Ασφαλιστική Απάτη: Πώς η πανδημία άλλαξε τις προτεραιότητες των ασφαλιστών
Η ταχεία και εκτεταμένη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι ασφαλιστές δραστηριοποιούνται –και καταπολεμούν την απάτη– προχωρούσε καλά, προτού ξεσπάσει ο Covid-19, σε ολόκληρο τον κόσμο. Η πανδημία έχει επιταχύνει τον ήδη ιλιγγιώδη ρυθμό αυτών των αλλαγών. Η τεχνητή νοημοσύνη και η ψηφιοποίηση της ασφαλιστικής αλυσίδας φέρνουν αξιοσημείωτες νέες δυνατότητες προς όφελος των καταναλωτών ασφαλιστικών προϊόντων και υπηρεσιών. Ωστόσο, οι απατεώνες προσπαθούν αναπόφευκτα να εκμεταλλευτούν τα κενά των αναδυόμενων συστημάτων, συνεχίζοντας να αυξάνουν το κόστος ασφάλισης για τους έντιμους καταναλωτές.
Σε μια πρόσφατη μελέτη της FRISS, πολυεθνικής εταιρείας λογισμικού ανίχνευσης της ασφαλιστικής απάτης με τεχνολογία AI, επισημαίνονται οι επιπτώσεις του Covid-19 καθώς και οι μακροπρόθεσμες τάσεις του κλάδου. Η μελέτη συγκέντρωσε στοιχεία από σχεδόν 500 επαγγελματίες του κλάδου απ’ όλο τον κόσμο και παρέχει πληροφορίες για θέματα όπως η ανίχνευση απάτης κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας, οι προκλήσεις όσον αφορά τα δεδομένα, ο καθορισμός μιας κουλτούρας καταπολέμησης της απάτης, η χρήση των social media για την καταπολέμηση της απάτης και πολλά άλλα.
Τα βασικά ευρήματα της μελέτης
Ο Covid-19 ανάγκασε το 65% των ασφαλιστών να επικεντρωθούν στην ψηφιοποίηση
Η πανδημία ανάγκασε σχεδόν τα δύο τρίτα όλων των ασφαλιστικών οργανισμών παγκοσμίως να επικεντρωθούν περισσότερο στην ψηφιοποίηση. Σχεδόν οι μισοί έχουν δώσει έμφαση στη μείωση του κόστους και περίπου το 30% αύξησε ενεργά τους ελέγχους απάτης. Η πρόληψη της απάτης είναι χρήσιμη για την επιχείρηση. Η επιτυχία, όμως, σύμφωνα με τη Friss, εξαρτάται από την ικανότητα να ενεργοποιηθεί σε βάθος ένας ψηφιακός τρόπος εργασίας. Οι αξιώσεις χαμηλού κινδύνου, για παράδειγμα, μπορούν να διευθετηθούν γρήγορα, έτσι ώστε να παράσχουν στους ειλικρινείς πελάτες την αποζημίωση τη στιγμή που τη χρειάζονται. Παρ’ όλα αυτά, η πρόσφατη μελέτη της FRISS διαπίστωσε ότι η επιθυμία να κινηθεί ο κλάδος προς ψηφιακές και άμεσες διαδικασίες δεν ικανοποιείται ακόμη με πράξεις. Πολλοί ερωτηθέντες εξακολουθούν να βασίζονται στο ένστικτο του προσωπικού τους και σε άλλες μη αυτόματες μεθόδους, για την πρόληψη και την πρόβλεψη της απάτης.
Το 18% όλων των αξιώσεων περιέχει ένα στοιχείο απάτης
Το πόσο ακριβώς η απάτη επηρεάζει την ασφαλιστική βιομηχανία είναι πάντα δύσκολο να προσδιοριστεί. Ο κλάδος συμφωνεί γενικά ότι η απάτη αντιπροσωπεύει περίπου το 10% του κόστους όλων των αξιώσεων. Ωστόσο, οι συμμετέχοντες στην έρευνα, κατά μέσο όρο, πιστεύουν ότι το 18% όλων των αξιώσεων περιέχει ένα στοιχείο απάτης, “φουσκώματος” ή παραποίησης. Τα κορυφαία είδη απάτης που σημείωσαν αύξηση της… δημοτικότητάς τους κατά τη διάρκεια του Covid-19 είναι τα σκηνοθετημένα ατυχήματα και οι κλοπές οχημάτων, καθώς και η χρέωση υπηρεσιών για ψεύτικα ατυχήματα που συμβαίνουν στις κατοικίες των ανθρώπων.
Το 100% των ασφαλιστών επωφελούνται από την εφαρμογή ενός λογισμικού εντοπισμού απάτης
Η εξάλειψη της απάτης έχει σαφές όφελος για τον δείκτη ζημιών και είναι ο κορυφαίος λόγος που οι συμμετέχοντες στην έρευνα είναι πρόθυμοι να αναλάβουν νέες πρωτοβουλίες. Το 60% επισημαίνει ότι η βελτίωση του δείκτη ζημιών είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της χρήσης ενός λογισμικού εντοπισμού απάτης. Επιπλέον, το 49% δηλώνει ότι επωφελούνται πολύ από την ανίχνευση σε πραγματικό χρόνο. Η αξιολόγηση των αξιώσεων σε πραγματικό χρόνο παρέχει καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών. Το 48% τώρα μπορεί να αντιμετωπίσει τα νέα είδη απάτης. Άλλα πλεονεκτήματα είναι η βελτίωση της ποιότητας χαρτοφυλακίου και της αποδοτικότητας των ερευνητών. Ο έλεγχος των εισερχόμενων πελατών σε πραγματικό χρόνο προσφέρει μια καλύτερη εμπειρία, αυξημένη πιστότητα και υψηλότερης ποιότητας επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Ξεκινήστε προληπτικά την καταπολέμηση της απάτης
Θέματα όπως η κακή ενσωμάτωση δεδομένων, η έλλειψη πόρων πληροφορικής ή ο φόβος για στοιχεία που ψευδώς δείχνουν αληθινά εξακολουθούν να απασχολούν τους φορείς. Η ασφαλιστική βιομηχανία αναμένει αύξηση της απάτης κατά τους επόμενους 12 μήνες. Καθώς οι ασφαλιστές οδηγούν την ψηφιακή αλλαγή, είναι σημαντικό να θυμούνται να συμπεριλαμβάνουν την πρόληψη της απάτης ως μέρος της ψηφιακής εργαλειοθήκης τους.
«Βλέπουμε τους ασφαλιστές να κινούνται προς την παρακολούθηση των κινδύνων και της απάτης σε πραγματικό χρόνο και να παρακολουθούν προληπτικά τα συμβόλαια και τις αξιώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους, για να διασφαλίσουν ότι μπορούν να διαχειρίζονται ένα υγιές χαρτοφυλάκιο. Ας μην περιμένουμε αυτό που μας φέρνει ο Covid, αλλά προληπτικά ας ξεκινήσουμε την καταπολέμηση της απάτης», προτρέπει η Friss, τονίζοντας ότι οι έντιμοι πελάτες το αξίζουν.
Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News