Χρήσιμες συμβουλές για ένα ανέμελο καλοκαίρι
Η περίοδος των διακοπών αρχίζει και εκατομμύρια Ευρωπαίοι ετοιμάζονται να ταξιδέψουν ανά την Ευρώπη και πέρα από αυτή. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε ένα πολύ χρήσιμο ενημερωτικό σημείωμα με συμβουλές για το τι να κάνετε, όταν αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα στη διάρκεια των διακοπών σας. Εάν αναρωτιέστε, π.χ., ποιος θα καλύψει τα έξοδα της περίθαλψής σας σε περίπτωση ατυχήματος ή ποιος θα σας βοηθήσει αν αντιμετωπίσετε προβλήματα με τον ταξιδιωτικό σας πράκτορα, διαβάστε στον κατάλογο που ακολουθεί τα μέτρα που έχει λάβει η Ευρωπαϊκή Ένωση, ώστε να σας βοηθήσει στη διάρκεια του ταξιδιού σας…
- Ταξιδεύω εκτός Ευρώπης, αλλά η χώρα μου δεν διαθέτει πρεσβεία ή προξενείο στον προορισμό μου. Με ποιον πρέπει να έρθω σε επαφή αν χρειαστώ βοήθεια;
Ως πολίτης κράτους μέλους της ΕΕ είστε αυτομάτως πολίτης της ΕΕ και, κατά συνέπεια, έχετε δικαίωμα σε προξενική συνδρομή αν βρίσκεστε εκτός της ΕΕ (μολονότι η χώρα σας δεν εκπροσωπείται). Μπορείτε να απευθυνθείτε σε προξενείο ή πρεσβεία οποιουδήποτε κράτους μέλους της ΕΕ για βοήθεια, αν, για παράδειγμα, έχετε συλληφθεί, έχετε υποστεί σοβαρό ατύχημα ή έχετε χάσει σημαντικά έγγραφα.
Επίσης, έχετε δικαίωμα για βοήθεια σε καταστάσεις κρίσης: Τα κράτη μέλη της ΕΕ πρέπει να βοηθήσουν τους πολίτες να εκκενώσουν την περιοχή όταν χρειάζεται, όπως θα έκαναν αν ήταν υπήκοοι της δικής τους χώρας.
Μπορείτε να βρείτε αν η χώρα σας εκπροσωπείται στον προορισμό σας στον δικτυακό τόπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την προξενική προστασία.
- Ποιον θα πρέπει να καλέσω αν εξαφανιστεί το παιδί μου;
Η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε να υπάρχει μια κοινή τηλεφωνική γραμμή βοήθειας(116 000), στην οποία αναφέρονται εξαφανίσεις παιδιών σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ. Είτε είστε γονιός του οποίου το παιδί έχει εξαφανιστεί, έχει χαθεί ή το έχει σκάσει, είτε έχετε πληροφορίες για εξαφανισμένο παιδί, μπορείτε να καλέσετε το ίδιο νούμερο. Μέσω αυτού του αριθμού θα έρθετε σε επαφή με έναν έμπειρο φορέα, που θα μπορέσει να σας παράσχει υποστήριξη και πρακτική βοήθεια, σε ψυχολογικό, νομικό ή διοικητικό επίπεδο.
- Ποιος μπορεί να με βοηθήσει αν στις διακοπές μου αντιμετωπίζω προβλήματα με την αεροπορική εταιρεία, την εταιρεία μίσθωσης αυτοκινήτων ή τον ταξιδιωτικό πράκτορα;
- Αν καθυστερήσουν ή ακυρωθούν δρομολόγια αεροπλάνων, τρένων, λεωφορείων και πλοίων…
Χάρη στους κανόνες για τα δικαιώματα των επιβατών της ΕΕ, αν η πτήση ή το ταξίδι σας καθυστερήσει πολλές ώρες, η εταιρεία που σας μεταφέρει πρέπει να σας δώσει μια δίκαιη αποζημίωση. Εάν ακυρωθεί και πρέπει να μείνετε σε ξενοδοχείο μακριά από τον τελικό σας προορισμό, η αεροπορική εταιρεία ή η σιδηροδρομική εταιρεία πρέπει να καλύψει το σχετικό κόστος. Προτού ταξιδέψετε, ελέγξτε πώς μπορείτε να διεκδικήσετε τα δικαιώματά σας σε αεροδρόμια, λιμένες, και σταθμούς λεωφορείων και τρένων στην Ευρώπη ή τηλεφορτώστε την εφαρμογή για «έξυπνα τηλέφωνα» (smartphones).
