Μπιάνκα Καλαμπόκη: Δημιουργούμε επαγγελματίες με υψηλά εισοδήματα
Μπιάνκα Καλαμπόκη,
Διευθύντρια Πωλήσεων MyLifePartners
Αντλώντας έμπνευση από τη δεμένη ομάδα της MyLifePartners και τον επικεφαλής της, κ. Περικλή Φαραό, η κα Μπιάνκα Καλαμπόκη έχει αναλάβει να συντονίζει πωλησιακά το δίκτυο της MLP, ενώ ασχολείται ενεργά με την ανάπτυξη και το coaching νέων συνεργατών. Δημιουργική, αποτελεσματική και κυρίως ακάματη, υποστηρίζει δυναμικά το εγχείρημα του Περικλή Φαραού να αναπτύξει τη MyLifePartners σε κάθε σημείο του ελλαδικού χάρτη με συνεργάτες ζωής. Στη συνέντευξη που ακολουθεί μας μιλά για τη δουλειά της, αλλά κυρίως για το τι προσφέρει η MyLifePartners στους συνεργάτες της.
Συνέντευξη στη Δήμητρα Καζάντζα
Κυρία Καλαμπόκη, πώς προέκυψε η συνεργασία σας με τη MyLifePartners και ποια ήταν η εμπειρία σας από την ασφαλιστική αγορά πριν ενταχθείτε στο δυναμικό της εταιρείας;
Μπ.Κ.: Η συνεργασία μου με τη MyLifePartners ξεκίνησε τον Νοέμβρη του 2017. Την περίοδο εκείνη βρισκόμουν στη μέση των μεταπτυχιακών μου σπουδών, στο τμήμα Οικονομικής και Κοινωνικής Πολιτικής. Νωρίτερα, το 2015, αποφοίτησα από το Πάντειο Πανεπιστήμιο, έχοντας ολοκληρώσει τις σπουδές μου στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας. Στα φοιτητικά μου χρόνια δούλευα περιστασιακά, παραδίδοντας κυρίως ιδιαίτερα μαθήματα σε παιδιά.
Η πρόταση γνωριμίας με την MLP ήρθε από έναν φίλο μου από το σχολείο, που τότε εργαζόταν στο διοικητικό τμήμα της εταιρείας και έψαχναν άνθρωπο για το τμήμα πωλήσεων. Προηγούμενη επαγγελματική εμπειρία στον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης δεν είχα. Η γνωριμία μου, όμως, με τον επικεφαλής της εταιρείας, κ. Περικλή Φαραό, και η παρουσίαση της προοπτικής του επαγγέλματος μου κίνησαν το ενδιαφέρον και έτσι αποφάσισα να δοκιμάσω, αποδεχόμενη αυτήν την επαγγελματική πρόταση.
Ο κ. Περικλής Φαραός είχε δηλώσει, σε πρόσφατη συνέντευξή του στην «ασφαλιστική αγορά», ότι στόχος του είναι να επεκτείνει τη MyLifePartners «σε κάθε σημείο του ελλαδικού χάρτη, με συνεργάτες Ζωής» και να την εξελίξει σε «ένα πρακτορείο Boutique για τους νέους ασφαλιστές».
Στην επιδίωξη αυτού του στόχου ποιος είναι ο δικός σας ρόλος; Μπορείτε να μας περιγράψετε μια συνηθισμένη αλλά και μια… ασυνήθιστη μέρα σας;
Μπ.Κ.: Πράγματι, το όραμα της MyLifePartners, ήδη από τη δημιουργία της το 2014 στην ελεύθερη αγορά, ήταν και συνεχίζει να είναι η ανάπτυξη σε κάθε σημείο του ελλαδικού χάρτη με συνεργάτες ζωής.
Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε και να εξελίξουμε επαγγελματίες ασφαλιστικούς συμβούλους με υψηλά εισοδήματα για εκείνους και τις οικογένειές τους. Συνεργάτες με κοινή φιλοσοφία, με αγάπη για τον συνάνθρωπο και πίστη στον θεσμό της ασφάλισης ως αναγκαία συνθήκη στη ζωή μας.
Θεωρούμε ότι το “όπλο” ενός επαγγελματία ασφαλιστικού συμβούλου, προκειμένου να πετύχει και να διατηρήσει διαχρονικά ό,τι έχει δημιουργήσει, είναι το συνεχές management, το καθημερινό coaching, η εκπαίδευση και η παρακίνηση. Έννοιες που γίνονται καθημερινά πράξη με σκληρή δουλειά και αφοσίωση, τόσο από τους συνεργάτες όσο και από όλο το τμήμα υποστήριξης συνεργατών της MLP.
Όσον με αφορά, μόλις ξεκίνησα τα πρώτα μου επαγγελματικά βήματα στην εταιρεία, έμαθα τις πωλήσεις μέσα από την οπτική του κου Φαραού, ο οποίος με μύησε εκπαιδεύοντάς με, αρχικά, ως ασφαλίστρια.
Από το πρώτο κιόλας διάστημα στον χώρο των ασφαλίσεων και ειδικά των πωλήσεων, κατάλαβα ότι χρειάζονται ολιστικές γνώσεις, για να μπορείς να υποστηρίξεις τους συνεργάτες και να αυξήσεις τις πωλήσεις και, έτσι, ασχολήθηκα ενεργά να μάθω τι επιπλέον απαιτεί ο κάθε κλάδος ξεχωριστά (ζωής, γενικών ασφαλίσεων), έτσι ώστε να μπορώ να είμαι πιο αποτελεσματική απέναντι στο δίκτυο.
Σήμερα, μετά από 7 χρόνια στην εταιρεία, έχω αναλάβει το τμήμα διεύθυνσης πωλήσεων και ο ρόλος μου είναι να συντονίζω πωλησιακά το δίκτυο της MLP και να ασχολούμαι ενεργά με την ανάπτυξη και το coaching νέων συνεργατών.
Σε όλο αυτό το εγχείρημα έχω κοντά μου τον κ. Περικλή Φαραό, ως Manager μου, καθώς και ένα πολύ δυνατό team ανθρώπων στο τμήμα των πωλήσεων, που καθημερινά υποστηρίζουν και συμβάλλουν σε όλο αυτό το έργο. Μια συνηθισμένη μου μέρα, λοιπόν, περιλαμβάνει πολλά ραντεβού και επικοινωνία με το δίκτυό μας, εκπαιδεύσεις, επίλυση θεμάτων με το διοικητικό δυναμικό της εταιρείας, παρακολούθηση των στοχοθεσιών, μελέτη για προσωπική ανάπτυξη, επισκέψεις στα γραφεία μας ανά την Ελλάδα και εξεύρεση νέων συνεργατών. Μια ασυνήθιστη μέρα μου περιλαμβάνει όλα τα παραπάνω και επιπλέον κάποια έκτακτα διοικητικά θέματα, που ζητούν άμεση επίλυση.
Δραστηριοποιείστε επαγγελματικά σε μία ανθρωποκεντρική αγορά, της οποίας ο πληθυσμός είναι στην πλειοψηφία τους άνδρες και ο μέσος όρος ηλικίας μάλλον υψηλός. Αυτό πόσο θα λέγατε ότι επηρεάζει τον τρόπο που προσεγγίζετε υποψήφιους αλλά και υφιστάμενους συνεργάτες; Έχετε εντοπίσει τάσεις μεταστροφής αυτού του φαινομένου στην τάξη των επαγγελματιών της διαμεσολάβησης;
Μπ.Κ.: Πράγματι, η πλειοψηφία των ασφαλιστικών πρακτόρων είναι άντρες και ο μέσος όρος ηλικίας είναι υψηλός. Αυτό δείχνει ότι η ελληνική αγορά και δη η ασφαλιστική πέρασε μια μεγάλη κρίση. Η αβεβαιότητα και οι οικονομικές προκλήσεις που δημιουργήθηκαν δεν βοηθούσαν στην εισχώρηση νέων συνεργατών στον χώρο. Τα επόμενα χρόνια διαβλέπω μια άνθιση και νέες ευκαιρίες, καθώς πλέον το επάγγελμα αυτό βασίζεται στη συμβουλευτική προσέγγιση και όχι αμιγώς στην πώληση προϊόντων, όπως επικρατούσε παλαιότερα. Έτσι γίνεται πιο ελκυστικό για νέους ανθρώπους, οι οποίοι θα μπορούν να υποστηρίξουν τα νέα δεδομένα και, με τη συνεργασία των πολύ έμπειρων ασφαλιστών του χώρου, θα δημιουργήσουν έναν πετυχημένο συνδυασμό, ώστε η εικόνα του επαγγέλματος να αναβαθμιστεί ακόμα περισσότερο.
