Bancassurance: Μια χαρτογράφηση, ενόψει των αλλαγών του τραπεζικού χάρτη
Πού βρίσκεται σήμερα; Τι θα φέρει η επόμενη μέρα;
• Τι ποσοστό καταλαμβάνουν οι εργασίες Bancassurance στη συνολική παραγωγή των ασφαλιστικών εταιρειών;
• Ποιο το ύψος των ασφαλίστρων (συνολικό και κατά κλάδο) που εισέφεραν τα τραπεζικά γκισέ στις ασφαλιστικές εταιρείες τα τελευταία 5 χρόνια και ποιο των ύψος των αποζημιώσεων το ίδιο διάστημα;
• Τι είδους ασφαλιστικά προϊόντα προωθούνται και ποια η διατηρησιμότητά τους;
• Πώς εξασφαλίζεται η σωστή πώληση των προϊόντων και η εξυπηρέτηση του ασφαλισμένου μετά την πώληση, μέσα από το συγκεκριμένο κανάλι;
• Ποια τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα, και τι ισχύει με τις προμήθειες, συγκριτικά και με τα άλλα δίκτυα διανομής;
• Τέλος, πώς αξιολογούνται οι μέχρι τώρα συνεργασίες, αλλά και πώς βλέπουν το μέλλον του Bancassurance γενικότερα;
Τα παραπάνω ερωτήματα απευθύναμε στις ασφαλιστικές εταιρείες που αξιοποιούν το Bancassurance ως κανάλι διανομής, κύριο ή δευτερεύον, θέλοντας να κάνουμε μια …“χαρτογράφηση” του συγκεκριμένου χώρου.
Η …“χαρτογράφηση” αυτή, τη δεδομένη χρονική περίοδο, και ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και μάλλον επιβάλλεται για πολλούς λόγους.
Ο πρώτος είναι το δυναμικά αυξανόμενο ενδιαφέρον των τραπεζών για την προώθηση μιας πιο ευρείας γκάμας ασφαλιστικών προϊόντων –ως αποτέλεσμα του περιορισμού των αμιγώς τραπεζικών εργασιών, λόγω της κρίσης.
Ο δεύτερος, απότοκος του πρώτου, είναι οι αντιδράσεις –εύλογες ως ένα βαθμό – των διαμεσολαβητών, οι οποίοι βλέπουν μία …έξαρση του αθέμιτου ανταγωνισμού από τις τράπεζες και ερμηνεύουν το ενδιαφέρον των ασφαλιστικών εταιρειών για το bancassurance ως δική τους απαξίωση.
Ο τρίτος και ίσως πιο σημαντικός λόγος είναι ότι ο τραπεζικός χάρτης της χώρας αλλάζει, καθώς οι συγχωνεύσεις, οι εξαγορές και γενικότερα οι ανακατατάξεις στο συγκεκριμένο χώρο είναι επόμενο ότι θα επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό και θα επαναπροσδιορίσουν πολλές από τις υφιστάμενες συνεργασίες των ασφαλιστικών εταιρειών με τις τράπεζες.
Σαφώς η κατάσταση είναι ακόμα πολύ ρευστή, καθώς το τοπίο της τραπεζικής αγοράς είναι υπό διαμόρφωση. και αυτό, όπως είναι φυσικό, κάνει διστακτικές τις περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες στο να ανοίξουν τα χαρτιά τους.
Κάποιες επέλεξαν να μην εκτεθούν καθόλου, αρνούμενες να τοποθετηθούν στα ερωτήματα που τους θέσαμε. Κάποιες άλλες αντιμετώπισαν με –ας μας επιτραπεί ο χαρακτηρισμός – σκεπτικισμό ορισμένες από τις ερωτήσεις και είτε δεν τις απάντησαν είτε απάντησαν επιλεκτικά μέρος αυτών.
Για άλλη μια φορά διαπιστώνουμε ότι αν και οι Αριθμοί παίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο με τους Ανθρώπους στην ασφαλιστική βιομηχανία, αυτές ακριβώς οι ερωτήσεις, που αφορούσαν παραγωγή, αποζημιώσεις, διατηρησιμότητα και προμήθειες, αντιμετωπίστηκαν με δισταγμό από την πλειοψηφία των ασφαλιστικών εταιρειών.
Η εξήγηση, άμεση ή έμμεση, των περισσοτέρων; «Δεν είναι η κατάλληλη στιγμή».