- Ποια ειδικά δικαιώματα διαθέτω, αν είμαι ταξιδιώτης με αναπηρία;
Οι κανόνες της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών προστατεύουν τα άτομα με αναπηρία καθώς και τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα από τις διακρίσεις, όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς ή σιδηροδρομικώς, και τους δίνουν τη δυνατότητα να έχουν την ίδια πρόσβαση στη μεταφορά όπως οι άλλοι πολίτες.
Εάν δικαιούστε να χρησιμοποιείτε τις αναπηρικές θέσεις στάθμευσης στη χώρα σας, σας εξασφαλίζεται αντίστοιχη πρόσβαση σε όλη την Ευρώπη. Το μόνο που χρειάζεστε είναι η τυποποιημένη κάρτα στάθμευσής σας για άτομα με αναπηρία.
- Έχω κάνει κράτηση για ένα πακέτο διακοπών, αλλά ο ταξιδιωτικός πράκτορας πτώχευσε. Μπορώ να ζητήσω επιστροφή των χρημάτων;
Η οδηγία για τα οργανωμένα ταξίδια προστατεύει τους Ευρωπαίους καταναλωτές που πηγαίνουν διακοπές και καλύπτει τα οργανωμένα πακέτα διακοπών με προκαθορισμένο συνδυασμό τουλάχιστον δύο στοιχείων από τα ακόλουθα: 1) μεταφορές, 2) διαμονή 3) άλλες τουριστικές υπηρεσίες όπως ξεναγήσεις (οι οποίες συμπεριλαμβάνονται στην τιμή).
Η οδηγία παρέχει προστασία που περιλαμβάνει: τις πληροφορίες σε ενημερωτικά φυλλάδια, τα δικαιώματα ακύρωσης χωρίς κυρώσεις, την ευθύνη για τις υπηρεσίες (π.χ. ξενοδοχεία που δεν πληρούν τα κριτήρια της κατηγορίας τους) και την προστασία σε περίπτωση πτώχευσης ταξιδιωτικού πράκτορα ή αεροπορικής εταιρείας.
Στο μέλλον, η προστασία αυτή θα επεκταθεί και στους ταξιδιώτες που αγοράζουν ηλεκτρονικά εξατομικευμένα πακέτα διακοπών (είτε απευθείας από έναν επαγγελματία είτε από διάφορους εμπορικά συνδεόμενους επαγγελματίες) βάσει των νέων προτάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που έλαβαν τη στήριξη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Περίπου 120 εκατομμύρια άτομα θα αποκτήσουν συμπληρωματική προστασία.
- Μου άρεσαν τόσο πολύ οι διακοπές μου που σκέφτομαι να συνάψω σύμβαση χρονομεριστικής μίσθωσης στο ίδιο συγκρότημα. Τι πρέπει να έχω υπόψη μου;
Χάρη στους κανόνες της ΕΕ οι πωλητές χρονομεριστικής μίσθωσης πρέπει να παράσχουν εγκαίρως λεπτομερείς πληροφορίες στους πελάτες, προτού δεσμευτούν με οποιαδήποτε σύμβαση, μεταξύ άλλων για την τιμή, την περιγραφή του προϊόντος και την ακριβή χρονική περίοδο και τη διάρκεια διαμονής που δικαιούται ο πελάτης σύμφωνα με τη σύμβαση. Οι πληροφορίες αυτές θα πρέπει να παρέχονται στη γλώσσα του πελάτη, εφόσον το επιλέξει.
