το Γραφείο: η αύξηση και η διατήρηση της παραγωγής ή οι νέες στρατολογήσεις;
E.NT.: Πιστεύω πως αυτά τα τρία συνυπάρχουν και λειτουργούν σαν συγκοινωνούντα δοχεία. Η στρατολόγηση είναι το οξυγόνο του κάθε γραφείου και της κάθε Εταιρείας. Χωρίς αυτήν το γραφείο γερνάει.
Οι νέοι συνεργάτες θα φέρουν την πνοή, τις νέες ιδέες και, όταν αυτό παντρευτεί με την εμπειρία των παλιών, το αποτέλεσμα είναι αύξηση παραγωγής. Είναι σίγουρο πως δεν μπορείς από τους ίδιους και τους ίδιους συνεργάτες να απαιτείς να είναι μόνιμα στην κορυφή.
Η διατήρηση, δε, της παραγωγής είναι αποτέλεσμα συνεχούς και σωστού service στον πελάτη και σεβασμού προς αυτόν. Πιστεύω πως ο Διευθυντής Γραφείου παίζει καταλυτικό ρόλο στη διατήρηση του χαρτοφυλακίου, διαμορφώνοντας τον τρόπο απόκτησής του. Όταν η παραγωγή έρχεται βάσει πώλησης αναγκών του πελάτη, τότε αυξάνεται η διατηρησιμότητα όλων μας.
Πιστεύω πως Manager σημαίνει ευθύνη. Η επιτυχία είναι του ασφαλιστή και η αποτυχία δική μου.
Πέραν της εκπαιδευτικής υποστήριξης που σας παρέχει η Εταιρεία, χρειάζεται και από το Γραφείο πρόσθετη δουλειά και κατά πόσον η προσπάθεια αυτή εκτιμάται από το υπάρχον δυναμικό των Πωλήσεων του Γραφείου;
E.NT.: Πέρα από την Εταιρεία, η οποία παρέχει εκπαιδευτική υποστήριξη υψηλού επιπέδου, πιστοποιώντας όλους τους συνεργάτες μέσα από τη Limra, επιβάλλεται το κάθε γραφείο να δίνει επιπλέον μόρφωση σε όλα τα πρακτικά προβλήματα πώλησης και υποστήριξης του κάθε ασφαλιστή. Έτσι μόνο πιστεύω ότι η γνώση θα γίνει πράξη. Είναι ευθύνη του Διευθυντή να εποπτεύει, καθοδηγεί και ελέγχει σε καθημερινό επίπεδο την πορεία του κάθε συνεργάτη. Μέσα από τις συγκεντρώσεις των συνεργατών και των στελεχών του Γραφείου εντοπίζονται τα κενά και βρίσκονται οι λύσεις. Η εκτίμηση των συνεργατών είναι πραγματική, γιατί καταλαβαίνουν ότι η προσπάθεια αποσκοπεί τόσο στη δική τους επιτυχία όσο και του Γραφείου.
Εκτός από τα ταξίδια σαν bonus, πέραν των όσων παρέχει η Εταιρεία, παρέχετε και κάτι ακόμα στους ασφαλιστές σας;
E.NT.: Την πόρτα του γραφείου μου, το κινητό μου και την καρδιά μου την έχω ανοιχτή πάντοτε για τους συνεργάτες μου. Με νοιάζει ο ασφαλιστής μου. Θέλω να είμαι δίπλα του υποστηρικτικά σε κάθε του βήμα. Αυτό για μένα είναι η καθημερινότητά μου. Πιστεύω πως Manager σημαίνει ευθύνη. Η επιτυχία είναι του ασφαλιστή και η αποτυχία δική μου.
Ναι, κάνουμε πράγματα στο Γραφείο μας, εκτός από όσα μας παρέχει η Εταιρεία. Πέρυσι που γίναμε Γραφείο πήγαμε όλοι μαζί και το γιορτάσαμε σε ένα ταξίδι στη Λακόπετρα Ν. Αχαΐας και πραγματικά περάσαμε πολύ όμορφα. Φέτος έχουμε στόχο μια κρουαζιέρα στις Δαλματικές Ακτές και είμαι βέβαιη ότι θα καταφέρουμε να είμαστε πάλι μαζί όλοι οι συνεργάτες.
Υπάρχει εσωτερικός ανταγωνισμός στην προσπάθεια στρατολόγησης μέσα στους κύκλους της ίδιας Εταιρείας με την οποία συνεργάζεστε αποκλειστικά; Εκτιμάτε ότι μεταξύ των Γραφείων της Εθνικής Ασφαλιστικής υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης της συνεργασίας σας;
E.NT.: Θεωρώ ότι όλοι οι συνάδελφοι Διευθυντές έχουμε τις ίδιες αγωνίες και την ίδια συμπεριφορά απέναντι στη στρατολόγηση νέων συνεργατών. Δεν υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός και η εξαίρεση δεν επιβεβαιώνει τον κανόνα. Προφανώς υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης των σχέσεων, της συνεργασίας και της ανταλλαγής απόψεων και ιδεών μεταξύ των Διευθυντών της Εταιρείας μας, και είναι ευθύνη όλων μας να συνεργαστούμε εποικοδομητικά για το κοινό καλό του Agency System.
Νιώθετε εσείς έτοιμη να ηγηθείτε ενός μεγαλύτερου σχήματος συνεργατών και να αποτελέσετε “ανταγωνιστή” του Γιώργου Παϊκόπουλου;
E.NT.: Δεν θέλω να ανταγωνιστώ κανέναν. Προτιμώ να είμαι συναγωνιστής του κάθε συνάδελφου Διευθυντή Γραφείου, πόσο μάλλον του Γιώργου Παϊκόπουλου.
Με τον κάθε συνάδελφο Διευθυντή αυτά που μας ενώνουν είναι περισσότερα πάντα από αυτά που μπορεί να μας χωρίζουν. Άλλωστε, ο κάθε καπετάνιος νοιάζεται να φτάσει το πλοίο του στον προορισμό του σώο και αβλαβές, τόσο για το πλήρωμα όσο και για τους επιβάτες. Δεν τον νοιάζει να φτάσει πρώτος, αλλά να εξασφαλίσει για όλους ένα όμορφο ταξίδι. Αυτό ακριβώς θέλω κι εγώ για το Γραφείο μου: να πραγματοποιεί τους στόχους του, να είναι κερδοφόρο και ο κάθε συνεργάτης να το νοιώθει σπίτι του.