Τη σεβόμαστε, αν και δεν την κατανοούμε απόλυτα, μια και θεωρούμε ότι μια τέτοια στάση δίνει την ευκαιρία για πολλές, διαφορετικές ερμηνείες, που ίσως τις αδικούν. Ας είναι. Ακόμα κι έτσι, μια εικόνα για το πώς έχει εξελιχθεί το Bancassurance και τι θα φέρει γι’ αυτό η επόμενη μέρα μπορεί να εξαχθεί από τις απαντήσεις που μας έδωσαν:
• Από την AlphaLife A.E.A.Z. ο κ. Νικόλαος Ε. Βιολάκης, Δ/ντής Εργασιών.
• Από την ΑΧΑ Ασφαλιστική, οι κ.κ. Θωμάς Πουφινάς, Offer Director, και Αδαμάντιος Χατζηστύλης, Δ/ντής Δικτύων Διανομής.
• Από την Credit Agricole Insurance, η κα Αικατερίνη Γεροντάσιου-Ράλλη, Τεχνική Δ/ντρια.
• Από την Credit Agricole Life, ο κ. Richard Sutton, Managing Director.
• Από την Εθνική Ασφαλιστική (δεν τοποθετήθηκε συγκεκριμένο στέλεχος).
• Από την ERGO, ο κ. Νικόλαος Φουντής, Διευθυντής Πωλήσεων Bancassurance.
• Από την Eurolife ERB Ασφαλιστική, ο κ. Νίκος Δελένδας, Γενικός Δ/ντής Πωλήσεων & Εκπαίδευσης.
• Από την Interamerican, η κα Έφη Κοκορέλη, Δ/ντρια Bancassurance του Ομίλου.
• Από την ING, ο κ. Μάνος Χειράκης, Chief Marketing & Bancassurance Officer.
• Από την Κύπρου Ασφαλιστική, ο κ. Βασίλης Βολωνάκης, Προϊστάμενος Underwriting Ζημιών & Έκδοσης.
• Από τη Συνεταιριστική Ασφαλιστική, ο κ. Γιώργος Μπαξεβάνης, Υπεύθυνος Bancassurance.
To Bancassurance ανά εταιρεία
Από τις εταιρείες που παρουσιάζουμε παρακάτω, οι AlphaLife, Credit Agricole Ιnsurance, Credit Agricole Life και Κύπρου Ασφαλιστική δραστηριοποιούνται μόνο μέσω των τραπεζών με τις οποίες συνεργάζονται. Οι υπόλοιπες αξιοποιούν περισσότερο τα υπόλοιπα, λεγόμενα παραδοσιακά δίκτυα διανομής. Με εξαίρεση την AlphaLife και την ERGO, που δραστηριοποιήθηκαν σχετικά πρόσφατα (το 2010), οι υπόλοιπες αξιοποιούν το συγκεκριμένο κανάλι εδώ και πολλά χρόνια.
AlphaLife
Συνεργαζόμενη Τράπεζα: Alpha Bank.
Προϊόντα bancassurance: Αποταμιευτικά – επενδυτικά προγράμματα, περιοδικής ή εφάπαξ καταβολής, εγγυημένου τεχνικού επιτοκίου (3%), για την εξασφάλιση και συμπλήρωση της σύνταξης ή την εξασφάλιση των σπουδών ή της επαγγελματικής αποκατάστασης των παιδιών. Ποσοστό συμμετοχής Bancassurance στη συνολική παραγωγή: Το 100% των εργασιών της εταιρείας προέρχεται από το Bancassurance.
Παραγωγικά Στοιχεία 3ετίας* (βλ. πίνακα)
ΑΧΑ Ασφαλιστική
Συνεργαζόμενη Τράπεζα: Alpha Bank.
Προϊόντα bancassurance:
1. Προγράμματα Προστασίας (Πρόσκαιρη Ασφάλιση, Ανικανότητα, Ασθένεια, Ανεργία), που διατίθενται με στεγαστικά, καταναλωτικά, επιχειρηματικά δάνεια ή με πιστωτικές κάρτες, και Ασφάλιση Περιουσίας, ειδικά για ενυπόθηκες κατοικίες ή επιχειρήσεις.
2. Προγράμματα που διατίθενται αυτόνομα• αφορούν σε ασφαλίσεις Πρωτοβάθμιας Υγείας (Διαγνωστικές Εξετάσεις, Επισκέψεις Ιατρών κ.λπ.) και Αυτοκινήτου και απευθύνονται μόνο στους πελάτες της τράπεζας.
Ποσοστό συμμετοχής Bancassurance στη συνολική παραγωγή:
% ασφαλίστρων Ζωής Ζημιών
Bancassurance* 42% 36%
Υπόλοιπα Δίκτυα* 58% 64%
* μέσος όρος της περιόδου 2009 – 1 εξάμηνο 2012.
Παραγωγικά στοιχεία 5ετίας: Δεν μας διέθεσε στοιχεία.
Credit Agricole Insurance
Συνεργαζόμενη Τράπεζα: Εμπορική Τράπεζα.
Προϊόντα bancassurance: Ατομικά και ομαδικά ασφαλιστήρια, κυρίως σε πελάτες ενυπόθηκων δανείων και πιο συγκεκριμένα:
• Ασφαλιστήρια Πυρός-Σεισμού, που απευθύνονται σε πελάτες ενυπόθηκων δανείων.
• Προγράμματα ασφάλισης δόσεων δανείων (PPI), που συνδέονται με Στεγαστικά και Καταναλωτικά δάνεια.
• Ατυχηματικές καλύψεις και ιατρικές υπηρεσίες, που συνδέονται με διάφορους τύπους καταθετικών λογαριασμών και πιστωτικών καρτών.
• Ασφαλιστήρια συμβόλαια Πυρός και συμπληρωματικών κινδύνων, που διατίθενται μέσω των υποκαταστημάτων της τράπεζας σε web on line εφαρμογή και απευθύνονται σε όλους τους πελάτες της τράπεζας, πλην εκείνων που έχουν ενυπόθηκα δάνεια.
Ποσοστό συμμετοχής Bancassurance στη συνολική παραγωγή: Το 100% των εργασιών προέρχονται από το συγκεκριμένο κανάλι.
Παραγωγικά στοιχεία 5ετίας (βλ. Πίνακα)
Credit Agricole Life
Συνεργαζόμενη Τράπεζα: Εμπορική Τράπεζα.
Προϊόντα bancassurance: Ασφαλιστικά προγράμματα ζωής:
• αποταμιευτικά,
• επενδυτικά,
• συνταξιοδοτικά και
• προστασίας για ιδιώτες και μικρές επιχειρήσεις.
Ποσοστό συμμετοχής Bancassurance στη συνολική παραγωγή: Το 100% των εργασιών προέρχονται από το συγκεκριμένο κανάλι.
Παραγωγικά στοιχεία 5ετίας (βλ. Πίνακα)
Εθνική Ασφαλιστική
Συνεργαζόμενη Τράπεζα: Κυρίως με την Εθνική Τράπεζα, αλλά έχει συνεργασία, επίσης, με το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, ενώ μέσω των θυγατρικών της ασκεί εργασίες bancassurance σε Τουρκία, Ρουμανία, Βουλγαρία, σε συνεργασία και με άλλες ελληνικές τράπεζες.
Προϊόντα bancassurance:
1. Δανειοασφαλιστικά προϊόντα (αφορούν τόσο σε ιδιώτες όσο και σε επιχειρήσεις):
• Ασφαλιστήρια Πυρός/Σεισμού.
• Ασφαλίσεις Ζωής, Μόνιμης Ολικής Ανικανότητας.
• Ασφαλιστήρια Προστασίας Πληρωμών.
• Ασφαλίσεις χρηματοδοτούμενων φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων.
• Ασφαλίσεις που αφορούν στην καταναλωτική πίστη (πιστωτικές κάρτες).
2. Αυτόνομα (over the counter) προϊόντα:
• Συνταξιοδοτικά Προγράμματα Εφάπαξ και Περιοδικών καταβολών.
• Παιδικά Προγράμματα Εφάπαξ και Περιοδικών καταβολών.
• Προγράμματα Υγείας που λειτουργούν σε πρωτοβάθμιο επίπεδο (διάγνωση/πρόληψη) και δευτεροβάθμιο (νοσηλεία).
• Προγράμματα Ασφάλισης Αυτοκίνητων.
Ποσοστό συμμετοχής Bancassurance στη συνολική παραγωγή και Παραγωγικά στοιχεία 5ετίας: Δεν μας διέθεσε στοιχεία.
ERGO
Συνεργαζόμενη Τράπεζα: Αποκλειστική συνεργασία με την Τράπεζα Πειραιώς, από το 2010.
Προϊόντα bancassurance:
• Ασφάλιση περιουσίας. εκτός από τον παραδοσιακό τομέα της ασφάλισης ενυπόθηκων, περιλαμβάνονται εξειδικευμένα προγράμματα για την προστασία κατοικιών και επαγγελματικών χώρων από μια σειρά πιθανών κινδύνων, όπως φωτιά, κλοπή, πλημμύρα, σεισμό και άλλα απρόοπτα γεγονότα.
• Ασφάλιση οχήματος και οδηγού.
• Ασφάλιση Φωτοβολταϊκών συστημάτων σε στέγες κατοικιών και για εμπορική εκμετάλλευση.
• Ασφάλιση «Προστασίας Υπολοίπων» σε όλους τους δανειακούς πελάτες και στους κατόχους πιστωτικών καρτών.
Ποσοστό συμμετοχής Bancassurance στη συνολική παραγωγή & Παραγωγικά στοιχεία 5ετίας: Δεν μας διέθεσε στοιχεία.
Eurolife ERB
Συνεργαζόμενη Τράπεζα: Κατά κύριο λόγο με τη Eurobank, αλλά μικρά χαρτοφυλάκια με την Εταιρεία έχουνκαι άλλες Τράπεζες.
Προϊόντα bancassurance:
• Επενδυτικά και αποταμιευτικά προγράμματα (εφάπαξ και περιοδικού ασφαλίστρου) για τη σύνταξη και τις σπουδές των παιδιών
• Ασφαλίσεις περιουσίας (σπιτιού και επιχείρησης) l Αυτοκινήτου l Ασφαλίσεις δανειοληπτών και l Πρωτοβάθμιας περίθαλψης.
Ποσοστό συμμετοχής Bancassurance στη συνολική παραγωγή: Στο σύνολο της εγγεγραμμένης παραγωγής (συμπεριλαμβανομένων και των προϊόντων εφάπαξ ασφαλίστρου), η παραγωγή των δικτύων του Ομίλου Eurobank είναι τα 2/3 της συνολικής.
Σε ό,τι αφορά, όμως, τη Νέα Παραγωγή περιοδικού ασφαλίστρου, η σχέση είναι 50/50 (το 2010 το 70% προερχόταν από την Τράπεζα), ενώ στην ΑΕΓΑ τα μη «τραπεζικά» δίκτυα εισφέρουν το 55% των ασφαλίστρων. Να επισημάνουμε εδώ ότι μέχρι το 2005, οπότε και έγινε η στρατηγική στροφή της Εταιρείας σε πιο παραδοσιακά δίκτυα (πράκτορες, ασφαλιστές, μεσίτες, κ.λπ.) και διευρύνθηκε η προϊοντική της γκάμα και σε πιο σύνθετες ασφαλιστικές καλύψεις, το bancassurance καταλάμβανε τη μερίδα του λέοντος στην παραγωγή της εταιρείας.
Παραγωγικά στοιχεία 5ετίας: Δεν μας διέθεσε στοιχεία.
Interamerican
Συνεργαζόμενη Τράπεζα: Μακροχρόνια στρατηγική συνεργασία με τη Millennium Bank, ωστόσο, έχει αναπτύξει και περαιτέρω συνεργασίες με την Τράπεζα Πειραιώς, την FB Bank και το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο.
Προϊόντα bancassurance: Υγείας, Ζωής και Γενικές Ασφάλειες.
Ποσοστό συμμετοχής Bancassurance στη συνολική παραγωγή: Το 8% της συνολικής παραγωγής.
Παραγωγικά στοιχεία 5ετίας: Δεν μας διέθεσε στοιχεία.
ING
Συνεργαζόμενη Τράπεζα: Τράπεζα Πειραιώς.
Προϊόντα bancassurance:
• Ασφαλιστικά Προγράμματα Ζωής.
• Προγράμματα Σύνταξης, αποταμίευσης και δημιουργίας κεφαλαίου.
• Προγράμματα δημιουργίας κεφαλαίου για την εξασφάλιση του οικονομικού μέλλοντος παιδιών.
• Καλύψεις εξωνοσοκομειακών.
• Προϊόντα Βancassurance συνδεδεμένα με δανειακές συμβάσεις.
Ποσοστό συμμετοχής Bancassurance στη συνολική παραγωγή και Παραγωγικά στοιχεία 5ετίας: Δεν μας διέθεσε στοιχεία.
Κύπρου Ασφαλιστική
Συνεργαζόμενη Τράπεζα: Τράπεζα Κύπρου.