Οι κανόνες εξασφαλίζουν επίσης ότι οι πελάτες μπορούν να υπαναχωρήσουν από τη σύμβαση εντός προθεσμίας 14 ημερολογιακών ημερών και ότι οι πωλητές δεν επιτρέπεται να ζητούν από τους πελάτες καμία μορφή προκαταβολής ή κατάθεσης κατά την εν λόγω περίοδο. Πριν από τη σύναψη της σύμβασης, οι πωλητές πρέπει να εφιστούν ρητώς την προσοχή του πελάτη στην ύπαρξη του δικαιώματος υπαναχώρησης, στη διάρκεια της περιόδου υπαναχώρησης και στην απαγόρευση να ζητάται η χορήγηση προκαταβολής κατά τη διάρκεια της προθεσμίας υπαναχώρησης.
- Οι εξωφρενικοί λογαριασμοί τηλεφώνου ανατρέπουν τον προϋπολογισμό των διακοπών μου. Με ποιο τρόπο μπορώ να τους μειώσω, όταν ταξιδεύω;
Η ΕΕ σας εξοικονομεί χρήματα, όταν ταξιδεύετε, με μεγαλύτερες μειώσεις των τιμών αυτό το καλοκαίρι –τη μεγαλύτερη πτώση σημείωσε η περιαγωγή δεδομένων: από 45 λεπτά ανά Megabyte (MB) σε 20 λεπτά ανά ΜΒ (η χρέωση γίνεται ανά Kilobyte που χρησιμοποιείται). Βλέπε τον παρακάτω πίνακα για όλα τα νέα ανώτατα όρια τιμών. Επιπλέον, από την 1η Ιουλίου 2014 ορισμένοι πάροχοι υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας στην Ευρώπη θα σας επιτρέπουν να επιλέγετε μια χωριστή σύμβαση περιαγωγής πριν από το ταξίδι σας και, ανά περίπτωση, θα έχετε τη δυνατότητα να επιλέγετε έναν τοπικό πάροχο κινητών υπηρεσιών περιαγωγής δεδομένων στη χώρα που επισκέπτεστε. Με τον τρόπο αυτό μπορείτε να συγκρίνετε τις προσφορές περιαγωγής και να επωφεληθείτε από ελκυστικότερες προσφορές και τιμές στις διακοπές σας. Όλα αυτά είναι καλά νέα για εσάς, καθώς μπορείτε να χαλαρώσετε και να χαρείτε το καλοκαίρι σας διατηρώντας παράλληλα την επαφή σας με την οικογένεια και τους φίλους στη χώρα σας. Ακόμη καλύτερα νέα είναι ότι η ΕΕ επεξεργάζεται νέους κανόνες για την πλήρη κατάργηση των τελών περιαγωγής! Έτσι, μέχρι τα επόμενα Χριστούγεννα προσδοκούμε τα τέλη περιαγωγής να αποτελούν παρελθόν και να μπορείτε να συνομιλείτε, να στέλνετε γραπτά μηνύματα, να τηλεφορτώνετε δεδομένα και να περιηγείστε στο διαδίκτυο σε οποιαδήποτε χώρα της ΕΕ όπως ακριβώς στη χώρα σας!
Είδος κινητής δραστηριότητας στην ΕΕ |
Ανώτατα όρια τιμών το 2013 |
Ανώτατα όρια τιμών το 2014 |
Εξερχόμενη κλήση |
24 λεπτά ανά min |
19 λεπτά ανά min |
Εισερχόμενη κλήση |
7 λεπτά ανά min |
5 λεπτά ανά min |
Αποστολή γραπτού μηνύματος |
έως 8 λεπτά |
έως 6 λεπτά |
Τηλεφόρτωση δεδομένων/περιήγηση στο διαδίκτυο |
45 λεπτά ανά ΜΒ |
20 λεπτά ανά ΜΒ |
- Τι πρέπει να γνωρίζω αν θέλω να πάρω μαζί μου το ζώο συντροφιάς στις διακοπές μου στην ΕΕ;
Εάν ταξιδεύετε στο εσωτερικό της ΕΕ, μπορείτε να πάρετε εύκολα μαζί σας το κατοικίδιό σας, εφόσον τηρείτε τους ακόλουθους κανόνες: Εάν πάρετε μαζί σας τον σκύλο, τη γάτα ή το κουνάβι σας, βεβαιωθείτε ότι έχει κάνει αντιλυσσικό εμβολιασμό και ότι οι σχετικές πληροφορίες περιλαμβάνονται στο διαβατήριο του ζώου συντροφιάς σας.
