Εγκρίθηκε από το Ευρωκοινοβούλιο η οδηγία για την Ασφάλιση Οχημάτων
Εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο η νέα οδηγία για την ασφάλιση οχημάτων, η οποία, μεταξύ άλλων προβλέπει:
- «Ευρωπαϊκό ιστορικό αξιώσεων» και εργαλεία σύγκρισης τιμών για ισότιμη μεταχείριση σε όλη την ΕΕ.
- Προστασία των θυμάτων ακόμη και αν η ασφαλιστική πτωχεύσει.
- Αποφυγή υπερρύθμισης: εξαιρούνται τα ηλεκτρικά ποδήλατα και τα αγωνιστικά οχήματα.
Όπως επισημαίνεται στο δελτίο Τύπου που εξέδωσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, οι νέοι κανόνες ασφάλισης οχημάτων αποσκοπούν στην καλύτερη προστασία των πολιτών και την ισότιμη αντιμετώπισή τους όσον αφορά ατυχήματα και κατά την επιλογή του προγράμματος ασφάλισής τους.
Η νομοθεσία προστατεύει τα θύματα ατυχημάτων ανεξάρτητα από το αν αυτά συμβαίνουν στη χώρα διαμονής τους ή αλλού εντός ΕΕ. Οι νέοι κανόνες, που εγκρίθηκαν με 689 ψήφους υπέρ, 3 κατά και 4 αποχές, αποσκοπούν στην κάλυψη των κενών και στη βελτίωση της ισχύουσας οδηγίας για την ασφάλιση οχημάτων.
Οι διαπραγματευτές του Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, οι οποίοι έφτασαν σε προσωρινή συμφωνία στις 22 Ιουνίου, μερίμνησαν ώστε τα άτομα που εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα να αποζημιώνονται ακόμη και σε περίπτωση πτώχευσης της ασφαλιστικής εταιρείας. Επιπλέον, ένα εναρμονισμένο σε επίπεδο ΕΕ «ιστορικό αξιώσεων» θα αποτρέπει τις διακρίσεις, όταν ένας ασφαλισμένος μετακινείται από ένα κράτος μέλος της ΕΕ σε άλλο. Οι πολίτες θα είναι, επίσης, σε θέση να συγκρίνουν ευκολότερα τις τιμές και την κάλυψη που προσφέρουν οι διάφοροι πάροχοι, χάρη σε νέα, δωρεάν και ανεξάρτητα εργαλεία σύγκρισης τιμών.
Προκειμένου να εξασφαλιστεί το ίδιο ελάχιστο επίπεδο προστασίας για τα θύματα, το αναθεωρημένο κείμενο εναρμονίζει τα υποχρεωτικά ελάχιστα ποσά κάλυψης σε ολόκληρη την ΕΕ, με την επιφύλαξη τυχόν υψηλότερων εγγυήσεων που μπορούν να ορίσουν τα κράτη μέλη.
- Για σωματικές βλάβες: 6.450.000 ευρώ για κάθε ατύχημα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των ζημιωθέντων ή 1.300.000 ευρώ για κάθε ζημιωθέντα.
- Για υλικές ζημίες, 1.300.000 ευρώ ανά ατύχημα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των ζημιωθέντων.
Για να αποφευχθεί η υπερβολική ρύθμιση, οι τροποποιημένοι κανόνες αποκλείουν τα οχήματα που κινούνται με ταχύτητα χαμηλότερη από 14 km/h, επιτρέπουν να εξαιρεθούν από τις ασφαλιστικές υποχρεώσεις τα μη οδικά οχήματα (όπως οι τα οχήματα κηπουρικής και τα σκούτερ κινητικότητας) και τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Εξαιρούνται επίσης από την οδηγία τα οχήματα που προορίζονται αποκλειστικά για μηχανοκίνητα αθλήματα.
Η Dita Charanzová (Renew Europe, Τσεχία), εισηγήτρια της Επιτροπής Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών, δήλωσε: «Σήμερα είναι μια καλή ημέρα για όλους τους χρήστες οχημάτων στην Ευρώπη και για όσους δυστυχώς τραυματίζονται σε ατυχήματα. Εάν η ασφαλιστική σας εταιρεία πτωχεύσει, θα είστε προστατευμένοι. Ένα εναρμονισμένο ιστορικό αξιώσεων θα δώσει τέλος στις διακρίσεις εις βάρος καλών οδηγών στην ΕΕ. Προστατεύσαμε τη χρήση των ηλεκτρικών ποδηλάτων, επιβεβαιώνοντας ότι δεν απαιτείται ευρωπαϊκή ασφάλιση. Δώσαμε τέλος στην αβεβαιότητα γύρω από τα ευρωπαϊκά αγωνιστικά οχήματα, τα οποία μπορούν να συνεχίσουν να αγωνίζονται χωρίς να υπάρχουν ανέφικτες ασφαλιστικές απαιτήσεις. Πρόκειται για συγκεκριμένα παραδείγματα μιας Ευρώπης που λειτουργεί για τους πολίτες της».
Η νομοθεσία θα πρέπει να εγκριθεί επίσημα από το Συμβούλιο στο πλαίσιο της διαδικασίας συναπόφασης, και να δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ. Στη συνέχεια, τα κράτη μέλη θα έχουν στη διάθεσή τους 24 μήνες για να μεταφέρουν την τροποποιημένη οδηγία στο εθνικό τους δίκαιο.
Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News