Προϊόντα bancassurance: Ασφαλιστικά προϊόντα που απευθύνονται κυρίως σε ιδιώτες και αφορούν: 1. προγράμματα ασφάλισης κατοικιών 2. προσωπικών ατυχημάτων και 3. βοήθειας (οδική, ταξιδιωτική).
Ποσοστό συμμετοχής Bancassurance στη συνολική παραγωγή: Το 50% της συνολικής παραγωγής αφορά εργασίες Bancassurance. Το υπόλοιπο 50%, όπως μας διευκρίνισε ο κ. Β. Βολωνάκης, είναι παραγωγή που πραγματο-ποιούν οι υπάλληλοι της ασφαλιστικής μέσα στα τραπεζικά καταστήματα και αφορά σε πιο εξειδικευμένα προϊόντα.
Παραγωγικά στοιχεία 5ετίας (βλ. Πίνακα)
Συνεταιριστική Ασφαλιστική
Συνεργαζόμενη Τράπεζα: Όλες οι Συνεταιριστικές Τράπεζες (Παγκρήτια, Πανελλήνια, Δράμας, Δυτικής Μακεδονίας, Έβρου, Εύβοιας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Καρδίτσας, Πελοποννήσου, Σερρών, Χανίων και Δωδεκανήσου).
Προϊόντα bancassurance:
• Ασφαλίσεις Ζωής ή/και υγείας του δανειολήπτη ή του εγγυητή.
• Ασφαλίσεις ενυπόθηκων περιουσιακών στοιχείων.
• Ασφάλιση με ομαδικά ασφαλιστήρια για τους υπαλλήλους των τραπεζών.
• Ασφάλιση των μεριδιούχων των Συνεταιριστικών Τραπεζών με ομαδικά συμβόλαια ατυχημάτων. Η παροχή αυτού του προγράμματος αντιστοιχεί σε ασφαλισμένο κεφάλαιο ισόποσο ή πολλαπλάσιο της αξίας των μερίδων που κατέχει ο κάθε μεριδιούχος.
• Ασφαλίσεις φωτοβολταϊκών (κατασκευή και λειτουργία).
• Ασφαλίσεις κατά παντός κινδύνου μεγάλων κατασκευαστικών έργων.
• Ασφαλίσεις μεταφορών.
• Ασφαλίσεις αυτοκινήτων και σκαφών αναψυχής.
Ποσοστό συμμετοχής Bancassurance στη συνολική παραγωγή: Περίπου το 17%.
Παραγωγικά στοιχεία 5ετίας (βλ. Πίνακα)
Επισημάνσεις
Στην προσπάθειά μας να χαρτογραφήσουμε το χώρο του Bancassurance απευθυνθήκαμε, επίσης, και στις εταιρείες: Αγροτική Ασφαλιστική, Αllianz, Ατλαντική Ένωση, Κύπρου Ζωής και Metlife Alico, οι οποίες δεν ανταποκρίθηκαν.
Αφενός, η άρνηση των παραπάνω, αφετέρου, η διστακτικότητα των εταιρειών που συμμετέχουν στο ρεπορτάζ μας να τοποθετηθούν σε κάποια από τα ερωτήματα που θέσαμε, –υπήρξαν, βεβαίως, και το αναφέρουμε για να μην τις αδικήσουμε, και εταιρείες οι οποίες όπως μας τόνισαν, δεν είχαν ολοκληρώσει τη διαδικασία αποτύπωσης των στοιχείων που τους ζητήσαμε –έχει ως αποτέλεσμα η εικόνα του Bancassurance στη χώρα μας να μην μπορεί να παρουσιαστεί όσο ολοκληρωμένη θα θέλαμε.
Το αδιαμφισβήτητο, πάντως, είναι ότι η εξαγορά της Αγροτικής Τράπεζας από την Πειραιώς και η επικείμενη πώληση των θυγατρικών της, η σε εξέλιξη εξαγορά της Εμπορικής από την Alpha Bank και η συγχώνευση της ΕΤΕ με την Eurobank, ο διαχωρισμός του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου σε “καλή” και “κακή” τράπεζα, το κλείσιμο ενός μεγάλου αριθμού υποκαταστημάτων της Citibank –για να αναφέρουμε μερικά μόνο από όσα συμβαίνουν στον τραπεζικό χώρο αυτή τη στιγμή– σηματοδοτούν εξελίξεις που αναπόφευκτα θα αλλάξουν το τοπίο των τραπεζοασφαλειών και είναι φυσικό για τις ασφαλιστικές εταιρείες να κρατούν στάση αναμονής.