Εάν προορισμός σας είναι η Ιρλανδία, η Φινλανδία, η Μάλτα ή το Ηνωμένο Βασίλειο, το ζώο συντροφιάς σας θα πρέπει επίσης να υποβληθεί σε αντιπαρασιτική αγωγή.
Εάν η γάτα ή ο σκύλος σας είναι μικρότερος από 3 μήνες ή εάν έχετε ζώο συντροφιάς που δεν είναι σκύλος, γάτα ή κουνάβι, μπορεί να ισχύουν ειδικοί κανόνες για κάθε χώρα.
(για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτό το θέμα, ανατρέξτε στον δικτυακό τόπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής).
Εάν είστε πολίτης της ΕΕ και επιστρέφετε με το ζώο συντροφιάς σας από χώρα εκτός της ΕΕ, θα χρειαστείτε και πάλι το διαβατήριο του ζώου συντροφιάς σας. Ανάλογα με τον προορισμό των διακοπών σας, μπορεί, προτού ξεκινήσετε για τις διακοπές σας, να χρειαστεί το ζώο συντροφιάς σας να υποβληθεί σε πρόσθετες δοκιμές, πέραν από τον αντιλυσσικό εμβολιασμό.
Αν κατοικείτε στην Ανδόρα, την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, το Μονακό, τη Νορβηγία, τον Άγιο Μαρίνο, την Ελβετία ή στην Πόλη του Βατικανού και έχετε στη διάθεσή σας διαβατήριο ζώου συντροφιάς, έχετε τα ίδια δικαιώματα με τους πολίτες της ΕΕ.
Πριν από την αναχώρησή σας, εξακριβώστε τις απαιτήσεις της χώρας την οποία σκοπεύετε να επισκεφτείτε.
- Μπορώ να φέρω μαζί μου κρέας ή τυρί από τις διακοπές μου στο εξωτερικό;
Όταν επιστρέφετε στη χώρα προέλευσής σας από τις περισσότερες χώρες εκτός της ΕΕ, είναι παράνομο να φέρετε μαζί σας κρέας ή γαλακτοκομικά προϊόντα, είτε προορίζονται για εσάς τους ίδιους είτε για άλλους ως δώρο.
Εάν επιστρέφετε από τις Νήσους Φερόε, τη Γροιλανδία ή την Ισλανδία, μπορείτε να φέρετε μαζί σας μέχρι και 10 κιλά ορισμένων προϊόντων ζωικής προέλευσης, παιδικό γάλα σε σκόνη, παιδικές τροφές και ειδικές τροφές ή ειδικές ζωοτροφές για ζώα συντροφιάς που απαιτούνται για ιατρικούς λόγους. Για να μπορέσετε να μεταφέρετε τα προϊόντα αυτά, ωστόσο, πρέπει να είναι σε σφραγισμένες συσκευασίες και να μην ζυγίζουν περισσότερο από δύο κιλά ούτε να χρειάζονται ψυγείο πριν ανοιχτούν.
Μπορείτε επίσης να φέρετε ψάρια και ορισμένα οστρακοειδή από τη Γροιλανδία, εφόσον δεν υπερβαίνουν τα 20 κιλά. Για τις Νήσους Φερόε ή την Ισλανδία, δεν ισχύουν περιορισμοί στο βάρος.
Για άλλα προϊόντα ζωικής προέλευσης, όπως είναι το μέλι, επίσης περιορίζεστε στα δύο κιλά.
Για τη μεταφορά ζωικών προϊόντων μεταξύ χωρών στο εσωτερικό της ΕΕ, οι κανόνες αυτοί δεν ισχύουν. Επίσης, δεν ισχύουν όταν ταξιδεύετε από την Ανδόρα, το Λιχτενστάιν, τη Νορβηγία, τον Άγιο Μαρίνο ή την Ελβετία.
Η ΕΕ μπορεί να θεσπίσει περαιτέρω περιορισμούς σε περίπτωση λοιμωδών νόσων των ζώων σε τρίτες χώρες.
Σε περίπτωση αμφιβολίας, μπορείτενα απευθυνθείτε στην κτηνιατρική υπηρεσία στο σημείο εισόδου στην ΕΕ (αεροδρόμιο, λιμένας, οδικό δίκτυο, κλπ.).
Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι οι κανόνες υπάρχουν για την προστασία της υγείας σας και της υγείας των ζώων από τις σοβαρές νόσους των ζώων στην ΕΕ.
Για περισσότερες πληροφορίες, συμβουλευτείτε τον δικτυακό τόπο για τα ταξίδια Europa!
- Τι πρέπει να έχω υπόψη μου αν πάρω δάνειο για να πληρώσω το πακέτο των διακοπών μου;
Η οδηγία για την καταναλωτική πίστη της ΕΕ σας παρέχει ορισμένα δικαιώματα, όταν αγοράζετε κάτι με πίστωση. Τα πέντε πιο σημαντικά είναι:
Οι διαφημίσεις για την καταναλωτική πίστη θα πρέπει να είναι διαφανείς και εύκολα κατανοητές.
Πριν από την υπογραφή της σύμβασης, θα πρέπει να λάβετε αρκετές πληροφορίες, ώστε να είστε σε θέση να συγκρίνετε τις διάφορες προσφορές στην αγορά.
Αφού υπογράψετε τη συμφωνία σας, πρέπει να λάβετε αντίγραφό της.
Αν αλλάξετε γνώμη, έχετε στη διάθεσή σας 14 ημέρες για να υπαναχωρήσετε από τη σύμβαση.
Θα πρέπει να έχετε τη δυνατότητα να εξοφλήσετε το δάνειό σας νωρίτερα από την προβλεπόμενη ημερομηνία έναντι δίκαιης αποζημίωσης.
- Αν αντιμετωπίσω προβλήματα στις αγορές μου κατά τη διάρκεια των διακοπών μου στο εξωτερικό, σε ποιον μπορώ να απευθυνθώ στην πατρίδα μου για να με βοηθήσει να λάβω αποζημίωση;
Αν ζείτε στην ΕΕ, τη Νορβηγία ή την Ισλανδία, μπορείτε να λάβετε δωρεάν βοήθεια, όταν επιστρέψετε στη χώρα σας! Επικοινωνήστε με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτών (ΕΚΚ) στη χώρα σας, εάν αντιμετωπίσατε προβλήματα κατά την ενοικίαση ενός αυτοκινήτου, την κράτηση πακέτου διακοπών ή αεροπορικού εισιτηρίου, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας στην ΕΕ, τη Νορβηγία ή την Ισλανδία. Η ομάδα του μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να επιλύσετε προβλήματα που είχατε κατά την παραγγελία προϊόντων για τις διακοπές σας διαδικτυακά από άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Όσοι ταξιδεύουν στη Βραζιλία για το Παγκόσμιο Κύπελλο μπορούν επίσης να επωφεληθούν από την εμπειρογνωμοσύνη των ΕΚΚ. Μπορείτε να τηλεφορτώσετε έναν ειδικό οδηγό για το Παγκόσμιο Κύπελλο όσον αφορά τα δικαιώματά σας ως καταναλωτή στη Βραζιλία εδώ.
- Κατά τη διάρκεια των διακοπών μου αγόρασα ένα νέο ζεύγος υποδημάτων αλλά χάλασαν μετά από μία εβδομάδα. Πώς μπορώ να πάρω πίσω τα χρήματά μου; Ποιοι είναι οι κανόνες;
Οπουδήποτε και αν κάνετε αγορές εντός της ΕΕ, έχετε θεμελιώδη, αναφαίρετα καταναλωτικά δικαιώματα. Διετής εγγύηση –ο πωλητής οφείλει να επισκευάσει ή να αντικαταστήσει ελαττωματικά προϊόντα χωρίς χρέωση. Αν αυτό δεν είναι δυνατό σε εύλογο χρονικό διάστημα ή χωρίς ταλαιπωρία, μπορείτε να ζητήσετε την επιστροφή των χρημάτων σας ή έκπτωση στην τιμή. Οι εμπορικές εγγυήσεις δεν αντικαθιστούν την ελάχιστη 2ετή εγγύηση, αλλά μπορούν να τη συμπληρώσουν.
