Editorial

Διαμεσολαβούντες: Μια χρονιά φεύγει… και μια νέα στόχευση έρχεται! (Editorial, Δεκέμβριος 2019)

H εξέλιξη του επαγγέλματος του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή υπερέχει, εμφανέστατα, από πλευράς ενδιαφέροντος στη σκέψη του κάθε επαγγελματία.

Κάθε άνθρωπος, πέρα από τα διαδικαστικά και καθημερινά, έχει την ανάγκη να οραματίζεται το μέλλον του και να θρέφει τις προσδοκίες του με δεδομένα ή και ενδεχόμενα εξέλιξης.

Συμφιλιωμένοι με τα ραγδαία στην εξέλιξή τους γεγονότα, μέσα στα τελευταία χρόνια, οι επαγγελματίες ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, πλήρους και ολικής απασχόλησης, προβληματίζονται επαγωγικά και προετοιμάζονται μεθοδικά. Είτε ανήκουν σε αποκλειστικά δίκτυα είτε είναι ελεύθεροι και ανεξάρτητοι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, καταλαβαίνουν το τέλος της εποχής και θέλουν να ανήκουν στην ποιοτική μειοψηφία εκείνων των επαγγελματιών που θα αντιπροσωπεύουν τον Ασφαλιστή της νέας εποχής.

Αυτοί οι επαγγελματίες εστιάζουν από καιρό τώρα στην αυτοβελτίωση και εσχάτως ακόμη και στην τεχνητή νοημοσύνη. Έχουν ξεπεράσει κλασικά και παραδοσιακά διλήμματα, που ταλαιπώρησαν τα τελευταία πενήντα χρόνια τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές. Διλήμματα όπως αυτά της έννοιας και χρησιμότητας του ασφαλιστικού θεσμού, του κοινωνικού προορισμού και της χρησιμότητας του επαγγέλματος, αλλά και της προοπτικής της ενασχόλησης με την ιδιωτική ασφάλιση. Οι απαντήσεις τους για τα παραπάνω είναι στέρεα σαφείς, θετικές και απολύτως τεκμηριωμένες.

Το ευρύτερο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον στηρίζει και αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Οπότε, πού στοχεύουν και τι προσδοκούν πλέον οι επαγγελματίες; Οι αγωνίες τους, κίνητρο εξέλιξης, πού εστιάζουν;

Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές που ασχολούνται με τις retail πωλήσεις καλούνται να προσδώσουν στη δραστηριότητά τους κάτι επιπλέον. Είναι δεδομένη για όλους η υλική αμοιβή από τη δραστηριότητά τους. Τι λείπει; Λείπει το ΚΥΡΟΣ και η απεμπλοκή από την καχυποψία του καταναλωτή για προώθηση στοχευμένων, από τις ασφαλιστικές εταιρείες, υπηρεσιών. Στοχεύουν και επιδιώκουν πλέον να αξιωθούν και να αποσπάσουν από τους πελάτες τους την εμπιστοσύνη και την αναγνώρισή τους, ότι είναι Ανεξάρτητοι και Φερέγγυοι. Οραματίζονται τη στιγμή που οι Πελάτες θα διεκδικούν τη συνεργασία τους και όχι οι Ασφαλιστικές Εταιρείες. Επιδιώκουν η… σημαία της ασφαλιστικής εταιρείας, τα προϊόντα της οποίας προωθούν, να αντικατασταθεί από την ικανότητά τους να συμβουλεύουν ακόμη και το ΟΧΙ σε προτάσεις που δεν ανταποκρίνονται στα συμφέροντα των πελατών τους.

Συνειδητοποιούν ότι η επάρκειά τους είναι εκείνη που πείθει τον υποψήφιο προς ασφάλιση. Ο ασφαλιστής δεν πρέπει να πουλάει την ασφαλιστική εταιρεία και τα προϊόντα της, αλλά να ικανοποιεί τις ανάγκες του συγκεκριμένου πελάτη.

Καταλαβαίνουν, τέλος, ότι ήγγικεν η ώρα, ή μάλλον προς τα εκεί οδηγούνται οι εξελίξεις, όπου οι αμοιβές για τις υπηρεσίες που καρπούνται οι πελάτες είναι πολύ πιο αξιόλογες και πολύτιμες από την παραγωγή που εισφέρουν οι επαγγελματίες Ασφαλιστές στις ασφαλιστικές εταιρείες.

Οι «προμήθειες» οδηγούνται με μαθηματική ακρίβεια σε αντικατάσταση από την αμοιβή για τις συμβουλευτικές υπηρεσίες του Ασφαλιστή προς τον πελάτη!

Η ώρα εκείνη, που χρόνια ήταν ένα εύγλωττο θεωρητικό επιχείρημα, ότι ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής υπάρχει και εργάζεται για τον πελάτη και όχι για την ασφαλιστική εταιρεία, φαίνεται ότι έρχεται και ανατρέπει δεδομένα.

Το άγχος της αμοιβής, των bonus, της εκπαιδευτικής υποστήριξης, της κατευθυνόμενης πώλησης, ίσως, λέμε ίσως, επί των ημερών μας, αποτιναχθεί και αντικατασταθεί ισάξια από την ΑΜΟΙΒΗ από τον πελάτη, για την παρεχόμενη προς αυτόν υπηρεσία.

Αντέχετε να το ενστερνιστείτε αυτό; Φαντάζεστε τι υπεραξία θα προσδώσετε στο λειτούργημά σας; Καταλαβαίνετε τι θα πρέπει να πληρώσει η κάθε ασφαλιστική εταιρεία, για να συνεργάζεται ένας τέτοιος ασφαλιστικός διαμεσολαβητής μαζί της;

Δημήτρης Ρουχωτάς


Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας