Ο COVID-19 απειλεί συμφωνίες αθλητικών χορηγιών αξίας άνω των $3 δις
Οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν δεσμευτεί να δαπανήσουν πάνω από $3 δις για χορηγίες στον χώρο του αθλητισμού, από το 2021 και μετά, αλλά ο αντίκτυπος της πανδημίας COVID-19 είναι πιθανό να έχει σοβαρό αντίκτυπο σε αυτές τις συμφωνίες.
Οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες εν γένει όπως και η ασφάλιση αποτελούν ένα κρίσιμο συστατικό της αθλητικής βιομηχανίας, παίζοντας σημαντικό οικονομικό ρόλο.
«Με τις ασφαλιστικές εταιρείες να συμμετέχουν στις μεγαλύτερες χορηγικές συμφωνίες στον χώρο του αθλητισμού, όλες έχουν επηρεαστεί με κάποιο τρόπο από τις αλλαγές που έχουν επέλθει στο αθλητικό ημερολόγιο», επισημαίνει ο κ. Conrad Wiacek, Επικεφαλής Αναλυτής και Σύμβουλος στο Sportcal της GlobalData.
Μία από τις μεγαλύτερες συμφωνίες, που αφορά τα μπλουζάκια στην Αγγλική Premier League, είναι η εκείνη της AIA με την Tottenham Hotspur, αξίας $49,8 εκατ. Η Allianz και η State Farm, από την άλλη, έχουν δεσμευτεί για χορηγίες των Ολυμπιακών Αγώνων ($25 εκατ. ετησίως) και του NBA ($30 εκατ. δολάρια ετησίως), αντίστοιχα.
Περισσότερες από 255 ασφαλιστικές εταιρείες εμπλέκονται σε αθλητικές χορηγίες, σύμφωνα με το Sportcal Intelligence Center της GlobalData, παρέχοντας πάνω από $700 εκατ. ετησίως.
«Από τα δικαιώματα ονομασίας σε χώρους όπως το MetLife Stadium –συμφωνία αξίας περίπου 19 εκατ. δολαρίων που θα διαρκέσει έως το 2036– έως το ότι η Allianz ξόδεψε πάνω από 90 εκατ. δολάρια σε 31 συμφωνίες και δεσμεύτηκε να δαπανήσει 647 εκατ. δολάρια μετά το 2021, η δέσμευση των ασφαλιστικών εταιρειών στον αθλητισμό είναι σημαντική», επισημαίνει ο Wiacek. «Ως αποτέλεσμα, κάθε είδους κυβερνητική πίεση στον κλάδο για να καλύψει τις ασφαλιστικές απαιτήσεις που προκύπτουν από τον COVID-19, πιθανότατα θα οδηγήσει την ασφαλιστική βιομηχανία να αναθεωρήσει τις δαπάνες της για χορηγίες», προσθέτει.
«Όπως σε κάθε περίοδο ύφεσης, οι δαπάνες μάρκετινγκ είναι συνήθως οι πρώτες που επηρεάζονται, έτσι και οι χορηγικές συμφωνίες μπορούν να αναθεωρηθούν, καθώς ορισμένες επιχειρήσεις προσπαθούν να μειώσουν τις εξωτερικές δαπάνες για να εξασφαλίσουν το μέλλον τους. Με πάνω από 3 δις δολάρια δεσμευμένα σε χορηγίες μετά το 2021, όπου πριν οι ασφαλιστικές εταιρείες θεωρούνταν μια ασφαλής αγκαλιά για οποιονδήποτε αθλητικό οργανισμό που αναζητά χορηγό, πλέον μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνο για αυτές να συνεχίσουν να είναι», καταλήγει Wiacek.