Παράλληλα, θεωρώ ότι παρόλο που το επάγγελμα του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή φαίνεται σκληρό, ταιριάζει απόλυτα στις γυναίκες, οι οποίες από τη φύση τους είναι συναισθηματικές, αφοσιωμένες και ταυτόχρονα ανθεκτικές. Επίσης, πρόκειται για ένα επάγγελμα στο οποίο βασικό κριτήριο επιτυχίας είναι η θεμελίωση σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες. Και μην ξεχνάμε ότι οι ανθρώπινες σχέσεις βασίζονται κατεξοχήν στο συναίσθημα και την αφοσίωση. Προσωπικά, εργαζόμενη σε μια ανδροκρατούμενη εταιρεία, μπορώ να πω ότι σκληραγωγήθηκα, επομένως, δεν με αποθαρρύνει το γεγονός ότι έρχομαι σε επαφή επαγγελματικά με αρκετούς άντρες.
H στόχευση της εταιρείας για ανάπτυξη κυρίως ασφαλιστών ζωής παραμένει και γιατί;
Μπ.Κ.: Στη MyLifePartners πιστεύουμε πολύ στον κλάδο της ζωής. Πιστεύουμε στην προστασία της ζωής του ανθρώπου, στην εξασφάλιση της υγείας του, του εισοδήματός του και στην ανάγκη της δημιουργίας κεφαλαίων για το μέλλον και τη σύνταξή του.
Εξίσου σημαντικές είναι η ασφάλιση περιουσίας και ευθυνών. Συνεπώς, πρωταρχικός μας στόχος είναι να εξελίσσουμε συνεργάτες, οι οποίοι θα πιστεύουν σε όλα τα παραπάνω και θα αναπτύσσουν τη συμβουλευτική προσέγγιση. Συμβουλευτική προσέγγιση για εμάς σημαίνει οικονομικός σχεδιασμός, ώστε να βρεθούν οι ανάγκες της κάθε οικογένειας, να αναλυθούν και να δοθούν οι ανάλογες λύσεις από τους ασφαλιστικούς συμβούλους μας, για να νιώθουν οι άνθρωποι πιο ασφαλείς. Ο στόχος μας, λοιπόν, είναι να δημιουργούμε και να εξελίσσουμε συμβούλους και όχι απλούς πωλητές ασφαλιστικών προϊόντων.
Λόγω της δουλειάς σας έρχεστε σε επαφή με ασφαλιστές από όλη την Ελλάδα. Ποιοι θα λέγατε ότι είναι οι κύριοι προβληματισμοί των επαγγελματιών αυτών ως προς τις εξελίξεις στον κλάδο; Τις συμμερίζεστε και πώς απαντάτε στις αγωνίες τους για την ανάπτυξη των εργασιών τους;
Μπ.Κ.: Οι προβληματισμοί των ασφαλιστικών πρακτόρων έχουν να κάνουν κυρίως με τις εξελίξεις των τελευταίων χρόνων, όπως οι εξαγορές των εταιρειών, η εξάπλωση του bancassurance και τις direct πώλησεις ασφαλιστικών προϊόντων μέσω του internet. Όλο αυτό έχει φέρει πάρα πολλές μετατοπίσεις συμβολαίων από εταιρεία σε εταιρεία, σε τράπεζες και πλατφόρμες ασφάλισης του internet. Σε ένα περιβάλλον, λοιπόν, που δεν είναι καθόλου ήρεμο και με τις υποχρεώσεις των ασφαλιστών να αυξάνονται, λόγω της IDD και των απαιτήσεων της Τράπεζας της Ελλάδος, οι ασφαλιστικοί πράκτορες νιώθουν ανασφάλεια και πίεση. Η MLP εδώ και χρόνια ασχολείται με όλα τα παραπάνω θέματα και δίνει λύσεις, οι οποίες κάνουν τον συνεργάτη να νιώθει ήρεμος και ασφαλής.
