Ασφάλιση κινδύνου από την κλιματική αλλαγή: Κουφού καμπάνα κι αν βαρείς…
Τι κι αν έγινε διαβούλευση, τι κι αν κατατέθηκαν προτάσεις…, ίδιο κι απαράλλαχτο είναι το Άρθρο που αφορά την «Ασφάλιση κινδύνου από την κλιματική αλλαγή», στο Σχέδιο Νόμου «Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή», που κατατέθηκε στη Βουλή στις 18 Μαΐου 2022.
Θυμίζουμε ότι, στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης του Σχεδίου Νόμου, που ολοκληρώθηκε στις 28 Ιανουαρίου 2022, είχαν εκφράσει σφοδρές αντιρρήσεις και είχαν καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις η Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος και η Ένωση Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος, καθώς και η WWF Ελλάς, η Greenpeace Greece & οι Οικολόγοι Πράσινοι. Θυμίζουμε, επίσης, την άποψη που είχε διατυπώσει ο έγκριτος Οικονομολόγος, Μέτοχος του Γραφείου Πραγματογνωμόνων «Πασκάλ & Στρατής Α.Ε.», κ. Παναγιώτης Στρατής.
Διαβάστε τα δημοσιεύματά μας σχετικά με το επίμαχο άρθρο του Εθνικού Κλιματικού Νόμου:
Εθνικός Κλιματικός Νόμος: Καλές προθέσεις και σκέψεις περί Δημοκρατίας
Ποιον ρόλο επιφυλάσσουν οι Έλληνες πολιτικοί στην ιδιωτική ασφάλιση;
Υποχρεωτική «Ασφάλιση κινδύνου από την κλιματική αλλαγή»: Πολιτική βούληση υπάρχει;
Σημαδεύει το μέλλον της Αγοράς ο χειρισμός της ΕΑΕΕ για την Ασφάλιση Φυσικών Καταστροφών
Κλιματικός Νόμος: Ποιες είναι τελικά οι θέσεις της ΕΑΕΕ;
Κλιματικός νόμος: Οι προτάσεις της ΕΕΑΕ
Κλιματικός νόμος: Υποχρεωτική ασφάλιση όλων των ακινήτων ζητά η ΕΑΔΕ
Ασφάλιση Κλιματικών Κινδύνων: Τι λένε WWF Ελλάς, Greenpeace Greece & Οικολόγοι Πράσινοι;
Καμία από τις διατυπωθείσες ενστάσεις και προτάσεις δεν έλαβε υπόψη το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, όπως προκύπτει από το σχετικό απόσπασμα του κατατεθέντος Σχεδίου Νόμου που παραθέτουμε στη συνέχεια:
«Άρθρο 23 – Ασφάλιση κινδύνου από την κλιματική αλλαγή
- Από την 1η Ιανουαρίου 2025 τα νέα κτίρια που βρίσκονται σε ζώνες υψηλής τρωτότητας υπό την έννοια της παρ. 2 ασφαλίζονται υποχρεωτικά. Η ύπαρξη ασφαλιστηρίου συμβολαίου αποτελεί προϋπόθεση για την ηλεκτροδότηση του κτιρίου.
- Ως ζώνες υψηλής τρωτότητας θεωρούνται οι περιοχές που βρίσκονται:
α) Σε γεωγραφικές ζώνες υψηλής πιθανότητας πλημμύρας όπως αποτυπώνονται στους χάρτες επικινδυνότητας πλημμύρας της περ. γ’ της παρ. 3 του άρθρου 5 της υπό στοιχεία Η.Π.31822/1542/Ε103/20.7.2010 κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών, Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Προστασίας του Πολίτη (Β’ 1108) και εμπίπτουν στο σενάριο πλημμύρας υψηλής πιθανότητας,
β) πλησίον δασικών περιοχών που χαρακτηρίζονται από υψηλό κίνδυνο πυρκαγιάς. Οι περιοχές αυτές καθορίζονται με απόφαση του οικείου Γενικού Διευθυντή Δασών, λαμβάνοντας υπόψη το είδος της δασικής βλάστησης, την πυκνότητά της, την απόσταση από τα κτίρια και τις κλιματολογικές συνθήκες της περιοχής».
Στην Αιτιολογική Έκθεση αναφέρεται το εξής:
«Με το προτεινόμενο άρθρο, προκειμένου να περιοριστούν οι οικονομικοί κίνδυνοι που απορρέουν από την κλιματική αλλαγή, θεσπίζεται η υποχρεωτική ασφάλιση όλων των νέων κτιρίων που βρίσκονται σε ζώνες υψηλής τρωτότητας, από την 1η Ιανουαρίου 2025, ενώ διευκρινίζεται ότι, ως ζώνες υψηλής τρωτότητας, θεωρούνται οι περιοχές που βρίσκονται σε ζώνες υψηλής πιθανότητας πλημμύρας, καθώς και οι περιοχές που βρίσκονται πλησίον δασικών περιοχών που χαρακτηρίζονται από υψηλό κίνδυνο πυρκαγιάς, όπως οι περιοχές αυτές καθορίζονται με απόφαση του οικείου Γενικού Διευθυντή Δασών».
Διαβάστε επίσης: Υπάρχουν ευθύνες για την απαξίωση της ιδιωτικής ασφάλισης
Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News