Η εξωδικαστική επίλυση των διαφορών κερδίζει συνεχώς έδαφος
Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή σήμερα και ο Συνήγορος του Καταναλωτή έδωσε στη δημοσιότητα ενδιαφέροντα στοιχεία για το 2017, που δείχνουν ότι η εξωδικαστική επίλυση των διαφορών κερδίζει συνεχώς έδαφος.
Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, οι αναφορές προς τον Συνήγορο του Καταναλωτή και προς το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή το 2017 ανήλθαν σε 9.757, εκ των οποίων οι 8.980 έγιναν στον Συνήγορο του Καταναλωτή.
Οι περισσότερες αναφορές (38,5%) αφορούσαν Ταχυδρομικές/ηλέκτρονικές υπηρεσίες (3.457 αναφορές). Ακολούθησαν με ποσοστό 24,9% και 16,1%, αντίστοιχα, αναφορές που είχαν να κάνουν με καταναλωτικά αγαθά (2.237 αναφορές) και χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (1.444).
Σύμφωνα με τον Συνήγορο του Καταναλωτή τη χρονιά που πέρασε επιλύθηκε το 82,82% των αναφορών, εκ των οποίων το 71,69% ήταν υπέρ του καταναλωτή.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή (15 Μαρτίου), ο Συνήγορος του Καταναλωτή, κ. Λευτέρης Ζαγορίτης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή, με δεδομένη την οικονομική συγκυρία στη χώρα μας, είναι μια ευκαιρία για την ενίσχυση της προστασίας του καταναλωτή και των δικαιωμάτων του και την ενδυνάμωση των ενεργειών και δράσεων ενημέρωσης για τη διεκδίκησή τους. Η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» εξασφαλίζει σε όλους την πρόσβαση σε γρήγορη, αποτελεσματική και χωρίς κανένα κόστος διαδικασία εξωδικαστικής επίλυσης των καταναλωτικών διαφορών τους, ενώ αν η διαφορά είναι διασυνοριακή, με προμηθευτή που εδρεύει σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και στη Νορβηγία και την Ισλανδία, ο καταναλωτής έχει αρωγό το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας.
Ευχαριστούμε τους καταναλωτές που μας εμπιστεύονται όλο και περισσότερο αφού η αύξηση των αιτημάτων διαμεσολάβησης προς τον Συνήγορο του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή μεταξύ 2016 – 2017 ήταν της τάξεως του 28,2% ενώ κατά τη χρονική περίοδο μεταξύ 2013-2017, η αύξηση των αιτημάτων διαμεσολάβησης, ήταν της τάξεως, του 123%. Η εξωδικαστική επίλυση των διαφορών κερδίζει συνεχώς έδαφος στη συνείδηση των καταναλωτών, αλλά και των προμηθευτών».
Να σημειωθεί ότι σήμερα, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας διοργανώνουν ενημερωτική δράση στα γραφεία τους.
Στελέχη της Αρχής θα ενημερώνουν τους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους, αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να τα διεκδικούν, παρέχοντάς τους και πληροφοριακό υλικό, το οποίο εξεδόθη για αυτό τον σκοπό με τίτλο “10 βασικά δικαιώματά σου”.