Πιστεύοντας στη συμβουλευτική προσέγγιση ασφαλιστή και πελάτη, αυτό που κάνουμε είναι να αντιμετωπίζουμε και όλους τους συνεργάτες μας με τον ίδιο τρόπο. Αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες τους, οι οποίες έχουν να κάνουν με μια αέναη εκπαίδευση σε τεχνικές πωλήσεων, με τη φιλοσοφία και την κουλτούρα του επαγγέλματος και πολύ λιγότερο με τα χαρακτηριστικά προϊόντων.
Ουσιαστικά, έχουμε φτιάξει ένα πρακτορειακό agency. Διαθέτουμε ένα πολύ δυνατό back office και μια πλούσια ψηφιακή βιβλιοθήκη. Παρέχουμε μηχανογραφική υποστήριξη στους συνεργάτες μας, ενώ παράλληλα διαθέτουμε εξειδικευμένο προσωπικό, που παρέχει, μεταξύ άλλων, υποστήριξη και συμβουλές στον συνεργάτη για κάθε κλάδο ασφάλισης ξεχωριστά, αλλά και για απορίες που μπορεί να έχει σχετικά με το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη δουλειά του.
Το management που ασκούμε, η τεχνογνωσία και η εμπειρία όλου του δικτύου μας σε συνδυασμό με τις υπηρεσίες που προσφέρουμε, έτσι ώστε να είναι ο ασφαλιστής κατοχυρωμένος απέναντι στον πελάτη του, είναι λίγα από τα χαρακτηριστικά που θεωρώ ότι μπορούν να κάνουν έναν συνεργάτη που δεν μας ξέρει, να έρθει σε επαφή μαζί μας για μια επαγγελματική γνωριμία.
Άλλωστε, αυτό που πιστεύει η MyLifePartners είναι, πως όλες αυτές οι εξελίξεις θα οδηγήσουν σε ένα καλύτερο μέλλον για όλους, με αύξηση εργασιών και προοπτικών στον ασφαλιστικό κλάδο.
Από πού αντλείτε έμπνευση και υποστήριξη για την επαγγελματική σας εξέλιξη στον ασφαλιστικό κλάδο;
Μπ.Κ.: Η ομάδα που απαρτίζει τη MyLifePartners και ο κ. Περικλής Φαραός αποτελούν για μένα τη μεγαλύτερη έμπνευση. Ένα πράγμα που με κέρδισε από τις πρώτες μου κιόλας επαφές με το δίκτυο της MLP είναι ότι η πλειοψηφία των ανθρώπων αυτών ακολούθησαν τον κ. Φαραό από το Agency της ΑΧΑ, το 2014, χωρίς δεύτερη σκέψη, ρισκάροντας να χάσουν ό,τι είχαν δημιουργήσει. Η διαδρομή τους, λοιπόν, η εξέλιξη, η επιτυχία τους και το δέσιμο που υπάρχει μεταξύ τους, επαγγελματικά και προσωπικά, με έκαναν να αγαπήσω αυτό το επάγγελμα και με έμαθαν να μη φοβάμαι να ρισκάρω, προκειμένου να πραγματοποιήσω τα όνειρα και τους στόχους μου. Για μένα, λοιπόν, οι συνεργάτες μου είναι το κλειδί της επιτυχίας και η κινητήριος δύναμη για να πετύχω σε αυτό το επάγγελμα.
Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News