Ανεξάρτητα από την εθνικότητά σας, η νομοθεσία της ΕΕ για τους καταναλωτές εφαρμόζεται στις αγορές αγαθών ή την παροχή υπηρεσιών σε οποιοδήποτε σημείο πώλησης που βρίσκεται στο έδαφος της ΕΕ. Οι εγγυήσεις ρυθμίζονται από νόμο σε όλη την Ευρώπη. Μια οδηγία της ΕΕ ορίζει τον ελάχιστο βαθμό προστασίας των αγοραστών. Τα κράτη μέλη υποχρεούνται να εφαρμόσουν τις απαιτήσεις της ΕΕ στην εθνική νομοθεσία, η οποία μπορεί επίσης να παρέχει υψηλότερο επίπεδο προστασίας.
Χάρη στην ευρωπαϊκή διαδικασία μικροδιαφορών, έχετε επίσης τη δυνατότητα να αξιώσετε την επιστροφή χρημάτων με τρεις απλές ενέργειες, εάν έχετε αγοράσει ελαττωματικό προϊόν στο εξωτερικό. Σε πολλές περιπτώσεις και σε όλες τις χώρες της ΕΕ –με εξαίρεση τη Δανία–, μπορείτε να προσφύγετε στην εν λόγω διαδικασία. Είναι μια ταχεία και λιγότερο δαπανηρή εναλλακτική λύση σε σχέση με τις παραδοσιακές δικαστικές διαδικασίες, και μπορείτε προς το παρόν να την χρησιμοποιείτε για εμπορικές συναλλαγές, συμπεριλαμβανομένων των καταναλωτικών συναλλαγών αξίας έως και 2 000 ευρώ. Πρέπει απλώς να υποβάλετε ένα τυποποιημένο έντυπο στο αρμόδιο δικαστήριο.
Άλλη μια καλή είδηση για τους καταναλωτές είναι ότι στις 13 Ιουνίου 2014 αρχίζουν να ισχύουν νέοι κανόνες της ΕΕ για τα δικαιώματα των καταναλωτών. Οι κανόνες αυτοί θα εξασφαλίσουν ότι όλοι οι πολίτες της ΕΕ διαθέτουν 14 ημέρες εάν επιθυμούν να επιστρέψουν τα προϊόντα που αγόρασαν εξ αποστάσεως, μέσω του διαδικτύου, του ταχυδρομείου ή του τηλεφώνου.
- Τι θα συμβεί αν χρειαστώ γιατρό στο εξωτερικό;
Εάν αρρωστήσετε ή τραυματιστείτε ενώ ταξιδεύετε σε μια χώρα της ΕΕ, την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, τη Νορβηγία ή την Ελβετία, έχετε δικαίωμα σε επείγουσα περίθαλψη. Γι’ αυτό, πρέπει να έχετε μαζί σας την Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης Ασθένειας (ΕΚΑΑ). Θα λάβετε θεραπευτική αγωγή υπό τους ίδιους όρους και με το ίδιο κόστος με τα άτομα που είναι ασφαλισμένα στη χώρα που επισκέπτεστε. Μην ξεχάσετε λοιπόν να ζητήσετε από τον ασφαλιστικό σας φορέα να την εκδώσει για λογαριασμό σας χωρίς οικονομική επιβάρυνση.
Για να έχετε μαζί σας τους αριθμούς τηλεφώνου έκτακτης ανάγκης που μπορεί να χρειαστείτε και να μάθετε περισσότερα για τις θεραπευτικές αγωγές που καλύπτονται και το σχετικό κόστος, τον τρόπο επιστροφής των δαπανών σας, καθώς και με ποιον μπορείτε να επικοινωνήσετε σε περίπτωση που χάσετε την κάρτα σας, τηλεφορτώστε την ειδική εφαρμογή για «έξυπνα τηλέφωνα».
Η εφαρμογή διατίθεται σε 24 γλώσσες. Η εφαρμογή δεν υποκαθιστά την ΕΚΑΑ.
Αν πάσχετε από κάποια χρόνια πάθηση και πρέπει να ακολουθήσετε φαρμακευτική αγωγή στη διάρκεια του ταξιδιού σας, πριν φύγετε ζητήστε από τον γιατρό σας να σας δώσει μια διασυνοριακή συνταγή.