Μέχρι να ξεκαθαρίσει αυτό το τοπίο, θα αρκεστούμε σε κάποιες γενικές επισημάνσεις, όπως προκύπτουν απ’ όσα τα στελέχη των 11 ασφαλιστικών εταιρειών μοιράστηκαν μαζί μας και όπως εμείς τις αντιλαμβανόμαστε:
Καταρχάς, θεωρούμε ότι προβάλλει ως αναγκαία πλέον μια συνολική καταγραφή, αποτύπωση και κυρίως δημοσιοποίηση παραγωγικών στοιχείων και στοιχείων διατηρησιμότητας ανά κανάλι διανομής.
Αυτό θα επιτρέψει τόσο στις εταιρείες όσο και, πολύ περισσότερο, στα ίδια τα κανάλια διανομής ασφαλιστικών προϊόντων (bancassurance, μεσίτες, πράκτορες, ασφαλιστικούς συμβούλους, ενασχολούμενους με την ιντερνετική πώληση) να αξιολογήσουν τη δυναμική και την ποιότητα του κάθε καναλιού και να εντοπίσουν, ουσιαστικά και σε βάθος, τα σημεία στα οποία χρειάζονται βελτίωση, τα προϊόντα που ενδεχομένως πρέπει να εστιάσουν, κ.λπ.
Επίσης, όσο πιο διακριτικά μπορούμε, επισημαίνουμε πώς θα έπρεπε να αντέχουν σε κριτική και επικριτική, ίσως, φαινόμενα όπως αυτά που η Ένωση Επαγγελματιών Ασφαλιστικών Ελλάδος και το ΕΕΑ παρουσιάζουν – αναδεικνύουν και αναφέρονται σε… “άκομψες” εφαρμογές marketing (;), όπως αυτό της Marfin και της Ατλαντικής.
Όπως όλα δείχνουν, πάντως, το bancassurance έχει να αποδώσει οφέλη και γι’ αυτό ενδιαφέρει εξίσου τράπεζες και ασφαλιστικές. Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι επεκτείνουν τη συνεργασία τους και σε διαφορετικά από το παρελθόν προϊόντα και επενδύουν αμφότερες στο συγκεκριμένο κανάλι, με μεθοδικότητα, οργάνωση και συνεχή υποστήριξη και εκπαίδευση του τραπεζικού προσωπικού.
Την ίδια στιγμή, η αδιαμφισβήτητη αξία των παραδοσιακών καναλιών διανομής δεν μπορεί να/και δεν παραβλέπεται. Αντίθετα, αναγνωρίζεται από τις περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες. Κι αυτό γιατί όσο και να έχει ξεπεράσει το bancassurance τις …”παιδικές του αρρώστιες” δεν είναι ακόμη σε θέση ή/και δεν είναι προτεραιότητά του να κάνει τη σε βάθος διάγνωση αναγκών του πελάτη, που απαιτείται για κάποιου είδους ασφαλιστικά προϊόντα και ορίζεται στις κοινοτικές παρεμβάσεις για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση. Αυτό, εκ των πραγμάτων, περιορίζει τη γκάμα των προϊόντων που μπορούν να διατεθούν από το συγκεκριμένο κανάλι.
Ωστόσο, η αξιοποίησή του μπορεί να λειτουργήσει στην κατεύθυνση της ανάπτυξης του ασφαλιστικού θεσμού, συμπληρωματικά και όχι απαραίτητα ανταγωνιστικά προς τα υπόλοιπα δίκτυα διανομής –φτάνει, βεβαίως, να τηρούνται όσα επιβάλλει το νομικό πλαίσιο και οι κανόνες του fair play.
Στην έντυπη έκδοση της «Α.Α. διαβάστε περισσότερα για το πώς τοποθετήθηκαν τα στελέχη των 11 ασφαλιστικών εταιρειών στα ερωτήματά μας για:
α) τη διατηρησιμότητα,
β) τις προμήθειες,
γ) την εξασφάλιση της σωστής πώλησης-εξυπηρέτησης, μέσω του συγκεκριμένου καναλιού
δ) τα πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα του Bancassurance σε σχέση και με τα υπόλοιπα δίκτυα διανομής και
ε) πώς αξιολογούν τις συνεργασίες τους και το μέλλον bancassurance